Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Peukku-huume yleistynyt alakoululaisilla

Vierailija
12.02.2025 |

Peukku eli Alfa-PVP on tullut myös alakoululaisten käyttöön, kertoo IL. Fyysiset haitat ovat vakavia, jopa aivoverenkiertohäiriöitä ja sisäelinvaurioita esiintyy. 

Väkivaltaisuus ja agressiivinen velanperintä, jossa uhataan myös perheenjäseniä, kuuluu asiaan.

Kommentit (331)

Vierailija
241/331 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumeiden laillistamista ajavat väittävät, että siinä käyttäjä vain tuhoaa oman elämänsä ja se pitäisi sallia. Mutta tosiasiassa ne haitat ulottuvat paljon laajemmalle. Huumepäissään oleva voi hypätä rattiin ja ajaa ihmisten päältä. Tai tarttua aseeseen yms. kun estot ja järki häviää. Sen lisäksi oma perhe kärsii aina siitä, vaikka kyseinen ihminen satuttaisikin vain itseään.

Vierailija
242/331 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amfetamiineja kyllä käyttivät toisen maailmansodan molemmat osapuolet yhtä lailla. Ei ollut vain akselivaltojen juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/331 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huumeita ei pitäisi olla olemassakaan. Se kurjuus, hätä ja kuolema mikä niistä seuraa on hirvittävää. 

Tämä on yksi syy, miksi Trump uhkaa Meksikoa jättiläissuurilla tulleilla. Meksikosta viedään Usaan huumeita. Jotkut osaavat toimia ongelman edessä, toiset osaavat vain nyhjöttää ja voivotella vuosikausia.

Oksykodonin aiheuttama opioidiongelma ainakin oli ihan maan sisäinen ongelma. Äärikapitalistinen järjestelmä salli lääkeyhtiön kyseenalaisen toiminnan markkinoidessa kyseistä opiaattia. Tätä määrättiin kuin karkkia valheellisen tiedon valossa. Ei mennyt läpi Euroopassa, vaikka lääkeyhtiö tätä yritti.

Ei se ihan noin yksinkertaista ole. Skotlannissa kuoli toissa vuonna yli 1100 huumeisiin. Väkiluku on aika sama mitä Suomessa.

Vierailija
244/331 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli myös ihminen joka koululaisten kanssa tekemisissä ja vanhemmat voisi enään millään uskoa miten nuo päihteet jo tulleet vahvasti jo mukaan.Luokan koviksilla jo rankemman kamat käytössä ja muut menee sitten näillä keveimmillä.

Vierailija
245/331 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huumeita ei pitäisi olla olemassakaan. Se kurjuus, hätä ja kuolema mikä niistä seuraa on hirvittävää. 

Tämä on yksi syy, miksi Trump uhkaa Meksikoa jättiläissuurilla tulleilla. Meksikosta viedään Usaan huumeita. Jotkut osaavat toimia ongelman edessä, toiset osaavat vain nyhjöttää ja voivotella vuosikausia.

Oksykodonin aiheuttama opioidiongelma ainakin oli ihan maan sisäinen ongelma. Äärikapitalistinen järjestelmä salli lääkeyhtiön kyseenalaisen toiminnan markkinoidessa kyseistä opiaattia. Tätä määrättiin kuin karkkia valheellisen tiedon valossa. Ei mennyt läpi Euroopassa, vaikka lääkeyhtiö tätä yritti.

Ei se ihan noin yksinkertaista ole. Skotlannissa kuoli toissa vuonna yli 1100 huumeisiin. Väkiluku on aika sama

Maakohtainen vertailu yleisesti ottaen typerä tapa verrata huumeongelmien vakavuutta. Esim. juuri Glasgow'ssa ongelma paljon pahempi kuin missään päin Suomessa tai Ruotsissa, vaikka nämä nostetaankin aina esille pahimpina ongelmapesäkkeinä. Euroopassa on varmasti muitakin keskittymiä joissa ongelma on pahempi kuin Suomessa tai Ruotsissa.

Vierailija
246/331 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista ja silti niin todellista tämä.

Ennen huumemarkkinoillakin oli jonkin tason moraali. Vanhemmat käyttäjät suojasi nuorempia, ei myyty lapsille tai vieraille nuorille. Aineet tunnettiin ja niitä myytiin omissa porukoissa. Huumemyynnin siirtyessä nettiin tämä kaikki on kadonnut. Ensinnäkin, kuka vaan voi myydä ja välittää aineita, netistä saat tilattua mitään vaan. Et yhtään tiedä keneltä. Kaikenlaista sekoitusta on liikkeellä ja siksi huumekuolemat ovat rajussa nousussa ja tuskin heti laskevat.

Amerikassa huumeita voi ostaa netistä helposti ja käyttö on yleistä nuorten keskuudessa. Tilauksen sisällöstä ei ole mitään takuuta ja usein fentanyyliä on sekoitettu tablettien joukkoon. Lääketabletin ulkonäkö ei takaa mitään kun huumediilerit valmistavat itse tuotteensa. Aika harvalla ostajalla on keinoja selvittää ostoksen sisältöä. Parasta onkin tarjota ostamiaan huumeita tai lääkkeitä vaikka ystävälle tai koiralle ja katsoa tuleeko mitään haittoja.

Vierailija
247/331 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lapsilla on rahaa huumeisiin, kun ei niillä ole tulojakaan? Hieno esimerkki taas siitä, mihin lapsilisät johtaa. Vanhemmat laittaa rahat viinaan, lapset huumeisiin, keskiluokka vielä johonkin Balenciaga-lenkkareihin ja sijoituksiin.

Lapsilla on tiukka perä reikä mitä voi myydä kovalla hinnalla

Vierailija
248/331 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse poltan pilveä ja syön sieniä. Olen turvassa ja nautin turvallisista huumeista. Hahah!

Vierailija
249/331 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on parasta huumetta heti peukun jälkeen. 

Huumeet on parasta elämää.

Vierailija
250/331 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse poltan pilveä ja syön sieniä. Olen turvassa ja nautin turvallisista huumeista. Hahah!

Jos asiaa ajattelee toksisuuden kannalta, niin heroiini on vähintään yhtä vähähaittaista kuin pilvi ja sienet. Täysin myrkytöntä ihmisille.

Vierailija
251/331 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolemantuomio sekä huumeiden myyjille, käyttäjille että valmistajille.

Vierailija
252/331 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä alfa-pvp eli peukku on todellakin kamala juttu. Olen sen itse ns yhden tutun kohdalla nähnyt. Miespuolinen ystäväni joka on äärimmäisen fiksu, mielenkiintoinen ja johon olin joskus jopa ihastunut muuttui täysin reilu vuosi sitten. Ei siitä sen enempää. 

Vierailija
253/331 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukussa ongelma on nousut. Ne ovat niin tykit, että ne haluaa saada heti uusiksi päälle ja sitten sitä vetää lisää puolen tunnin välein. Varsinainen olo ei ole niin kummoinen, vaan mielestäni hyvästä piristä tulee parempi ja kantavampi olo.

Vierailija
254/331 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satunnaiskäytössä ei nyt ole mitään väliä aineen toksisuudella. Niin toksisia ne ei ole, että mitään vahinkoa ehtisi tapahtua jos käyttää vain silloin tällöin.

Krokodiiliin ja moneen muuhun aineeseen en koskisi pitkällä tikullakaan. Kannabiksen ylsi hyvä puoli on se ettei se ole myrkyllistä. Siksi siihen ei ole kuollut käyttäjiä.

Krokodilin satunnaiskäyttäjiä olikin varmaan ihan v*tusti.

On niitä muitakin erittäin vaarallisia huumeita kuten tipaksi kutsuttu ja muutkin supervahvat opioidit esimerkiksi. Kertalaakista voi menne helposti henki.

Kyllä on, mutta edelleenkään satunnaisesti viihdekäyttävä porukka ei niitä

Nuoret viihdekäyttäjät luulivat ostaneensa kokaiinia. Aine olikin vahvaa heroiinia. Nuuskasivat neniin ja kaksi viivaa imaissut kuoli yliannostukseen. Tästä ei ole kauan kun tuo juttu tuli uusintana telkkarista. Helsingissä hotellissa varakkaat nuoret olivat juhlimassa kun homma meni pieleen.

