Viime palkkapäivästä huomiseen palkkapäivään sain säästöön 1042 €
Ja kaikki tuloni (kolme eri lähdettä) olivat yhteensä n. 1700 €. Työtunteja 140.
Kun ei haali materiaa, ja harrastaa muuta kuin shoppailua ja tavaran keräämistä, on aika helppoa taloudellisesti.
Kommentit (54)
Hyvin sait säästettyä. Itselläni huomattavasti isommat tulot ja säästöön ei jää juuri mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä harrastat?
Käyn salilla, uimahallissa, avantouimassa, lenkkeilen, luen, ompelen, katselen elokuvia, hiihdän talvella, kesällä pyöräilen.
Ap
Aika pienet asumiskulut täytyy olla? Ei ole monellakaan mahdollista. Vuokrat pk seudulla esim. Ruokaan ja kodintarvikkeisiin menee väkisin vähintään 200€ kk.
Vierailija kirjoitti:
Asumiskustannukset? Lapset?
Ei näillä minimalisteilla ole lapsia ja ovat maksaneet lainansa ja vaske ei ole kummoinen. Tai sitten saavat niihin yhteiskunnan tukia.
Muista kuitenkin, ettei käärinliinoissa ole taskuja. Vai onko sulla joku suunnitelma pelastaa maailma perinnölläsi?
Sehän on hienoa, että pärjäät about 700e kk. Monella menee se ellei satasia enemmän jo pelkkään vuokraan.
Elarit 750€/kk, niin ei paljon säästellä. Harmi että suomalaiset naiset ovat itsekkäitä loiseliöitä.
Oliko palkkapäivien välissä 2 viikkoa, kuukausi vai peräti puoli vuotta?
Vierailija kirjoitti:
Muista kuitenkin, ettei käärinliinoissa ole taskuja. Vai onko sulla joku suunnitelma pelastaa maailma perinnölläsi?
Ei ole ei, mutta pakkohan se on nykyään eläkeikää varten säästää kun ei ole mitään varmuutta että eläke on se mitä nyt laskennallisesti kerrotaan. Kamalaa se olisi nälkää nähdä tai joutua kadulle viimeisinä vuosina. Jos niin hyvä tuuri käy että elää sinne saakka. Yhteiskunnan apuun ei kannata luottaa, sen on tämä hallitus opettanut heti ensi metreillä. Mieluummin kuolee rahaa tilillä kuin tyhjätaskuna kärsien.
Ei ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä harrastat?
Käyn salilla, uimahallissa, avantouimassa, lenkkeilen, luen, ompelen, katselen elokuvia, hiihdän talvella, kesällä pyöräilen.
Ap
Meilläpäin uimahallissa käynti on ihan törkyhintaista.
Mun kk tulot kahdesta lähteestä on joku 1300-1500 e kuussa, menot 300-500 e kuussa. Kivasti jää säästöön. Okt, 2 lasta, ei velkoja. Myös puoliso löytyy joka maksaa puolet juoksevista kuluista.
Vierailija kirjoitti:
Elarit 750€/kk, niin ei paljon säästellä. Harmi että suomalaiset naiset ovat itsekkäitä loiseliöitä.
mä otin lopputilin niin ei ämmääää saa eurookaan multa kun ei ole vielä 12v aikana töitä ns löytäny.
Vuokra, sähkö, vesi?
Ruoat kuukaudessa?
Netti, puhelin?
Vierailija kirjoitti:
Eikös se nyt ole ihan järkevää säästää ja sijoittaa, niin ei tartte heti olla käsi ojossa ulisemassa osamaksujen ja muiden isojen juoksevien kulujen kanssa, kun vaikkapa työttömyys tai sairastuminen yllättää?
Vastikään on taas saanut lukea lehdistä miten keskituloiset on menettäneet työnsä ja sit itketään facebookissa että kämppä lähtee alta eikä pysty lapsille järjestää joulua. Voi kyynel. Tältäkin säästyis jos ois fiksu kuten ap.
Vierailija kirjoitti:
Itsekäs? Kun synnytti, hoitaa ja kasvattaa SINUN lapsiasi? Ei naiset hyvää miestä pihalle laita. Kanna vastuusi ja ole hiljaa. Ehkäisy on keksitty kauan sitten, olisit käyttänyt. Eikä sinun edes tarvitse loppuelämääsi elareita maksella, ellet toista typeriä virheitäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mä otin lopputilin niin ei ämmääää saa eurookaan multa kun ei ole vielä 12v aikana töitä ns löytäny.
Ne rahat on sun omien lasten elättämistä varten ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kostat lapsellesi kun et osannut parisuhdetta hoitaa ja kantaa vastuuta lapsestasi, vaan juoksit karkuun? "Tosi miehekästä".
Ei tarvitse shoppailla, eikä kerätä tavaraa. Sain 40 euroa viimekuulta säästöön. Tässä kuussa olen haalinut 14 euroa. Duunissa ollessa matalalla palkalla jäi 300 kk säästöön ja oman alan palkalla 1500 kk.
Elämän kustannukset vaihtelee. Niin säästötkin. Seuraavaksi säästöt laitetaan käyttöön. Milloin mihinkin.
No voi kun kiva. Mulla on pelkästään talolainan lyhennys+korko n.572€. Siihen päälle vielä sähkö, kaukolämpö, vesi, jätemaksut, pihan auraus.
No mä en halua asua missään inhottavassa kerrostalossa tai rivarissa. En myöskään halua kituuttaa tekemättä yhtään mitään. Toki säästöjä pitää olla, mutta pitää myös osata elää.
Mitä harrastat?