Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä kumpuaa se kamala viha erilaista ruokavaliota noudattavia kohtaan?

Vierailija
15.02.2025 |

En tiedä miten teidän työpaikoilla tämä menee, mutta meillä taukotilassa lounastauolla tutkitaan ja tuomitaan muiden eväitä. Siis jotkut, esim. minä en. Useampi vanhempi kollega on pöyristyneenä tivannut toiselta kollegaltani, että miksi sulla ei ole koskaan lihaa ruokana. Kollega kertoi ettei syö lihaa, ja tämä sai kysyjän lähes pyörtymään. Olen itse saanut kommentteja "sulla on aina noin terveelliset eväät!" (sanotaan vihaisella äänensävyllä), koska syön paljon salaatteja ja kasviksia. Tällä viikolla tuli puhe ruokavalioista, ja kerroin etten juuri koskaan syö perunaa tai ruskeaa kastiketta, en pidä niistä. Arvon kollega oikeasti puristi nyrkkinsä tiukasti yhteen, hengitteli syvään raivon vallassa muutaman kerran ja sähisi, että kyllä jokainen kunnon ihminen perunaa syö.

Mistä tämä kumpuaa? En ymmärrä, koska itse en katso edes päin muiden ruokia, ellei joku nyt kehu että tämä x-merkin valmisruoka on yllättävän maukasta, katsokaa miten runsas annos.

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että ne yleensä tyrkyttää sitä omaa ruokavaliotaan ainoana oikeana.

Vierailija
2/94 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me suomalaiset ollaan tollasia. Vihataan kaikkea ja kaikkia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma kantaa kaikenlaisia sekopäitä.

Vierailija
4/94 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä, että ne yleensä tyrkyttää sitä omaa ruokavaliotaan ainoana oikeana.

Eihän tuosta tarvitse suuttua. Jos joku tyrkyttää minulle sellaista mitä en halua syödä niin miksi minä siitä raivot vetäisin? Voi vain sanoa, että kiitos ei.

Vierailija
5/94 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat epävarmoja omista valinnoistaan, tai esim kateellisia toisten terveellisistä elämäntavoista, ja siksi käyttäytyvät hyökkäävästi. Samasta epävarmuuden tunteesta johtuvat eri uskontojen taistelut toisiaan vastaan.

Vierailija
6/94 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun valinnat saa toisen tuntemaan alemmuudentuntoa ja huonommuutta omista valinnoistaan. Ja jotkut ovat huonoja sietämään tätä tunnetta, ja purkavat sen sitten huonona käytöksenä muihin ihmisiin.

T. Kasvissyöjä

Vierailija
7/94 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vihaa nähnyt enkä kuullut kenenkään syömisistä. Ap ei taida ymmärtää mitä viha tarkoittaa.

Vierailija
8/94 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, kun sitä aletaan suureen ääneen mainostamaan muille ja paheksutaan kaikki jotka eivät sitä noudata

Vierailija
9/94 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä, että ne yleensä tyrkyttää sitä omaa ruokavaliotaan ainoana oikeana

Tämä ei kyllä pidä paikkaansa ainakaa, jos tarkoitan, että ne pahat vegaanit tyrkyttää (itse en siis ole vegaani, mutta noinhan sitä aina väittään, vaikka kuitenkin lihan syöjät on niitä jotka pahastuu ja suuttuu, kun joku ei syö lihaa)  Itse en koskaan ole tyrkyttänyt kenellekään ruokavaliotani, mutta kun se sitten muutamien kuukausien jälkeen joillekin selvis työpaikalla, sain tuntea silkaa vihaa siitä mitä söin. Ruokiani kommentoitiin halveksien. Esim kun söin sosekeittoa kolleega katsoi sitä inhoten ja kun kuisallani hänelle sanoin siitä, hän sanoi (vähän nolona kylläkin)että ei kun katsoin vaan, että siinä ei ole mitään purtavaa. No ei sosekeitossa ole purtavaa, vaikka se olisi tehty lihastakin, koska se on SOSEkeittoa:D

Minun olisi myös pitänyt alkaa pitämään esitelmää siitä mitä syön ja mistä saan sitä ja tätä ainetta. Mutta ei kiinostanut, enkä alkanut selittelemään syömisiäni vaikka sitä vaadittiin. En todellakaan yrittänyt tyrkytää kasvisruokavaloitani kenellekään, mutta minut lähes pakotettiin syömään lihaa. 

Mutta en minä siitäkään jaksanut suutua, vaikka syöminen joidenkin seurassa olikin vaikeaa. Nämä oli lähinnä miehiä, jotka pilkkasivat ruokiani. 

Jotkut naiset oli aidosti kiinnostuneita, mutta en minä heillekään jaksanut alkaa selittelemään. Jokainen voi itse hakea tietoa eri ruokavalioista. 

Ei minulle ainakaan kukaan vegaani ole koskaan tyrkyttänyt yhtään mitään eikä kasvissyöjätkään, mutta lihan syöjät kyllä. 

Ja sitten he vielä luulevat tekevänsä minulle jotakin pahaa, kun kertovat syövänsä 5 veristä pihviä. Kyllähän se on se teurastettu eläin, joka niistä pihveistä on maksanut hengellään, ja kokenut teurastuksen kauhut, en minä. 

Vierailija
10/94 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole kateutta, vaan oikeasti halveksuntaa.

Nykyaikana ihmiset hurahtaa kaikenlaisiin ruokavaliohin, että normaali kotiruoka on jotain omituista. Yleensä ne ei niin kunnossa olevat syövät protskurahkoja, sosekeittoja, lounassalaatteja ja energiajuomia. Kunnossa olevat syövät kunnon annoksia kotiruokaa. Erityissitätätä-ruokavaliot on jo niin lukua 2010.

Vierailija
11/94 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole kateutta, vaan oikeasti halveksuntaa.

Nykyaikana ihmiset hurahtaa kaikenlaisiin ruokavaliohin, että normaali kotiruoka on jotain omituista. Yleensä ne ei niin kunnossa olevat syövät protskurahkoja, sosekeittoja, lounassalaatteja ja energiajuomia. Kunnossa olevat syövät kunnon annoksia kotiruokaa. Erityissitätätä-ruokavaliot on jo niin lukua 2010.

Proteiinirahkat, sosekeitot ja lounassalaatit ovat normaalia kotiruokaa. Energiajuomankin voi rinnastaa kahviin, erittäin arkista. Kotiruoka on muutakin, kuin pelkkää perunaa ja kastiketta.

Vierailija
12/94 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tekee erilailla kuin itse ja sitten iskee kauhu tekeekö itse väärin ja alkaa huutaminen koska ego ei kestä.

Vierailija
13/94 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisuus pelottaa oli se ruokalautasella, naapurissa, aatteissa, tulotasoissa ja mitä näitä nyt onkaan. Ihminen on valtavan kykenevä monenlaiseen 

Vierailija
14/94 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain pääkaupungissa toimitaan noin. Muualla maassa työpaikka on työpaikka, ei olla samaan aikaan lounaalla eikä katsota muiden ruokia eikä kysellä niistä. Helsinki on siitä kummallinen paikka, että siellä muiden eväät on aina katseiden alla ja jokaisella on joku oma dieetti.

Vierailija
15/94 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä oikein olet töissä? Ei taida olla kovin korkeasti koulutettua porukkaa siellä?

Vierailija
16/94 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä saa joka päivä kuulla siitä, kun syö lihaa. Kuulemma on väärin ja julmaa ja vaikka mitä. Miksi kasvissyöjät ei ymmärrä olla puuttumatta toisten ruokiin?

Vierailija
17/94 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä oikein olet töissä? Ei taida olla kovin korkeasti koulutettua porukkaa siellä?

Olen töissä erään suuren yrityksen taloushallinnossa... Kaikilla yksikkömme jäsenillä on joko yliopisto- tai ammattikorkeakoulututkinto. Ikä välillä 30-60.

- ap

Vierailija
18/94 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy sitä vegaaneilta tai kasvissyöjiltä. Heillä se ongelma on kun kaikki muut ei noudata heidän ideologista ruokavaliota

Vierailija
19/94 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa. Ei vaan meidän työpaikalla toisten syömisiin puututa. 

Vierailija
20/94 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannu saman. Siksi en ole enää työelämässä. Syön kotona mitä huvittaa eikä kukaan valita.