Miten joku kehtaa järjestää juhlat, missä ei ruokaa, vaikka tulee pitkämatkalaisia?
Toiset tulevat satojen kilometrien päästä, ja tarjolla on kakku ja pikkuleipiä?
Kommentit (380)
Millainen kunnon ruoka sitten pitäisi olla? Kelpaako vaikkapa joku keitto ja porkkanasämpylät?
Olen järjestämässä juhlia niin siksi kiinnostaa. Ei huvittaisi tarjota pelkkiä kakkuja ja keksejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen. Olen aina kotona oppinut että pitkän matkan takaa tuleville on tarjottava ruokaa. Ajelin muuten tässä hiljattain 200km päähän palaveriin erään asiakkaan luo. Siellä ei neuvottelutilassa tarjottu edes virvokkeita.
Tuleeko ne pitkän matkalaiset samaan aikaan kuin muutkin? He syövät ja muut kyttää vieressä? 😂
Kaikille tarjotaan toki ruoka jos tiedossa on että tulee sukulaisia tms kauempaakin. Ellei raaski niin ei kannata kutsua niin paljon vieraita.
Yleensä kyllä se kunnon ruoka tulee halvemmaksi kuin vaikka suolaiset piirakat tai makeat tarjottavat.
Esimerkiksi joku keittoruoka tai laatikkoruoka on aika helppokin, verrattuna siihen että kymmenet nälk
Ei se kovin halvaksi tule ostaa 40 keittolautasta ihan vaan yksien juhlien takia.
Astioita voi myös lainata tai vuokrata, tai käyttää kertiksiä.
Vierailija kirjoitti:
Millainen kunnon ruoka sitten pitäisi olla? Kelpaako vaikkapa joku keitto ja porkkanasämpylät?
Olen järjestämässä juhlia niin siksi kiinnostaa. Ei huvittaisi tarjota pelkkiä kakkuja ja keksejä.
Kelpaa hyvin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen. Olen aina kotona oppinut että pitkän matkan takaa tuleville on tarjottava ruokaa. Ajelin muuten tässä hiljattain 200km päähän palaveriin erään asiakkaan luo. Siellä ei neuvottelutilassa tarjottu edes virvokkeita.
Tuleeko ne pitkän matkalaiset samaan aikaan kuin muutkin? He syövät ja muut kyttää vieressä? 😂
Kaikille tarjotaan toki ruoka jos tiedossa on että tulee sukulaisia tms kauempaakin. Ellei raaski niin ei kannata kutsua niin paljon vieraita.
Yleensä kyllä se kunnon ruoka tulee halvemmaksi kuin vaikka suolaiset piirakat tai makeat tarjottavat.
Esimerkiksi joku keittoruoka tai laatikkoruoka on aika helppokin, verrattuna siihen että kymmenet nälk
Ei se kovin halvaksi tule ostaa 40 keittolautasta ihan vaan yksien juhlien takia.
Vaikka ei tarjottaisikaan kunnon ruokaa, niin tuskin niitä kakkuja ja pikkusuolaisiakaan ihan vaan käsin syödään.
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta sitten käytiin äitipuoleni äidin syntymäpäivillä, meiltä heille matkaa noin 400 km. Oli kutsuttu syntymäpäiville alkuiltapäivästä, joten lähtökohtaisesti oletimme kyseessä olevan kahvi ja todennäköisesti kakkua -tyyppinen tilaisuus, joten totta kai järjestimme siten että söimme lounaan jo ennen sinne saapumista. Ei mielestäni mitään ongelmaa. Toki tuosta olisi varmaan ongelman saanut jos olisi mennyt paikalle vaan ajattelematta ja olettamalla että kyllä sieltä varmaan ruokaa saa.
Juuri näin. Me syödään kyllä hyvin vaikka ennen häitäkin, joissa monesti oletus ruokatarjoilusta, niin ei kenelläkään iske nälkäkiukku eikä tarvitse hotkia koko vuoden edestä.
