Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu että aikuinen lapsi ei halua tulla käymään?

Vierailija
15.02.2025 |

Viimeksi kävi 5 v uotta sitten täällä kylässä. Ei asu edes kovin kaukana, tekstaillaan kyllä.

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ujo ja herkkä. Joutuu piinatuoliin?

Vierailija
22/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On KUSIPÄÄ, siitä johtuu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin olet itse käynyt hänen luonaan? Minä en enää käy vanhemmillani koska eivät koskaan vieraile minun luonani vaikka käyvät kyllä kauempana asuvan sisarukseni luona.

Sama. Käyn kerran kahdessa kuussa, vaikka asun 5km lähempänä kuin sisarukseni jonka luona vanhemmat vierailevat n. 4x viikossa. En jaksa käydä enempää kun eivät koskaan käy täällä, enkä jaksa kuunnella sisaruksen asioita jonka kanssa en ole oikein missään tekemisissä kuin jouluna väkisin

Vierailija
24/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi vanhempikin jotein tehdä? "Hei ei olla nähty pitkään aikaan. Mitä jos tavattaisiin "jossain muualla rauhassa" jne. " 

Vierailija
25/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hänen silmänsä ovat avautuneet sille miten epänormaali ja suorastaan epäinhimillinen hänen lapsuutensa oli. Terapiassa asioita on jäsennetty ja laitettu mittasuhteisiin. Olet todennäköisesti kohdellut lastasi todella huonosti lapsena/teininä/nuorena aikuisena. Rohkeasti skannaat nuo ajat, sieltä löytyy syy. Aikuinen lapsi tuskin edes kysyttäessä myöntää todellista syytä, varsinkin jos hänet on alistettu ja häpäisty hiljaiseksi aikoinaan. 

Vierailija
26/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet yhtään arvostellut, niin se on tavanomainen syy. Ja kyllä, neuvominen kun niin huolettaa, miten ne elämässä pärjäävät, lasketaan.

Vierailija
27/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi vanhempikin jotein tehdä? "Hei ei olla nähty pitkään aikaan. Mitä jos tavattaisiin "jossain muualla rauhassa" jne. " 

Mun äiti odottaa marttyyrinä soittoani, ja joka kerta sama EI ole NÄKYNYT,ei KUULUNUT sinustakaan mitään!!11 Hän itse ei soita koska lapset soittelevat vanhemmilleen ja kysyvät mitä kuuluu, ei toisinpäin. Mun mielestä taas se soittaa jota kiinnostaa toisen kuulumiset, ja päättelen hänen soittamattomuudestaam etten minä kiinnosta

Vierailija
28/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin olet itse käynyt hänen luonaan? Minä en enää käy vanhemmillani koska eivät koskaan vieraile minun luonani vaikka käyvät kyllä kauempana asuvan sisarukseni luona.

Miksi yli 60v vanhempi vierailisi lapsensa luona yksiössä? xD

No jos lapseni edelleen asuu yksiössä aion vierailla hänellä edelleen kun täytän 60v. Miksi lopettaisin sen silloin? Istun sohvalla, joskus autan, kahvitellaan, jutellaan. Muistan opiskelijasunnossa asuessani että yksi sukulainen halusi aina kaikki heille koska heillä on isoin talo. Siellä isossa talossa ei ollut istuma paikkoja yhtään enempää. 

Vierailija
29/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhemmat eivät halua käydä lapsensa kotona koska se on yksiö eivätkä halua edes käydä lähistöllä kahvilassa, niin parempi olla tapaamatta sellaisia vanhempia. Voivat sitten itkeä vauvapalstalla ja vanhainkodissa ettei omat lapset välitä.

Vierailija
30/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tentaattaatko parisuhteesta, opiskelusta, lapsista, töistä...

Vierailija
31/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisia syitä, vaihtoehtoja. Talvi, kylmyys, autottomuus, vanhemman aiheuttama riita tai draama raivo huuto (jos joskus ollut) yleensä painostaminen tai kyttäys, puheenaiheiden puute tai jos keskustelu ei suju (tai jos vanhempi puhuu liikaa ja päälle, tai ei sano mitään on vain hiljaa), erilaisuus kaikessa, vanhempi ei auta koskaan missään tai ole henkisesti tukena vaikeassa paikassa, vanhemman tarjoama ruoka tai juoma jos on kamalaa, tuhohyönteiset joita vanhempi ei hoida pois talosta. Sitten on nuoria jotka itsenäistyvät tai on lapsuuden traumoja, opiskelu vie ajan tai työ, jopa voimat. Sitten on erikseen nuoria aikuisia jotka juhlivat tai on joku kumppani, kaikki eivät juhli kai vaan on korona harrasteita ja muuta. Ehkä ei tiedetä mitä tekisi vanhemman luona, varsinkin jos vanhempi muuttanut pienempään uuteen tai tuleeko kiusallisia hetkiä jos vanhempi töksäyttää jotain suustaan tai on kipakka. 

Vierailija
32/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kutsun aikuiset lapseni aina lauantaisin syömään. Toinen tulee joka lauantai (asuu kyllä samassa kaupungissa ja aika lähellä) toinen ehkä joka kolmas viikko. Tätä harvemmin kävijää aina huolehdin, että mitä on käynyt =(. Aina tulee mieleen, että on joutunut huonoille teille, alkanut käyttää huumeita tai alkoholia tai makaa alkoholimyrkytyksen kourissa kotona tai... on putkassa tai.... humalassa tai... ihan mitä vaan kauheeta. Kaikki kauhuskenaariot pelkään. En tiedä miksi. 

Vierailija
33/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ollut ilkeä äiti. Mistä muusta voisi johtua. Lapsi ei silloin kelvannut sellaisena kuin oli kun hän olisi tarvinnut turvaa ja suojelua. Joutui olemaan omillaan ja selviämään liian yksin ja joutui aikuistumaan liian varhain. Nyt hän sitten on liiankin itsenäinen eikä tarvitse mitään eikä ketään.

Vierailija
34/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vain ole kiinnostava, vetovoimainen ihminen.

Me kaikki ihmiset valitsemme, kenen kanssa haluamme olla tekemisissä. 

Ihmiset, jotka ottavat enemmän kuin antavat, jäävät yksin.

Vanhemmat, jotka ovat antaneet lapsilleen paljon, saavat lapsiltaan vastalahjaksi paljon. Muut eivät.

Vierailija
35/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylässä käyminen on stressaavaa vaikka kyse olisi vain parista päivästä.Pitkä matka ja sitten pitää tavata koko suku kerralla.

Vierailija
36/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että lapseni, siis aikuinen poikani on kateellinen kun minulla on nykyään kunnollinen asunto ja ajanmukaisesti kalustettu,lopetti käynnit siihen.

Sillon kun kämppäni oli murju niin kävi vielä, voiko aikuinen lapsi olla vanhemmalleen kateellinen?

Vierailija
37/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin käynnit kun vanhempani jatkuvasti valittivat lasteni (ihan normaaleista lasten) tekemisistä. Ei olisi saanut näkyä eikä kuulua. Äitini jopa yritti fyysisesti kurittaa vanhempaa lastani kuten minua aikoinaan. Hänen mielestään olen huono äiti kun en anna kuria=pahoinpitele lapsiani. Että siinä nyt tällainen syy. 

Vierailija
38/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vanhempi "piilovit###uilee" ja arvostelee vähän kuin "ohimennen" lapsilleen. Ihmiset on erityisen herkkiä kun se tulee oman vanhemman suusta.  Varsinkin, jos tämä on jatkunut lapsesta asti. Aikuisena kun saa valita seuransa. 

Vierailija
39/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai?? Meidän kuopus kysyi juuri koska tullaan 150km päästä käymään hänen luonaan kun ei ehdi helmikuussa meillepäin. 

No tosin hänellä on pieni kaksio, ehkä se on syynä miksi meillä tavataan niin usein:)

me 64/60v

Vierailija
40/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikki ole kylä ihmisiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän