Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä johtuu että aikuinen lapsi ei halua tulla käymään?

Vierailija
15.02.2025 |

Viimeksi kävi 5 v uotta sitten täällä kylässä. Ei asu edes kovin kaukana, tekstaillaan kyllä.

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ollut huono vanhempi. Pilannut hänen lapsuutensa. Ei pidä sinusta. Velvollisuudentunnosta viestittelee. Viestit varmaan tulevat aina sinun aloitteestasi.

Vierailija
62/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ei ole sulle velkaa mistään. He eivät pyytäneet syntyä.

Tämän kun sisäistät -

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tykkää äidistäni ja siksi tulee käytyä erittäin harvoin hänen luonaan. Vastaavasti hän käy mun luona vielä harvemmin.

Tapaamme kahvilassa tms. Muutaman kerran vuodessa.

Sama. Syynä on se, että minua ahdistaa mennä vanhempieni luokse, koska jatkuvat suhdekyselyt, lapsista puhuminen ja kuinka kohta vaihdevuoteni alkavat (olen 35)  ahdistaa. Kahvilassa nuo puheet yleensä jää vähemmälle ja on helpompi hälinässä ohittaa. 

Boomerit eivät tajua ettei lastenteko ole tätä päivää.

Boomerien lapset eivät taida enää olla lapsentekoiässä...

Boomerius on asenne. Setämiehen ja tätinaisen luutunut asenne. Ajastaan jälkeenjäänyt.

Vierailija
64/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kutsun aikuiset lapseni aina lauantaisin syömään. Toinen tulee joka lauantai (asuu kyllä samassa kaupungissa ja aika lähellä) toinen ehkä joka kolmas viikko. Tätä harvemmin kävijää aina huolehdin, että mitä on käynyt =(. Aina tulee mieleen, että on joutunut huonoille teille, alkanut käyttää huumeita tai alkoholia tai makaa alkoholimyrkytyksen kourissa kotona tai... on putkassa tai.... humalassa tai... ihan mitä vaan kauheeta. Kaikki kauhuskenaariot pelkään. En tiedä miksi. 

Jos oletetaan, että aikuinen ihminen käyttäisi jokaikisen lauantain äitinsä kanssa, niin ei ihme jos lapsi alkaakin ryyppäämään. Eikö aikuisella ihmisellä saa olla viikonloppuisin mitään omia menoja? Kuulostat ahdistavalta.

Meillä oli koronan alkuun saakka tapana että lasten perheet tulivat syömään lähes joka sunnuntai. Ihan omasta halustaan, ei meidän vaatimuksesta:) Viimeistään torstaina soittelivat ja kyselivät mitä syödään vkl.

Edelleenkin lähinnä asuva perhe käy joka vkl, muut ehkä kerran kk, kaukana opiskeleva kuopus parin kk välein. 

Mutta joo meillä on upeat välit kaikkiin, myös vävyihin ja miniään

Vierailija
65/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sinä et kunnioita lapsiasi, ap. Et kykene kohtaamaan heitä vertaisinasi aikuisina vaan pidät kuulustelun ja/tai nuhde- ja marttyyrisaarnoja.

Hyvin yleistä ihmisille, jotka ei ole oppineet tunnetaitoja.

Opettele olemaan hiljaa ja kuuntelemaan. Pyydä anteeksi, älä puolustele vanhoja  tekemisiäsi.

Tunnetaitojen opetus alkoi vasta viime vuosikymmenellä joten ei niitä kovin monella vielä ole. Moni ei edes tiedä mitä tarkoittaa tunnetaito.

Vierailija
66/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kutsun aikuiset lapseni aina lauantaisin syömään. Toinen tulee joka lauantai (asuu kyllä samassa kaupungissa ja aika lähellä) toinen ehkä joka kolmas viikko. Tätä harvemmin kävijää aina huolehdin, että mitä on käynyt =(. Aina tulee mieleen, että on joutunut huonoille teille, alkanut käyttää huumeita tai alkoholia tai makaa alkoholimyrkytyksen kourissa kotona tai... on putkassa tai.... humalassa tai... ihan mitä vaan kauheeta. Kaikki kauhuskenaariot pelkään. En tiedä miksi. 

Jos olisin lapsesi, vetäisin viinaa kaksin käsin ihan vain siksi, että pääsisin putkaan pakoon sinun pakkokyläilykutsujasi.

Vierailija
67/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin olet itse käynyt hänen luonaan? Minä en enää käy vanhemmillani koska eivät koskaan vieraile minun luonani vaikka käyvät kyllä kauempana asuvan sisarukseni luona.

Itseäni myös välillä risoo se, että vanhempani eivät käy luonani. Se olen aina minä joka joudun autottomana ihmisenä matkatavaroiden kanssa raahautumaan junaan. Heillä kestäisi ajaa luokseni tunti. Käyvät kyllä kylässä sukulaisilla saman ajan kestävän automatkan päässä. Jos en kävisi vanhemmillani kylässä, emme näkisi koskaan. Kävivät tosin luonani viisitoista vuotta sitten. Olisin halunnut kokata heille, mutta ei kelvannut. Kävivät mieluummin muualla syömässä.

Eivät itse näe kuinka tunnekylmältä vaikuttavat minua kohtaan. Olen yrittänyt puhua heille asiasta, mutta ei auta. Viimeksi sain tiuskaisun, että se on lasten tehtävä käydä vanhempien luona, ei toiste päin. Eli se siitä sitten.

Vierailija
68/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oletetaan, että aikuinen ihminen käyttäisi jokaikisen lauantain äitinsä kanssa, niin ei ihme jos lapsi alkaakin ryyppäämään. Eikö aikuisella ihmisellä saa olla viikonloppuisin mitään omia menoja? Kuulostat ahdistavalta.

Ruokailuun ja vierailuun menee noin kaksi tuntia. Ei koko lauantaita. Itsekin kävin oman äitini luona joka viikko niin kauan kun hän oli elossa. Ja joskus oli jopa nämä lapsenlapset siellä mukana. Kerran viikossa.

Vierailija
69/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin lapsesi, vetäisin viinaa kaksin käsin ihan vain siksi, että pääsisin putkaan pakoon sinun pakkokyläilykutsujasi.

Mitä ihmeen pakkokyläilykutsuja?? Laitan aina tekstarin loppuviikosta ja kysyn, että tuleeko hän syömään, täytyyhän mun tietää teenkö ruokaa neljälle vai kolmelle. 

Vierailija
70/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen pakkokyläilykutsuja?? Laitan aina tekstarin loppuviikosta ja kysyn, että tuleeko hän syömään, täytyyhän mun tietää teenkö ruokaa neljälle vai kolmelle. 

Juu, eihän siinä mitään painostavaa ole, kun vyörytät aiheettomat huolesi ja katastrofiajatuksesi lapsesi niskaan, jos hän ei jostain syystä tule... 

Vierailija
71/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistäs se lapsi niistä katastrofiajatuksista tietäisi, kun on vain äidin päässä, äiti huolehtii aina lapsistaan, vaikka ne olisi aikuisia. Niistä ei tiedä toiset lapset, puoliso, ei kukaan.

Vierailija
72/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mistäs se lapsi niistä katastrofiajatuksista tietäisi, kun on vain äidin päässä, äiti huolehtii aina lapsistaan, vaikka ne olisi aikuisia. Niistä ei tiedä toiset lapset, puoliso, ei kukaan.

Mitä nyt vauvapalstan lukijakunta tietää, mutta ei kukaan muu.

Vierailija
73/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni vanhempi "piilovit###uilee" ja arvostelee vähän kuin "ohimennen" lapsilleen. Ihmiset on erityisen herkkiä kun se tulee oman vanhemman suusta.  Varsinkin, jos tämä on jatkunut lapsesta asti. Aikuisena kun saa valita seuransa. 

Mun isä kyllä tekee tuota ihan suoraan, ei mitenkään piilossa

Vierailija
74/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä tulee ahdistava olo. Siksi en käy.

Vierailija
75/95 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt ymmärrän,miksei lapseni enää soita.Elämässä oli vaikeuksia,enkä aina jaksanut olla hyvä äiti.Yritin kyllä auttaa niin paljon kuin mahdollista ja vieläkin tarvittaessa.En tuppaudu.

Vierailija
76/95 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, nyt ymmärrän,miksei lapseni enää soita.Elämässä oli vaikeuksia,enkä aina jaksanut olla hyvä äiti.Yritin kyllä auttaa niin paljon kuin mahdollista ja vieläkin tarvittaessa.En tuppaudu.

Minäkään en tuppaudu lasteni elämään, autan jos pyytävät eli heidän aloitteestan. Tukena olen aina

Luultavasti sitten ajattelevat etten auta tarpeeksi kun en erikseen tarjoudu ja kysele perään miten voisin auttaa vaikka lastenlasten kanssa.

Koskaan ei ole hyvä, sille ei vaan voi mitään!

Jos tarjoaa ruuat vkl nähdäkseen lapsenlapset se on "velvollisuuskäynti" mummolassa, jos antaa olla rauhassa on välinpitämätön äiti ja mummo...

Vierailija
77/95 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vanhemmat on tosi ilkeitä, eivätkä itse ymmärrä mitään pahaa tekevänsä tai eivät välitä. En ole käynyt äidillä nyt pariin vuoteen. Siihen aikaan olin menettänyt kotini yrityksen velkojen takia ja äiti irvaili kun joudun vuokralle asumaan. Soitteli "kuulumisia" vain saadakseen juoruilla vaikeasta elämäntilanteestani tutuilleen. 

Vierailija
78/95 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttöni perheineen asuu viiden km päässä. Hän lähettelee jotain viestejä lähes joka päivä talvella. Kuskaan heidän lapsiaan harrastuksiin monta kertaa viikossa. Lapset ovat 13v ja 16v mutta talvella harrastuksiin ei kulje julkisia, joten minua tarvitaan. Kesällä ei lähetä viestejä laisinkaan.

Tyttö on käynyt viimeksi kylässä mun luona varmaan neljä vuotta sitten enkä minäkään heillä vieraile, kun silloin kun kutsutaan eli jouluna. Jos menisin, tyttö kysyisi onko jotain asiaa. 

Täytin just 70v eikä tyttö käynyt edes kakkukahvilla vaikka pyysin. Lähetti kukkaterveiset whatsappiin. Varmaan kun kuolen, lähettää osanotot puhelimeeni. Mielestäni tyttöni on vaan k..spää.

Vierailija
79/95 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tyttöni perheineen asuu viiden km päässä. Hän lähettelee jotain viestejä lähes joka päivä talvella. Kuskaan heidän lapsiaan harrastuksiin monta kertaa viikossa. Lapset ovat 13v ja 16v mutta talvella harrastuksiin ei kulje julkisia, joten minua tarvitaan. Kesällä ei lähetä viestejä laisinkaan.

Tyttö on käynyt viimeksi kylässä mun luona varmaan neljä vuotta sitten enkä minäkään heillä vieraile, kun silloin kun kutsutaan eli jouluna. Jos menisin, tyttö kysyisi onko jotain asiaa. 

Täytin just 70v eikä tyttö käynyt edes kakkukahvilla vaikka pyysin. Lähetti kukkaterveiset whatsappiin. Varmaan kun kuolen, lähettää osanotot puhelimeeni. Mielestäni tyttöni on vaan k..spää.

Itsehän olet hänet kasvattanut. Voit vain pohdiskella missä kohtaa meni pieleen.

Vierailija
80/95 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nämä äidit sen kertovat. Todennäköisesti myös se syömässä käyvä lapsi saa niskaansa äitinsä "huolet" poissaolevasta sisaruksesta. Tuollainen tyyppi on äärimmäisen raskas persoonallisuushäiriö läheisilleen.