Jos on ollut jotkut pitkän matkan juhlat, niin joko meidät ollaan kutsuttu yökylään juhlapaikalle ja tällöin kyllä itsekin tuodaan tarjottavaa sen mukaan, vaikka aina on kyllä ruokaa tarjottu kyläpaikassakin TAI ollaan hotellissa ja hoidetaan ruokailut ihan itse.
Tuo, että ap:n tapauksessa on teinit lähteneet jonnekin satojen kilometrien päähän VAIN parin tunnin takia ja oletuksena on ollut, että 75v. täti olisi tarjonnut nakit ja muusit, niin huhhuh... Varmasti juhlissa on ollut makean lisäksi jotain suolaistakin, mutta ilman sopimisia EI KUULU olettaa, että olisi oikein kunnon ruuat tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Keitto on hyvä ja sämpylät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvinaisen outoa olla tarjoamatta ruokaa juhlissa, olivat vieraat mistä tahansa. Mutta tämä palsta on ainoa paikka, jossa olen törmännyt ihmisiin jotka provosoituvat siitä kun heille sanoo että ruoka on ihmisille tärkeää. Niin tärkeää, että se on jopa häissä yksi kohokohdista tai kohokohta.
Monissako synttäreissä olet ollut, jossa tarjotaan ruokaa?? Itse en varmaan yksissäkään
Jos vieraita tulee satojen kilometrien päästä,niin näille soitetaan ja kutsutaan ja kysytään heidän aikatauluistaan, ovatko yötä jne. Ei kannata olettaa mitään kummaltakaan puolelta.
Kaikkihan me asumme sellaisessa huvilassa, johon on kiva majoittaa kaikki pitkänmatkalaiset kukin omaan huoneeseensa.
Oma vika, jos menee juhliin nälkäisenä. Itse ajattelen, että juhliin mennään ensisijaisesti juhlimaan, ja että siellä mahdollisesti saadut tarjoilut on ekstraa. Ei tulisi mieleenkään paastota aamuvarhaisesta asti ja odottaa koska päästään syömään sinne juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitto on hyvä ja sämpylät.
Oikein hyvä 😋
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai ois 75v vanhuksen pitänyt kermaperzeteinit ruokkia 😂
Nämä kermaperseet ajoivat todella pitkän matkan ja toivat kukkia ja lahjan. Nälkäisenä laitettiin kotimatkalle.
Yleensä synttärisankarille tuodaankin kukkia ja lahja. Mutta että mummu ei nuorisoa ruokkinut. Se on paha juttu se 😅🤣😂
Nuorison pitäisi tehdä mummolle ruokaa eikä päinvastoin!!!
Niinku juhlissa? Vieraat saapuvat kaukaa lahjoineen,ja tekevät sitten ruokaa?
Siis teinit ajoivat autolla satoja kilometrejä mennäkseen 75v-päiville. Minkä ikäisiä? Monen tunnin ajomatka? Kauanko viipyivät juhlissa? Mitä söivät kotoa lähtiessä? Söivätkö matkan aikana? Ikäihminen tarjosi kakkua ja pikkuleipiä. Minusta ihan ok tarjoilu. Teinit olivat nälissään? Vanhuksenko syy se on? Miten avuttomia nämä teinit oikein ovat?
Vierailija kirjoitti:
Totta kai kelpaa! Erittäin hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai ois 75v vanhuksen pitänyt kermaperzeteinit ruokkia 😂
Nämä kermaperseet ajoivat todella pitkän matkan ja toivat kukkia ja lahjan. Nälkäisenä laitettiin kotimatkalle.
Yleensä synttärisankarille tuodaankin kukkia ja lahja. Mutta että mummu ei nuorisoa ruokkinut. Se on paha juttu se 😅🤣😂
Nuorison pitäisi tehdä mummolle ruokaa eikä päinvastoin!!!
Niinku juhlissa? Vieraat saapuvat kaukaa lahjoineen,ja tekevät sitten ruokaa?
Miksei jos on nälkä. Oon mä tehny mummoni luona sapuskaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis teinit ajoivat autolla satoja kilometrejä mennäkseen 75v-päiville. Minkä ikäisiä? Monen tunnin ajomatka? Kauanko viipyivät juhlissa? Mitä söivät kotoa lähtiessä? Söivätkö matkan aikana? Ikäihminen tarjosi kakkua ja pikkuleipiä. Minusta ihan ok tarjoilu. Teinit olivat nälissään? Vanhuksenko syy se on? Miten avuttomia nämä teinit oikein ovat?
Kuulostavat sinusta avuttomalta teineiltä, jos ajavat useamman sata km suuntaansa mennäkseen isotädin syntymäpäiville ja ostavat kukat ja lahjan? Veikkaanpa, että suurimmasta osasta nuoria ei tähän olisi! Nuori mies on 17 ja hänen tyttöystävänsä vuoden nuorempi.
Eikö ne osaa pysähtyä matkalla jossain absilla syömässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostavat sinusta avuttomalta teineiltä, jos ajavat useamman sata km suuntaansa mennäkseen isotädin syntymäpäiville ja ostavat kukat ja lahjan? Veikkaanpa, että suurimmasta osasta nuoria ei tähän olisi! Nuori mies on 17 ja hänen tyttöystävänsä vuoden nuorempi.
Saat tuon kuulostamaan jotenkin järjettömän suurelta uroteolta. Mikä osuus siinä on se mihin suurin osa ei pystyisi? Kukkien ostaminen? Lahjan ostaminen? Auton ajaminen autokoulun käyneelle? Onpa huimia tekoja. Jos noista selviää niin luulisi että pystyy myös ostamaan matkalta ruokaa jos on nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiihtääkö ne metsänpoikki jos ei väliltä saa mitään syötävää.
Kivat juhlat, kun ennen ja jälkeen joutuu käymään ravintolassa. Varmaan vieraat ovat todella iloisia, ja kiitollisia
Ellei tarjoilut kelpaa niin jääkää kotiin murjottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sellaiset pysähdy matkalla syömään? :D en minä ainakaan SATOJA kilometrejä istu vain autossa... Kyllä haluan tauolle ja syömään jotain.
Oikeastiko? Tullaan hienosti pukeutuneina JUHLIIN, pitkämatkalaisina, ja ABC:lle pysähdytään? Itse juhlien järjestäjänä pahoittaisin mieleni!
Kuka istuu hienosti pukeutuneena autossa satoja kilometrejä? Ja eiköhän nämä jää johonkin hotelliin yöksi, jossa käyvät vaatteet vaihtamassa. Kyllä minä pysähdyn satojen kilometrien matkalla syömään ja kyllä minulla on rennot vaatteet päällä
Ja olet siis myös sitä mieltä, että mitä sitä vieraille mitään ruokaa laittamaan?
Etukäteen lienee tiedossa juhlien luonne. Vieras toimii sen mukaan ja jos ei hänen elämänrytmiinsä tai ruokavalioonsa mitenkään sovi, voi jättää tulematta. Ruokaa tarjotaan, jos isäntäväki katsoo sen parhaaksi. On ihan sallittua järjestää kahvikutsut ja kutsua ketä haluaa. Kutsuttu katsoo sitten, että osaako omatoimisesti järjestää päivän syömisensä sen mukaan. Jos ei, voi jäädä kotiin, mutta missään tilanteessa ei ole korrektia vaatia ketään muuta ruokkimaan itseään. Se on asia, josta huolehditaan itse. Pl. tilanteet joissa etukäteen muuta sovittu.
Jos on kyse terveistä ihmisistä, niin vaikea ymmärtää, että ruokatarjoilujen puuttuminen on jotenkin ihmeellinen asia. Hain muutama vuosi sitten koiranpennun neljän tunnin ajomatkan päästä meiltä. Mennessä söin eväsleivät ja perillä minulle tarjottiin kahvia ja pullaa. Kotimatkalla hain huoltoasemalta kahvin ja sämpylän ja söin ne autossa. Koko reissuun meni kaikkiaan jonkin verran yli 11 tuntia. En tarvinnut tuon kummempia syömisiä reissun aikana. Ei terveen ihmisen tarvitse olla jatkuvasti ahtamassa ruokaa suuhunsa.