Kaupan kassan palkka vs lehtorin palkka
Iltapäivälehdessä kaupan kassa kertoi saavansa palkkaa bruttona 3300€ ja nettona 2400€. Millä koulutuksella?
Olen kohta kuusikymppinen pätevä lehtori ja tienaan ylitunneilla 4100€ ja käteen 3000€. Jos kassa perustelee palkallaan palkankorotuksia ja tienaa vain 600€ vähemmän käteen kuin minä yliopistokoulutuksella, paljonko meille pitäisi maksaa. Kyllä sitä taas tajusi olevansa palkkakuopassa.
Kommentit (280)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain vastikään oli juttua lentoaseman turvatarkastajista. Jutun mukaan näille parille tarkastajalle jäi käteen 2500 euroa. Koulutusta ei tarvita. Minulle jää sosiaalityöntekijänä 200 euroa enemmän...
Mikäli lentoaseman turvatarkastaja tekee virheen, kuolleita voi tulla satoja. Sosiaalityöntekijän virhe johtaa yleensä yksittäisiin kuolonuhreihin.
Niin ja se sosiaalityöntekijä ei ole vastuussa vaan se asiakas itse.
Jos skannerista menee läpi pommi, niin aivan varmasti kaivetaan nauhalta ja tarkastetaan kuka istui skannerilla ja pitikö se huomata.
Sosiaalityöntekijä tekee työtään viranomaisen virkavelvollisuudella ja kantaa sen mukanaan tuoman vastuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kaupan kassa maksaa veroina sun palkkasi.
Ja mä maksan veroina sen kaupan kassan lasten koulutuksen, jotta osaavat muutakin kuin tavata Aku Ankkaa.
Oletko muka oikeasti töissä?
Turhan narisemisen sijasta lehtori voi jatkossa käyttää aikansa johonkin järkevään. Kaupankassan on ihan pakko tehdä näin, jotta rahat riittää. Vapaa-ajalla kassa kutoo matot, virkkaa verhot ja päiväpeitot, leipoo leivät, pullat, kakut ja piirakat sekä laittaa ruoan. Töissä on mukana omat eväät, koska se palkka on niin pieni. Tässä mallia lehtorille eli sopii kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon kassa saa painaa vuorotyötä yli 3000 euron palkkaan.
Eikös tuo opettajan palkka ole suhteutettu myös lomiin? Eli jaettu myös kesäkuukausille? Todellisuudessa palkkasi on siis suurempi. Sinä et todellakaan ole missään palkkakuopassa. Naurettava väite.
Peojektiluontoinen työ, jossa palkkaa maksetaan takautuvasti. Palkka on kuitenkin korkeakoulutetuille aivan liian alhainen ja siksi meillä onkin nyt opettajapula. Matemaattisilla aloilla tulee tapahtumaan valtava kato pätevistä opettajista, koska palkat pienet suhteessa muuhun samalla koulutuksella. Onneksi itse olen kouluni käynnyt, joten ihan sama mitä itkette jatkossa, kun ei ole enää henkilöitä tekemään töitä
Mutta eihän palkka määräydy koulutuksen vaan työtehtävän mukaan? Kirjoituksestasi saa sellaisen kuvan, että k
Niin, ongelma tuleekin vastaan siinä kun esimerkiksi matematiikan opettajat eivät enää mene opettajiksi, koska samalla koulutuksella saa paljon paremman palkan. Kyllä se vain valitettavasti niin on, että jos julkisen puolen korkeakoulutetut jäävät palkkakuoppaan, ei sinne jatkossa enää kukaan halua.
Kaupan kassa elämän urana tai opettajana on oma valinta. Mä valitsisin noista opettajan koska kaupan kassa on koiran virka.
Vierailija kirjoitti:
Turhan narisemisen sijasta lehtori voi jatkossa käyttää aikansa johonkin järkevään. Kaupankassan on ihan pakko tehdä näin, jotta rahat riittää. Vapaa-ajalla kassa kutoo matot, virkkaa verhot ja päiväpeitot, leipoo leivät, pullat, kakut ja piirakat sekä laittaa ruoan. Töissä on mukana omat eväät, koska se palkka on niin pieni. Tässä mallia lehtorille eli sopii kokeilla.
😁 meinasitko, että ne lehtorit elää työpäivän pyhällä hengellä eivätkä vie eväitä mukanaan töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo opettajan palkka ole suhteutettu myös lomiin? Eli jaettu myös kesäkuukausille? Todellisuudessa palkkasi on siis suurempi. Sinä et todellakaan ole missään palkkakuopassa. Naurettava väite.
Peojektiluontoinen työ, jossa palkkaa maksetaan takautuvasti. Palkka on kuitenkin korkeakoulutetuille aivan liian alhainen ja siksi meillä onkin nyt opettajapula. Matemaattisilla aloilla tulee tapahtumaan valtava kato pätevistä opettajista, koska palkat pienet suhteessa muuhun samalla koulutuksella. Onneksi itse olen kouluni käynnyt, joten ihan sama mitä itkette jatkossa, kun ei ole enää henkilöitä tekemään töitä
Julkisen sektorin ongelmiin auttaa seuraava:
Potkitaan 50% pihalle ja laitetaan niiden työt uudelleen hakuun pienemmällä vaatimustasolla ja 30% pienemmällä liksalla.
Pihallepotkitut saavat hakea vanhan työnsä takaisin, mikäli sille on enää tarvetta, koska se 50%, joka sai pitää työpaikkansa on yht'äkkiä helkkarin motivoitunutta ja tehokasta.
Eikä tästä tarvi itkeä, koska tämä on aina ollut käytäntö yksityisellä sektorilla.
Lehtorit saa palkkaa ylituntien, kouluasteilla, lisätehtävien ja virkavuosien mukaan. Kun tekee enemmän, niin tienaa enemmän.
Itsellä lukiossa on ylitunti ja ryhmänohjaajuus, virkavuosia yli 15 ja siksi tilinauhasta voi lukea numerot 5080 e / kk.
Se on mielestäni hyvin, kun työpäiviä on vuodessa 190 kpl.
Saan tuntipalkkaa 17,48€/h kaupan kassalla. Olen osannut puhua itselleni sen. Yhden viikonlopun jos teen niin palkka on 3000€/kk bruttona, useinkaan sd ei tietenkään toteudu, pitää tehdä useammin viikonloppuja.
Ei siihen mitään koulutusta tarvita, mutta kokemusta on kyllä 25v erilaisista ravintola-alan ja kaupan tehtävistä.
Silti pieni korotus sopii ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko jos ei halua?
Vierailija kirjoitti:
Duunitori:
"Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Myyjä on 2 623 euroa kuukaudessa. Palkka oli yksityisellä sektorilla 2 623 € (12484 yksittäistä palkkaa). Keskipalkka perustuu koko maan palkkatietoihin"
Vierailija kirjoitti:
Eikö julkisen puolen työntekijät tosiaan tiedä mistä se raha heidän palkkaansa tulee?
Lehtorit eivät ainakaan tunnu ymmärtävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😁 meinasitko, että ne lehtorit elää työpäivän pyhällä hengellä eivätkä vie eväitä mukanaan töihin?
Lehtorin palkalla on varaa maksaa lounaasta. Tiedän sen, koska olen lehtori itsekin. Voi myös autoilla töihin eikä tarvitse polkea pakkasillakin pyörällä, kuten kassaäitini. Eikä muuten äitini matkustellut lomilla. Lehtorilla on varaa siihenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisen sektorin ongelmiin auttaa seuraava:
Potkitaan 50% pihalle ja laitetaan niiden työt uudelleen haku
Jep! Päiväkodista puolet henkilökuntaa ulos ja kouluissa 60 oppilaan opetusryhmät. Siinä saakin olla aika motivoinut,..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Duunitori:
"Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Myyjä on 2 623 euroa kuukaudessa. Palkka oli yksityisellä sektorilla 2 623 € (12484 yksittäistä palkkaa). Keskipalkka perustuu koko maan palkkatietoihin"
"Mikä on lehtorin palkka?
Yksittäiset palkat voivat vaihdella kokemuksen, sijainnin ja työnantajan mukaan. Korkeampi kuin Suomen mediaanipalkka (3 500 €/kk). Lehtori-tehtävänimikkeellä mediaanipalkka on 4 500 € kuukaudessa. Kahdeksan kymmenestä palkasta sijoittuu välille 3 475 € - 5 300 €.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehtorin palkalla on varaa maksaa lounaasta. Tiedän sen, koska olen lehtori itsekin. Voi myös autoilla töihin eikä tarvitse polkea pakkasillakin pyörällä, kuten kassaäitini. Eikä muuten äitini matkustellut lomilla. Lehtorilla on varaa siihenkin.
Vain valvonta-ateria on järkevää ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein sä olet öisin ja viikonlpppuisin töissä? Ilman lisiä kapankassan palkka on niin pieni, ettei sillä elä.
Kuinka usein se kaupan kassa tekee töitä vapaa-ajallaan?
Tuossa kun ooettajalle maksetaan palkka pidetyistä tunneista, ei vanhempaintapaamisista, ei kokeiden korjauksista, yms., niin kaupan kassa saa kyllä käsittäkseni palkan aina kun tekee työtehtäviä.
Kaikki opettajan työ pitää siirtää tehtäväksi koululla, jotta opettajien kuormitusta voisi optimoida vaikka ulkopuolisen konsultin kanssa.
Se huomaisi heti opettajien valtavan ylikuorman ja käskisi palkkaamaan lisää väkeä.
Mutta kun ei palkata sen mitä uutisia lukenut ja päätöksiä seurannut, niin yhä enemmän on t
Psst. Kommentti oli sarkasmia. :D
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kassa elämän urana tai opettajana on oma valinta. Mä valitsisin noista opettajan koska kaupan kassa on koiran virka.
Kaupan kassa voi olla koiran virka, mutta opettaja on se yhteiskunnan kusitolppa. Siksi valitsisin kyllä kaupan kassan. Uramahdollisuudetkin ovat olemassa toisin kuin kansankynttilöillä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, jo 70-luvulla syntyneet ovat voineet opiskella. Aiemmin se ei ollutkaan itsestäänselvää. Kassaäitini lähti kotoa jo 16-vuotiaana ja koulutuksena oli merkantti. Hän olisi päässyt toimistoonkin töihin, mutta tarttui ekaan työpaikkaan. Jo parikymppisinä vanhemmillani oli ok-talo ja isäni kaivoi pihalle lapiolla 10 metrin kaivon ja myöhemmin remontoi ja laajensi talon. Edellä mainitut hommat jäisivät monelta lehtorilta tekemättä.
Sata varmasti et korjaa kokeita joka ilta ja viikonloppu.