Seurakunta etsinnässä
Hei!
Etsin seurakuntaa pk-seudulla ( Helsinki, Espoo, Vantaa). Protestanttinen kristinusko :
- vain miespastoreita
- Raamatun Sanassa pysyminen. Uskaltaa puhua synnistä ja että on tehtävä parannus
- uskovien kaste
Kiitos jos joku tietää ja haluaa kertoa!
Kommentit (905)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei se ole Jumalankaan mielestä hyvää se aivosyöpä tietenkään, eikä jumalattoman kuolema."
Jumala siis saa aikaan tai vähintään passiivisuudellaan hyväksyy pahan asian tapahtua.
Pitäisikö Jumalan heti poistaa kaikki paha maailmasta?
Riippuu siitä haluaako Jumala olla hyvä, paha vai väliinpitämätön.
Yleensä Jumala kuvataa hyvää tahtovana jolloin voidaan odottaa, että hän myös käyttäytyy sillä tavalla. Jumala joka aiheuttaa kärsimystä ja turmiota viattomille ei voi olla hyvä.
Vedenpaisumus ei kelpaa sinulle ,kun pahaa häädettiin.
Onhan se ajatuksena aina erikoinen, että koko ihmiskunnan kattava massamurha on jollain logiikalla hyvä asia.
Kyseenalaistat näin sanoessasi Jumalan kaikkivoipaisuuden. Sanot ettei Jumala kykenisi vähentämään kärsimyksen määrää maailmassa.
Joko Jumala ei ole kaikkivoipainen eikä kykene vähentämään pahuutta tai sitten Jumala ei halua vähentää pahuutta (on itse pahantahtoinen).
3 Kykenee ja haluaa ja tekee niin ajallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei se ole Jumalankaan mielestä hyvää se aivosyöpä tietenkään, eikä jumalattoman kuolema."
Jumala siis saa aikaan tai vähintään passiivisuudellaan hyväksyy pahan asian tapahtua.
Yleensä Jumala kuvataa hyvää tahtovana jolloin voidaan odottaa, että hän myös käyttäytyy sillä tavalla. Jumala joka aiheuttaa kärsimystä ja turmiota viattomille ei voi olla hyvä.
Onhan se ajatuksena aina erikoinen, että koko ihmiskunnan kattava massamurha on jollain logiikalla h
Nyt tullaan siihen että kaikki ihmiset ovat pois poikenneet Jumalan näkökulmasta.
Jos kaikki paha poistetaan välittömästi, suuri osa ihmisiä häipyy.
"Nyt tullaan siihen että kaikki ihmiset ovat pois poikenneet Jumalan näkökulmasta. Jos kaikki paha poistetaan välittömästi, suuri osa ihmisiä häipyy."
Kaikki ihmiset? Mikä järki siinä on, että ihmiskunta sukupolvi toisensa jälkeen joutuu kärsimään rangaistusta siitä, että joku tuhansia vuosia sitten uhmasi jumalan tahtoa?
Vierailija kirjoitti:
Kyseenalaistat näin sanoessasi Jumalan kaikkivoipaisuuden. Sanot ettei Jumala kykenisi vähentämään kärsimyksen määrää maailmassa.
Joko Jumala ei ole kaikkivoipainen eikä kykene vähentämään pahuutta tai sitten Jumala ei halua vähentää pahuutta (on itse pahantahtoinen).
Vuosituhansia kulunut ja Jumala viis veisaa ihmisten huolista ja murheista.
Vierailija kirjoitti:
"Nyt tullaan siihen että kaikki ihmiset ovat pois poikenneet Jumalan näkökulmasta. Jos kaikki paha poistetaan välittömästi, suuri osa ihmisiä häipyy."
Kaikki ihmiset? Mikä järki siinä on, että ihmiskunta sukupolvi toisensa jälkeen joutuu kärsimään rangaistusta siitä, että joku tuhansia vuosia sitten uhmasi jumalan tahtoa?
Sanoppa se, voisi kaiken pahuuden ,sodat,sairaudet,kuolemat jo hävitä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosituhansia kulunut ja Jumala viis veisaa ihmisten huolista ja murheista.
Jumala kyllä näkee huolesi eikä ole välinpitämätön.
Hän on ilmoittanut että rikkaviljaa ei saa kerätä aiemmin kun vasta elonleikkuussa kaikki kerralla,ettei vahingossa menisi oikeatakin viljaa hukkaan.
Tämä on mennyt naurettavaksi jankkaamiseksi. Eikö olisi fiksua jo lopettaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ajatuksena aina erikoinen, että koko ihmiskunnan kattava massamurha on jollain logiikalla h
Ei se hyvä asia ole mutta jos se kokonaan paha ihmiskunta olisi jatkanut ei oltaisi tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisellä tuomiolla pahat heitetään tuliseen järveen ja uskovat pääsevät taivaaseen elämään synnittömiä. Malta siis odottaa, tuomio tulee kyllä.
https://jeesus-on-herra.com/
Täällä kannattaa käydä ainakin kasteella jos et ole vielä mennyt. Harvoin mistään enää nykyään löytyy näin Raamatullista opetusta. Pitävät joskus harvakseltaan myös pk-seudulla kokoontumisia, ja jos jonnekin aivan pakko päästä useamminkin, suosittelen Baptistilähetystä tai metrokappelia.
Tämä kysymys onkin kirvoittanut runsasta keskustelua. En ole lukenut koko ketjua läpi, mutta tuon muutaman näkökohdan asiaan.
-Raamatun sanassa pysyminen. Raamatussa on paljon asioita. Tämä on kovasti painotusasia, mitä asiaa painotetaan. Onko sinulle tärkeää esim luomiskertomus, haluatko seurakunnan joka julistaa että maailma luotiin noin 7000-8000 vuotta seitsemässä päivässä. Onko sinulle tärkeää, että naiset peittävät päänsä kirkossa? Saako kristitty syödä sikaa vai ei? Nämä vain yksittäisinä esimerkkeinä.
-Mikä seurakunta tuo pelastuksen? Voiko jokin toinen seurakunta olla parempi kuin toinen? Voiko seurakunta A olla niin täysin hakoteillä, että se ei auta sinua pelastukseen, kun taas seurakunta B on varma lippu pelastukseen? Jos laajennetaan ajatusta vielä pitemmälle, onko olemassa YKSI kirkko, vai kenties monen monta eri Kristuksen kirkkoa, joista YKSI on oikeassa ja muut ihan pusikossa.
-Mitä seurakunta itsessään merkitsee sinulle? Mitä kaipaat seurakuntayhteydeltä? Jumalanpalveluksia, sosiaalisia suhteita, yhteistä rukousta?
Suosittelisin seurakuntaa, joka on fyysisesti sinua lähellä, ja jossa on aktiivista toimintaa, niin että pääset mukaan yhteisöön. Seurakunnan tulee tuntua henkiseltä kodilta, paikalta, jossa voit olla mukana omana itsenäsi.
Vaihdoin itse seurakuntaa 20-vuotiaana, ja tärkein syy oli tunne siitä, että tämä on minun kotini, tänne minä kuulun. Opilliset kysymykset eivät painaneet vaakakupissa yhtään. Mitä tulee esim naispappeuteen tai lapsikasteeseen, niin suosittelen perehtymään teologiseen kirjallisuuteen monipuolisesti "oman kuplan" ulkopuolelta. Olennaista kuitenkin olisi löytää seurakunta, missä voi hyvin omana itsenään.
Siunausta etsintääsi!
Jumalaa tuskin on olemassa. Lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Jumalaa tuskin on olemassa. Lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä.
Hän on olemassa, siitä todistaa moni. Elämä ilman Häntä ei ole elämää.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen uhmaa Jumalan tahtoa tänäkin päivänä. Ei siis ainoastaan tuhansia vuosia sitten.
Kuinka voit oppia tuntemaan jonkun jos olet jo päättänyt millainen hän on? Jos ainoastaan puhut näistä ennakkoluuloista ja et edes halua harkita, että kuulemasi asiat saattavat olla pelkkää huhupuhetta?
Silloin et ikinä opi tuntemaan tätä henkilöä.
Silloin et opi tuntemaan Jumalaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka voit oppia tuntemaan jonkun jos olet jo päättänyt millainen hän on? Jos ainoastaan puhut näistä ennakkoluuloista ja et edes halua harkita, että kuulemasi asiat saattavat olla pelkkää huhupuhetta?
Se on tällä palstalla tosi yleistä. Ihmisillä on todella vahva mielipide siitä minkälainen Jumala on ja miltä kristinuskon pitää näyttää. Eihän nyt ihan oikeasti kukaan voi tietää Jumalan yksityiskohtaisista mielipiteistä ja ajatuksista yhtään mitään! Se on ihan harhaista kuvitella kenenkään ihmisen sellaista pystyvän tietämään.
Jumalaan uskominen on nimenomaan uskomista. Luottamista siihen, että Jumala on olemassa ja Jumalan tahtovan ihmiskunnalle hyvää. Ei sitä sanottaisi uskomiseksi jos voisi varmuudella tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tällä palstalla tosi yleistä. Ihmisillä on todella vahva mielipide siitä minkälainen Jumala on ja miltä kristinuskon pitää näyttää. Eihän nyt ihan oikeasti kukaan voi tietää Jumalan yksityiskohtaisista mielipiteistä ja ajatuksista yhtään mitään! Se on ihan harhaista kuvitella kenenkään ihmisen sellaista pystyvän tietämään.
Jumalaan uskominen on nimenomaan uskomista. Luottamista siihen, että Jumala on olemassa ja Jumalan tahtovan ihmiskunnalle hyvää. Ei sitä sanottaisi uskomiseksi jos voisi varmuudella tietää.
Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
Raamattu kuvaa hyvin laajasti millainen Jumala on. Elävässä uskossa olevalla on suhde Jumalaan ja tämän suhteen kautta uskova oppii tuntemaan Jumalan paremmin. Pyhä Henki ja Jumalan teot uskovan elämässä kertovat myös Hänestä.
Jeesus vastasi: Etkö sinä, Filippus, tunne minua, vaikka olen jo näin kauan ollut teidän seurassanne? Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka voit sanoa: Anna meidän nähdä Isä? Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa? Kun puhun teille, en puhu omissa nimissäni: Isä on minussa, ja minun tekoni ovat hänen tekojaan. Uskokaa, kun sanon, että minä olen Isässä ja Isä on minussa. Ellette muuten usko, uskokaa minun tekojeni tähden.
Johannes 14:9-11
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni tietää Jumalan olevan olemassa. Tietää. Usko ei siis tosiaankaan ole sokeaa.