Voiko terve normaali ihminen olla 10 vuotta työtön?
Kommentit (123)
Ei sijoittajien yms. tarvitse käydä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo nyt on vain työuskovaisten ajattelua, että ei voi elää olematta palkkatyössä tai yrittäjänä.
Entäs kun automaatio lisääntyy, kuollaanko pois koska koneet tekevät työt?
Miten sitä saa itsensä ajattelemaan niin yksinkertaisesti vaikka on samankokoiset aivot?
Totta. Kymmenienkin vuosien työttömyys on tulevaisuudessa tavallista.
Höpöhöpö. Tuota automaatiota ja robotteja on jankutettu ainakin 25v. Minun työnkuva ei ole muuttunut yhtään mihinkään. Osaavaa ja tekevää ihmistä tarvitaan nyt ja tulevaisuudessa. M39
Kyllä roskakuskeja tarvitaan aina.
Olen 54vee ja ollut töissä yhteensä seitsemän vuotta. Ysärilamassa tuli jo heti kärkeen seitsemän vuoden työttömyys. Näin tässä nyt vain kävi.
Jos jää työttömäksi +50 ikäisenä, niin on täysin mahdollista että ei työllisty uudelleen ja eläkeikään on vielä sen verran aikaa, että se 10 vuotta ehtii täyttyä.
Jotenkin tää suomen työttömyyskeskutelu on jatkuvasti kuin syyttäisit farmaria siitä ettei se ole tehnyt oikeanlaisia asioita saadakseen viljalleen tai perunapellolleen oikeanlaisen sään aikaan optimisatoa varten.
Eli sekä syyttely että kaikki keinot kohdistuu työttömiin vaikka työttömyydestä poispääsyssä ydinasia on se, onko jossain joku työpaikka johon voi työllistyä. Jos suomessa on jo yli 3 vuosikymmentä ollut työttömiä moninverroin avoimiin paikkoihin verrattuna niin luulisi laskutaitoisten tajuavan ettei kyse ole vain työttömien tahtotilasta. Silti koko yli 30 vuotta on jankutettu ja jankutetaan edelleen että työttömien pitää tehdä enemmän ja työministeriön tulee kyykyttää niitä enemmän vaikkei tuo ole yli 3 vuosikymmeneen toiminut ratkaisukeinona.
Mutta jos poliitikot, ekonomistit tai media ei ole yli 30 vuodessa järkiintyneet vaikka kaikki faktat on nenän edessä niin tuskin ne sitä nytkään tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo nyt on vain työuskovaisten ajattelua, että ei voi elää olematta palkkatyössä tai yrittäjänä.
Entäs kun automaatio lisääntyy, kuollaanko pois koska koneet tekevät työt?
Miten sitä saa itsensä ajattelemaan niin yksinkertaisesti vaikka on samankokoiset aivot?
Totta. Kymmenienkin vuosien työttömyys on tulevaisuudessa tavallista.
Höpöhöpö. Tuota automaatiota ja robotteja on jankutettu ainakin 25v. Minun työnkuva ei ole muuttunut yhtään mihinkään. Osaavaa ja tekevää ihmistä tarvitaan nyt ja tulevaisuudessa. M39
Kyllä roskakuskeja tarvitaan aina.
Roskakuskilla pitää olla kuorna-autokortti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon että voi. Minulla ennätykset on 9,5 vuotta ja 7 vuotta, näiden lisäksi useita kyhyempiä pätkiä. Helppoa se ei ole, mutta olen onnistunut tuossa ilman yhtäkään karenssia.
M54
Eli oletko siis ihan tarkoituksella vältellyt töitä? Vai mitä tarkoitit että olet onnistunut ilman karensseja?
Kyllä. Työnteko ei ole koskaan kiinnostanut. Erikoisinta oli tuo pisin jakso ikävuosien 20-30 välissä, kertaakaan työvoimatoimistosta ei osoitettu minulle työpaikkaa, jota pitäisi karenssin uhalla hakea. Aina vain annettiin seuraava käyntiaika. Sitten pääsin lopulta työvoimakoulutukseen, joihin olin jo aikaisemmin haeskellut omasta tahdosta. Sitä kautta lyhyitä työpätkiä silloin tällöin. Välissä saattoi mennä 2-3 vuotta työttömänä.
Aika omituista että tykkäät olla perseauki ja asua kerrostalo slummissa ihan vapaaehtoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Omituinen aloitus. Työvoimatoimiston mielestä kaikki työttömät ovat tervettä priimaa, ei mitään vikaa missään edes kuusikymppisillä.
Päinvastoin, vaikka kävisit lääkärintarkastuksessa ja mistään ei löytyisi vikaa niin silti ollaan tunkemassa jonnekin kuntotus-työkokeiluun puoliväkisin koska jotain vikaahan sitä on oltava että on työttömänä.
Laiskuus voi olla myös opittu tapa joka luokitellaan käytöshäiriöksi. Käytöshäiriö taas ei ole periaatteessa sairaus.
Onhan noita poliitikoita vaikka millä mitalla . Kun jättää persut ja Zyssen laskuista niin jäljelle jää varmaan joku terve, normaalikin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita poliitikoita vaikka millä mitalla . Kun jättää persut ja Zyssen laskuista niin jäljelle jää varmaan joku terve, normaalikin.
Tulit kusipää jankuttaja pistämään persut tähänkin keskusteluun.eikö sua saada jo laitokseen kun olet jo sitä vailla.
Aika omituista että tykkäät olla perseauki ja asua kerrostalo slummissa ihan vapaaehtoisesti.
En aio koskaan muuttaa pois. Täällä asuminen on nimittäin ainut tapa estää täysi slummiutuminen.
Vierailija kirjoitti:
En aio koskaan muuttaa pois. Täällä asuminen on nimittäin ainut tapa estää täysi slummiutuminen.
OK ihan sama mulle .voit katella luukun ikkunasta ulos kun ei muuhun varaa.mä lähen nyt asentamaan mun mökille veneeseen uutta plotterii
Voiko terve ja normaali ihminen olla 10 vuotta jossain helvetin töissä?
Voi hyvinkin olla työtön aina koska löytyy paljon elämäntyyli sossu ihmisiä jotka on sukupolvelta toiselle jalostanut antisosiaalisia piirteitään ja perustaneet olemisensa alhaisuuteen mikä tarkoittaa yhteiskunnan hyväksikäyttöä ja juuri nämä "sankarit" ovat aina ensimmäisenä valittamassa kun tukia leikataan.
Mun setä jäi päälle nelikymppisenä työttömäksi metsurin hommista. Opiskeli työttömänä ensin datanomiksi ja sitten metsäkonekuskiksi, mutta eihän sitä kukaan nyt keski-ikäistä autistipappaa palkkaa. Jotain risukon raivauksia teki välillä ja jäi sittemmin eläkkeelle. Että ihan terve ja normaali (lieviä autismioutouksia lukuunottamatta) oli hänkin. Potentiaalisesti yksi niistä jotka jättää jälkeensä miljoonaomaisuuden...
Voi jos ei yksinkertaisesti kukaan tyänantaja ei palkkaa. Jotkut saa töitä ja jotkut ei.
Voi, jos on huono tuuri, vaikka työnhakutaidot olisikin ihan kunnossa.
Töihin pääsy kaikkien hakijoiden joukosta vaatii aktiivisuuden lisäksi myös aika paljon onnea. Jos ei kohtuullisessa ajassa tärppää, työttömyys pitkittyy ja työnantajat alkaa karsastaa liian pitkän työttömyyspätkän jälkeen. Tähän kun lisätään, että työpaikkoja on aina vähemmän kuin tarjokkaita, niin aina löytyy toinen vaihtoehto pitkäaikaistyöttömän tilalle.
Onhan näitä lehtijuttuja välillä, että X on hakenut tuhatta työpaikkaa ja ei pääse edes haastatteluun.
Omituinen aloitus. Työvoimatoimiston mielestä kaikki työttömät ovat tervettä priimaa, ei mitään vikaa missään edes kuusikymppisillä.