Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurakunta etsinnässä

Vierailija
13.02.2025 |

Hei! 

Etsin seurakuntaa pk-seudulla ( Helsinki, Espoo, Vantaa). Protestanttinen kristinusko : 

- vain miespastoreita

- Raamatun Sanassa pysyminen. Uskaltaa puhua synnistä ja että on tehtävä parannus

- uskovien kaste

Kiitos jos joku tietää ja haluaa kertoa! 

Kommentit (905)

Vierailija
741/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näin ärhäkkä hyökkäys uskovia kohtaan? Täällä on nyt taas joku tosi epätoivoinen ateisti.

Kaikkea Hyvää kirjoittajalle 733. Kuten olen kirjoittanut tässä ketjussa , sain itse vastaanottaa uskoa 13.3.2021 ja uudestisyntyä. Hyvin vahva tapahtuma. Jeesus tuli elämääni.

Raamattu avautui saman tien, ymmärsin sen. Ennen en ymmärtänyt.

Kiitos Jeesus, Herramme! 

Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille! 

Ateisteille ja eksyneille toivon että saisivat tietää että Jumala on todellinen!

- Ap

Vierailija
742/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole tietoa. Pystyn ihan hyvin tunnustamaan, etten pysty tietämään. Jos Jumalan olemassaolo pystyttäisiin todistamaan siinä merkityksessä mitä tietämisellä tieteenfilosofiassa tarkoitetaan se olisi suurin tietellinen läpimurto koko ihmiskunnan historiassa! Siihen saakka tarvitaan uskoa.

>> Täytyyhän sun jostain saada selville mihin uskot?

Miten minulle itselleni voisi olle epäselvää se mihin uskon?

Minkälaiseen jumalaan uskot?

Hyvin pitkälti perinteisen suomalaisen luterilaisen kirkon näkymykseen Jumalasta. Ymmärrän myös, että tähän vaikuttaa suuresti se mihin kulttuuriin olen kasvanut. Ajatuskulkuna sellainen, että niin kauan kun kenelläkään ei ole esittää parempaa vaihtoehtoa niin tällä mennään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sen tiedän, että Jeesus ja Isä ovat todellisia. Sen tiedän, että Hän paransi minut. Raamattuakin ymmärrän uskoontulon jälkeen. Mutta kaikki tuo vain armon takia, Jumalan hyvyyden takia. Ei omasta ansiostani. Kiitos Pyhän Hengen. Herra yksin ansaitsee ikuisen ylistyksen!"

Olet joko epärehellinen tai typerys - jos et ymmärrä mikä ero on uskomisen ja tietämisen välillä. Sinä et tiedä Jeesuksen ja Jumalan olevan todellisia. Sinä uskot näin olevan.

Minä tiedän että hän on ,hän on puhunut minulle.

Vierailija
744/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala antaa eri ihmisille eri tavalla. Se kerrotaan ihan Raamatussa. Erilaisia lahjoja, erilaisia kokemuksia, erilaista viisautta, erilaista tietoa. Joillekin enemmän uskoa kuin toisille.

Raamattu on ihmisten kirjoittama ja moneen kertaan muokattua tekstiä. Ei sitä Jumala kirjoittanut

Vierailija
745/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"V: Jumalalta itseltään. Monin tavoin. Niin kuin moni muukin."

Eikö tämä ole älyllistä epärehellisyyttä?

Minä en usko sekuntiakaan, että Jumala henkilökohtaisesti juttelee sinun kanssasi. Jumala ei lähetä tekstiviestejä tai puhu äänellä kenenkään pään sisällä. Jos joku sellaista väittäisi niin sanoisin hänen olevan mielisairas.

Vierailija
746/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole tietoa. Pystyn ihan hyvin tunnustamaan, etten pysty tietämään. Jos Jumalan olemassaolo pystyttäisiin todistamaan siinä merkityksessä mitä tietämisellä tieteenfilosofiassa tarkoitetaan se olisi suurin tietellinen läpimurto koko ihmiskunnan historiassa! Siihen saakka tarvitaan uskoa.

