Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko terve normaali ihminen olla 10 vuotta työtön?

Vierailija
12.02.2025 |

Voiko mielestäsi?

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidin suvun kiinteistöjä ja metsää n 8 v.Naapureiden miekestä olin työtön.Sisko oli kotirouvana n 25 v.Mitees tömä nykyinen tradwife ja onlyfans porukka.Sirpa Selännekkään ei ole ollut virassa sitten 90 luvun.

Vierailija
102/123 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terve mies ei työtä kaipaa.

Eikä näköjää rahaakaan eikä mitään mitä raha mahdollistaa.

Yhteiskunta elättää terveen miehen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika omituista että tykkäät olla perseauki ja asua kerrostalo slummissa ihan vapaaehtoisesti.

Asun paritalossa Nuottanuemessä Espoossa.

Vierailija
104/123 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pari ensimmäistä vuotta rekryissä rannalle, palkatuksi tulemisen todennäköisyys laskee laskemistaan. Äkkiä hurahtaa 10 vuotta.

Ei tarvita syyksi terveysongelmia tai koulutuspuutteita.

Vierailija
105/123 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 12 vuotta työtön. Olen terve ja normaali. Kävin salilla 8 vuotta mutta korona aikana lopetin. Minulla on 3 tutkintoa ja tusina kursseja käyty joista ei ole ollut mitään hyötyä työn saamisessa. Olen rakentanut 2 taloa ja remontoinut 25 taloa ainakin ja olin 20 eri firmassa raksatöissä. 40 vuotiaana jouduin työttömäksi enkä ole sen jälkeen saanut töitä.

Tää on sitä moneen kertaan toistettua "osaajapulaa". Yllätys, yllätys. Pulaa olikin vain sellaisista, joille ei tarvitse maksaa palkkaa.

Vierailija
106/123 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi olla, sillä aukko työhistoriassa -> hakemus ensimmäisellä siilauksella sivuun. Ja tämä tietysti pahenee koko ajan.

Vierailija
107/123 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka pikku paikkakunnilla ei vaan töitä ole. Kaikilla ei ole eväitä muuttaakseen hesaan töiden perässä. Opiskelu ei aina takaa työpaikkaa. Vähän sattuman kaupalta vaikuttaa töiden saaminen.

Sitten kuljetaan töihin isommalle paikkakunnalle,näin me muutkin tehdään.

Vierailija
108/123 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nainen ei töitä tarvitse. 

Vierailija
109/123 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tietysti olla työttömänä, etenkin jos on riittävästi omaisuutta.

Vierailija
110/123 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunis nainen ei töitä tarvitse. 

Tarvitaan myös jotain sinne korvien väliin. 

Vierailija
111/123 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka pikku paikkakunnilla ei vaan töitä ole. Kaikilla ei ole eväitä muuttaakseen hesaan töiden perässä. Opiskelu ei aina takaa työpaikkaa. Vähän sattuman kaupalta vaikuttaa töiden saaminen.

Sitten kuljetaan töihin isommalle paikkakunnalle,näin me muutkin tehdään.

Ei kuljeta vaan täällä on kiva köllötellä kotona ja nostaa tukia.onko sulla ollu raskas työviikko?

Vierailija
112/123 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi olla. Ei kaikille löydy töitä. Se pitkäaikaistyötön voi kuitenkin tehdä jotain arvokasta, kuten hoitaa omaa vanhempaansa tms.

Vierailija
113/123 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai voi olla. Ei kaikille löydy töitä. Se pitkäaikaistyötön voi kuitenkin tehdä jotain arvokasta, kuten hoitaa omaa vanhempaansa tms.

Tai olla tekemättä.

Vierailija
114/123 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monta ikuisuus opiskelijaa, Jotka olleet koko ikänsä työttömiä nytkin yks 55 vuotias, jolla useampi tutkinto. 

Vierailija
115/123 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on riittävän kauan ollut työtön, niin koko asiaa ei enää edes ajattele. Hylkää työttömän identiteetin, on itse itselleen vain normaali, tavallinen ihminen. Rahan puute on se ainoa stressi ajoittain.

Vierailija
116/123 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää erottaa kaksi asiaa eli on aivan eri asia kysyä voiko olla vai joutuuko olemaan työttömänä. Itse en tunne yhtäkään henkilöä joka haluaisi olla työttömänä. 

Sen sijaan tiedän useamman joka ei kelpaa työnantajille ja useimmiten syynä on ikä. Tekee gutaa eläkkeelle olla työuransa viimeiset 10v peruspäivärahalla. Tässä se tulee koettua ihan omakohtaisesti.

Vierailija
117/123 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tahallaan. Vahingossa ei koska 5 vuoden kohdalla voi jo alkaa opiskelemaan uutta alaa jos ei omalta alalta löydy töitä

Vierailija
118/123 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä työtön jossain työvoimatoimiston papereissa mutta en minä kotona makaile aamusta iltaan. Tekemistä on aina riittänyt ja rahaa tulee käteen.

Vierailija
119/123 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi. Varmasti monella pitkään työttömänä olleella on jonkinlaisia työllistymistä estäviä vaivoja ja vikoja, mutta ei todellakaan tarvitse olla mitenkään työkyvytön, että 10 vuotta työttömänä ei onnistuisi. Työttömänä voi olla omasta halustaan tai kun tarpeeksi kauan on ollut työttömänä niin tilanteesta muodostuu itseään ruokkiva kehä, jossa pitkä työttömyysaika estää työllistymisen ja lopulta työtön ei jaksa edes hakea työpaikkoja. 

Minä olen esimerkiksi ollut viimeisen 15 vuoden aikana ollut töissä vain hieman yli vuoden. On minulla muutama krooninen sairaus ja varmasti jotain henkisiä ongelmiakin, mutta eivät ne ole sellaisia, jotka aiheuttaisivat työkyvyttömyyden tai olisi edes lähellä päästä eläkkeelle. Minulla ei vain ole kunnon koulutusta, ei työhistoriaa, ikää on liikaa ja en jaksa hakea työpaikkoja, ja kilpailla niiden tuhansien muiden ihmisten kanssa samoista paikoista.

m44

Vierailija
120/123 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin feng shui ei ole kohdallaan ja ura-alue on tukossa. Ei varmasti työllisty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi