Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku kehtaa järjestää juhlat, missä ei ruokaa, vaikka tulee pitkämatkalaisia?

Vierailija
16.02.2025 |

Toiset tulevat satojen kilometrien päästä, ja tarjolla on kakku ja pikkuleipiä?

Kommentit (380)

Vierailija
281/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun asuin vielä kotona, meillä oli juhlissa (rippi ja yo juhlat) kunnon ruoat. Ei välttämättä lämmintä ruokaa, mutta esim. lihapullia, falafelpullia, tsatsikia, itsetehtyä perunasalaattia, pastasalaattia ja lohi/kanawrappeja. Sukulaiset tuli juhliin parin sadan kilsan päästä.

Nyt kun olen järjestänyt lapselle sukulaissynttäreitä niin olen myös tarjonnut vähintään suolaisia piirakoita / itsetehtyä pizzaa ja ruokaisia salaatteja. Tykkään, että juhlissa saa kunnolla syödäkseen. 

Niin? Kyse nyt 75-vuotiaasta vanhuksesta.

Vierailija
282/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain kolahti. ITSE TANKKASIN ELI ÄITINI MAKSOI. OLET NIIN NOKKELA ETTÄ YHDELLÄ LAUSEELLA TYHMYYTESI PALJASTAT.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miun 5-kymppisillä oli lohi- ja kasvissosekeittoa. Hyvin kelepas kaikille. Mies täyttää pyöreitä ensi kesänä ja luultavasti on ainakin lihakeittoa. 

Meillä nämä kaikki 3 ehdotusta ovat ihan arki-iltojen ruokia. Juhliin laittaisin jotain erilaista.

Toki, mutta kun vieraita on paljon, pittää ajatella rahapuoltakin sekä mikä saattais kaikille maistuu. Toki keittojen kanssa on hyvät lisukkeetkin. Me juhlitaan luonnossa, rannalla, jos sää sallii eli ei kysees mitään pönötysjuhlia.

Vierailija
284/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun asuin vielä kotona, meillä oli juhlissa (rippi ja yo juhlat) kunnon ruoat. Ei välttämättä lämmintä ruokaa, mutta esim. lihapullia, falafelpullia, tsatsikia, itsetehtyä perunasalaattia, pastasalaattia ja lohi/kanawrappeja. Sukulaiset tuli juhliin parin sadan kilsan päästä.

Nyt kun olen järjestänyt lapselle sukulaissynttäreitä niin olen myös tarjonnut vähintään suolaisia piirakoita / itsetehtyä pizzaa ja ruokaisia salaatteja. Tykkään, että juhlissa saa kunnolla syödäkseen. 

Monenko vanhuksen syntymäpäiväpöydässä on normaalisti falafelpullia, tsatsikia, kanawrappeja ja ruokaisia salaatteja? 

Vierailija
285/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miun 5-kymppisillä oli lohi- ja kasvissosekeittoa. Hyvin kelepas kaikille. Mies täyttää pyöreitä ensi kesänä ja luultavasti on ainakin lihakeittoa. 

Meillä nämä kaikki 3 ehdotusta ovat ihan arki-iltojen ruokia. Juhliin laittaisin jotain erilaista.

Toki, mutta kun vieraita on paljon, pittää ajatella rahapuoltakin sekä mikä saattais kaikille maistuu. Toki keittojen kanssa on hyvät lisukkeetkin. Me juhlitaan luonnossa, rannalla, jos sää sallii eli ei kysees mitään pönötysjuhlia.

Juuri näin. Nyt päästään asian ytimeen. Tykkään, että isoissakin juhlissa tarjoilut ovat juhlavia. Rahanmenon vuoksi valitsen juhlavan kahvittelun suolaisine ja makeine tarjottavineen, enkä arkiruokaa ja täytekakkua.

Vierailija
286/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaikka muusi ja käristys kelpaisi, ja siihen ne kakkukahvit.

"Ihan vaikka" 

Poronkäristyksen kilohinta on 40 €.

Jos järjestää juhlat pitää kyllä olla varallisuutta myös tarjoiluun. Ei sen tarvitse olla käristystä mutta jotain helppoa ruokaa.  

Eri

Vierailija
287/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monenko vanhuksen syntymäpäiväpöydässä on normaalisti falafelpullia, tsatsikia, kanawrappeja ja ruokaisia salaatteja? 

Voisin kuvitella että omissani, mutta olenkin vasta 65v nuori. 

Vierailija
288/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sellaiset pysähdy matkalla syömään? :D en minä ainakaan SATOJA kilometrejä istu vain autossa... Kyllä haluan tauolle ja syömään jotain.

Oikeastiko? Tullaan hienosti pukeutuneina JUHLIIN, pitkämatkalaisina, ja ABC:lle pysähdytään? Itse juhlien järjestäjänä pahoittaisin mieleni!

Ei mulla kyllä ole tapana ajaa juhliin SATOJA kilometrejä juhlavaatteissa. Kyl me pysähdytään jossain lähempänä kohdetta vaihtamaan vaatteita.

Vierailija
289/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Minäkin tykkään enemmän rennosta meiningistä kuin kovat kaulassa ja juhlahame päällä notkumisesta. Kunhan täytän 5-kymppiä katoan perheeni kanssa Lapin luontoon. 

Vierailija
290/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti on 70+ ja hyvä kun pystyy ruokkimaan edes itsensä. Ei kaikki vanhukset ole mitään pitoemäntiä. Sitäpaitsi, käpykakku on hyvää. 

No en minä ainakaan sinun äitiäsi arvostele, kunhan kommentoin ihan yleisellä tasolla. 

Vierailija
291/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei kelpais kenellekään.

Vierailija
292/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhlien, joissa tarjoillaan lämmin ruoka, järjestäminen vaatii joko paljon rahaa tai paljon työtä ja suunnittelua. Jos juhlat ovat kotona, suuri ongelma on kylmäsäilytys. Jos tekee kaiken itse, niin noutopöytä on hyvä vaihtoehto. Sitten on huomioitava allergiat ja ruokavaliot, sekin aiheuttaa monta pulmaa. 

Itse olen aina ajatellut, että juhlien pääasia ei ole mahan täyttäminen. Itse olen oppinut ja omat lapset opettanut, että kylään ei mennä nälkäisenä. 

Minusta makeat tarjottavatkin pelkästään ok. Kutsussa usein selviää juhlien luonne. Kannattaa aina suunnitella asioita, niin ei tule yllätyksiä. 

Mikä juhlien pääasia sinusta on? Mikä tekee juhlasta juhlavan, jos se ei saa ainakaan päänvaivaa aiheuttaa? Kannattaako siivota, sekin vaatii vaivannäköä? Minusta lämpimän ruoan tarjoilu ei niin suunnatonta vaivaa vaadi, jos yhtään osaa suunnitella. 

Vierailija
293/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi on ihan hyviä ruokia. Helppo tehdä ja eivät vie kylmä tilaa liikaa.  Jotkut esim. pihvit on kotioloissa aika hankala toteuttaa. 

Vierailija
294/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään opittua: juhlat eivät saa maksaa eivätkä vaatia työtä. Juhlissa pitää myös pärjätä ilman ruokaa koska kyllähän nyt aikuinen ihminen pärjää ja mielellään juhlii vaikka kahdeksan tuntia ruoatta. 

Vierailija
295/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi on ihan hyviä ruokia. Helppo tehdä ja eivät vie kylmä tilaa liikaa.  Jotkut esim. pihvit on kotioloissa aika hankala toteuttaa. 

Ne vain jäävät syömättä. Juhlissa pitää olla jotain juhlavaa, ei arkiruokaa. Jotain filettä, kalaa jossain muodossa jne. 

Vierailija
296/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sellaiset pysähdy matkalla syömään? :D en minä ainakaan SATOJA kilometrejä istu vain autossa... Kyllä haluan tauolle ja syömään jotain.

Oikeastiko? Tullaan hienosti pukeutuneina JUHLIIN, pitkämatkalaisina, ja ABC:lle pysähdytään? Itse juhlien järjestäjänä pahoittaisin mieleni!

Ei mulla kyllä ole tapana ajaa juhliin SATOJA kilometrejä juhlavaatteissa. Kyl me pysähdytään jossain lähempänä kohdetta vaihtamaan vaatteita.

ahaa, juhliin mennään siis esittelemään vaatteita

Vierailija
297/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne vain jäävät syömättä. Juhlissa pitää olla jotain juhlavaa, ei arkiruokaa. Jotain filettä, kalaa jossain muodossa jne. 

Kermainen lohikeitto 😋

Vierailija
298/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan juuri jotain kermaista lohikeitto tyyppistä itsekin ajattelin ja jos jonkun mielestä ei ole tarpeeksi juhlavaa, niin se on sitten hänen ongelmansa. Sitä paitsi keiton jälkeen tarjolla voi olla vaikka kuinka näyttävä täytekakku. 

Vierailija
299/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään opittua: juhlat eivät saa maksaa eivätkä vaatia työtä. Juhlissa pitää myös pärjätä ilman ruokaa koska kyllähän nyt aikuinen ihminen pärjää ja mielellään juhlii vaikka kahdeksan tuntia ruoatta. 

En tiedä mistä olet oppinut, mutta tässä keskustelussa on puhuttu 75-vuotiskahvittelusta jos et ole huomannut, ei jostain kahdeksan tunnin hääjuhlasta. Mielestäni ei ole kohtuullista vaatia että vanhus tekisi ruuat koko juhlaväelle. 

Vierailija
300/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Kuka sen on päättänyt? File on siis juhlaruoan määritelmä?