Vierailija
255/331 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asiaa ajattelee toksisuuden kannalta, niin heroiini on vähintään yhtä vähähaittaista kuin pilvi ja sienet. Täysin myrkytöntä ihmisille.

Todista puheesi ja ota 10 grammaa puhdasta heroiinia. tai lopeta tuo valehtelu.

Vierailija
256/331 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko aika lopettaa Suomen järkyttävä heitteillejättökasvatuskulttuuri?

On ne niin itsenäisiä ne lapset, kun ärrän takana juoksee rajaton netti taskussa opettelemassa tavoille.

Ensimmäisenä koulut pitää sulkea kuten sivistysmaissa. Lapset portista sisään ja portti kiinni. Sisään ei ketään ilman ennakkoilmoitusta. Opettajat selkeästi allekirjoittamaan ymmärtää ja hyväksyy lapun, että ovat vastuussa lapsista koko sen ajan, kun ovat koulussa. Seuraavaksi ne kännykät vttuun sieltä koulusta. Niille ei ole mitään tarvetta perusopetuksessa.

Lapset on 4-8h päivässä eli kouluajan ei kenenkään vastuulla. Tämä on täysin käsittämätöntä ja johtuu siitä, ettei Suomen julkisen puolen työntekijät ole koskaan vastuussa yhtään mistään.

Vierailija
257/331 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heroiini eli diasetyylimorfiini on täysin myrkytöntä ihmisille. Se on fakta, joka ei muuksi muutu, vaikka sä et faktaa myöntäisi. Se katukauppaan jatkettu paska polle ei toki ole myrkytöntä jatkeiden takia. Mutta sehän johtuu nimenomaan jatkeista eikä itse aineesta.

Ja et kyllä kuolekaan 10 mg määrään edes puhtainta heroiiniä.

Vierailija
258/331 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä alfa-pvp eli peukku on todellakin kamala juttu. Olen sen itse ns yhden tutun kohdalla nähnyt. Miespuolinen ystäväni joka on äärimmäisen fiksu, mielenkiintoinen ja johon olin joskus jopa ihastunut muuttui täysin reilu vuosi sitten. Ei siitä sen enempää. 

Ja voin vielä kertoa että kokeilin itsekkin viime kesänä yhden kerran enkä minuun iskenyt mitenkään. Voipi olla ettei mun adhd aivoihin toimi asiat onneksi samoin monille muille ja olen kyllä muutenkin ihminen joka haluaa pitää kontrollin käsissään. 

Alfa-pvp on lisäksi todella lyhytvaikutteista ja se tekee sen että ne jotka koukuttuvat siihen hakevat aina uutta annosta. Myyvät kaiken mitä voivat ja heistä tulee epäluotettavia ja ovat kaikille velkaa vaikka ennen olisivatkin olleet ystäviä. 

Vierailija
259/331 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja voin vielä kertoa että kokeilin itsekkin viime kesänä yhden kerran enkä minuun iskenyt mitenkään. Voipi olla ettei mun adhd aivoihin toimi asiat onneksi samoin monille muille ja olen kyllä muutenkin ihminen joka haluaa pitää kontrollin käsissään. 

Alfa-pvp on lisäksi todella lyhytvaikutteista ja se tekee sen että ne jotka koukuttuvat siihen hakevat aina uutta annosta. Myyvät kaiken mitä voivat ja heistä tulee epäluotettavia ja ovat kaikille velkaa vaikka ennen olisivatkin olleet ystäviä. 

Pelkkää panimoa taisi olla jos ei missään tuntunut.

Vierailija
260/331 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heroiini eli diasetyylimorfiini on täysin myrkytöntä ihmisille. Se on fakta, joka ei muuksi muutu, vaikka sä et faktaa myöntäisi. Se katukauppaan jatkettu paska polle ei toki ole myrkytöntä jatkeiden takia. Mutta sehän johtuu nimenomaan jatkeista eikä itse aineesta.

Ja et kyllä kuolekaan 10 mg määrään edes puhtainta heroiiniä.

Harvoin näkee tuollaista valehtelua. Heroiini on tappava aine vähänkin liian suurella annoksella. Tuo hotelliin kuollut mies veti sitä nenäänsä ja poliisin mukaan se oli puhdasta heroiinia.