Asia, joka jäi vaivaamaan päättyneessä parisuhteessa, tai liitossa?
Itseäni jäi vuosiksi kaihertamaan se, että mies täysin hylkäsi meidän yhdessäolon aikana otetun koiran, vaikka jatkuvasti puhui, miten minä ja koira ollaan hänelle tärkeintä maailmassa ja kaikki kaikessa.
Tiedän, ettei meidän suhteen loppu ollut paras mahdollinen, ja ymmärrän sen, ettei mies halunnut olla minun kanssani siinä eron kohdalla tekemisissä, mutta koiran totaalinen hylkääminen jäi vuosiksi vaivaamaan. Olin siinä kumminkin omista virheistäni ja puutteistani täysin rehellinen enkä koskaan ole sanonut miehestä pahaa sanaa kenellekään. Puoli vuotta, vuosi meidän erosta yritin viritellä keskusteluyhteyttä, josko mies olisi halunnut edes käydä moikkaamassa koiraa. Minua ei olisi tarvinnut tavata. Mutta ei halunnut. Minun sairastuessa myöhemmin pyysin miestä huolehtimaan koirasta. Ei suostunut. Se jäi vuosiksi vaivaamaan. Miehellä oli kumminkin hyvin pian meidän eron jälkeen jo uusi puoliso ja ottivat vieläpä melkein täysin samanlaisen koirankin.
Onko teillä muilla asioita, jotka ovat jääneet menneistä suhteista vuosiksi vaivaamaan?
Kommentit (82)
Sitä ihmettelen edelleen miten helvetin tyhmä ja ymmärtämätön olit, kun et tajunnut tai osannut ennakoida, että sydämeni särkyy, loukkaat ja satutat minua todella pahasti pettämällä minua ja pettämällä rakennetun yhteisen elämän. Luulitko oikeasti, että antaisin sinulle muutaman vuoden päästä anteeksi ja otan sinut taas rakkaudella avosylin vastaan sen jälkeen kun sinä olet saanut taas käydä kavereittesi kanssa perinteisillä ryyppyreissuillasi, saaden paneskella kännissä niitä tautisia kylälutk...a jotka antaa kaikille, muutaman vuoden. Niinkö laskelmoit asian menevän? Olit ottanut ehkä oppia kaveriltasi joka teki omalle rakkaalleen juuri niin. VIRHE! Ei minä en ole se tyhjäpää, jota saa loukata toistuvasti ihan 6-0 ilman seurauksia, jonka tunteilla voi leikkiä, ottaa pettää jättää ottaa pettää jättää ja kun sormiasi taas napsautat, niin minä olisin hymyssä suin ottamassa sinut TAAS takaisin. Sattuko sieluun kun tajusit että menin menojani (vaikka minuunkin sattui ihan hitokseen ja pitkään), sinulle jäi katkera ikävä ja hemmetin tuskainen syyllisyys siitä mitä minulle teit ja ikuinen kaipuu sieluun koska et saanut minua, minua jonka olit aina halunnut.
En tajua edelleenkään tuota logiikkaasi, mutta ymmärrän sen nyt vuosikymmenten jälkeen, koska olet hyvin yksinkertainen ja itsekeskeinen ihminen, etkä ymmärrä toisten tunteita.
Alkuvaihe ei ole enää 6kk jälkeen. Joku 1-2kk on alkuvaihetta ja silloin pitää viimeistään sanoa eikä pitää pääsyä helppoon pillluun epärehellisin keinoin.