Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaverit hehkuttavat ystävänpäiväsuunnitelmaansa nenäni edessä. Olin ainoa, jota ei oltu kutsuttu.

Vierailija
12.02.2025 |

Menevät ilmeisesti keilaamaan tai jotain perjantaina. Kyllä jaksavatkin hehkuttaa ihan koko ajan, ei ole sitten tullut mieleen kutsua minua. Ja juuri silloin siitä puhutaan, kun minä olen kuulemassa.

Jään muutenkin kaikesta ulkopuolelle. Olen aina heille mukava ja yritän miellyttää edes jollain tasolla, mutta heillä on oma kaveriporukkansa johon minua ei selkeästi haluta. 

Neuvoja?

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin, että puuttuukohan minun nimeni joltain sähköpostilistalta. Yksi vaihtoehto on myös kysyä mitä, missä, milloin, ja mennä vaan mukaan. 

Vierailija
42/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut leikin; ei kuulu joukkoon.  Elämä on just tätä. Epistä. Oliko sinulla jo kouluaikana samaa ja muulloinkin. Ei saisi olla,mutta sitä tapahtuu joka päivä ja kaikkialla. 437

Nythän tuli mieleen eräs ihan samanlainen kokemus kutosluokalta, jälleen kerran kaikki muut oli kutsuttu ystävänpäivän viettoon minua ja kaveriani lukuunottamatta. Ehkä tämä on kohtalo :DD

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäyksenä, että ahdistaa ja harmittaa kovasti, kun ihan jokainen paitsi minut oli kutsuttu.

Ap

Oletko Lahden kelassa töissä?  Siellä on juuri tuollaista porukkaa 

En ole, mutta näköjään muitakin tällaisia paikkoja on.

Ap

Vierailija
44/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kaikista työkavereista ei kenenkään tarvitse tykätä eikä kaikkien kanssa tarvitse kaveerata mutta se ei saa olla minkäänlainen este töiden tekemiselle ja sujumiselle.

Yritän parhaani töissä ja pomo kehuu työntekoani usein. Mutta siis en ymmärrä, että onko se niin, että työpaikallani ei ole ketään, joka pitää minusta?

Ap

Kyllä se niin vaan on. Pakko sun on uskoa. Lakkaa olemasta niille niin ystävällinen. Ole ihan neutraali ja etsi ystävä, sinun tyyppinen, muualta.

Vierailija
45/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jossain porukoissa törmännyt sellaiseen, että ei ole mitään kutsuja vaan oletetaan halukkaiden ilmoittavan kiinnostuksensa lähteä mukaan kun asiasta kuulevat. Ei siis ole mitään kutsujaa tai kutsuja, sinne vain lähdetään porukalla.

Vierailija
46/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kaikista työkavereista ei kenenkään tarvitse tykätä eikä kaikkien kanssa tarvitse kaveerata mutta se ei saa olla minkäänlainen este töiden tekemiselle ja sujumiselle.

Yritän parhaani töissä ja pomo kehuu työntekoani usein. Mutta siis en ymmärrä, että onko se niin, että työpaikallani ei ole ketään, joka pitää minusta?

Ap

Kyllä se niin vaan on. Pakko sun on uskoa. Lakkaa olemasta niille niin ystävällinen. Ole ihan neutraali ja etsi ystävä, sinun tyyppinen, muualta.

Näin on varmaan pakko tehdä.

Ap

Vierailija
47/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mies vai nainen? Entä työkaverit?

Vierailija
48/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi näin aikoinaan työssä ollessani. Suurella äänellä suunnittelivat kotibileitä yhden luona, olin läsnä kuuntelemassa, mutta minulle ei kukaan puhunut asiasta. Suunnittelivat, kuka vie mitäkin syötävää ja juotavaa. Samana päivänä kun bileet olivat illalla, pääjärjestäjä kysyi, olenko tulossa mukaan. Sanoin etten ole tulossa koska olen olettanut bileitten olevan tarkoitettu osalle porukkaa. Oli olevinaan hämmästynyt ja sanoi että kyllä ne on kaikille tarkoitettu. En lähtenyt armopaloille, ja en ollut edes varautunut lähtemään.

Vierailija
49/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nimikirjaimesi E. A?

Vierailija
50/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi näin aikoinaan työssä ollessani. Suurella äänellä suunnittelivat kotibileitä yhden luona, olin läsnä kuuntelemassa, mutta minulle ei kukaan puhunut asiasta. Suunnittelivat, kuka vie mitäkin syötävää ja juotavaa. Samana päivänä kun bileet olivat illalla, pääjärjestäjä kysyi, olenko tulossa mukaan. Sanoin etten ole tulossa koska olen olettanut bileitten olevan tarkoitettu osalle porukkaa. Oli olevinaan hämmästynyt ja sanoi että kyllä ne on kaikille tarkoitettu. En lähtenyt armopaloille, ja en ollut edes varautunut lähtemään.

Siis tuohan on ihan tavallinen tapa kutsua. Ei kaikkeen tarvitse suhtautua niin fatalistisesti. 

Vierailija
51/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse tykkäät niistä työkavereista niin etkö osaa avata suuta ja kysyä siltä lähimmältä kaveriltasi että saanko tulla mukaan?

Vierailija
52/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtiotto ja oman elämän eläminen. Hakevat reagointia niiltä, joita ei kutsuta. Lauma haluaa näyttää että ovat yhtä ja korostaa, ketkä eivät siihen kuuluu. 

Vierailija
53/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ihmiset todennäköisesti viettää muulloinkin vapaa-aikaa keskenään.Ei minuakaan kutsuta mihinkään ja ei haittaa koska mulla on ystävät työpaikan ulkopuolelta. Vanhan akan neuvo,älä hommaa "ystäviä" duunista jos yt:ssä tulee potku perseeseen niin samalla katoaa ne "ystävät".

Vierailija
54/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano, että "Minua ei ole kutsuttu minnekään. Mukavaa ystävänpäivää teille."

Voisin tehdä noin!

Ap

Hyvä Ap! Jos onnistut vieläpä pysymään täysin rauhallisena esittäessäsi kommentin, oot NIIN mun hero. On kyllä dorkia työkavereita sulla. Suorastaan ala-arvoisia kiusaajia. Mutta sä nouset niiden yläpuolelle!

Vierailija
55/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli haluaisit liittyä mukaan niin kysy, voinko tulla mukaan? Välillä ihmiset vain ovat ajattelemattomia. 

Voisin kysyä, mutta uskon vahvasti, että tämä ulkopuolelle jättäminen on 100% tarkoituksellista, ja jos pyytäisin päästä mukaan, tulisi vain kiusallinen tilanne..

Ap

Varmaankaan en edes kysyisi, vaan sanoisin seuraavalle hehkuttajalle että "Hei, minäkin haluan keilaamaan!". Sittenpä näkisi miten tuohon reagoidaan, onko kyse tarkoituksellisesta poisjättämisestä vai vahingosta. 

Vierailija
56/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaiseen työpaikan ihmisten epäviralliseen tapahtumaan mitään kutsuja lähetellä niinku lasten syntymäpäiväjuhliin.

Joku keksii, että mennään keilaamaan ja sitten kiinnostuneet lähtee mukaan. Jos haluat mukaan, kysyt missä ja milloin, kuulostaa hauskalta ja minäkin voisin tulla. 

Vierailija
57/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestään varmaan olivat puhuneet sinullekin, koska olit kuuntelemassa, kun bileitä suunniteltiin. Ei he muuten olisi sinun läsnä ollessa niitä suunnitelleet, vaan jos ne bileet olisi ollut tarkoitus pitää pikkuporukalla, koko prosessi olisi tapahtunut pikkuporukassa alusta loppuun, eikä niistä olisi työpaikalla yleisesti puhuttu. Joka paikassa ei vain ole tapana esittää mitään muodollisia kutsuja. 

Vierailija
58/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule älä valita itse tein pahimman virheen ja lupauduin menemään töihin kun en muistanut ystävänpäivää. Paskaa

Vierailija
59/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ihmiset todennäköisesti viettää muulloinkin vapaa-aikaa keskenään.Ei minuakaan kutsuta mihinkään ja ei haittaa koska mulla on ystävät työpaikan ulkopuolelta. Vanhan akan neuvo,älä hommaa "ystäviä" duunista jos yt:ssä tulee potku perseeseen niin samalla katoaa ne "ystävät".

Hmm. Meillä oli tänä talvena yt:t, ja työpaikka meni moneltakin, mutta ystävät jäi. Edelleen ollaan yhteyksissä. Jos ei olisi ollut hyviä työkavereita, joiden kanssa jakaa tuntoja, niin olisi ollut paljon raskaampaa.

Vierailija
60/80 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano, että "Minua ei ole kutsuttu minnekään. Mukavaa ystävänpäivää teille."

Voisin tehdä noin!

Ap

Hyvä Ap! Jos onnistut vieläpä pysymään täysin rauhallisena esittäessäsi kommentin, oot NIIN mun hero. On kyllä dorkia työkavereita sulla. Suorastaan ala-arvoisia kiusaajia. Mutta sä nouset niiden yläpuolelle!

Höpsistä. Kannattaa olla kuin ei kiinnostaisi pätkääkään. Miksi pitää mennä uhriutumaan ja närkästymisensä näyttämään? Jos tuo on kiusaamista, kaverit on vaan tyytyväisiä jos näyttää harmittavan.