Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu että aikuinen lapsi ei halua tulla käymään?

Vierailija
15.02.2025 |

Viimeksi kävi 5 v uotta sitten täällä kylässä. Ei asu edes kovin kaukana, tekstaillaan kyllä.

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, että lapseni, siis aikuinen poikani on kateellinen kun minulla on nykyään kunnollinen asunto ja ajanmukaisesti kalustettu,lopetti käynnit siihen.

Sillon kun kämppäni oli murju niin kävi vielä, voiko aikuinen lapsi olla vanhemmalleen kateellinen?

Jo on sulla defenssit hittovie.

Vierailija
42/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina menen jos kutsutaan, mutta aika harvoin tulee kutsu. Ajattelin, että kun omat lapset muuttaa pois, kutsun heitä säännöllisesti syömään. Tulevat jos tulevat, mutta ainakin on tarjottu mahdollisuus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin olet itse käynyt hänen luonaan? Minä en enää käy vanhemmillani koska eivät koskaan vieraile minun luonani vaikka käyvät kyllä kauempana asuvan sisarukseni luona.

Miksi yli 60v vanhempi vierailisi lapsensa luona yksiössä? xD

Kunnioituksesta.

Ootko niin lihava ettet mahdu?

Vierailija
44/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narstistinen vanhempi.

Vierailija
45/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet yhtään arvostellut, niin se on tavanomainen syy. Ja kyllä, neuvominen kun niin huolettaa, miten ne elämässä pärjäävät, lasketaan.

Terve aikuinen kannustaa ja rohkaisee. Jos kuulee aina voi voi... ja älä nyt....  Niin silloin on parempi pysyäkkin kaukana. 

Vierailija
46/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, että lapseni, siis aikuinen poikani on kateellinen kun minulla on nykyään kunnollinen asunto ja ajanmukaisesti kalustettu,lopetti käynnit siihen.

Sillon kun kämppäni oli murju niin kävi vielä, voiko aikuinen lapsi olla vanhemmalleen kateellinen?

Oliko se murju poikasi lapsuuden koti? 

Vierailija
47/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin käynnit kun vanhempani jatkuvasti valittivat lasteni (ihan normaaleista lasten) tekemisistä. Ei olisi saanut näkyä eikä kuulua. Äitini jopa yritti fyysisesti kurittaa vanhempaa lastani kuten minua aikoinaan. Hänen mielestään olen huono äiti kun en anna kuria=pahoinpitele lapsiani. Että siinä nyt tällainen syy. 

Normaaliuden määritelmä on muuttunut ajan myötä, kun kuritusmahdollisuudet ovat heikenneet. Nykypäivän vanhemmat ja opettajat joutuvat arjessa sietämään lapsilta paljon sellaista käytöstä mitä ennen ei olisi missään tapauksessa siedetty, joten aiemmin epänormaalista on tullut normaalia.

Vierailija
48/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset kävi täällä just. Ja mä käyn heillä.

Jotkut vanhemmat on painostavia kusipäitä, jotka ei tajua, että lapset on aikuisia jo.

Pitää antaa tilaa ja respektiä puolin ja toisin. 

Vierailija
49/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni vanhempi "piilovit###uilee" ja arvostelee vähän kuin "ohimennen" lapsilleen. Ihmiset on erityisen herkkiä kun se tulee oman vanhemman suusta.  Varsinkin, jos tämä on jatkunut lapsesta asti. Aikuisena kun saa valita seuransa. 

Niinpä. Ja sitten eivät muka ymmärrämiksei lapsi käy usein kylässä:D 

Vierailija
50/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo on sulla defenssit hittovie.

Narsisti on kateellinen tästäkin. 

Vierailija
51/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tykkää äidistäni ja siksi tulee käytyä erittäin harvoin hänen luonaan. Vastaavasti hän käy mun luona vielä harvemmin.

Tapaamme kahvilassa tms. Muutaman kerran vuodessa.

Sama. Syynä on se, että minua ahdistaa mennä vanhempieni luokse, koska jatkuvat suhdekyselyt, lapsista puhuminen ja kuinka kohta vaihdevuoteni alkavat (olen 35)  ahdistaa. Kahvilassa nuo puheet yleensä jää vähemmälle ja on helpompi hälinässä ohittaa. 

Boomerit eivät tajua ettei lastenteko ole tätä päivää.

Vierailija
52/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää peukkua tms.

Vierailija
53/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kutsun aikuiset lapseni aina lauantaisin syömään. Toinen tulee joka lauantai (asuu kyllä samassa kaupungissa ja aika lähellä) toinen ehkä joka kolmas viikko. Tätä harvemmin kävijää aina huolehdin, että mitä on käynyt =(. Aina tulee mieleen, että on joutunut huonoille teille, alkanut käyttää huumeita tai alkoholia tai makaa alkoholimyrkytyksen kourissa kotona tai... on putkassa tai.... humalassa tai... ihan mitä vaan kauheeta. Kaikki kauhuskenaariot pelkään. En tiedä miksi. 

Toivottavasti et kippaa noita "huoliasi" sen toisen lapsesi niskaan. On äärimmäisen vastenmielistä kuunnella kun äiti pyörii 24/7/365 joissain kauhuskenaarioissa, kun lapset aikuistuvat ja itsenäistyvät. 

Vierailija
54/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin käynnit kun vanhempani jatkuvasti valittivat lasteni (ihan normaaleista lasten) tekemisistä. Ei olisi saanut näkyä eikä kuulua. Äitini jopa yritti fyysisesti kurittaa vanhempaa lastani kuten minua aikoinaan. Hänen mielestään olen huono äiti kun en anna kuria=pahoinpitele lapsiani. Että siinä nyt tällainen syy. 

Normaaliuden määritelmä on muuttunut ajan myötä, kun kuritusmahdollisuudet ovat heikenneet. Nykypäivän vanhemmat ja opettajat joutuvat arjessa sietämään lapsilta paljon sellaista käytöstä mitä ennen ei olisi missään tapauksessa siedetty, joten aiemmin epänormaalista on tullut normaalia.

Ei sellainen hakkaaminen edes minun lapsuudessani ollut normaalia. Lapsuuteni oli äärimmäisen epäinhimillinen vanhempien alkoholi ja mt-syistä. Miksi minä altistaisin omat lapseni tuollaiselle. Voisihan sitä ajatella niinkin päin, että vanhukset olisivat voineet päivittää suhtautumistaan ja käyttäytymistään nykypäivän tasolle.

Vierailija
55/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitäkö, että oot sama ruikuttava/narsistinen paska asunnosta riippumatta?

Mä en haluais tietää mitään tuollaisesta kuin sinä. 

Vierailija
56/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäonnistuin avioliitossani ja en halua kertoa enää mitään uudesta parisuhteestani. En halua puhua mitään epäonnistuneesta 15 vuoden avioliitostani, koska koen sen henkilökohtaisena epäonnistumisena.

Ahdistaa kun uudesta suhteesta pitäisi puhua ja kun en pysty itse vaikuttamaan kaikkiin uuden puolison valintoihin.

-setämies 40v

Vierailija
57/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sellainen hakkaaminen edes minun lapsuudessani ollut normaalia. Lapsuuteni oli äärimmäisen epäinhimillinen vanhempien alkoholi ja mt-syistä. Miksi minä altistaisin omat lapseni tuollaiselle. Voisihan sitä ajatella niinkin päin, että vanhukset olisivat voineet päivittää suhtautumistaan ja käyttäytymistään nykypäivän tasolle.

Olisi hyvä jos lastensuojelu järjestäisi sanoituskursseja isovanhemmille. Moni vanhemman ikäpolven ihminen ei tiedä että lapsilla on ihan lastenoikeuksien mukaisesti oikeus ilmaista kaikenlaisia tunteita.

Vierailija
58/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tykkää äidistäni ja siksi tulee käytyä erittäin harvoin hänen luonaan. Vastaavasti hän käy mun luona vielä harvemmin.

Tapaamme kahvilassa tms. Muutaman kerran vuodessa.

Sama. Syynä on se, että minua ahdistaa mennä vanhempieni luokse, koska jatkuvat suhdekyselyt, lapsista puhuminen ja kuinka kohta vaihdevuoteni alkavat (olen 35)  ahdistaa. Kahvilassa nuo puheet yleensä jää vähemmälle ja on helpompi hälinässä ohittaa. 

Boomerit eivät tajua ettei lastenteko ole tätä päivää.

Boomerien lapset eivät taida enää olla lapsentekoiässä...

Vierailija
59/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kutsun aikuiset lapseni aina lauantaisin syömään. Toinen tulee joka lauantai (asuu kyllä samassa kaupungissa ja aika lähellä) toinen ehkä joka kolmas viikko. Tätä harvemmin kävijää aina huolehdin, että mitä on käynyt =(. Aina tulee mieleen, että on joutunut huonoille teille, alkanut käyttää huumeita tai alkoholia tai makaa alkoholimyrkytyksen kourissa kotona tai... on putkassa tai.... humalassa tai... ihan mitä vaan kauheeta. Kaikki kauhuskenaariot pelkään. En tiedä miksi. 

Jos oletetaan, että aikuinen ihminen käyttäisi jokaikisen lauantain äitinsä kanssa, niin ei ihme jos lapsi alkaakin ryyppäämään. Eikö aikuisella ihmisellä saa olla viikonloppuisin mitään omia menoja? Kuulostat ahdistavalta.

Vierailija
60/95 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sinä et kunnioita lapsiasi, ap. Et kykene kohtaamaan heitä vertaisinasi aikuisina vaan pidät kuulustelun ja/tai nuhde- ja marttyyrisaarnoja.

Hyvin yleistä ihmisille, jotka ei ole oppineet tunnetaitoja.

Opettele olemaan hiljaa ja kuuntelemaan. Pyydä anteeksi, älä puolustele vanhoja  tekemisiäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi