Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YleAreenan "Deittaavat daamit" OFFICIAL

Vierailija
12.02.2025 |

Innostuin katsomaan tavallisuudesta poikkeavaa deittiohjelmaa "Deittaavat daamit". Se kertoo neljästä suomalaisesta, 63-77-vuotiaasta naisesta, jotka etsivät miestä ystävyyden, harrastusten tai jopa rakkauden merkeissä elämäänsä. Sarjassa on kuusi jaksoa ja katson itse nyt kolmatta jaksoa. Tämähän on mielenkiintoisempi kuin mitä oletin. Ohjelman kaikki neljä naista ovat koulutettuja, fiksuja, energisiä ja hyväkuntoisia "sinkkuja" ja iästä huolimatta heillä käy hyvä tuuri, että löytävät deittejä.

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Deittaavat Daamit - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (374)

Vierailija
341/374 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku moitti Ginan valkoista pitsijakkua naisten istuessa sohvalla keskustelemassa.  Minusta jakku oli erityinen sievä ja Ginalle sopiva!.

Vierailija
342/374 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku moitti Ginan valkoista pitsijakkua naisten istuessa sohvalla keskustelemassa.  Minusta jakku oli erityinen sievä ja Ginalle sopiva!.

Jakku hyvin, kaikki hyvin? Tulee mieleen itsenäisyyspäivän juhlat pressanlinnassa. Muuta asiaa ei tv-lähetykseen ja lehtiin löydy kuin muijien mekot. Luulisi maassa olevan itsenäisyyspäivänä tärkeämpiä teemoja. Ei siis liity tähän ohjelmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/374 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit vastata suomeksi ihan koko lauseen - herranjestat, osaat ihan englantiakin!

Vierailija
344/374 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavan terävää puhetta!

" Olin Tinderissä viikko sitten. Siellä on hemmetin rumia ukkoja. Meidän iässämme miehistä alkaa tulla lapamatoja, Erja kertoo."

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011781293.html

Minä olen 65v mies ja samaa mieltä Tinderistä, siellä on ihan helvetin rumia vanhoja akkoja! Hyi helvetti...

Eikä tämän lehtijutun perusteella ohjelman muijat myöskään edusta mitään haluttavaa.

Vierailija
345/374 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nämä daamit muka houkuttelevan näköisiä. Mieheltä vaaditaan ulkonäköä, mutta ovatko itse käyneet kokovartalopeilin ääressä. Ei kukaan tykkää läsimakkaroista, vaikka kuinka naama olisi maalattu. Minä olen yli 70-kymppinen ja olen aivan varma ettei yksikään mies ole katsellut minua enää 20 vuoteen vaikka ei niitä ylimääräisiä kiloja liiemmin ole. Harvassa on miehiä, jotka alkaa taloutta pyörittää ja naista passata ja jos siltä näyttää niin ei se pitkään jatku.

Vierailija
346/374 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekemistä vaatteilla on asian kanssa, näkeehän sen että läskiä on tarjolla, hyi hitto.346

Vierailija
347/374 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuoreessa parisuhteessa. Olemme molemmat lähempänä 70 kuin 60.

Emme pystyneet samaistumaan näihin deittaajiin: heillä oli kovin kliininen lähestymistapa asiaan.  Paitsi Erjan kohdalla, joka taas on niin Iso Persoona (pun intended!), että vastaavaa miestä tuskin löytyy tasapainottamaan.

Muutama esitteli perhettään ja sukuaan kuin ne kuuluisivat olennaisena osana "kauppaan". Kaikki ainakin esittivät olevansa järkeviä, millekään hullaantumiselle ei ollut sijaa edes periaatteessa, ehkä tunne-elämä on aina ollutkin korrektia ja säädeltyä.

Meille parisuhde on nimenomaan meidän kahden välinen, sekä intohimoinen että kumppanuussuhde.  Haluamme viettää parisuhdeaikaa, sille tehdään tilaa tavoitteellisesti. Työelämä ei enää aseta pakkoja, joten miksi joku muu asia/harrastus/ystävät/perhe olisi tärkeämpi kuin 'nuori rakkautemme'?

Olemme tärkeimpiä toisillemme. Se on lähtökohta tämänikäisten suhteelle, ellei tarkoitus olekin vain löytää ystävä, yksinäisyyden poistaja, ruoanlaittaja, nikkaroija, omaishoitaja...

Vierailija
348/374 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan. Katsooko kukaan? Mitä tuo mieleen?

Vierailija
349/374 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin samoilla linjoilla sisällön puolesta mentiin kuin viime kaudella, mikä ei liene yllätys.

Toituva kommentti oli, miten "hauskaa" deittailu on ja miten virkistäviä deittipäivät ovat. Onko ventovieraan kanssa keskustelu välttämättä juuri hauskaa? Luulen, että ohjelmantekoprosessi ja deittailu menevät sekaisin. Ohjelmanteko on uutta ja varmasti kiinnostavaa.

