Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mirtatsapiini unettomuuteen, kenelläkään kokemuksia?

Vierailija
15.02.2025 |

Lääkäri määräsi tuota puoli tablettia unettomuuteen. Ensi yönä aion kokeilla ensi kertaa. Alkoholia ei varmaan kannata ottaa yhtään?

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää syökö näitä unettomuuteen. Seuraava päivä aivan tokkurassa ja jos kauan syö muuttuu zombiksi.

Sekin on parempi kuin kärsiä unettomuudesta.

unettomuuteen auttaa uni ei lääkkeet

Sepä onkin hyvä neuvo ihmiselle, joka ei pysty nukahtamaan.

Miksei pysty nukahtamaan? Jos on riittävän väsynyt, pystyy.

Tämä. Olen myös sitä mieltä että alkoholismista pääsee eroon kun lopettaa juomisen ja mt ongelmista sillä että lopettaa hulluttelun.

Senkun lopettaa niin se loppuu.

Vierailija
62/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimi hyvin, sain unta. Ainut miinus oli lisääntynyt ruokahalu öisin. Lihominen takia piti lopettaa lääkitys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni toimii hyvin. Ei auta itselläni nukahtamiseen, siihen syön melatoniinia. Mirtazapin auttaa pysymään unessa. Aamulla voi olla hieman väsynyt olo, mutta ei tokkurainen kuitenkaan. Suosittelen. Olen käyttänyt jo vuosia.

Vierailija
64/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla toimi todella hyvin, ei yhtään tokkuraisuutta seuraavana päivänä. Paino vain nousi todella nopeasti 10 kg ja niistä todella vaikeaa päästä eroon.

Oon siis kahteen kertaan käyttänyt noin vuoden kerrallaan unettomuuteen. En käytä, koska nostaa painoa.

Unettomuus nostaa yhtä lailla painoa. Suo siellä, vetelä täällä.

Vierailija
65/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla toimi todella hyvin, ei yhtään tokkuraisuutta seuraavana päivänä. Paino vain nousi todella nopeasti 10 kg ja niistä todella vaikeaa päästä eroon.

Oon siis kahteen kertaan käyttänyt noin vuoden kerrallaan unettomuuteen. En käytä, koska nostaa painoa.

Unettomuus nostaa yhtä lailla painoa. Suo siellä, vetelä täällä.

Hyvä pointti. 

Vierailija
66/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sillä nukkuu, mutta alussa voi olla uneliaisuutta myös päivällä. Säännöllisesti syötynä poistui, mutta paino nousi.

Nykyään käytössä on Doxepin, joka sipii paremmin eikä ole tokkuraa aamulla.

Luin, että Doxepin auttaa jos ei saa unta syyllisyydentunteiden vuoksi. Minä herään kesken unien syyllisyydentuntoiseen oloon. En tosin tiedä, että mistä minun pitäisi tuntea syyllisyyttä. Asiani olen hoitanut niin hyvin kuin mahdollista, eikä mikään ole rempallaan sen enempää kuin muillakaan tavallisilla ihmisillä.

Vierailija
67/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ataraxia määrätään nykyisin ahdistukseen! 

Mä söin sitä edellisen kerran hyttystenpistoihin ja pahaan pujoallergiaan. Niin se maailma muuttuu.

Opamoxia tai Tenoxia ei kukaan lääkäri enää määrää.

Syön Ataraxia kylmäallergiasta johtuvaan nokkosihottumaan. En ole kyllä lääkkeen suojaavan millään tavalla ahdistuksentunteilta. Minä vältän ip-lehtien lukemista, koska niissä maailman raakuus tulee välillä liikaa silmille. Vähemmälläkin kerronnalla aikuinen ihminen ymmärtäisi, että on tapahtunut pahoja asioita (etenkin lapsille). 

Vierailija
68/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uulet vaan olevasi väsynyt. Väsymys aiheuttaa nukahtamisen piste

Räkänaurua tähän. Piste

Yliväsyneen on vaikeaa nukahtaa.

Vierailija
69/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt pidempään, otan puoli tablettia illalla ja toimii hyvin. Pidän makkarin viileänä ja tuuletan ennen vuoteeseen menoa. 7-8 h unta yhtäjaksoisesti, on loistava saavutus.

Vierailija
70/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ataraxia määrätään nykyisin ahdistukseen! 

Mä söin sitä edellisen kerran hyttystenpistoihin ja pahaan pujoallergiaan. Niin se maailma muuttuu.

Opamoxia tai Tenoxia ei kukaan lääkäri enää määrää.

Syön Ataraxia kylmäallergiasta johtuvaan nokkosihottumaan. En ole kyllä lääkkeen suojaavan millään tavalla ahdistuksentunteilta. Minä vältän ip-lehtien lukemista, koska niissä maailman raakuus tulee välillä liikaa silmille. Vähemmälläkin kerronnalla aikuinen ihminen ymmärtäisi, että on tapahtunut pahoja asioita (etenkin lapsille). 

Mulla on kokeiltu ataraxiakin unettomuuteen. Ei auttanut, mutta oletan sen auttaneen muita nukahtamaan.

Vierailija
71/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeitakin unilääkkeitä on. Pyytäkää niitä älkääkä syökö psyykenlääkkeitä turhaan offlabel käytössä.

Voihan sitä pyytää, mutta ei niitä automaattisesti saa. Mun äidillä oli aikanaan ihan hirveä työterveyslääkäri. Mun äidillä on siis krooninen unettomuus, ja lääkäri yritti sitten vieroittaa kuuskymppistä äitiäni unilääkkeistä. Hän keksi määrätä mirtatsapiinia reilusti ylipainoiselle äidilleni. Onneksi äiti tajusi olla sitä ottamatta.

Olis ollut hyvä hänelle

Joo. Yritäpä vieroittaa itseäsi unilääkkeistä, kun olet työelämässä. Sairaslomaa saa kolme päivää kerrallaan. Ei oikein onnistu. Hän yritti kyllä. Mun käsittääkseni hänellä ei ole nyt enää eläkkeellä jatkuvaa unilääkitystä, vain tarvittaessa. Hänellä ei noussut syötyjen lääkkeiden määrä.

Vierailija
72/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helvetinmoinen lääke. Lihoin läskiksi ja sekavaksi . Ahmin ruokaa yöt jä päivät.   Kauhulla muistan tuota aikaa.

Vierailija
73/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota kun käytin unettomuuteen niin ärsytti ja vitutti usein, muut tunteet lamaantui ja muitakin sivuvaikutuksia. Alkoholin kanssa olen huomannut yhteisvaikutuksia muutaman päivän ajan yhdenkin annoksen jälkeen. Jos juo niin määrät kannattaa pitää pieninä.

Vierailija
74/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atarax väsyttää, mutta ei auta nukahtamiseen. Mirtazapin aiheuttaa monelle haittavaikutuksia, ja seuraava päivä kuluu zombiena. 

Vierailija
75/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän henkilön, joka lihoi +60 kg mirtazapiinin myötä. Ei ole sen onnellisempi.

Vierailija
76/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla 1/4 annosta , puolikas on aika iso. 

Auttaa tois hyvin. 

Vierailija
77/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs melatoniini?

Vierailija
78/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli hirveä tokkura. Olin kaatuilla yöllä kun kävin vessassa. Söin 1/6 pillerin illassa (ja tarvittaessa yöllä lisää kerran) pari kuukautta ja sitten sai riittää. Lopettamisen jälkeen oli aivan jäätävät vieroitusoireet, jotka kesti 3-4 viikkoa. Tai no korvien soiminen kesti puoli vuotta. 

kaikkiaan ihan hirveitä oloja, en suosittele. Nukahduttaa, mutta uni on huonoa ja aamuyöt tuskaa. 

Vierailija
79/82 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietoa, mutta tuttu sanoo, että tuo väsyttää niin perkeleesti. Kokeile melatoniini ja jos ei auta niin Tenox.

Voi vttu näitä neuvoja. Eiköhän aloittajalle ole melatoniinit jo kokeiltu, jos on nyt mirtaa kirjoitettu.

Vierailija
80/82 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän henkilön, joka lihoi +60 kg mirtazapiinin myötä. Ei ole sen onnellisempi.

Tuskin hän yhdessä yössä lihoi. Lääkettä voi kokeilla ja sitten lopettaa jos ei ole hyvä. Unilääkkeenä tuo toimii samantien , toisin kuin masennuslääkkeinä tehoa pitää odotella viikkoja.  Kaikilla ei tule sivuoireena loputonta nälkä, joillakin toimii ilman. On mysteeri, mistä ero johtuu. 

Tokkurainen olo voi olla alkuun, mutta kun tottuu sitä ei enää ole.