Hyvin pitkälti perinteisen suomalaisen luterilaisen kirkon näkymykseen Jumalasta. Ymmärrän myös, että tähän vaikuttaa suuresti se mihin kulttuuriin olen kasvanut. Ajatuskulkuna sellainen, että niin kauan kun kenelläkään ei ole esittää parempaa vaihtoehtoa niin tällä mennään.

Mistä kirkon Jumalakäsitys on peräisin?

Vierailija
747/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäiseen kysymykseen vastauksena: Suomen ortodoksisessa kirkossa ei ole naispappeja, se pyrkii mahdollisimman alkuperäiseen, Raamatun mukaiseen uskoon (ns. apostolinen ketju). Sehän on toinen virallinen Suomen kirkkokunta. Jos on kastettu luterilaiseen kirkkoon, ortodoksiseen kirkkoon liitytään mirhavoitelulla (katekumeeniopetuksen jälkeen). Jos ei ole kastettu, tulee sekä kaste että mirhavoitelu. 

Vierailija
748/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä tiedän että hän on ,hän on puhunut minulle."

Minä en usko sinua. Enkä usko sinun itsekään uskovasi tuota väitettäsi. Ihan höpöjuttuja tuollaiset "Jumala puhuu minulle" vakuuttelut.

Jos tämänlaista todella tapahtuisi niin sitä olisi mahdollista tieteellisin menetelmin tutkia. Eikä kertaakaan näitä väitteitä tutkittaessa ole kukaan onnistunut todistamaan enkelin pierun vertaa yliluonnollisten ilmiöiden olemassaoloa.

Vierailija
749/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala antaa eri ihmisille eri tavalla. Se kerrotaan ihan Raamatussa. Erilaisia lahjoja, erilaisia kokemuksia, erilaista viisautta, erilaista tietoa. Joillekin enemmän uskoa kuin toisille.

Raamattu on ihmisten kirjoittama ja moneen kertaan muokattua tekstiä. Ei sitä Jumala kirjoittanut

Ei ole muokattu tai muutettu. Täsmää edelleen alkuperäisten Raamatturullien kanssa! 

On käännetty usealle kielelle ja kieliasu on " modernisoitu" että mahdollisimman moni ymmärtäisi sanojen merkitystä.

Ihniset kirjoittivat Raamatun, PYHÄN HENGEN vaikutuksesta !

- Ap

Vierailija
750/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pitkälti perinteisen suomalaisen luterilaisen kirkon näkymykseen Jumalasta. Ymmärrän myös, että tähän vaikuttaa suuresti se mihin kulttuuriin olen kasvanut. Ajatuskulkuna sellainen, että niin kauan kun kenelläkään ei ole es

Mistä kirkon Jumalakäsitys on peräisin?

Tuhansia vuosia jatkuneesta kristillisestä perinteestä.

Vierailija
751/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole muokattu tai muutettu. Täsmää edelleen alkuperäisten Raamatturullien kanssa! 

On käännetty usealle kielelle ja kieliasu on " modernisoitu" että mahdollisimman moni ymmärtäisi sanojen merkitystä.

- Ap

Aivan turhaan yrität vängätä vastaan asiassa jossa olet väärässä. Edes kristityt raamatuntutkijat ei ole tässä asiassa sinun kanssasi samaa mieltä. Raamatun evoluutio vuosisatojen aikana on fakta. Kyseessä ei ole muuttumaton teos joka tipahti Jeesuksen syliin kaksi tuhatta vuotta sitten ja pysyi muuttumattomana siitä lähtien. Sellainen ajatus ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa.

Vierailija
752/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sen tiedän, että Jeesus ja Isä ovat todellisia. Sen tiedän, että Hän paransi minut. Raamattuakin ymmärrän uskoontulon jälkeen. Mutta kaikki tuo vain armon takia, Jumalan hyvyyden takia. Ei omasta ansiostani. Kiitos Pyhän Hengen. Herra yksin ansaitsee ikuisen ylistyksen!"

