Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akateeminen nainen ei huoli duunarimiestä

Vierailija
12.02.2025 |

mitkä on tärkeimmät syyt ettei Akateeminen nainen halua miestä joka on duunari vaikka olisi siisti, kohtelias, vakituisessa työssä jne..

M42

Kommentit (178)

Vierailija
161/178 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ollut hän, joka puhui

kolmesta ex-akateemisesta.

Trollit ja savolaiset F Y I .

🥳

Vierailija
162/178 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanna Marinin mies on parturi ammatiltaan.

Mutta tässä tulee esiin se Sannan tausta työläisperheestä. Kyllä duunari duunarin tunnistaa. Ja monesti duunaritaustainen kokee olonsa kotoisaksi toisen duunaritaustaisen kanssa. Samalla tavalla esim. taustaltaan aristokraattinen tuntee olonsa kotoisaksi toisen samanlaisen kanssa. Niin se vain menee eikä siinä ole mitään pahaa. Onhan sitä ollut lehdissäkin kuinka akateeminen ei tunne kuuluvansa toisten akateemisten joukkoon työläistaustan takia. Se on se kokemusmaailma, kasvatus, henkinen ja sosiaalinen pääoma ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/178 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan duunarikin osata keskustella ja olla kiinnostunut näistä asioista. Miksei muka voisi? Eikä akateemisuus mitenkään takaa sitä, että olisi kiinnostunut jostain kulttuurista tai politiikasta. Eli ei näitä voi yleistää. 

Vierailija
164/178 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen akateeminen nainen ja olen naimisissa duunarimiehen kanssa. Ihan tyytyväinen olen, että mies tuo paljon isomman osan yhteiseen talouteen. Olen lastentarhan opettaja ja mies on sähköasentaja. Miehen nettotulot on kaksi kertaa minun nettotulot. Hänen yleistietonsa ovat selkeästi mittavammat kuin minulla ja osaa olla empaattinen sekä naista kunnioittava, oikea herrasmies. Kuitenkin tarvittaessa jämäkkä ja turvallinen, jonka kanssa uskaltaa liikkua missä vaan.

En tiedä olenko ainoa, mutta lastentarhan opettaja on ehkä lähempänä "duunaria" kuin "akateemista".

Minäkin lasken lastentarhan opettajan duunariksi, vaikka kuinka olisi opiskellut yliopistossa kasvatustieteitä. Eli tuollainen päikyn täti ja sähkäri on kyllä duunaripariskunta (miehen) hyvistä tuloista huolimatta. 

Vierailija
165/178 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän oli oikein malliesimerkki!

Matalan koulutuksen hlö

alkoi heittää vyön alle herjaa:

'Oot varmaan aivan rupunen yli viiskytä.'

Sivistynyt n poistui tyylikkäästi,

tyystin tyynenä, provosoitumatta.

Vierailija
166/178 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen duunarin kanssa oikein juttelisi? Ei minulle riitä parisuhteeksi mies, joka osaa jotain ropata. Haluan keskustelevan, analyyttisen miehen, jonka kanssa voi jutella niin tieteestä, taiteesta kuin politiikastakin.

Juuri näin. Se on turhauttavaa kun näkee sen sumean kiillon toisen silmissä, kun "ei vaan ymmärrä". Sitten jotain soperrataan "rankkaa töissä" ja "väsynyt".

Tämä.

Ei yhtään mistään.

Auton spoilerit eivät

valtavasti stimuloi.

Vierailija
167/178 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän oli oikein malliesimerkki!

Matalan koulutuksen hlö

alkoi heittää vyön alle herjaa:

'Oot varmaan aivan rupunen yli viiskytä.'

Sivistynyt n poistui tyylikkäästi,

tyystin tyynenä, provosoitumatta.

Mistä tiedät? Ei ole miehiä eikä naisia. Ei ole tätä päivää. Missä tynnyrissä olet koulusi käynyt?

Vierailija
168/178 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan noilla teatterikorkean käyneillä naisillakin vaikka millä koulutuksilla siippoja.

Just se näyttelijä Maria Kuusiniemi vaihto miestä niin ei kelvannu hitsaaja, piti olla toimitusjohtaja.

Samoin Maisa Torpan IT-mikko

Eli jos suhteessa toimitusjohtajaan, niin "PITI OLLA toimitusjohtaja". Jos taas on yhdessä hitsaajan kanssa, niin "hitsaaja KELPASI"? 

Lämmittää varmasti kaikkia hitsaajia. On tosi mukava ajatella, että KELPAA jollekin.

Vierailija
169/178 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"mikset yritä joskus duunari miestä, on se kanssa merkillistä että sitkun sulla on niitä akateemisiä miehiä niin noin monta eroa olet nähnyt! nirsoiletko sitten liikaa miehissä? koetko saavasi huonompaa miestä jos on duunarimies?"

Siis kolme suhdetta on paljon? Minusta kyllä aika vähän. Monella parikymppiselläkin on jo kolme eroa takana ja minä olen aikuinen nainen. En koe, että duunarimies on huonompi. Arvostan kyllä kaikkia ihmisiä. Minähän en varsinaisesti voi sillä mitään, että näen kiinnostavana matemaattisesti älykkään miehen, jolla on looginen ajattelukyky sekä hyvä ongelmanratkaisu taito. Huumorikin on usein heillä nokkelaa ja minuun iskevää. Kuten sanoin, en sulje pois duunarimiestä, mutta toistaiseksi ei ole tullut kiinnostavaa vastaan.

Joo miten sen nyt ottaa, mun mielestä kunnon kumppanin löytyessä ei tarvitse moneen kertaan eroilla ja ettiä aina uutta ja uutta! ja eikös tälläset matemaattiset taidot ole hyödyksi esim töissä sille miehelle eikä sinulle itselleen?

Vierailija
170/178 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset on siinä mielessä hassuja olentoja että naiset ovat niin perhanan pinnallisia. Miehen taso määriytyy ulkonäön,pituuden,koulutustason ja palkan mukaan. Miksi naisia ei kiinnosta miehen luonne tai arvomaailma yhtään? Jos mies on tarpeeksi hyvätuloinen niin se riittää naisille, oli luonne tai arvomaailma millaisia vain. 

Voidaan todeta se fakta että naiset ei koskaan pariudu miehen kanssa joka kuuluu alempaan yhteiskuntaluokkaan kuin mitä nainen itse on, miehen pitää olla vähitään samaan yhteiskuntaluokkaan kuuluva. 

Naiset on pinnallisia. 

"Voidaan todeta se fakta että naiset ei koskaan pariudu miehen kanssa joka kuuluu alempaan yhteiskuntaluokkaan kuin mitä nainen itse on, miehen pitää olla vähitään samaan yhteiskuntaluokkaan kuuluva."

No miten sitten selität lukuisat kommentit täällä, jotka kertovat, että ovat akateemisia nai

Ei niitä lasketa kun ne on kuitenkin jotain vanhoja, lihavia tai rumia naisia. Tai ainakin niin tää kirjoittaja haluaa kovasti itselleen uskotella, muuten menisi hyvä öyhötys ihan hukkaan. 

Vierailija
171/178 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan duunarikin osata keskustella ja olla kiinnostunut näistä asioista. Miksei muka voisi? Eikä akateemisuus mitenkään takaa sitä, että olisi kiinnostunut jostain kulttuurista tai politiikasta. Eli ei näitä voi yleistää. 

Voi toki osata, jotkut osaakin. Mutta turha väittää etteikö nuo ominaisuudet olisi yleisempiä akateemisten keskuudessa. Jos tuollaisia ominaisuuksia kumppaniltaan kaipaa, on todennäköisempää löytää sopiva akateemisesta. Mutta tosiaan, niitä poikkeuksia on eikä kannata liian ehdoton olla. Minunkin tuttavapiirissä on lääkärinainen joka on naimisissa duunarin kanssa, joten kyllä näitä pareja on.

Vierailija
172/178 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tulisi joku duunari, joka snobbailee kielitaidollaan, ei sytyttäisi. Kielten oppiminen ei ole ajattelun oppimista. Kunhan osaa puhua tärkeistä asioista äidinkielellä. 

Vierailija
173/178 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ei edes amkin käynyt kelpaisi. Täytyy olla yliopistossa opiskellut mies, oma onneksi onkin. 

Vierailija
174/178 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanna Marinin mies on parturi ammatiltaan.

Huono esimerkki sillä hänellä on urheilullista ja sosiaalista pääomaa. Ei hän mikään tavistyyppi ole.

No miksi pitäisi haluta "tavistyyppiä"? Miksi akateemisten miesten mielestä vain tutkinnolla on väliä, siksikö koska se on heidän ainoa pääomansa?

Kyllä itse mielummin panen hyvännäköistä, hyväntuoksuista pitkää miestä joka osaa keskustella ja ottaa minut huomioon mutta on tradenomi, kuin jotain peikonnäköistä kaljua lihavaa ukkoa joka on kolmen eri alan tohtori.

Ei koulutuksella ole mitään tekemistä sen kanssa, minkä kokee viehättäväksi. Opetelkaa ensisijaisesti KESKUSTELUTAITOJA!

Sen takia koska et voi vaatia ulkonäköä mieheltä ellet ole itse tietyllä tasolla. Se syypää miesten "vinkumiseen" johtuu usein siitä että miehen perspektiivistä ihan tavisnaiset jahtaavat niitä 9/10 miehiä, ja jatkuvasti yrittävät naida ylöspäin niin sanotusti. Se ketuttaisi ihan ketä tahansa.

Vierailija
175/178 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei nainen voi elättää miestä kotiin?

Vierailija
176/178 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Huono esimerkki sillä hänellä on urheilullista ja sosiaalista pääomaa. Ei hän mikään tavistyyppi ole.'

'No miksi pitäisi haluta "tavistyyppiä"? Miksi akateemisten miesten mielestä vain tutkinnolla on väliä, siksikö koska se on heidän ainoa pääomansa?

Kyllä itse mielummin panen hyvännäköistä, hyväntuoksuista pitkää miestä joka osaa keskustella ja ottaa minut huomioon mutta on tradenomi, kuin jotain peikonnäköistä kaljua lihavaa ukkoa joka on kolmen eri alan tohtori.

Ei koulutuksella ole mitään tekemistä sen kanssa, minkä kokee viehättäväksi. Opetelkaa ensisijaisesti KESKUSTELUTAITOJA!'

K o m p p a a n !

Viehättävä/kaunis n saa

viehättävän/komean miehen.

Etenkin, jos naisen 'kauneus' ei

ole vain meikkipakkelein ja

vippaskonstein teennäisesti

tuunattua.

Jotkut naiset ehostavat niin

reilulla otteella, että naama

katoaa iltapesussa viemäriin.

Mies katsoo aamulla; kappas,

kuka lie.. tuo

vieressäin venyttelevä suohirviö..

Vierailija
177/178 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo mitään yhteistä.

Miten niin? Kaikki muu voi olla yhteistä, paitsi työ. Työ nyt harvemmin on muutenkaan yhteistä puolison kanssa. 

Vierailija
178/178 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se menee toisinkin päin, eli menestynyt akateeminen mies ei kelpuuta itselleen duunari naista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi