Miksi kukaan korkeasti koulutettu nainen haluaisi seurustella matalasti koulutetun miehen kanssa?
Näkisin, että puheenaiheet ovat hyvin erilaisia näillä kahdella. Mies puhuisi moottoriurheilusta, jääkiekosta ja remppahommista kun nainen taas yhteiskunnasta, kulttuurista ja syvällisistä aiheista.
Kommentit (251)
Vierailija kirjoitti:
Monet miljonäärit ovat matalasti koulutettuja.
Mutta siis näin yleistäen matalammin koulutetut ovat seksikkäämpiä (tekevät enemmän miesten hommia, näkyy kropassa ja käsissä), huumorintajua löytyy ja ovat hauskempaa seuraa.
Kuka jaksaa katsella jotain tiukkapipoista khakihousuissa pyörivää insinööriä?
Minä jaksan. Huumorikin kohtaa hyvin insinöörien kanssa. Seksikkyyskin on katsojan silmissä. Itseäni ei innosta mitkään tupakanhajuiset raksamiehet. Enkä nyt sanoisi, että monet miljonäärit on matalasti koulutettuja. Osa on toki, mutta kyllä monella on yliopistokoulutus. Voisi enemmänkin sanoa, että samankaltaisuus vetää puoleensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis näin yleistäen matalammin koulutetut ovat seksikkäämpiä (tekevät enemmän miesten hommia, näkyy kropassa ja käsissä), huumorintajua löytyy ja ovat hauskempaa seuraa.
Minä jaksan. Huumorikin kohtaa hyvin insinöörien kanssa. Seksikkyyskin on katsojan silmissä. Itseäni ei innosta mitkään tupakanhajuiset raksamiehet. Enkä nyt sanoisi, että monet miljonäärit on matalasti koulutettuja. Osa on toki, mutta kyllä monella on yliopistokoulutus. Voisi enemmänkin sanoa, että samankaltaisuus vetää puoleensa.
Rikkailla voi olla tosi paljon etua omista suvun suhteista ja saaneet apua opiskeluun jne. Kannattaa tutustua Warren Buffettin elämään.
On tehnyt paljon työtä, aloittanut aikaisin työskentelyn mutta on ns. etuoikeutettu tausta. Varmaan hänestä voisi oppia elämistä vaatimattomissa puitteissa, nöyryyttä myöntää puutteensa omalla alallaan ja ahkera työskentely. Ei hänelläkään ihan kaikki elämässä ole maaliin mennyt. Moni köyhempi voi onnellisempi perhesuhteissa tai muuten elämässä. Kaikki on suhteellista.
Yleisesti matalammin koulutetuilla miehillä olen enemmän huomannut empatiaa ja halua auttaa muita. Sitten on usein huonommat käytöstavat, käytetään paljon päihteitä kuten tupakointi ja alkoholi. Vähän yksinkertaiset jutut tai ainakin joku ihme kiukku jos huomaa naisen olevan taitavampi jossain. Ihan vaikka jos on enemmän koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Kai siinä on sellainen lady Chatterley's lover tyyppinen asetelma. Seksi on sopivan rouheaa, ja sit ei taatusti tarvi puhua työasioista kotona ja valta-asetelmat pysyy selvinä. Kieltämättä esineelistää miestä aika pahasti.
Miesten vuoro olla esine ja naiset tienaa.
En ole valinnut miestäni koulutuksen perusteella, koska en ole hänen työnantajansa. Meillä on paljon yhteisiä keskustelunaiheita ja mielenkiinnonkohteita, vaikka hän on matalasti koulutettu ja minä korkeasti. Hän seuraa aikaansa, politiikkaa ja kulttuuria. Hän on jopa valveutuneempi kuin minä. Koulutus kertoo ihmisestä ihmisenä hyvin vähän.
On teidän maailmat rajoittuneita. Tiedän lukuisia pareja, joissa naisella yliopistokoulutus, miehellä ei. Koulutuksen puute ei esim. tarkoita älyn puutetta. Mun siskollanikin on tosi älykäs mies, eikä hän ole korkeasti koulutettu. Itse olen myös maisteri, eikä koulutus ole ykköskriteeri miehessä, vaan vähintään kohtalainen älykkyys, luotettavuus, hyväntahtoisuus jne.
Mitä väliä sillä koulutuksella on? Ettekö ole koskaan rakastuneet? Vain sillä on väliä
Itseä näin matalasti koulutettuna miehenä kiehtoisi ja myös kiihottaisi naisen kunnianhimo ja korkealle asetetut ja saavutetut tavoitteet. Pitäisin myös sitä kiihottavana ja olisin onnellinen ja otettu jos tämänlainen nainen olisi kiinnostunut minusta.
M36
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä koulutuksella on? Ettekö ole koskaan rakastuneet? Vain sillä on väliä
Niin jos haluaa pitää silmänsä kiinni siihen asti kuin on liian myöhäistä. Koulutuksella on väliä. Lika barn leka best.
Minua on yliopiston käyneenä naisena vituttanut se, että ns. alemman koulutuksen käyneet miehet ovat usein nähneet koulutukseni uhkana. Useamman kerran on esimerkiksi yöelämässä käynyt niin, että mies on saapunut luokseni ja on juteltu niitä näitä ja juttu on luistanut, on ollut mukavaa. Sitten hän on kysynyt ammatistani ja kun sen olen kertonut, ovat suupielet valahtaneet (olen opettaja, koulutukseltani kasvatustieteen maisteri). Kun vastaavasti olen kysynyt hänen ammattiaan, ja tällaisessa tilanteessa on usein käynyt ilmi, että hän on vaikka ainoastaan ammattikoulun käynyt, on hän mennyt vaikeaksi kertoessaan ammatistaan ja pian vähin äänin poistunut luotani eikä ole enää palannut. Jossain vaiheessa rupesin testiksi valehtelemaan, että olen vaikka lähihoitaja tai kampaaja ja tuolloin miehet ovat pysyneet siinä juttelemassa. Minua harmittaa, että koulutus on koettu niin suurena uhkana. Olen muutakin kuin koulutukseni/ammattini ja kohtaan ihmiset ihmisinä. Kaikki akateemisetkaan eivät ole kuivia tyyppejä jokin paksu ummehtunut opus hanuriinsa poikittain työnnettynä. Pitäisi kai muuttaa johonkin isompaan kaupunkiin, jossa on enemmän ihmisiä. Tällä hetkellä asun pikkukaupungissa.
Eipä monetkaan korkeakoulutetut mitään syvällisiä pohdi. Ei mitään järjen jättiläisiä suurin osa. Jopa tilastotieteen peruskurssit tuottavat monille vaikeuksia. Jollain kolmosella hikisesti pääsivät läpi. Filosofiasta ei puhettakaan.
Vähemmän kouluttautunut ihminen yleensä tyytyy elämässä muutenkin vähempään. Ei ole tavoitteita. Se valitettavasti menee kodin perintönä sitten myös lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Minua on yliopiston käyneenä naisena vituttanut se, että ns. alemman koulutuksen käyneet miehet ovat usein nähneet koulutukseni uhkana. Useamman kerran on esimerkiksi yöelämässä käynyt niin, että mies on saapunut luokseni ja on juteltu niitä näitä ja juttu on luistanut, on ollut mukavaa. Sitten hän on kysynyt ammatistani ja kun sen olen kertonut, ovat suupielet valahtaneet (olen opettaja, koulutukseltani kasvatustieteen maisteri). Kun vastaavasti olen kysynyt hänen ammattiaan, ja tällaisessa tilanteessa on usein käynyt ilmi, että hän on vaikka ainoastaan ammattikoulun käynyt, on hän mennyt vaikeaksi kertoessaan ammatistaan ja pian vähin äänin poistunut luotani eikä ole enää palannut. Jossain vaiheessa rupesin testiksi valehtelemaan, että olen vaikka lähihoitaja tai kampaaja ja tuolloin miehet ovat pysyneet siinä juttelemassa. Minua harmittaa, että koulutus on koettu niin suurena uhkana. Olen muutakin kuin koulutukseni/ammattini ja kohtaan ihmiset ihmi
Kummallista. Yleensä korkeastikoulutetut naiset eivät huoli matalastikoulutettua miestä. Miehiä ei kiinnosta naisen koulutus ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vähemmän kouluttautunut ihminen yleensä tyytyy elämässä muutenkin vähempään. Ei ole tavoitteita. Se valitettavasti menee kodin perintönä sitten myös lapsille.
Mitäs valitettavaa siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Minua on yliopiston käyneenä naisena vituttanut se, että ns. alemman koulutuksen käyneet miehet ovat usein nähneet koulutukseni uhkana. Useamman kerran on esimerkiksi yöelämässä käynyt niin, että mies on saapunut luokseni ja on juteltu niitä näitä ja juttu on luistanut, on ollut mukavaa. Sitten hän on kysynyt ammatistani ja kun sen olen kertonut, ovat suupielet valahtaneet (olen opettaja, koulutukseltani kasvatustieteen maisteri). Kun vastaavasti olen kysynyt hänen ammattiaan, ja tällaisessa tilanteessa on usein käynyt ilmi, että hän on vaikka ainoastaan ammattikoulun käynyt, on hän mennyt vaikeaksi kertoessaan ammatistaan ja pian vähin äänin poistunut luotani eikä ole enää palannut. Jossain vaiheessa rupesin testiksi valehtelemaan, että olen vaikka lähihoitaja tai kampaaja ja tuolloin miehet ovat pysyneet siinä juttelemassa. Minua harmittaa, että koulutus on koettu niin suurena uhkana. Olen muutakin kuin koulutukseni/ammattini ja kohtaan ihmiset ihmi
Tää kyllä vähän ihmetyttää. Kasvatustiede aika helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marinin mies on parturi ammatiltaan.
sanna on kaupan kassa
Jos puhuisi jääkiekosta, se olisi valtavan kokoinen plussa.
t. korkeasti koulutettu nainen, joka seuraa intohimoisesti jääkiekkoa