Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko kaiken mitä sinulle kerrotaan?

Vierailija
16.02.2025 |

Moni sanoo, ettei usko, mutta käytännössä tilanne taitaa olla toinen. Siksi patologinen valehtelijakin voi jatkaa toimintaansa usein aika pitkään. Hän voi valehdella koko elämänsä, ammattinsa, menneisyytensä ja mustamaalata muita eikä kaikille valkene, että kyseessä on vakavasti häiriintynyt ihminen. 

Sitten vasta, jos paljastuu yksi isompi valhe, voi alkaa epäillä muutakin valheeksi. Mutta osa selittää senkin parhain päin. 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään usko. Tunnen muuten yhden patologisen valehtelijan/mytomaanin (en tiedä, mikä ero noilla oikeastaan on). Ei se, että ihmiset eivät usko hänen tarinoitaan, tarkoita, että hän lopettaisi niiden kertomisen. Hänelle se valehteleminen on jonkinlainen selviytymiskeino. 

Yksi tällainen jäi minulle kiinni sillä, että alkoi kertoa omana kokemuksenaan tarinaa, joka todellisuudessa tapahtui minulle ja jonka olin hänelle jokunen viikko aiemmin itse kertonut. Mutta hän on ulkoisesti viehättävä ja todella karismaattinen ihminen, joten mielelläni kuuntelen hänen horinoitaan. 

Vierailija
22/27 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään usko. Tunnen muuten yhden patologisen valehtelijan/mytomaanin (en tiedä, mikä ero noilla oikeastaan on). Ei se, että ihmiset eivät usko hänen tarinoitaan, tarkoita, että hän lopettaisi niiden kertomisen. Hänelle se valehteleminen on jonkinlainen selviytymiskeino. 

Yksi tällainen jäi minulle kiinni sillä, että alkoi kertoa omana kokemuksenaan tarinaa, joka todellisuudessa tapahtui minulle ja jonka olin hänelle jokunen viikko aiemmin itse kertonut. Mutta hän on ulkoisesti viehättävä ja todella karismaattinen ihminen, joten mielelläni kuuntelen hänen horinoitaan. 

Metkoja tapauksia. Kertovat toisten tarinaa omana tarinana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en usko oikein mitään mitä kerrotaan. Lähes aina tarinat oikeasti onkin päinvastoin kuin on kerrottu.

Patologisen valehtelijan kohdalla tosiaan on niin, että usein se ikävä toiminta, jonka hän väittää toisen tehneen, onkin hänen itsensä tekemä.

Hyvin yleinen piirre vasemmistolaisilla.

24/27 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko! En varsinkaan sitä, että lapsi on just eilen mitattu neuvolas! 😁

Vierailija
25/27 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metkoja tapauksia. Kertovat toisten tarinaa omana tarinana

Mullekin on käynyt noin, mutta kun tapauksia alkoi ilmetä enemmän, niin otin etäisyyttä. Vähän liian outoa settiä mulle.

Vierailija
26/27 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaikinen valehtelee, myös itselleen, ja sen kanssa on vaan pakko elää. Maailma on täynnä itseään pakenevia ihmisiä, jotka jopa rakentavat koko elämänsä valheen varaan. Niin kauan kuin kukaan ei huijaa rahojani tai muuta omaisuuttani siinäpä selittävät. Ihan rauhassa vaan. 

No eivät nyt sentään kaikki valehtele, eivät edes itselleen. Mutta patologiset valehtelijat tosiaan tuntuvat itsekin uskovan valheitaan ja loukkaantuvat verisesti, jos faktoja oikaistaan. Mutta jos ottaa riskin valehdella, tulee kestää sekin, ettei se mene kaikille läpi vaikkapa työasioissa. 

Moni ketjussa tuntuu ajattelevan juuri sillä tavalla kuin ajattelinkin, että niin kauan kuin se ei aiheuta vahinko itselle niin antaa olla. Itse olen kokemuksen perusteella sitä mieltä, että valhe pitää tuoda esille henkilölle itselleen ja muille myös.

Vierailija
27/27 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valheita ole olemassa, jos uskoo kaiken. Sula mahdottomuus, koska valhe on uskon puutetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän