Miten joku kehtaa järjestää juhlat, missä ei ruokaa, vaikka tulee pitkämatkalaisia?
Toiset tulevat satojen kilometrien päästä, ja tarjolla on kakku ja pikkuleipiä?
Kommentit (380)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvinaisen outoa olla tarjoamatta ruokaa juhlissa, olivat vieraat mistä tahansa. Mutta tämä palsta on ainoa paikka, jossa olen törmännyt ihmisiin jotka provosoituvat siitä kun heille sanoo että ruoka on ihmisille tärkeää. Niin tärkeää, että se on jopa häissä yksi kohokohdista tai kohokohta.
Monissako synttäreissä olet ollut, jossa tarjotaan ruokaa?? Itse en varmaan yksissäkään
Jos vieraita tulee satojen kilometrien päästä,niin näille soitetaan ja kutsutaan ja kysytään heidän aikatauluistaan, ovatko yötä jne. Ei kannata olettaa mitään kummaltakaan puolelta.
Aikataulu on tietenkin se mikä kutsussa on mainittu. Kutsuille on tulossa muitakin vieraita, ei siinä kutsuja järjestä aikuisille ihmisille viihdeviikonloppua.
Enpä kehtaisi kutsua vieraita ja pitkien matkojen takaa ja tarjota käpykakun.
Ap kertoi, että oli teinin isän puolen täti... Olikos teinin isä siellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis teinit ajoivat autolla satoja kilometrejä mennäkseen 75v-päiville. Minkä ikäisiä? Monen tunnin ajomatka? Kauanko viipyivät juhlissa? Mitä söivät kotoa lähtiessä? Söivätkö matkan aikana? Ikäihminen tarjosi kakkua ja pikkuleipiä. Minusta ihan ok tarjoilu. Teinit olivat nälissään? Vanhuksenko syy se on? Miten avuttomia nämä teinit oikein ovat?
Kuulostavat sinusta avuttomalta teineiltä, jos ajavat useamman sata km suuntaansa mennäkseen isotädin syntymäpäiville ja ostavat kukat ja lahjan? Veikkaanpa, että suurimmasta osasta nuoria ei tähän olisi! Nuori mies on 17 ja hänen tyttöystävänsä vuoden nuorempi.
Kyl se lahjan ja kukkapuskan ostamine on uroteko 16- ja 17-vuotiailta. Torille!
Vierailija kirjoitti:
Eikö sellaiset pysähdy matkalla syömään? :D en minä ainakaan SATOJA kilometrejä istu vain autossa... Kyllä haluan tauolle ja syömään jotain.
Mitän tuohon kommenttiin on voinut tulla yli sata yläpeukkua? Yleensä täällä ollaan sitä mieltä, ettei ihmisen tarvitse koko ajan olla napostelemassa. Normaali ihminen kestää ilman ruokaa ainakin 8 tuntia.
Käytkö muutenkin juhlissa vain ilmaisen ruuan tai ilmaisen viinan takia vai oliko nämä juhlat poikkeus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sellaiset pysähdy matkalla syömään? :D en minä ainakaan SATOJA kilometrejä istu vain autossa... Kyllä haluan tauolle ja syömään jotain.
Mitän tuohon kommenttiin on voinut tulla yli sata yläpeukkua? Yleensä täällä ollaan sitä mieltä, ettei ihmisen tarvitse koko ajan olla napostelemassa. Normaali ihminen kestää ilman ruokaa ainakin 8 tuntia.
Kun katsoo suomalaista katukuvaa ja kuinka isoja ihmiset onniin suurin osa suomalaisista ei kykene olemaan edes 8 minuuttia syömättä ja tunkematta moskaa kurkkuun. Siinähän vahingossa saattaa laihtua jos ei syö koko aikaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaali ihminen kestää ilman ruokaa ainakin 8 tuntia.
Onpa juhlavaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin no, minä olen usein kutsunut kaukaisempia sukulaisia ja joka kerta ollaan puhelimitse sovittu, että missä yöpyvät jne. Jos tulevat meille, niin tietenkin tarjoan heille ruokaa, mutta ovat lähes aina ilmoittaneet menevänsä hotelliin jo juhlia edeltävänä päivänä ja tietenkin hoitavat RUUAT ihan itse (pl. hääjuhlat). Toki meillä on aina runsaasti makeaa ja suolaista kahvin kanssa, mutta en kyllä erikseen tee mitään oikeita ruokia juhlatarjoiluiksi... Miten tässä ap:n tapauksessa oli sovittu? Ei kai kukaan vain parin tunnin kahvituksen takia aja satoja kilometrejä?
Eihän sitä nyt kehtaa huoltoaseman vessaakaan käyttää jos ei mitään osta sieltä. Rahaa pitää olla muutamia kymppejä edes mukana, kun jonnekin lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Lähdetään yleensä aamulla ajelemaan satojen kilometrien reissulle... Aamupalan toki syömme, mutta yleensä lounasaikaan ollaan vielä matkan päällä, että kyllä silloin normaali ihminen syö. Mitä erikoista siinä on? Normaalisti meillä ainakin syödään aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala. Ja ihan urheilullisia, normaalipainoisia ihmisiä ollaan.
Jos pitää tarjota ruoka pitkänmatkalaisille niin tarjotaanko samalla ruoka kaikille? Juhlissa nyt ei voi tarjota mitään sosekeitto tai kinkkukiusausta ja jos pitää vaikka vain 30 henkilölle tehdä bouillabaisse tai paahtopaisti ja duchessperunat ym. niin voi kokemattomampaa kotikokkaajaa jo alkaa stressata. Kompromissina voisi olla tyyliin lohikeitto sitä tarvitseville 2 tuntia ennen juhlien alkua, mutta aika sählääminen siinäkin on. Toki kutsusta on hyvä käydä ilmi minkätyyppistä tarjoilua on luvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, minä olen usein kutsunut kaukaisempia sukulaisia ja joka kerta ollaan puhelimitse sovittu, että missä yöpyvät jne. Jos tulevat meille, niin tietenkin tarjoan heille ruokaa, mutta ovat lähes aina ilmoittaneet menevänsä hotelliin jo juhlia edeltävänä päivänä ja tietenkin hoitavat RUUAT ihan itse (pl. hääjuhlat). Toki meillä on aina runsaasti makeaa ja suolaista kahvin kanssa, mutta en kyllä erikseen tee mitään oikeita ruokia juhlatarjoiluiksi... Miten tässä ap:n tapauksessa oli sovittu? Ei kai kukaan vain parin tunnin kahvituksen takia aja satoja kilometrejä?
Isotäti oli soittanut pojan isälle ja käskenyt juhliin, joka oli sanonut pojalle, että tämä menisi. Ei siis mennyt itse. Ei tullut mitään juhlavaa kutsukortteja.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ruokaa sitä sit pitäisi olla? Kelpaisko karjalanpaisti, keitetyt perunat, ruisleipä ja kotikalja?
Eikai sillä väliä? Tuo esimerkki on parasta ruokaa mitä voisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo suomalaista katukuvaa ja kuinka isoja ihmiset onniin suurin osa suomalaisista ei kykene olemaan edes 8 minuuttia syömättä ja tunkematta moskaa kurkkuun. Siinähän vahingossa saattaa laihtua jos ei syö koko aikaa
Hui. Monesti urheilullinen/hoikka ihminen syö määrällisesti enemmän/säännöllisemmin kuin lihava. Lihava syö vaan runsaskalorisempaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei niille vegetyypeille kelpaa mikään. Missään ruoassa ei saisi olla mitään.
En löytänyt ap:n kirjoituksesta mainintaa vegetyypeistä.
Vierailija kirjoitti:
Jos pitää tarjota ruoka pitkänmatkalaisille niin tarjotaanko samalla ruoka kaikille? Juhlissa nyt ei voi tarjota mitään sosekeitto tai kinkkukiusausta ja jos pitää vaikka vain 30 henkilölle tehdä bouillabaisse tai paahtopaisti ja duchessperunat ym. niin voi kokemattomampaa kotikokkaajaa jo alkaa stressata. Kompromissina voisi olla tyyliin lohikeitto sitä tarvitseville 2 tuntia ennen juhlien alkua, mutta aika sählääminen siinäkin on. Toki kutsusta on hyvä käydä ilmi minkätyyppistä tarjoilua on luvassa.
Kunhan nyt jotain ruokaa olisi tarjonnut nuorille, edes sanonut, että syökää jääkaapista jotain. Ettei olisi nälkäisinä laittanut kotimatkalle. Eikö tämä ole aika selviö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isotäti oli soittanut pojan isälle ja käskenyt juhliin, joka oli sanonut pojalle, että tämä menisi. Ei siis mennyt itse. Ei tullut mitään juhlavaa kutsukorttej
Isä ei sitten viitsinyt selvittää asiaa tarkemmin? :D tiesikö täti, että olivat edes tulossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hui. Monesti urheilullinen/hoikka ihminen syö määrällisesti enemmän/säännöllisemmin kuin lihava. Lihava syö vaan runsaskalorisempaa ruokaa.
Se on se energian kulutus. Jos tankkaa paljon pitää kuluttaa paljon. Pohjimmiltaan lihomisen syy lähes poikkeuksetta on seettä tankkaa enemmän kun kuluttaa. Toki jotkut sairaudetkin lihottaa mutta se ei ole niin yleistä mitä lihavat väittävät
Myös tavanomaisen juhlatarjoilun tekeminen saadaan ketjussa kuulostamaan järjettömän suurelta uroteolta. Kyllä, teininåen saaminen liikkeelle isotädin syntymäpäiville toiselle puolelle Suomea voi olla yllättävän vaativaa.