Viime palkkapäivästä huomiseen palkkapäivään sain säästöön 1042 €
Ja kaikki tuloni (kolme eri lähdettä) olivat yhteensä n. 1700 €. Työtunteja 140.
Kun ei haali materiaa, ja harrastaa muuta kuin shoppailua ja tavaran keräämistä, on aika helppoa taloudellisesti.
Kommentit (54)
Mul nettopalkka 2000€. Viime kuussa meni asuminen, netti, ruoka yhteenä 900€. Siksi niin halpa elämä, kun avoliitossa, ei autoa ja ei lapsia.
Mulla nettotulot 1950 e/kk ja huomenna onneksi palkkapäivä. Tilillä 3 euroa ja luotto -700 miinuksella. Huomenna maksan 500 e ja maaliskuulle jää vielä 200 maksettavaa.
Niin? Miksi tulet kehuskelemaan? Saatko Orkut? Häpeä Jos osaat. Tuskin älyät.
Vierailija kirjoitti:
Mulla nettotulot 1950 e/kk ja huomenna onneksi palkkapäivä. Tilillä 3 euroa ja luotto -700 miinuksella. Huomenna maksan 500 e ja maaliskuulle jää vielä 200 maksettavaa.
Ei mullakaan nuo ajat kaukana ole. Silloin maksoin aina kesälomarahoista luottokortin nollille ja sitten taas pikku hiljaa vuoden aikana kertyi juurikin suunnilleen tuo 700 miinusta. Se oli kyllä inhottava kierre. Tuo toinen ketjun säästäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella hyvin! Mä lasken säästön aina etukäteen ja se pitää. Laskujen jälkeen talousrahaa 370/kk ja loput säästötileille. Viime palkasta säästin 622 € ja nyt huomenna laitan säästöön 717 € kun tällä em kaavalla laskettu.
Niin ja tästä viimeisimmästä palkkajaksosta jäi rahaa yli 5,03 € jotka kerään aina ylijäämärahastoon josta sitten voi tarvittaessa lainata, maksaa kirjaston sakon, toisen pankin palvelumaksut tms pikkukuluja.
Hyvin kyllä säästät sinäkin!
Ap
mun porukatkin säästi koko elämän oli sitten rahaa paljon kun henki lähtee .ehkä tyhmintä mitä voi ihminen tehdä.no en ole kuullu että tollaista tapahtuu muualla kun suomessa.
niinkö sanoin että muualla eletään kädestä suuhun voi helvetin hölmö.
niinkö sanoin että muualla eletään kädestä suuhun voi helvetin hölmö.
Mä en saanut tammikuun kuudesta tonnista (ei normi palkkani) säästöön kuin 600€. Työtunteja n. 100 enemmän kuin ap:lla. Tokikaan en valita, ensi viikko etelässä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella hyvin! Mä lasken säästön aina etukäteen ja se pitää. Laskujen jälkeen talousrahaa 370/kk ja loput säästötileille. Viime palkasta säästin 622 € ja nyt huomenna laitan säästöön 717 € kun tällä em kaavalla laskettu.
Niin ja tästä viimeisimmästä palkkajaksosta jäi rahaa yli 5,03 € jotka kerään aina ylijäämärahastoon josta sitten voi tarvittaessa lainata, maksaa kirjaston sakon, toisen pankin palvelumaksut tms pikkukuluja.
Ap
mun porukatkin säästi koko elämän oli sitten rahaa paljon kun henki lähtee .ehkä tyhmintä mitä voi ihminen tehdä.no en ole kuullu että tollaista tapahtuu muualla kun suomessa.
No onhan se yksi huoli vähemmän jos rahaa on paljon. Aika vaikeaa kai se on optimoida tili tyhjäksi juuri ennen kuolemaa kun päivä ei ole tiedossa. Jos pitää valita, niin ennemmin mä kuolen 30 vuoden säästöt tilillä kuin elän 10 vuotta kädestä suuhun.
Varmaan tulee minulle-kaikki-heti-tyypeille yllätyksenä, mutta ei pitkäjänteisessä säästämisessä summien tarvitse olla suuria. Aika monella saman verran uppoaa suhteellisen turhiin menoihin ja pahimmillaan pikavippien tai muiden kulutusluottojen korkoihin. Ja kun on tottunut elämään tulojensa mukaan jää rahaa kivasti kun asuntolainan lyhennykset loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tarkoitan eletään koiran elämää ja säästetään kaikesta sit kuollaan rahojen kanssa minusta erittäin tyhmää touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on hienoa, että pärjäät about 700e kk. Monella menee se ellei satasia enemmän jo pelkkään vuokraan.
Tai vaikka asuntolainan korkoihin
Se on ihan oma valinta.
En ole aiempi, mutta sinällään totta. Täytyy vaan muistaa, että osa sai nauttia nollakoroista pitkän aikaa. Meilläkin menee useampi satanen korkoihin, vaikka lainaa on alle 100000 euroa ja asunto pieni ja vanha. Eikä asuta pk-seudulla. Toisaalta yksiöiden vuokrat on jo 600-700 euroa, mutta tokihan se olisi valinta sekin jos kahden lapsen kanssa sellaiseen muuttaisi.
Ja minulla jää säästöön rahaa, ettei ole nyt siitä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elarit 750€/kk, niin ei paljon säästellä. Harmi että suomalaiset naiset ovat itsekkäitä loiseliöitä.
mä otin lopputilin niin ei ämmääää saa eurookaan multa kun ei ole vielä 12v aikana töitä ns löytäny.
Ne rahat on sun omien lasten elättämistä varten ääliö.
et sä saatanan ääliö ymmärrä ettei mun ex akka mene töihin vaan nostaa kaikki mahdolliset tuet ja kun minä olin töissä määrättiin 450e elarit plus lapsilisä hänelle .mun kusisesta palkasta.niin en töihin mene ennen kun hänkin ja lopettaa ton perseilyn.sä ääliö voit tehdä ihan rauhassa töitä että saat pienestä palkasta maksettua elarit.
Et sitten osannut lukea. En ole yh ollut koskaan vaan lapsi on ollut yhteishuoltajuudessa. Lapsi on jo aikuinen ja asuu omillaan.
Mene muualle skitsoilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Elarit 750€/kk, niin ei paljon säästellä. Harmi että suomalaiset naiset ovat itsekkäitä loiseliöitä.
Kuka kastoi tikkaria? Olisit ehkäissyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mä otin lopputilin niin ei ämmääää saa eurookaan multa kun ei ole vielä 12v aikana töitä ns löytäny.
Ne rahat on sun omien lasten elättämistä varten ääliö.
et sä saatanan ääliö ymmärrä ettei mun ex akka mene töihin vaan nostaa kaikki mahdolliset tuet ja kun minä olin töissä määrättiin 450e elarit plus lapsilisä hänelle .mun kusisesta palkasta.niin en töihin mene ennen kun hänkin ja lopettaa ton perseilyn.sä ääliö voit tehdä ihan rauhassa töitä että saat pienestä palkasta maksettua elarit.
Voi vähälyisyys, se että ex muijas menis töihin, ei muuttais sun maksettavia elareita. Ne määräytyy sun tulotason mukaan, ei exän. Kannattaa kasvaa vähän aikuiseks. Ite oot valintasi tehnyt..
Jaa, että muualla eletään kädestä suuhun?