Vierailija
350/374 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri persoona Erja on toistamiseen ohjelmassa. Hän on niin sanavalmis, että murtaa jäätä ja kannattelee ohjelmaa. Ammattitaustastaan johtuen hän osaa deittikumppaneiltaan kysellä asioita tosi luontevasti ja kivasti.

Monelle (miehelle) Erjan kaltainen saattaa olla liikaa. Itse tykkään hänen epäsovinnaisista mielipiteistään ja naurustaan. Itseäänkin hän osaa reflektoida: ikään kuin muiden silmin.

Vierailija
351/374 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko nämä daamit muka houkuttelevan näköisiä. Mieheltä vaaditaan ulkonäköä, mutta ovatko itse käyneet kokovartalopeilin ääressä. Ei kukaan tykkää läsimakkaroista, vaikka kuinka naama olisi maalattu. Minä olen yli 70-kymppinen ja olen aivan varma ettei yksikään mies ole katsellut minua enää 20 vuoteen vaikka ei niitä ylimääräisiä kiloja liiemmin ole. Harvassa on miehiä, jotka alkaa taloutta pyörittää ja naista passata ja jos siltä näyttää niin ei se pitkään jatku.

Heistä kaksi on kylläkin suorastaan pieniä.

Vierailija
352/374 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Erjahan on aivan mainio! Tulevaisuuden esikuvani!

Vierailija
353/374 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erja rulettaa!

Vierailija
354/374 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis voinut olla enemmänkin jaksoja ja ehkä jotain muutakin keskustelua kuin keskenänsä keskustelua, mutta kiva ohjelma näinkin.

Vierailija
355/374 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erja se täräyttää suodattamatta mielipiteensä. On Lenin- ja Che-kuviensa mukaan myös vanha stallari, mutta niinhän toimittajat yleensä ovat.

Erjalle löytyi sielunsisko räväkästä Camillasta.

Nina ja Annemarie taas ovat maltillisempia. Jotenkin näen, että ainakin jälkimmäinen löytäisi vielä fiksun miehen. Tyylikäs ja fiksu nainen.

Vierailija
356/374 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just hyvä että tässä on keskenään erilaisia persoonia toisin kuin jossain Ensitreffit alttarilla tmv.

Vierailija
357/374 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa hyvä mieli kun huumorintajuinen ja iloinen Iisalmen mies murteista kauneinta puhuen saapui kameran eteen treffeille sarjan näteimmän naisen luokse! Kovakuntoinen ukko ikäisekseen kun jaksoi ajaa edestakaisin saman päivän aikana ja vielä tanssit siihen lisäksi eikä edes hikoillut tanssiessaan.

Eipä kannata pistää murteita kauneusjärjestykseen eikä kauheusjärjestykseen. Jokaiselle on se oman koti- tai synnyinseudun murre rakkain ja kaunein. Tulee paha mieli, jos sitä haukutaan.

Vierailija
358/374 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina on ekstrovertit 60 vee ja vanhemmat löytäneet säpinää elämäänsä. Ei se ole mikään tämän ajan juttu. Kyllä siinä ihmisessä pitää olla myös itsessään jotain joka kiinnostaa. Ei tavikset ja introvertit noilla markkinoilla pärjää.

Ai että ekstrovertit olisivat mielestäsi melkein aina kiinnostavia. Itse ajattelen kyllä aika eri tavalla. 

Jos on niin ekstrovertti että lähinnä vain puhuu eikä kuuntele, niin sekin on väsyttävää ja kyllästyttävää.

Vierailija
359/374 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ajatellut, että ehkä sitä sitten vanhana löytää sen vastakappaleensa, kun alkaa olla jo leskiäkin saatavilla. 40 - 50 vuotiaat luulevat vielä vaikka ja mitä itsestään, mutta ehkä sitten vanhana uskalletaan jo tarttua hetkeen, eikä ajatella nurkan takana olevan parempaa (ehkä).

Vierailija
360/374 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ajatellut, että ehkä sitä sitten vanhana löytää sen vastakappaleensa, kun alkaa olla jo leskiäkin saatavilla. 40 - 50 vuotiaat luulevat vielä vaikka ja mitä itsestään, mutta ehkä sitten vanhana uskalletaan jo tarttua hetkeen, eikä ajatella nurkan takana olevan parempaa (ehkä).

Mitään yhteen muuttoa tai muita sitoumuksia en kuitenkaan itselleni haluaisi, kun sitten voi yhtäkkiä löytää itsensä hoitajan asemasta. (Jos esimerkiksi kaverilla muistisairaus iskee.)  Sukulaisnainen meni eläkeläisenä toisen kerran naimisiin. Kun tämä aviomies muutaman vuoden päästä kuoli, tuli kauheat perintöriidat ja vihat tuon miehen lapsilta. Ymmärrän heitä kyllä.