Mistä johtuu että aikuinen lapsi ei halua tulla käymään?
Viimeksi kävi 5 v uotta sitten täällä kylässä. Ei asu edes kovin kaukana, tekstaillaan kyllä.
Kommentit (95)
Kysy häneltä. Turhaan me sitä täällä arvaillaan.
Kokee, ettei voi olla oma itsensä.
Mä oon vähän tuollainen. Tunnen myös olevani "eri maata" toisen vanhempani kanssa vaikka rakastankin häntä. Sitten jos käyn siellä kylässä, pitää myös tavata paljon muita sukulaisiani ja se stressaa minua koska olen ujo. Joskus olen saanut kuulla myös outoja kommentteja, että miksi en ole töissä ja nyt pitää ryhdistäytyä, he ovat erittäin "työ on tärkein" ihmisiä ja ymmärrän sen kyllä, mutta esim olen sairastellutkin ja en ole osannut kertoa heille, että sairastin masennusta... :/
Onko kotisi aina epäsiisti? Onko mitään tarjottavaa edes?
Milloin olet itse käynyt hänen luonaan? Minä en enää käy vanhemmillani koska eivät koskaan vieraile minun luonani vaikka käyvät kyllä kauempana asuvan sisarukseni luona.
Vierailija kirjoitti:
Milloin olet itse käynyt hänen luonaan? Minä en enää käy vanhemmillani koska eivät koskaan vieraile minun luonani vaikka käyvät kyllä kauempana asuvan sisarukseni luona.
Miksi yli 60v vanhempi vierailisi lapsensa luona yksiössä? xD
Jos hän on homo ja pahastuu vauvauteluistasi?
En minäkään ole nähnyt äitiäni livenä 4 vuoteen. Miksi pitäisi? Asumme 500m päässä toisistamme.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ole nähnyt äitiäni livenä 4 vuoteen. Miksi pitäisi? Asumme 500m päässä toisistamme.
No koska lapset tapaa vanhempiaan ja välittää toisistaan?
Itse en käynyt vanhempieni luona kuin n. 1 kerran vuodessa, kun olin n.25 - 45 vuotias. Syitä oli monia. Ensinnäkin minulla oli jonkin asteinen syömishäiriö ja sielä oli aina tarjolla oikein rasvaista ruokaa ja jos ei ollut lisäksi täytekaakkua, niin sitten kaikkea leivottua torttua ja pullaa. Pakkohan niitä oli syödä tai äitini pillahti itkuu. Syöminen laukaisi minussa vaan aina ahmimiskohtaukset moneksi viikoksi. Toinen syy oli jatkuva painostus johonkin. Aina oli katseltuna lehdistä koulutuksia ja työpaikkoja, jotka olivat vanhempieni mieleen. Omat valintani eivät kelvanneet. Rauhassa ei saanut olla syömiseltä ja painostamiselta ja arvostelulta hetkeäkään. Tokihan se nyt harmittaa, että asiat meni niin, mutta en vaan kestänyt sitä tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä tuo asenne on syy, miksi lapsi ei vieraile vanhempansa luona. Miksi nähdä vanhempaa, joka ei arvosta lastaan ihmisenä itsenään, vaan lapsen hankkiman mammonan kautta.
Sellaista se on. Ihmiset tekee niitä lapsia, että viihdyttävät heitä lopun ikää. Todellisuus on vaan hyvin erilainen. Vaikka ei olisi itsekkään notkuttu aikanaan vanhempien luona, niin kuvitellaan, että kyllä ne oma lapset sitten käy, kun "me ollaan erilaisia, kun omat vanhemmat aikoinaan".
Vierailija kirjoitti:
Onko kotisi aina epäsiisti? Onko mitään tarjottavaa edes?
Ei niihin kukaan syömään mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vanhempi ei vieraile siellä?
Mä en tykkää äidistäni ja siksi tulee käytyä erittäin harvoin hänen luonaan. Vastaavasti hän käy mun luona vielä harvemmin.
Tapaamme kahvilassa tms. Muutaman kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä kuin nuorempikin, eli jos pitää ja välittää omasta lapsestaan ja haluaa kuulua tämän elämään. Sitä en ymmärrä miten asunnon koko liittyy asiaan. Oletko niin lihava ettet mahdu yksiöön?
Vierailija kirjoitti:
Mä en tykkää äidistäni ja siksi tulee käytyä erittäin harvoin hänen luonaan. Vastaavasti hän käy mun luona vielä harvemmin.
Tapaamme kahvilassa tms. Muutaman kerran vuodessa.
Sama. Syynä on se, että minua ahdistaa mennä vanhempieni luokse, koska jatkuvat suhdekyselyt, lapsista puhuminen ja kuinka kohta vaihdevuoteni alkavat (olen 35) ahdistaa. Kahvilassa nuo puheet yleensä jää vähemmälle ja on helpompi hälinässä ohittaa.
Ei saa vierailuista mitään irti. Ehkä olette kasvaneet erillenne.