Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko kaiken mitä sinulle kerrotaan?

Vierailija
16.02.2025 |

Moni sanoo, ettei usko, mutta käytännössä tilanne taitaa olla toinen. Siksi patologinen valehtelijakin voi jatkaa toimintaansa usein aika pitkään. Hän voi valehdella koko elämänsä, ammattinsa, menneisyytensä ja mustamaalata muita eikä kaikille valkene, että kyseessä on vakavasti häiriintynyt ihminen. 

Sitten vasta, jos paljastuu yksi isompi valhe, voi alkaa epäillä muutakin valheeksi. Mutta osa selittää senkin parhain päin. 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan usko!

Vierailija
2/27 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään usko. Tunnen muuten yhden patologisen valehtelijan/mytomaanin (en tiedä, mikä ero noilla oikeastaan on). Ei se, että ihmiset eivät usko hänen tarinoitaan, tarkoita, että hän lopettaisi niiden kertomisen. Hänelle se valehteleminen on jonkinlainen selviytymiskeino. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko oikein mitään mitä kerrotaan. Lähes aina tarinat oikeasti onkin päinvastoin kuin on kerrottu.

Vierailija
4/27 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään usko. Tunnen muuten yhden patologisen valehtelijan/mytomaanin (en tiedä, mikä ero noilla oikeastaan on). Ei se, että ihmiset eivät usko hänen tarinoitaan, tarkoita, että hän lopettaisi niiden kertomisen. Hänelle se valehteleminen on jonkinlainen selviytymiskeino. 

Patologinen valehtelija = mytomaani. Eihän kyse ole siitä, että tällaisen ihmisen toiminta pitäisi saada loppumaan, vaan siitä mihin se johtaa, kun juttuja uskotaan tai ollaan uskovinaan. Se ei nimittäin ole ihan harmitonta. 

Vierailija
5/27 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en usko oikein mitään mitä kerrotaan. Lähes aina tarinat oikeasti onkin päinvastoin kuin on kerrottu.

Patologisen valehtelijan kohdalla tosiaan on niin, että usein se ikävä toiminta, jonka hän väittää toisen tehneen, onkin hänen itsensä tekemä.

Vierailija
6/27 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Patologinen valehtelija = mytomaani. Eihän kyse ole siitä, että tällaisen ihmisen toiminta pitäisi saada loppumaan, vaan siitä mihin se johtaa, kun juttuja uskotaan tai ollaan uskovinaan. Se ei nimittäin ole ihan harmitonta. 

Sanoisinpa, että tuolle ihmiselle on ollut elämässä valehtelusta enemmän haittaa kuin hyötyä. Hän siis esim. keksii tarinoita menneisyydestään. 

Vierailija
7/27 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon vihreitä ja vasemmistolaisia valehtelijoita ideologiani johdosta.

Vierailija
8/27 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lähtökohtaisesti syytä epäillä ketään valehtelijaksi. Mutta en tietenkään myöskään noudata neuvoja, joita en tarkista jostain muualta. Muu puheen pölytys on aika yhdentekevää enkä juutu ihmisten puheisiin.

Vierailija
9/27 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisinpa, että tuolle ihmiselle on ollut elämässä valehtelusta enemmän haittaa kuin hyötyä. Hän siis esim. keksii tarinoita menneisyydestään. 

Kyllä, mutta haittaa siitä on myös ympäristölle. Yksi tavallisimpia asioita, joista nämä ihmiset valehtelevat on oma lapsuutensa eli he esittävät, että jotain pahaa on sattunut. Samoin tuo uhritarina koskee muitakin elämän käänteitä eli sisältää paljon valheita muista ihmisistä, mustamaalaamista.

Moni ajattelee, että nämä ovat ressukoita, jotka pilaavat elämänsä, mutta kun katsoo sitä heidän läheistensä näkökulmasta, kuva muuttuu. Esimerkiksi puolison leimaaminen väkivaltaiseksi on mitä julminta väkivaltaa.

Vierailija
10/27 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta haittaa siitä on myös ympäristölle. Yksi tavallisimpia a

No tuo mun kaverini ei valehtele muista ihmisistä, ainoastaan itsestään. 

Vierailija
11/27 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No tuo mun kaverini ei valehtele muista ihmisistä, ainoastaan itsestään. "

Miten se edes olisi mahdollista? 

Vierailija
12/27 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos valehtelee yhdestä asiasta, valehtelee toisestakin eli en minä ainakaan usko sellaista tyyppiä enää muistakaan asioista, jos jää kiinni valehtelusta.

Vierailija
13/27 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos valehtelee yhdestä asiasta, valehtelee toisestakin eli en minä ainakaan usko sellaista tyyppiä enää muistakaan asioista, jos jää kiinni valehtelusta.

Näin on näppylät

Vierailija
14/27 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni noista on psykopaatti. Silti löytyy ihmisiä, jotka uskovat, että vaikka se valehtelee muille, niin minulle kuitenkin puhuu totta ja on väärinymmärretty hauras ja kärsivä ihminen :) 

Vierailija
15/27 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni noista on psykopaatti. Silti löytyy ihmisiä, jotka uskovat, että vaikka se valehtelee muille, niin minulle kuitenkin puhuu totta ja on väärinymmärretty hauras ja kärsivä ihminen :) 

Psykopaatit on pohjimmaltaan hauraita, koska eivät kestä totuutta

Vierailija
16/27 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole, he hakevat jännitystä ja etua valehtelemalla. Psykopatia on aivojen toimintahäiriö eli sillä on fysiologinen pohja, ei psykologinen.

Vierailija
17/27 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko mitään enkä ketään.

Vierailija
18/27 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole, he hakevat jännitystä ja etua valehtelemalla. Psykopatia on aivojen toimintahäiriö eli sillä on fysiologinen pohja, ei psykologinen.

"Tieteellisissä tutkimuksissa on havaittu, että psykopaatit eivät kykene erottamaan moraalisia ja tavanvaraisia asioita toisistaan, kun taas normaalisti yli kolmevuotiaat lapsetkin pystyvät tekemään tämän erottelun. Vaikka psykopaattien älyllisissä kyvyissä ei muuten ole mitään vikaa, puuttuu heiltä se perusaisti, jolla näemme maailman moraalisesti."

Vierailija
19/27 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tieteellisissä tutkimuksissa on havaittu, että psykopaatit eivät kykene erottamaan moraalisia ja tavanvaraisia asioita toisistaan, kun taas normaalisti yli kolmevuotiaat lapsetkin pystyvät tekemään tämän erottelun. Vaikka psykopaattien älyllisissä kyvyissä ei muuten ole mitään vikaa, puuttuu heiltä se perusaisti, jolla näemme maai

He eivät tunne tunteita normaalisti, tunne-elämä on latteaa. Osalla on lapsena saatu päävamma, mutta nykykäsityksen mukaan psykopatia on periytyvää.

Myös narsismi on periytyvää, persoonallisuushäiriöissä on voimakas periytyvyyden komponentti. Tuntemanin narsistin isä oli myös narsisti.

Vierailija
20/27 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaikinen valehtelee, myös itselleen, ja sen kanssa on vaan pakko elää. Maailma on täynnä itseään pakenevia ihmisiä, jotka jopa rakentavat koko elämänsä valheen varaan. Niin kauan kuin kukaan ei huijaa rahojani tai muuta omaisuuttani siinäpä selittävät. Ihan rauhassa vaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme