Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viime palkkapäivästä huomiseen palkkapäivään sain säästöön 1042 €

Vierailija
13.02.2025 |

Ja kaikki tuloni (kolme eri lähdettä) olivat yhteensä n. 1700 €. Työtunteja 140.

Kun ei haali materiaa, ja harrastaa muuta kuin shoppailua ja tavaran keräämistä, on aika helppoa taloudellisesti. 

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista kuitenkin, ettei käärinliinoissa ole taskuja. Vai onko sulla joku suunnitelma pelastaa maailma perinnölläsi?

Moni meistä haluaa että on reilusti pesämunaa siltä varalta, KUN jonakin päivänä sattuu jotakin odottamatonta. 

Vierailija
22/54 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lapsia, mutta asuvat jo omillaan. 

Puhelin (ja netti) n. 25 €/kk. Asumiskulut kaikkineen n. 400 € (oma maksettu kaksio).

Syön edullista peruskotiruokaa.

Ja juu, käärinliinoissa ei oo taskuja, mutta aina sitä tulee yllätyksiä mihin rahaa tarvitsee. Hajoaa kodinkone, tai tekee mieli lähtee reissuun, tai hoitoa saadakseen on mentävä julkisen terveydenhuollon sijaan yksityiselle. Eipä tarvi sitten siinä kohtaa stressata mistä repii rahat, kun on jäänyt säästöön. 

Niin ja tietysti mukava lapsille sanoa, että jos tarvivat rahaa, mun puoleen voi kääntyä.  

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi kun kiva. Mulla on pelkästään talolainan lyhennys+korko n.572€. Siihen päälle vielä sähkö, kaukolämpö, vesi, jätemaksut, pihan auraus. 

No mä en halua asua missään inhottavassa kerrostalossa tai rivarissa. En myöskään halua kituuttaa tekemättä yhtään mitään. Toki säästöjä pitää olla, mutta pitää myös osata elää. 

"Kituuttaa tekemättä yhtään mitään?"

Enhän minä kituuta, hyvänen aika. Ostan kaiken mitä tarvitsen ja välillä extraakin. Ja luettelin monta harrastustani, viisi kertaa viikossa käyn liikuntaharrastuksissani, ja nuo muut harrastukset sitten päälle. Viime vuonna kävin 2 kertaa ulkomaillakin (jos se nyt jollekin on se tekemisen mitta...) 

Olet varmaan juuri niitä ihmisiä, joille tekeminen ja elämästä nauttiminen on yhtä kuin (tavaran) ostaminen? 

Ap

Vierailija
24/54 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elarit 750€/kk, niin ei paljon säästellä. Harmi että suomalaiset naiset ovat itsekkäitä loiseliöitä.

mä otin lopputilin niin ei ämmääää saa eurookaan multa kun ei ole vielä 12v aikana töitä ns löytäny.

Ne rahat on sun omien lasten elättämistä varten ääliö.

et sä saatanan ääliö ymmärrä ettei mun ex akka mene töihin vaan nostaa kaikki mahdolliset tuet ja kun minä olin töissä määrättiin 450e  elarit plus lapsilisä  hänelle .mun kusisesta palkasta.niin en töihin mene ennen kun hänkin ja lopettaa ton perseilyn.sä ääliö voit tehdä ihan rauhassa töitä että saat pienestä palkasta maksettua elarit.

Vierailija
25/54 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi kun kiva. Mulla on pelkästään talolainan lyhennys+korko n.572€. Siihen päälle vielä sähkö, kaukolämpö, vesi, jätemaksut, pihan auraus. 

No mä en halua asua missään inhottavassa kerrostalossa tai rivarissa. En myöskään halua kituuttaa tekemättä yhtään mitään. Toki säästöjä pitää olla, mutta pitää myös osata elää. 

"Kituuttaa tekemättä yhtään mitään?"

Enhän minä kituuta, hyvänen aika. Ostan kaiken mitä tarvitsen ja välillä extraakin. Ja luettelin monta harrastustani, viisi kertaa viikossa käyn liikuntaharrastuksissani, ja nuo muut harrastukset sitten päälle. Viime vuonna kävin 2 kertaa ulkomaillakin (jos se nyt jollekin on se tekemisen mitta...) 

Olet varmaan juuri niitä ihmisiä, joille tekeminen ja elämästä nauttiminen on yhtä kuin (tavaran) ostaminen? 

Ap

Missä mä kirjoitin, että tekeminen ja elämästä nauttiminen on tavaran ostamista? En yhtään missään. 

Hyvä se on jeesustella kun on pienet asumiskulut. 

Vierailija
26/54 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on hienoa, että pärjäät about 700e kk. Monella menee se ellei satasia enemmän jo pelkkään vuokraan.

Tai vaikka asuntolainan korkoihin

Vierailija
27/54 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elarit 750€/kk, niin ei paljon säästellä. Harmi että suomalaiset naiset ovat itsekkäitä loiseliöitä.

mä otin lopputilin niin ei ämmääää saa eurookaan multa kun ei ole vielä 12v aikana töitä ns löytäny.

et sä saatanan ääliö ymmärrä ettei mun ex akka mene töihin vaan nostaa kaikki mahdolliset tuet ja kun minä olin töissä määrättiin 450e  elarit plus lapsilisä  hänelle .mun kusisesta palkasta.niin en töihin mene ennen kun hänkin ja lopettaa ton perseilyn.sä ääliö voit tehdä ihan rauhassa töitä että saat pienestä palkasta maksettua elarit.

Mä en ole mikään luuseriääliö vaan normaali ihminen joka on kasvattanut ja elättänyt lapsensa aikuiseksi. Elättänyt vielä kun täytti 18v ja asui kotona. Ei kaikki vihaa lapsiaan kuten sä ja lasten kautta kostaa exälle.

Vierailija
28/54 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on hienoa, että pärjäät about 700e kk. Monella menee se ellei satasia enemmän jo pelkkään vuokraan.

Tässä näkee hyvin, että ihminen voi aika paljon vaikuttaa siihen millaista elämää haluaa elää. 

Vierailija
29/54 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvä jeesustella kun on pienet asumiskulut."

No, ettekö tekin asuntolainasta ja koroista valittavat ole samaan menossa?

Onhan minullakin aikanaan ollut laina ja korot tästä kaksiostani. 

Ap

Vierailija
30/54 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole mikään luuseriä

MITÄ sä apina selität .en mä mitään vihaa vaan en halua maksaa mun ex akalle tollasia ja hän makaa kotona ja ryyppää summia.onko vaikea käsittää? .lapsi on viikko viikko eli puolet mun luona missä sillä omahuone ja kaikki hyvin ja saa viikkorahaa.taidat olla yh verenimijä akka mikä makaa kans kotona ja vinkuu rahaa.

Vierailija
31/54 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvin! Mä lasken säästön aina etukäteen ja se pitää. Laskujen jälkeen talousrahaa 370/kk ja loput säästötileille. Viime palkasta säästin 622 € ja nyt huomenna laitan säästöön 717 € kun tällä em kaavalla laskettu.

Vierailija
32/54 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan oma valinta. 

Vierailija
33/54 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en koskaan voisi olla ihmisen kanssa, joka käyttää tuollaista kieltä.

Vierailija
34/54 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella hyvin! Mä lasken säästön aina etukäteen ja se pitää. Laskujen jälkeen talousrahaa 370/kk ja loput säästötileille. Viime palkasta säästin 622 € ja nyt huomenna laitan säästöön 717 € kun tällä em kaavalla laskettu.

Niin ja tästä viimeisimmästä palkkajaksosta jäi rahaa yli 5,03 € jotka kerään aina ylijäämärahastoon josta sitten voi tarvittaessa lainata, maksaa kirjaston sakon, toisen pankin palvelumaksut tms pikkukuluja.

Vierailija
35/54 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, ettet halua lastesi elävän kodissa, jossa vanhempi ryyppää.

Vierailija
36/54 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en koskaan voisi olla i

Menikö verenimijä mammalla tunteisiin ?

Vierailija
37/54 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja tästä viimeisimmästä palkkajaksosta jäi rahaa yli 5,03 € jotka kerään aina ylijäämärahastoon josta sitten voi tarvittaessa lainata, maksaa kirjaston sakon, toisen pankin palvelumaksut tms pikkukuluja.

Hyvin kyllä säästät sinäkin!

Ap

Vierailija
38/54 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Juu, osa noista säästöistä on korvamerkitty (tällä hetkellä 420/kk) matkailuun ja loput laitan talteen uuteen asuntoon (ASO) meneviin kuluihin. Sitten kun löydän sopivan mieleisen ASO:n, saan nostettua tota matkailun pottia tuplat eli 840/kk mutta siihen menee vielä oma aikansa.

Vierailija
39/54 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

mun porukatkin säästi koko elämän oli sitten rahaa paljon kun henki lähtee .ehkä tyhmintä mitä voi ihminen tehdä.no en ole kuullu että tollaista tapahtuu muualla kun suomessa.

Vierailija
40/54 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

mun porukatkin säästi koko elämän oli sitten rahaa paljon kun henki lähtee .ehkä tyhmintä mitä voi ihminen tehdä.no en ole kuullu että tollaista tapahtuu muualla kun suomessa.

Minä kyllä matkailen suurimman osan säästöistäni. Siis tuo jolle kommentoit. Varmasti on enemmän kokemuksia ja elämyksiä kuin monellakaan suomalaisella.