Olet joko epärehellinen tai typerys - jos et ymmärrä mikä ero on uskomisen ja tietämisen välillä. Sinä et tiedä Jeesuksen ja Jumalan olevan todellisia. Sinä uskot näin olevan.

Tiedän, että Hän on olemassa. Ja uskon, koska tiedän. 

alkup. kommentoija

Vierailija
753/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Aivan turhaan yrität vängätä vastaan asiassa jossa olet väärässä. Edes kristityt raamatuntutkijat ei ole tässä asiassa

Kristitty raamatuntutkija ei välttämättä ole uskossa, joten hän ei voi mitenkään käsittää mistä puhuu. Raamatun sana on elävä ja Pyhä Henki puhuu sen kautta. 

eri

Vierailija
754/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ole muokattu tai muutettu. Täsmää edelleen alkuperäisten Raamatturullien kanssa! "

Mitä alkuperäisiä rullia tarkoitat?

https://www.biblicalarchaeology.org/wp-content/uploads/2014/06/scroll-f…

Ne alkuperäiset rullat mitä arkeologit on löytäneet on erittäin riekaleisia katkelmia. Ei ole olemassa mitään alkuperäistä Raamattua kahden tuhannen vuoden takaa.

Vierailija
755/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Aivan turhaan yrität vängätä vastaan asiassa jossa olet väärässä. Edes kristityt raamatuntutkijat ei ole tässä asiassa

Olet itse Saatanan asialla. Voisit ystävällisesti poistua tästä ketjusta, herjaamasta!

Kiitos, Ap!

Vierailija
756/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, Ap kehotan siis herjaajaa poistumaan. Ei kannata vastata tälle enää mitään ! 

- Ap

Vierailija
757/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että Hän on olemassa. Ja uskon, koska tiedän. 

alkup. kommentoija

Toi nyt on niin paska perustelu kuin vain olla ja voi. "Tiedän, koska tiedän. Ja uskon koska tiedän"

Vierailija
758/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Aivan turhaan yrität vängätä vastaan asiassa jossa olet väärässä. Ed

Olet itse Saatanan asialla. Voisit ystävällisesti poistua tästä ketjusta, herjaamasta!

Kiitos, Ap!

Ei totuus siitä miksikään muutu, että rupeat herjaamaan muita ja harrastamaan jumalanpilkkaa.

Vierailija
759/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäiseen kysymykseen vastauksena: Suomen ortodoksisessa kirkossa ei ole naispappeja, se pyrkii mahdollisimman alkuperäiseen, Raamatun mukaiseen uskoon (ns. apostolinen ketju). Sehän on toinen virallinen Suomen kirkkokunta. Jos on kastettu luterilaiseen kirkkoon, ortodoksiseen kirkkoon liitytään mirhavoitelulla (katekumeeniopetuksen jälkeen). Jos ei ole kastettu, tulee sekä kaste että mirhavoitelu. 

Paavi on nyt muuttanut 2000v. perinnettä kuolemanrangaistuksesta. Niin niitä traditioita vaan muutellaan.

Vierailija
760/905 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei ole muokattu tai muutettu. Täsmää edelleen alkuperäisten Raamatturullien kanssa! "

Mitä alkuperäisiä rullia tarkoitat?

https://www.biblicalarchaeology.org/wp-content/uploads/2014/06/scroll-f…

Ne alkuperäiset rullat mitä arkeologit on löytäneet on erittäin riekaleisia katkelmia. Ei ole olemassa mitään alkuperäistä Raamattua kahden tuhannen vuoden takaa.

Olet sinänsä oikeassa, mutta täytyy kuitenkin huomauttaa, että pelkistä riekaleisista katkelmistakin pystytään päättelemään paljon. Kuten se, että Raamatun tekstit on säilynyt aikojen saatossa hämmästyttävän vähin muutoksin, vaikkeivät ne täysin muuttumattomia olekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme