Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko että empatiaa voi opetella

Vierailija
12.02.2025 |

Heittäkää kommentteja aiheeseen empatia.. itse ajattelen ettei sitä voi opetella ei mitenkään. Tunteet on mitkä on. Et voi opetella olemaan iloinen tai surullinen jos et sitä tunnetta tunne. 

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empatia on sairaus 

Kyseessä empatia jankuttaja.

Vierailija
62/102 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mikään uskon asia, vaan ihan fakta, että empatiakykyä voi kehittää. 

Niin tottakai !!!! Tottakai !!!!! Pitää nuolla kaikkien persettä. Hyi helvetti

Mua ei kiinnosta pätkääkään leikkiä hyväää ihmistä että jotenkin saisin maksettua syntini yhteiskunnalle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Empatia on sairaus 

Kyseessä empatia jankuttaja.

Mitä vittua. En muistaakseni ole tehnyt ketjua tästä aiemmin..

Vierailija
64/102 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi opetalla, jos ei ole psykopaatti. Itsellä ainakin lisätieto jonkun ihminen kurjasta tilanteesta lisää empatiaa sitä ihmistä kohtaan. Jos tutustuu toisen ihmiseen tai vaikka kansan tilanteeseen joko omatoimisesti tai vahingossa, esim sattuu näkemään jotain omin silmin, niin se hyvin usein muokkaa empatiakykyä. Toisaalta jos ei ole kiinnostunut mistään muusta kun itsestään tai omasta kuplastaan, niin empatiaa on vaikea kehittää.

Vierailija
65/102 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi opetalla, jos ei ole psykopaatti. Itsellä ainakin lisätieto jonkun ihminen kurjasta tilanteesta lisää empatiaa sitä ihmistä kohtaan. Jos tutustuu toisen ihmiseen tai vaikka kansan tilanteeseen joko omatoimisesti tai vahingossa, esim sattuu näkemään jotain omin silmin, niin se hyvin usein muokkaa empatiakykyä. Toisaalta jos ei ole kiinnostunut mistään muusta kun itsestään tai omasta kuplastaan, niin empatiaa on vaikea kehittää.

Aina tää sama jankutus tottakai voi. Kyllä mä kohtaan ihmisen ihmisenä yleensä jos olen kodin ulkopuolella mutta kyllä mua työttömänä ihmisenä sen verran vituttaa asenne työttömiä kohtaan ettei mua kiinnosta tuollaista kehittää. Samalla tavalla olen poljettavana vaikka olis hymy persees

Vierailija
66/102 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tunne empatiaa esim. A. Hitleriä tai "Jammua" kohtaan. pedofiilejä kohtaan, niin silloin ei ole empaattinen.

Asia on vaan näin.

Henkilöitä kohtaan voi tuntea empatiaa. Esimerkiksi sarjamurhaajaa, joka joutui kaltoinkohdelluksi lapsena kohtaan voi tuntea empatiaa. Sairaita tekoja ei kuitenkaan pidä edes yrittää ymmärtää tai hyväksyä tai puolustella. Voi tuntea empatiaa henkilön tekoja hyväksymättä.

Mahdottomuus kieltämättä monille.

Vierailija
67/102 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tunne empatiaa esim. A. Hitleriä tai "Jammua" kohtaan. pedofiilejä kohtaan, niin silloin ei ole empaattinen.

Asia on vaan näin.

Henkilöitä kohtaan voi tuntea empatiaa. Esimerkiksi sarjamurhaajaa, joka joutui kaltoinkohdelluksi lapsena kohtaan voi tuntea empatiaa. Sairaita tekoja ei kuitenkaan pidä edes yrittää ymmärtää tai hyväksyä tai puolustella. Voi tuntea empatiaa henkilön tekoja hyväksymättä.

Tälläistä kohtaan multa löytyy useinkin mutta.. jos on hyvännäköinen vosu niin tunne katoaa samantien.. oikein hänelle että hänelle tulee pahaa 

Vierailija
68/102 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia on vaan näin.

Juuri näin. Empatia ei suinkaan tarkoita, että täytyisi olla empatian kohteen kanssa samaa mieltä tai hyväksyä tämän tekoja. 

Vierailija
69/102 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hyvännäköinen nainen itkee mä nauran .. rumia naisia syrjitään niin paljon on oikein näille kostaa

Vierailija
70/102 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti voi kehittää omaa emptiaansa. Esimerkiksi keskittymällä oikeasti toiseen ihmiseen ja hänen tilanteeseensa. Toisaalta myös empaattisuutta voi vähentää, jotta kuormitus laskee.

Niin ehkä näin.. mutta mitä mieltä siitä jos ei ole yhtään empatiaa voiko sitä lähes 0 lähteä kehittämään 

Tuolloin taitaa olla psykopaatti joten ei kaiketi onnistu, vaan empatia jää tunteiden esittämiseksi.

Eihän empatialla ole juurikaan tekemistä tunteiden näyttämisen kanssa. Empatia on kykyä ymmärtää toisia ihmisiä. 

Empatia eli myötätunto on aktiivista. Halu myös tehdä jotain. Empatiaa voi kehittää omaa itseään kohtaan ensin, että voi tuntea enemmän muitakin kohtaan. Itsensä uhraaminen ilman omien tarpeiden tuntemista ei ole empatiaa. Juuri tuo mainittu anna incelille seksiä että hänellä olisi parempi mieli olisi julmaa itselle. 

Vierailija
71/102 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hyvännäköinen nainen itkee mä nauran .. rumia naisia syrjitään niin paljon on oikein näille kostaa

Ihminen ei itse päätä tai ole vastuussa siitä, minkä näköiseksi on sattunut syntymään. 

Vierailija
72/102 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisethan joka paikassa- täälläkin- väittävät olevansa miehiä empaattisempia.

Tästä todistaa... no... ei oikeastaan mikään.

Päinvastaisesta kyllä löytyy esimerkkejä.

Naiset ovat usein hoiva-aloilla. Ottavat enemmän vastuuta lapsista, vanhemmista ja heikommista. Naiset auttavat todennäköisemmin kadulla apua tarvitsevaa miestä, naista tai lasta. Harjoittavat enemmän hyväntekevöisyyttä. Naiset ovat useammin myös kasvissyöjiä, kettutyttöjä ja eläinlääkäreitä, koska kokevat empatiaa myös eläimiä kohtaan. 

Annatko itse nyt esimerkkejä, missä se miesten empaattisempi puoli näkyy? 

(Se että naiset ei anna säälistä pimppiä tai kehu ja taputa sinua päähän jos sanot jotain tyhmää ei taas ole empatiaa.) 

Ja olen itse täys asperger ja melko epäempaattinen

Asperger, kiitos tunnustuksesta. Autisteilla on usein paljon enemmän kongnitiivista kuin reaktiivista empatiaa. Eli jälkeenpäin saattavat tajuta. Mutta se tilanne meni jo. Monien naisten rakastan rentun paremmaksi ei ole empatiaa, vaan sen puutetta itseään kohtaan.

Vierailija
73/102 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei itse päätä tai ole vastuussa siitä, minkä näköiseksi on sattunut syntymään. 

Vai niin. Haluan tappaa hyvännäköisiä. 

Vierailija
74/102 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisethan joka paikassa- täälläkin- väittävät olevansa miehiä empaattisempia.

Tästä todistaa... no... ei oikeastaan mikään.

Päinvastaisesta kyllä löytyy esimerkkejä.

Naiset ovat usein hoiva-aloilla. Ottavat enemmän vastuuta lapsista, vanhemmista ja heikommista. Naiset auttavat todennäköisemmin kadulla apua tarvitsevaa miestä, naista tai lasta. Harjoittavat enemmän hyväntekevöisyyttä. Naiset ovat useammin myös kasvissyöjiä, kettutyttöjä ja eläinlääkäreitä, koska kokevat empatiaa myös eläimiä kohtaan. 

Annatko itse nyt esimerkkejä, missä se miesten empaattisempi puoli näkyy? 

(Se että naiset ei anna säälistä pimppiä tai kehu ja taputa sinua päähän jos sanot jotain tyhmää ei taas ole empatiaa.) 

Osa taas sitten sanoo vielä typerämpää, kuten kaikella on tarkoitus tai jumala tarvitsi uuden enkelin 🤷🏼

Vierailija
75/102 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvännäköinen ihminen on ahdistava. Ne kehuu aina valheellisesti. Mä haluan heiltä ulkonäön tuomat etuoikeudet pois

Vierailija
76/102 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos tämä hyvännäköinen on mulkku, niin sitten on oikein

Vierailija
77/102 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni empatia alkaa kuuntelemisesta. Päättää oikeasti kuunnella mitä se toinen oikein sanoo ja kertoo.

Itse olen huomannut että minusta on tullut kärsimätön ja huono keskittymään, enkä aina oikein jaksa kuunnella. Ja siinä samalla on myös empatiakin päässyt karisemaan. 

Vierailija
78/102 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat sekottaa tässä keskustelussa aika voimakkaasti kognitiivisen ja affektiivisen empatian..

Vierailija
79/102 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia on vaan näin.

Tälläistä kohtaan multa löytyy useinkin mutta.. jos on hyvännäköinen vosu niin tunne katoaa samantien.. oikein hänelle että hänelle tulee pahaa 

Kateellinen?

Vierailija
80/102 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia on vaan näin.

Kateellinen?

Samaa mieltä. Se on hyvånnäköiselle ihan oikein, niin oppiipahan olemaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme