Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mirtatsapiini unettomuuteen, kenelläkään kokemuksia?

Vierailija
15.02.2025 |

Lääkäri määräsi tuota puoli tablettia unettomuuteen. Ensi yönä aion kokeilla ensi kertaa. Alkoholia ei varmaan kannata ottaa yhtään?

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskista paskin lääke.

Vierailija
42/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tietyn ikäinen nainen, niin unettomuus voi johtua vaihdevuosista. Eli gynelle kannattaa suunnata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää syökö näitä unettomuuteen. Seuraava päivä aivan tokkurassa ja jos kauan syö muuttuu zombiksi.

Sekin on parempi kuin kärsiä unettomuudesta.

unettomuuteen auttaa uni ei lääkkeet

Sepä onkin hyvä neuvo ihmiselle, joka ei pysty nukahtamaan.

Miksei pysty nukahtamaan? Jos on riittävän väsynyt, pystyy.

Vierailija
44/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemuksia - erittäin huonoja! En suosittele! Veti unen vielä pahemmin sekaisin ja pitkäkestoisesti.

Vierailija
45/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää syökö näitä unettomuuteen. Seuraava päivä aivan tokkurassa ja jos kauan syö muuttuu zombiksi.

Tällä logiikalla unettomuutta ei pitäisi olla olemassakaan. Vaan kun siinä se ongelma onkin, että ei pysty, vaikka olisi kuoelman väsynyt. Pahimmillaan nukuin 4h viikossa. Luulisi, että tuolla nukkumisella olisi jo tarpeeksi väsynyt. 

Vierailija
46/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä SSRI myrkyistä, doxepin mielummin unettomuuteen, siihen ei jää koukkuun ja eikä muutu zombieksi.

Mulla oli tuossa purkki Doxepinia. Kerran kokeilin, otin kaksi nappia ja valvoin koko yön.

Vierailija
47/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun narsisti exälle määrättiin toi puoli tablettia unettomuuteen. Nukkui päivät läpeensä ja mun piti olla hiiren hiljaa kun nukkui kolmeen neljään ja jopa omassa kodissanikaan en saanut kolistella yhtään kun lepäsi. Muuten sai hirveitä raivokohtauksia. Oma elämän laatuhan siitä kärsi ja parempi olikin jättää se sika. Jostain luin että tuo lääke aiheuttaa raivareita. Jos kumppani käyttää mt-lääkkeitä niin se on jo iso red flag ja ei ole mun tasoa. Lääkkeen käyttäjät voi seurustella keskenään, kuten lihavatkin toisten kehopoaitiivisten, kaltaistensa kanssa. Narsistit keskenään jne.

Vierailija
48/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä logiikalla unettomuutta ei pitäisi olla olemassakaan. Vaan kun siinä se ongelma onkin, että ei pysty, vaikka olisi kuoelman väsynyt. Pahimmillaan nukuin 4h viikossa. Luulisi, että tuolla nukkumisella olisi jo tarpeeksi väsynyt. 

Luulet vaan olevasi väsynyt. Väsymys aiheuttaa nukahtamisen piste

Vierailija
49/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikutusta ollenkaan,hyvää tai huonoa.

Olen kokeillut varmaan parisataa kertaa.

Vierailija
50/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

uulet vaan olevasi väsynyt. Väsymys aiheuttaa nukahtamisen piste

Räkänaurua tähän. Piste

Vierailija
51/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoi kyllä, vahvan melatoniinin kanssa yhdessä. Mutta ei se heti toiminut, piti ottaa säännöllisesti tiettyyn aikaan yli viikon, sitten alkoi tepsiä. Tepsi hyvin siihen, että uni myös pysyi, eikä herännyt valvomaan aamuyöllä. Mutta vaati tarkkaa säännönmukaisuutta ja iltatoimien rauhoittamista muutenkin. Siis lääke tiettyyn aikaan ja sänkyyn tiettyyn aikaan. Minua ei väsyttänyt päivällä, eikä lihottanut. Mutta: älä sitten lopeta kerralla, jos käytät pitkään. Itse vieroittauduin vähän kerrassaan ja silti vierottautuessa tuli kamanan ahdistavia ja aidontuntuisia unia.

Vierailija
52/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino nousee, jos syö enemmän kuin kuluttaa.  Tabletissa ei ole kaloreita.

Vierailija
53/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei väsytä ollenkaan.

Sama täällä.

Vierailija
54/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain tätä myös kerran unettomuuteen. Olin seuraavan päivän, kuin pilvessä koko työpäivän. Ja kun otin sitä perjantai-illalla niin en uskaltanut mennä lauantaina hiihtämään, koska tuntui, etten hallitse kehoa ollenkaan. 

Eikä se muistaakseni auttanut siihen unettomuuteen. Tästä siis jo useampi vuosi, kun tuota kokeilin. 

Sitten, kun suostuin aloittamaan hormooninkorvaushoidon niin unettomuus hävisi samantien. 

Vierailija
55/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla turposivat jalat, oli huono olo ja näin painajaisia. En tiedä, voiko liikaa syömällä paksuunnuttaa pelkästään reidet. Mielestäni en syönyt yhtään enempää kuin aiemminkaan ja lopetettuani olin kooltani entiselläni.

Vierailija
56/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä selität?? Jos tuo pitäisi paikkansa, kukaan ei kärsisi unettomuudesta. 

Itse sain avun unettomuuteen joka johtui liian  korkeasta tressitilasta, joka ei hellittänyt illallakaan, magneesiumista ja mellatoniinistä. Kaikki alkoi pyoriä päässä heti, kun yritti alkaa nukkumaan. Vaikka olisi ollut kuinka väsynyt uni ei tullut, ja nukahtaminen kesti2-3h ja sittenkin uni oli 15-20 minuutin pätkissä. 

Aloin ottamaan iltaisin magnesiumia ja apteekista ostamaani melatoniinia jossa oli jotain yrttejä tms mukana. Ensin tuntui, että ei auta, mutta sitten, kun taas olin valvonut klo 2 yöllä eikä uni tullut niin nousin ylös ja päätin, että menen  uudelleen nukkumaan vasta klo 5. Tein käsitöitä ja olin koneella ja menin sitten nukkumaan amuyöstä ja kas kummaa, olin nukahtanut ja nukuin keskeytyksettä klo 9 aamulla. Yleensä olin herännut useamman kerran tunnissa joka yö. 

Jotenkin, kun tajusin, että voin vaan olla nukkumatta ja nousta ylös, jos uni ei kerran tule niin sen jälkeen en tressannut unen tulemista ja olen nukkunut paljon paremmin sen jälkeen. En vieläkään ole hyvä nukkuja, mutta paljon paremmin kuitenkin nukun, kuin ennen tuota ovallusta. 

Olin aikaisemmin käyttänyt pelkkää melatoniinia, mutta se ei ollut auttanut joten luulen, että tuo magnesium oli hyvä lisä. 

Vierailija
57/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alkoholia lainkaan! Itselleni lääkäri määräsi mirtatsapiinia unettomuuteen niin ison annoksen kerrasta, et apteekkikin ihmetteli sitä. Mutta nukuin hyvin ja päivisin rupesin olemaan kunnossa ja "normaali", koska unen puute ei vaivannut. Kiloja tuli kyllä lisää, mutta pääsin niistä sitten, kun lopetin mirtatsapiinin.

Vierailija
58/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkä 52 vuotta

Maailman turhin nappula. Ei oikea lääke ollenkaan, Mirtazapin on plasebokorvikepseudopaskaa.

Ensinnäkään se ei ole mikään unilääke, vaan se on käyttöaiheeltaan taas yksi ns. "mieliala-" tai "masennuslääke" joita tämän meidän epäeettisen Käypä Hoitomme mukaan tyrkytetään kaikille joka vaivaan riippumatta siitä, onko ihmisellä mitään masennusta tai "mielialaongelmaa" lainkaan.

Tuota passkaa ja muita samanlaisia tyrkytetään jonkun agendan vuoksi mahdollisimman monille miljoonille ihmisille kaikkialla Euroopassa, Venäjää lukuunottamatta, sekä Pohjois-Amerikassa. Tekosyyn joutuvat lääkärit itse jokaiselle potilaalle keksimään. Joku salakabinetti tai vapaamuurarilooshi näyttää nyt ihan valtavasti hyötyvän tästä Mirtazapin- ym. mielialateollisuudesta.

Agenda saattaa olla poliittinenkin: Mirta aiheuttaa useimmille monen kymmenen kilon painonnousun, älyllisen kompetenssin laskun, reaktioiden hidastumisen, yleisen passivoitumisen (onhan se luonnollistakin että hymy ja liikkuvaisuus hyytyvät kun on elopainoa 120-170 kg), motivaation katoamisen ym. Joten Mirtazapinin lamaamia - ehkä kymmenien tai satojen miljoonien kansoja - on helppo hallita ja ne eivät enää pysty pistämään hanttiin kaikenlaiselle digitaalisen valvonnan ja totalitarismin lisäämishankkeille. 

Mirtazapinilla lamatut ihmiset suostuvat säyseämmin palkkojen alennuksiin ja poistamiseen kokonaan tulevaisuudessa. Ehkä Mirtazapinia tarvitaan orjajärjestelmän palauttamiseksi tällä uudella ja uljaalla antikristillisellä vuosituhannellamme - 2000-luvulla.

Mirtazapin on väestötasolla dystooppinen maailmanlopun lääke.

Yksilötasolla lyhyellä aikavälillä muutaman harvan kerran kokeiltuna se on vain pelkästään turhaa passkaa: ei sen "väsyttävä vaikutus" mitään unta anna. Sen "väsyttävyys" on luonteeltaan samanlaista kuin ruokailuväsymys raskaan tuplalihakebabin jälkeen: pitää oikaista ettonelle muutamaksi tunniksi, hiukan lihaksia "voimistellen", ei jaksa lähteä esim. kauppareissuun, ei jaksa täyttää astianpesukonetta - jne, keksi itse lisää esimerkkejä - mutta mitään unensaannin ja silmien kiinnivaipumisen häivääkään ei ole aistittavissa.

Mirtazapinista ei ole mitään hyötyä, mutta sensijaan siitä tulee yksilöllisesti vaihtelevasti haittoja. Sen vimmaisen tyrkyttämisen takana ovat totalitaariset, saatanalliset motiivit.

Ylisummaan mikään ns. "väsyttävän sivuvaikutuksen pienissä määrin käytettynä" aiheuttava mielialavälittäjäainemanipulaattori ei toimi lääkärien hehkuttamalla tavalla: ei niillä unta saa kukaan.

Jos Sinulla on unensaantiongelmia, pyydä oikeaa unilääkettä: jotain keskushermostoon vaikuttavaa, esim. Imovane / Zopiclon, Opamox / Oxamin, Tenox jne. Ja äkseeraa (yksityis-)lääkäreillä kunnes löytyy Hippokraten valaansa noudattava ja lääkärinetiikkansa tunteva poikkeuslääkäri joka kirjoittaa Sinulle reseptin.

Kannattaa harkita myös Ranskaan lähtemistä: siellä vallitsee ihan kokonaan erilainen kulttuuri näiden suhteen, Imo ja Zopi mielletään siellä lähinnä välttämättömyyselintarvikkeeksi jota määrätään kaikkien fyysistenkin vaivojen oheislääkkeeksi jotta potilas ainakin pystyy nukkumaan, ja sitä määrätään aina automaattisesti vaikka potilas ei sitä edes pyytäisi. 

Jos olet työssäkäyvä, Sinulla on kyllä varaa johonkin viikon parin Ranskanreissuun joissain economybudget-hostelleissa asuen sekä yksityislääkärikäyntiin. Yritä pyytää sen verran vapaata työstäsi, vaikka palkattomana: vaikka se taloudellisesti vähän kirpaisee, se on sen väärti, jos sillä pääset eroon Suomen Käypä Hoidosta.

Vierailija
59/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miten tuota lääkettä edes voi antaa. Olen saanut noin 15 vuotta sitten ja putosin heti pohjattomaan masennukseen. Parin pillerin jälkeen olin valmis tekemään itsemurhan. Lopetin käytön ja elämä tuli takaisin. Odottelin muutaman viikon ja tulin siihen tulokseen, että lääke aiheutti tilanteen. Kokeilin vielä kerran ja tulos oli sama jo yksi pilleri sai maailman mustenemaan. 

Unettomuuteen on olemassa paljon parempia lääkkeitä, esim. Stella. Puolikas otettuna ihan sängyssä saa nukkumaan, mutta siihen jää koukkuun hyvin helposti. Sen kohdalla parempi pysyä puolikkaassa kuin ryhtyä nostamaan annosta, koska vaikutus ei parane ja seuraava päivä on sumea.

Kannattaisi kokeilla melatoniinia, vahvempaa kuin apteekin, saa helposti reseptillä. Se auttaa ihan oikeasti, mutta se pitää ajoittaa oikein illalla.  

Vierailija
60/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 vuotta nyt syönyt sitä ja hyvä on eikä lääkärit enää muuta suostu suomessa määräämäänkään. Varaudu et huomisen olet aivan väsynyt kolmeen mut elimistö tottuu ja sitten pystyy taas heräämään seitsemältä. Ota vaikka 1/4 osa ekana yönä. Sekin riittää.

Tiedoksesi, Mirtan vaikutus on unilääkkeenä teoriassa paradoxaalinen, eli pienemmällä annostuksella vaikutus on isompi.

Toisekseen, kannattaa mennä ajoissa nukkumaan. Ei unilääkkeen käyttö poista sitä faktaa että unta pitää saada tuntimääräisesti riittävästi. Mä menen mirtan kanssa nukkumaan viimeistään klo 21, koska herätys on 05.00