Nyt Kela "pakottaa" ihmisiä jo avioeroihin
Viime aikoina moni on saanut Kelalta kirjeen, joka kehottaa muuttamaan. Toimeentulotuen ehdot yllättivät Jarnon ja Soilin, jolloin pariskunta päätyi eroamaan ratkaistaakseen ongelman ja pystyäkseen elämään.
Kommentit (680)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastan lapsiani, mutta heitin silti pellollee, että saan itse viisikymppiä enemmän tukia.
Hienoja ihmisiä nämä tuki-keinottelijat. Entäpä jos vaihteeksi miettisivät itsensä elättämistä
Kukas noin teki? Taidat syyllistyä keksityllä ja valheellisell kommentillasi viharikokseen. Menepä vankilaan.
Juurihan nuo lehdessä leuhkivat, kuinka he tuilla keinottelevat. Normaali ihminen miettisi muita keinoja kuin oman lapsensa häätöä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Yli 24 prosenttia palkasta menee eläkkeisiin, ja se on enemmän kuin koskaan ennen.
Eläkerahoista vain noin viidennes tulee aiemmin maksetuista ja rahastoihin sijoitetuista rahoista.
Tänään eläkkeellä olevien ihmisten eläkkeistä pääosa rahoitetaan tänään työtä tekevien ihmisten ja heidän työnantajiensa työeläkemaksuilla. "
Niin, eläkerahastot senkun kasvavat kasvamistaan, mutta kun niitä tarvitaan valtion velkojen takuiksi. Siksi niihin ei voi kajota ja siksikin kaikki tukiloiset ovat kuorma veronmaksajille ja jopa omille lapsilleen
Eläkkeet maksetaan sun palkan eläkemaksusta ei se sun eläkkeen kertymiseen mene.🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Miksi valehtelet? Ei Kela pakota tekemään yhtään mitään. Kelan kanssa ei tarvitse olla missään tekemisissä jos ei halua.
Miten tämä on voinut saada yli 30 yläpeukkua? Onko ihmiset seonneet? Miten köyhä työtön ja/tai työkyvytön elää, ellei ole tekemisissä Kelan kanssa. Ei se ole käytännössä vapaaehtoista ollenkaan.
Vai yritättekö vihjata, että tällaisten ihmisten pitäisi tappaa itsensä? Tai lähteä kerjuulle, elämään niin kuin se Laukku-Leena? Tai varastamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin jutun ja kyllähän tuo kertoi lähinnä rakkaudettomasta suhteesta. Äijä päivitteli, miten Kela odotti hänen elättävän avopuolisoaan. No, mulle on selvää, että pitäisin huolta omastani, ei mikään vääryydenkokemus.
Henkilö ei pysty elättämään edes itseään, siksi nostaa tukia. Vaatimus siitä, että elättäisi tuolloin puolisonsa, on kohtuuton ja ihmisoikeuksien vastainen. Silti heilläkin on oikeus perustaa perhe, mikä tässä tapauksessa syrjinnällä epätään.
Älä jaksa jankuttaa, ei ole mitään syrjintää. Olet varmaan se potkulakihullu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa kukaan mitään pakota. Itse keinottelevat lisää tukiaisia.
Jos pariskunta joutuu asumaan yksiöissä siksi, etteivät saa kahden aikuisen tukia kaksioon tai kolmioon mihin kämppikset saavat, kyseessä on ihan vaan syrjintä.
Ihmisoikeuksien mukaan, joihin suomi on sitoutunut perustuslaillisesti, kaikilla pitää olla oikeus esim. perustaa perhe. Tuollainen syrjintä lähisukulaisuuden tai parisuhteen perusteella on siis ihmisoikeuksien vastaista.
Yhteiskunnan piikkiin ei kenenkään tarvitse perustaa perhettä. Esimerkiksi lapsilisät voisi muuttaa tuleverovähennyksiksi.
Ihmisoikeussopimuksen mukaan kaikilla on oikeus perustaa perhe ihan tulotasosta riippumatta. Ymmärrätkö?&nbs
mutta ihmisoikeussopimuksen mukaan MUILLA ei ole velvollisuutta elättää sitä perhettä. Ymmärrätkö
Vierailija kirjoitti:
"Suomen sosiaaliturvamenoista 34 miljardia menee eläkeläisiin."
https://thl.fi/-/sosiaaliturvamenot-olivat-80-miljardia-euroa-vuonna-20…
Toisin sanoen työkyvyttömiin ja kansaneläkkeisiin.
Työeläkkeet kun eivät ole sosiaalitukia. Mietipä uudelleen mitä ryhmiä noihin sosiaalitukina maksettaviin eläkkeisiin oikein kuuluu, vinkki: Eivät ole ikinä maksaneet työeläkkeitä. Milloin tästä maasta oikein tuli pelkkä oleskeluyhteiskunta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi potkulaki tulee voimaan keväällä ja saa irtisanoa ne kenelle on kertynyt 38 lomapäivää julkisella.
Aijai miten jaksat olla minulle kateellinen. Mieti myös sitä, että voin muuttaa ylityöni yksi yhteen vapaapäiviksi. Minulla on varmaan tuollaiset 50 päivää vuodessa lomaa valtion virassa. Oletko jo kade?
toi kusipää jankuttaja on myös kateellinen mulle kun omistan veneen.päivittäin jankuttaa miten menettää veneen jos saa lopputilin.tuollahan se vene on pihalla pressun alla vaikka jo 2 lopputiliä saanut nyt taas töissä. muuuta ei tää kusipää tee kun jankuttaa päivät.
Ei, vaan kaikilla on oikeus tulotasostaan riippumatta. Perheen perustaminen on ihmisoikeus. Ymmärrätkö?
Kyllä. Esim. avioituminen ei maksa tai vaadi tiettyä varallisuustasoa. Sen sijaan veronmaksajilla ei ole mitään velvollisuutta elättää tällaisia perheitä. Elätetyksi tuleminen ei ole ihmisoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Sinä joka puhut ihmisoikeuksista. Onko sinun mielestä oikein jos nyt jään työttömäksi tai sairastun niin yhteiskunnan pitää maksaa mulle asumistukea ja toimeentulotukea vaikka asun yhdessä avomiehen kanssa, joka tienaa käteen 6000€/ kk. Meillä tosin kolme yhteistä lasta ja asutaan 300 neliön omakotitalossa. Silloin kun olin hoitovapaalla niin mies maksoi kaikki kulut ja maksaa nytkin enemmän vaikka olen töissä.
Mene muualle vittui lemaan!
-eri
"Sairaspäivärahaa leikataan - Näin rajusti keskituloiset kärsivät."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/15e64082-540a-40da-813d-6b33dbbd039f
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukeen tulee työvelvoite.
Tässä tapauksessa työvelvoite ei täyty, koska saaja sairaslomalla.
Sairauspäivärahaa maksetaan vuosi, joka jälkeen sen maksaminen lopetetaan ja sen jälkeen siirrytään joko kokoaik.tai määräaikaiselle työkyvyttömyyseläkkeelle.
Eli yhä enemän on niitä, jotka puoliso tai joku muu joutuu elättämään.
Ja juuri uutisissa kerrottiin, yli puolet työkyvyttömyyseläkkeestä hylätään.
Joku syöpä, aivoinfarkti, lonkka- ja polvileikkaukset jne. tarvitsevat hoitamiseen ja toipumiseen yli vuoden, jolloin jää tyhjän päälle, kun ihminen ei ole työkykyinen, saadaksern työttömyysturvaa.
Nämä on näitä Purran ja Orpon aivopieruja.
noihnan se on aina ollut. tukijärjestelmä suosii yksinasuvaa. järjellä näitä asioita ei päätetä vaan epämääräisellä kokoelmalla ns. "arkijärjen oikeudenmukaisuuksia" millä ei oo juurikaan tekemistä todellisuuden kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinhan kaikki tekevät: asuvat eri kämpissä, jotta saavat maksimaaliset tuet. Oikein ovela hommaa osoitteekseen vain jonkun siivouskomeron jostakin rakennuksesta.
Idioottimaista ja todella köyhää. Luulisi että hävettää, mutta eiväthän osaa. Onneksi en itse kuulu noihin loisiin.
Höpö höpö. Se että itse huolehtii omista oikeuksistaan on järkevää ja reilua, siinä missä suomen valtio pikkumaisuuttaan yrittää niitä polkea ja näivettää.
Ei sinulla ole oikeutta päästä minun lompakolleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Suomen sosiaaliturvamenoista 34 miljardia menee eläkeläisiin."
https://thl.fi/-/sosiaaliturvamenot-olivat-80-miljardia-euroa-vuonna-20…
Toisin sanoen työkyvyttömiin ja kansaneläkkeisiin.
Työeläkkeet kun eivät ole sosiaalitukia. Mietipä uudelleen mitä ryhmiä noihin sosiaalitukina maksettaviin eläkkeisiin oikein kuuluu, vinkki: Eivät ole ikinä maksaneet työeläkkeitä. Milloin tästä maasta oikein tuli pelkkä oleskeluyhteiskunta
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta ja työkyvyttömyyseläkkeellä 181000.
Vierailija kirjoitti:
"Sairaspäivärahaa leikataan - Näin rajusti keskituloiset kärsivät."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/15e64082-540a-40da-813d-6b33dbbd039f
Sairaspäiväraha leikkaus tuli voimaan tammikuussa.
3000 bruttopalkalla saa sairaspäivärahaa 1300 netto, jos sairastuu syöpään tai murtuu jalka.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Tämä tarkoittaa, että jokaisella pitäisi olla yksityinen tapaturmavakuutus, siilä ketä tahansa voi kohdata esim. syöpä, jolloin sairasloma voi kestää yli 12 kuukautta, jonka jälkeen ei saa edes tt-tukea, jos työkyvyttömyyseläkettä ei myönnetä. Ja n. 60% hylätään.
"Lisää leikkauksia asumislisään. Vanhemmiltaan vuokraamassaan tai vanhempansa omistamassa asunnossa asuva opiskelija voi saada tulevaisuudessa enintään 83 euroa asumislisää kuukaudessa, suunnittelee hallitus."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi valehtelet? Ei Kela pakota tekemään yhtään mitään. Kelan kanssa ei tarvitse olla missään tekemisissä jos ei halua.
Miten tämä on voinut saada yli 30 yläpeukkua? Onko ihmiset seonneet? Miten köyhä työtön ja/tai työkyvytön elää, ellei ole tekemisissä Kelan kanssa. Ei se ole käytännössä vapaaehtoista ollenkaan.
Vai yritättekö vihjata, että tällaisten ihmisten pitäisi tappaa itsensä? Tai lähteä kerjuulle, elämään niin kuin se Laukku-Leena? Tai varastamaan?
Ja minä en siis puhunut tästä pariskunnasta. En pääse edes lukemaan sitä juttua. Mutta esim. itse en työkyvyttömänä ja täysin perheettömänä pärjäisi mitenkään ilman Kelaa. Eli mitä te alapeukuttajat haluaisitte mun tekevän, että tulen toimeen. Ikää on 58.
Vierailija kirjoitti:
Tapeltiin aikoinaan nuoren intin jälkeisestä toimeentulosta! EI tippunut mitään, koska oli 20v. OMAT KELAN säännöt muka kielsi. Kukkua!
Oli jo ammatti, tuen saamattomuus koski ilman ammattia olevia, oli kannustin. Valitettiin sinnesuntänne pykälät mukana=EI.
Tuli aina ja aina kielteinen päätös. Oli muuttanut väärään paikkaan ja oli ilmoittautunut väärään työkkäriin jne, ja HEIDÄN ohjeitten mukaan toimittiin.
No, eikun uudelleen opiskelemaan ja päätös, ei ikinä mihinkään kelan kanssa!
Se päätös on sitte pitänyt!
Avoliitto on helppo, kun ei tarvitse oikeasti sitoutua, sen kun pakkaa kimpsunsa ja kampsunsa ja lähtee.