Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaverit hehkuttavat ystävänpäiväsuunnitelmaansa nenäni edessä. Olin ainoa, jota ei oltu kutsuttu.

Vierailija
12.02.2025 |

Menevät ilmeisesti keilaamaan tai jotain perjantaina. Kyllä jaksavatkin hehkuttaa ihan koko ajan, ei ole sitten tullut mieleen kutsua minua. Ja juuri silloin siitä puhutaan, kun minä olen kuulemassa.

Jään muutenkin kaikesta ulkopuolelle. Olen aina heille mukava ja yritän miellyttää edes jollain tasolla, mutta heillä on oma kaveriporukkansa johon minua ei selkeästi haluta. 

Neuvoja?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeää olla kutsumatta yhtä. Ymmärrän jos työporukassa on muutama joka kokoontuu ja kaikkia ei haluta mukaan mutta se, että yksi jätetään pois on kiusaamista. 

Tämäpä.

Ap

Vierailija
22/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että kaikki muut on kutsuttu? Meillä on töissä 38 ihmistä, en todellakaan tiedä, miten moni menee perjantaina porukalla kaljalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Kaikista työkavereista ei kenenkään tarvitse tykätä eikä kaikkien kanssa tarvitse kaveerata mutta se ei saa olla minkäänlainen este töiden tekemiselle ja sujumiselle.

Vierailija
24/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostat niin, ettet kutsu heitä itse mihinkään.

Toisaalta

Mitä noista välität. Yrittävät saada sinut kateellisiksi tms. 

Toisaalta

Elämässä on muutakin kuin työkaverit.

Toisaalta

Jospa alkaisit pitämään rajasi. Eli et olisi se kiva auttaja. Helppo. Pidä rajasi ja teet vain omat työsi. Lopeta se miellyttäminen ja alistettavana oleminen.

Vierailija
25/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäyksenä, että ahdistaa ja harmittaa kovasti, kun ihan jokainen paitsi minut oli kutsuttu.

Ap

Minulla oli yhdessä työpaikassa juuri tuollaista. Ei ollut kiva kuunnella sellaisia puheita. Se jäyti itseluottamusta ja itsekunnioitusta. Mietin, mikä minussa on vialla. Mutta lopulta tajusin, että jos en ole kelvollista seuraa, niin sitten en ole. Minkäs minä sille mahdan. Viihtykööt keskenään. Minä saan seurani muualta.

Vierailija
26/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli haluaisit liittyä mukaan niin kysy, voinko tulla mukaan? Välillä ihmiset vain ovat ajattelemattomia. 

Voisin kysyä, mutta uskon vahvasti, että tämä ulkopuolelle jättäminen on 100% tarkoituksellista, ja jos pyytäisin päästä mukaan, tulisi vain kiusallinen tilanne..

Ap

Luulo ei ole tiedon väärtti

Vierailija
27/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisitko mennyt jos olisi kutsuttu?

Olisin, todellakin. Toivoin hartaasti että minut kutsuttaisiin johonkin ystävänpäivänä, mutta ei kai sitten, ehkä ensi vuonna :(

Ap

Vierailija
28/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko hyvin erilaisia, eri ikäisiä? Oletko ehkä eri asemassa kuin he? Jos olet esim. ns. korkeamassa asemassa, tai ihan eri ikäluokkaa niin ehkä eivät ole ajatelleet että haluaisit mukaan.😊

Vierailija
29/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollista että he tarkoittivat tuolla puheellaan kutsua myös sinut? Mulle selvisi viime vuonna että ihmiset toimivat joskus, moni kutsu on mennyt ohi. 

En usko. Tuntuu että olen heille vain ilmaa, ja työkaverit eivät millään tavalla ilmaisseet haluavansa minut mukaan, pikemminkin päinvastoin.

Ap

Mistä epäilet sen johtuvan? 

En tiedä. Ehkä kyse on sitten siitä että olen vain niin pska tyyppi, mutta en ymmärrä sitä, kun minua on kehuttu mukavaksi monta kertaa (jopa näiden ystävänpäivähehkuttajien toimesta). Yritän aina olla ystävällinen, mutta työkavereille ei näköjään se riitä?

Ap

Miksi sinut pitää kutsua mukaan? Jotenkin oudosti oletat, että olet se työpaikan tärkein ja että kaikki pyörii ympärilläsi.

Vierailija
30/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, että kaikki muut on kutsuttu? Meillä on töissä 38 ihmistä, en todellakaan tiedä, miten moni menee perjantaina porukalla kaljalle.

Tämä. Tuskin kaikkia on kutsuttu, he vain menevät mukaan. Jotenkin tuntuisi oudolta, jos joku kysyisi kaikilta työkavereilta erikseen että onko teidät kutsuttu mukaan, ja sitten loukkaantuisi itsekseen. 

Vierailija
31/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muut, siis ihan jokainen paitsi minä, juttelivat edessäni tiistaina tästä suunnitelmastaan. Meillä on suht. pieni määrä ihmisiä töissä.

Ap

Vierailija
32/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käännä asia ja harmitus  toisinpäin. Luultavasti sinulla ei olisi siellä yhtään mukavaa kun he jo töissä kohtelevat sinua noin .

Haluaisitko oikeasti hengailla vapaa-aikana tuollaisten ikävien työkaverien kanssa? Keksi itsellesi jotain kivaa tekemistä ystävänpäiväksi omien ystävien kanssa tai lähde vaikka treffeille. Jos sopivaa ystävänpäiväseuraa ei löydy niin vietä hemmottelupäivä yksin. 

Vierailija
33/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäyksenä, että ahdistaa ja harmittaa kovasti, kun ihan jokainen paitsi minut oli kutsuttu.

Ap

Oletko Lahden kelassa töissä?  Siellä on juuri tuollaista porukkaa 

Vierailija
34/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kaikista työkavereista ei kenenkään tarvitse tykätä eikä kaikkien kanssa tarvitse kaveerata mutta se ei saa olla minkäänlainen este töiden tekemiselle ja sujumiselle.

Yritän parhaani töissä ja pomo kehuu työntekoani usein. Mutta siis en ymmärrä, että onko se niin, että työpaikallani ei ole ketään, joka pitää minusta?

Ap

Vierailija
35/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut leikin; ei kuulu joukkoon.  Elämä on just tätä. Epistä. Oliko sinulla jo kouluaikana samaa ja muulloinkin. Ei saisi olla,mutta sitä tapahtuu joka päivä ja kaikkialla. 437

Vierailija
36/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollista että he tarkoittivat tuolla puheellaan kutsua myös sinut? Mulle selvisi viime vuonna että ihmiset toimivat joskus, moni kutsu on mennyt ohi. 

En usko. Tuntuu että olen heille vain ilmaa, ja työkaverit eivät millään tavalla ilmaisseet haluavansa minut mukaan, pikemminkin päinvastoin.

Ap

Mistä epäilet sen johtuvan? 

En tiedä. Ehkä kyse on sitten siitä että olen vain niin pska tyyppi, mutta en ymmärrä sitä, kun minua on kehuttu mukavaksi monta kertaa (jopa näiden ystävänpäivähehkuttajien toimesta). Yritän aina olla ystävällinen, mutta työkavereille ei näköjään se riitä?

Ap

Miksi sinut pitää kutsua mukaan

En todellakaan tunne itseäni tärkeäksi, enkä ajattele että maailma pyörii ympärilläni, mutta harmittaahan se, että olin ainoa, jota ei kutsuttu. Ja tämä ei ollut ainoa kerta, aika harvoin minut on kutsuttu mihinkään.

Ap

Vierailija
37/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko hoitoalalla?

Vierailija
38/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla muuten ystäviä? Tai helppo tutustua ihmisiin? Jos he kokevat, että vaikutat vaikka jotenkin etäiseltä.

Vierailija
39/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muut, siis ihan jokainen paitsi minä, juttelivat edessäni tiistaina tästä suunnitelmastaan. Meillä on suht. pieni määrä ihmisiä töissä.

Ap

Eli et tiedä miten nuo kutsumiset ovat alunperin menneet. Eivät kaikki tajua kutsua erikseen. Olen siis itsekin tajunnut asian vasta vähän aikaa sitten. 

En nyt tee mitään ehdottomia väitteitä, on mahdollista että olet oikeassa ja se on kurja työilmapiiri. Mutta jos et oikeasti ota selvää, voit syyttää vähän itseäsikin. 

Vierailija
40/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko hyvin erilaisia, eri ikäisiä? Oletko ehkä eri asemassa kuin he? Jos olet esim. ns. korkeamassa asemassa, tai ihan eri ikäluokkaa niin ehkä eivät ole ajatelleet että haluaisit mukaan.😊

Saman ikäinen olen suurin piirtein, ja suunnilleen samassa asemassa, en korkeammassa ainakaan :(

Ap