Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt Kela "pakottaa" ihmisiä jo avioeroihin

Vierailija
16.02.2025 |

Viime aikoina moni on saanut Kelalta kirjeen, joka kehottaa muuttamaan. Toimeentulotuen ehdot yllättivät Jarnon ja Soilin, jolloin pariskunta päätyi eroamaan ratkaistaakseen ongelman ja pystyäkseen elämään.

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011031266.html

Kommentit (680)

Vierailija
101/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
102/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin jutun ja kyllähän tuo kertoi lähinnä rakkaudettomasta suhteesta. Äijä päivitteli, miten Kela odotti hänen elättävän avopuolisoaan. No, mulle on selvää, että pitäisin huolta omastani, ei mikään vääryydenkokemus.

Henkilö ei pysty elättämään edes itseään, siksi nostaa tukia. Vaatimus siitä, että elättäisi tuolloin puolisonsa, on kohtuuton ja ihmisoikeuksien vastainen. Silti heilläkin on oikeus perustaa perhe, mikä tässä tapauksessa syrjinnällä epätään.

Opetelkaa suomea!

Evätä - evätään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät hankkikaa lapsia ja mielellään paljon. Se on parasta mitä voitte kokoomusta vastaan tehdä. Tulevaisuudessa enemmän äänestäjiä muille puolueille! 

Ootko vähän pimee?

Vierailija
104/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinhan kaikki tekevät: asuvat eri kämpissä, jotta saavat maksimaaliset tuet. Oikein ovela hommaa osoitteekseen vain jonkun siivouskomeron jostakin rakennuksesta.

Idioottimaista ja todella köyhää. Luulisi että hävettää, mutta eiväthän osaa. Onneksi en itse kuulu noihin loisiin.

Vierailija
105/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa kukaan mitään pakota. Itse keinottelevat lisää tukiaisia.

Jos pariskunta joutuu asumaan yksiöissä siksi, etteivät saa kahden aikuisen tukia kaksioon tai kolmioon mihin kämppikset saavat, kyseessä on ihan vaan syrjintä. 

Ihmisoikeuksien mukaan, joihin suomi on sitoutunut perustuslaillisesti, kaikilla pitää olla oikeus esim. perustaa perhe. Tuollainen syrjintä lähisukulaisuuden tai parisuhteen perusteella on siis ihmisoikeuksien vastaista. 

miten katsotaan ettei kämpikset ole avopari

Vierailija
106/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliittohan nimenomaan on juridinen taloudellinen sopimus niin nytkö sitä puolisoa ei enää autetakaan myötä- ja vastamäessä? Miksi ovat edes menneet naimisiin?

Avopari, EI aviopari!!!

Vierailija
107/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä joka puhut ihmisoikeuksista. Onko sinun mielestä oikein jos nyt jään työttömäksi tai sairastun niin yhteiskunnan pitää maksaa mulle asumistukea ja toimeentulotukea vaikka asun yhdessä avomiehen kanssa, joka tienaa käteen 6000€/ kk. Meillä tosin kolme yhteistä lasta ja asutaan 300 neliön omakotitalossa.  Silloin kun olin hoitovapaalla niin mies maksoi kaikki kulut ja maksaa nytkin enemmän vaikka olen töissä. 

Ihmisoikudet ovat yksiselitteiset.

1. Kaikilla on oikeus ihmisarvoiseen elämään.

2. Kaikilla on oikeus sosiaaliturvaan.

3. Kaikilla on oikeus perustaa perhe. 

Valtion tulee turvata nämä kaikki ja tässä tapauksessa nähdään selvästi, että näin ei ole, koska vastaavasti sinkuille ja kaverikämppiksille maksetaan enemmän.

Valtio nimenomaan ottaa pois ihmisarvoisen elämän (aikuiselle kuuluvan minimisosiaaliturvan) jos henkilö perheellistyy. Ihmisiokeudet eivät toimi niin, että yhden saa poistaa jos toteuttaa toista, vaan niiden tulee toteutua kaikkien samanaikaisesti.

Vierailija
108/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi potkulaki tulee voimaan keväällä ja saa irtisanoa ne kenelle on kertynyt 38 lomapäivää julkisella. 

Häivy helvettiin jankuttamaa kusipää.

Vierailija
109/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2400 bruttopalkalla saa ansiosidonnaista 2 kuukautta 1000 netto ja sitten porrastus ja 800 netto ja toinen porrastus ja 750 netto.

Jos palkka pienempi niin saa vähemmän.

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.

Vierailija
110/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta Kela aloittaa ihmisten parituksen, sillähän säästää veroeuroja. Tulee halvemmaksi yhyttää asumaan yhteen pari tuensaajaa kuin maksaa tuplana samat tuet kahteen kämppään.

Tuo tulee käytännössä tapahtumaan, koska asumistuen pienentyessä ihmiset hakeutuvat kimppakämppiin, kuten joskus puoli vuosisataa sitten. Kela ei tietenkään valitse kuka asuu kenen kanssa, mutta maksaessaan vähemmän, tuo Kela ihmisiä vanhalla tutulla tavalla yhteen.

Valikoipas, se valikoi mm. että pariskunta tai lähisukulainen eivät saa asua yhdessä menettämättä tukiaan. Tarkoituksenaan rikkoa perhesuhteita ja estää köyhiä perustamasta perheitä.

Miksi niiden pitäisi perustaa? Tokmannin ämpärijonot ovat jo tarpeeksi pitkät.

Vierailija
111/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noinhan kaikki tekevät: asuvat eri kämpissä, jotta saavat maksimaaliset tuet. Oikein ovela hommaa osoitteekseen vain jonkun siivouskomeron jostakin rakennuksesta.

Idioottimaista ja todella köyhää. Luulisi että hävettää, mutta eiväthän osaa. Onneksi en itse kuulu noihin loisiin.

Höpö höpö. Se että itse huolehtii omista oikeuksistaan on järkevää ja reilua, siinä missä suomen valtio pikkumaisuuttaan yrittää niitä polkea ja näivettää.

Vierailija
112/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nykyään saa edes erota ilman että persokokkaresyylä hermostuu :D

Etuudet on niin pieniä, ettei ole vara menettää kolmeasataaa kuussa olemalla aviossa (olin tekemäisilläni sen virheen reilu vuosi sitten) Jos mun 1200 eläkkeestä olis lähtenyt parisuhteen takia ensinnäkin koko kansaneläke pois ja vielä asumistuki, en mä eläis enää jäljelle jäävällä summalla. Joten haista paska

Vierailija
113/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi niiden pitäisi perustaa? Tokmannin ämpärijonot ovat jo tarpeeksi pitkät."

Ei pidä, mutta saavat jos haluavat. Se on ihmisoikeus.

Vierailija
114/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukeen tulee työvelvoite.

https://yle.fi/a/74-20043998

Ällöttävää, koitetaan kiertää perustuslakia, jotta voidaan evätä ihmisen viimesijainen toimeentulo

Vierailija
115/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin jutun ja kyllähän tuo kertoi lähinnä rakkaudettomasta suhteesta. Äijä päivitteli, miten Kela odotti hänen elättävän avopuolisoaan. No, mulle on selvää, että pitäisin huolta omastani, ei mikään vääryydenkokemus.

Henkilö ei pysty elättämään edes itseään, siksi nostaa tukia. Vaatimus siitä, että elättäisi tuolloin puolisonsa, on kohtuuton ja ihmisoikeuksien vastainen. Silti heilläkin on oikeus perustaa perhe, mikä tässä tapauksessa syrjinnällä epätään.

No sen verran hyvä palkka oli että taatusti pystyy itsensä elättämään.

Vierailija
116/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus poisti lapsikorotukset työmarkkinatuesta eli se on 3 lapsen vanhemmalle 595 netto kuukaudessa.

Samaan aikaan takuueläke on 980 netto, ei mene veroa.

https://www.kela.fi/takuuelake

Vierailija
117/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioeroa on jo vuosia käytetty hyväksi tukia hakiessa. Parhaat tuet saa eronnut yksinhuoltajaäiti, jonka ex mies on työtön ja asuu vaimonsa vaatehuoneessa 

Vierailija
118/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö nykyään saa edes erota ilman että persokokkaresyylä hermostuu :D

Etuudet on niin pieniä, ettei ole vara menettää kolmeasataaa kuussa olemalla aviossa (olin tekemäisilläni sen virheen reilu vuosi sitten) Jos mun 1200 eläkkeestä olis lähtenyt parisuhteen takia ensinnäkin koko kansaneläke pois ja vielä asumistuki, en mä eläis enää jäljelle jäävällä summalla. Joten haista paska

Nimenomaan. Sosiaaliturvaa nauttivan perheellistyessä sosiaaliturva lasketaan niin pieneksi, että ihmisarvoinen elämä ei toteudu.

Vierailija
119/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta Kela aloittaa ihmisten parituksen, sillähän säästää veroeuroja. Tulee halvemmaksi yhyttää asumaan yhteen pari tuensaajaa kuin maksaa tuplana samat tuet kahteen kämppään.

Tuo tulee käytännössä tapahtumaan, koska asumistuen pienentyessä ihmiset hakeutuvat kimppakämppiin, kuten joskus puoli vuosisataa sitten. Kela ei tietenkään valitse kuka asuu kenen kanssa, mutta maksaessaan vähemmän, tuo Kela ihmisiä vanhalla tutulla tavalla yhteen.

Valikoipas, se valikoi mm. että pariskunta tai lähisukulainen eivät saa asua yhdessä menettämättä tukiaan. Tarkoituksenaan rikkoa perhesuhteita ja estää köyhiä perustamasta perheitä.

Koska pariskunnan velvollisuus on auttaa toisiaan elatuksessa. Muuten se ei ole pariskunta. Lähisukulaiselta saa olettaa samaa, koska heillä on se perhesuhde, josta kirjoitat. Köyhällä ei ole oikeutta perustaa perhettä toisten rahoilla, koska muilla ei ole velvollisuutta mahdollistaa köyhän oikeutta perustaa perhe.

Vierailija
120/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi töihin meno niin ei tarvitse valittaa aina tukien pienuudesta, syrjinnästä yms yms yms

Siinähän sitten reippailet taas maanantai aamuna töihin koska muuten mun tuki rahat ei pyöri, voisit tehdä pari ylityö tuntia koska olis kiva saada välillä vähän isompaa tukirahaa. Ei ne  mun tuki rahat pyöri jos sä roikut tällä palstalla vinkumassa, TÖIHIN SIITÄ!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi