Pystytkö päivittämään Nordnetin?
Käskee päivittämään, napista menee play kauppaan ja sitten avaa napista käskee päivittämään..
Kommentit (47)
Voi voi. Tulikiven kurssi plussalla, eikä pääse ostamaan...
Höh. Tänään tuli työkkärirahat ja oli tarkoitus ostaa osakkeita 50 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Kaverilla osakevälittäjänä Danske Bank. Siellä kaikki ok. Voi Nordnet!
Juuri äsken kurkkkasin tilejäni Dansken mobiilipankissa. Näytti pelittävän ihan ok. Lähinnä olin kiinnostunut, näkyykö Sammon splitti oikein.
Olen muuten ihmetellyt, miksi sinne Nordnettiin pitäisi avata tilit, kun oman pankin kautta sijoittaminen käy yhtä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Tulikiven kurssi plussalla, eikä pääse ostamaan...
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri äsken kurkkkasin tilejäni Dansken mobiilipankissa. Näytti pelittävän ihan ok. Lähinnä olin kiinnostunut, näkyykö Sammon splitti oikein.
Olen muuten ihmetellyt, miksi sinne Nordnettiin pitäisi avata tilit, kun oman pankin kautta sijoittaminen käy yhtä hyvin.
Moni on saattanut avata asiakkuuden wanhoina hywinä aikoina, kun Nordnet oli se aidosti edullinen vaihtoehto piensijoittajalle. Nykyisinhän Nordnet on kallis, mutta osakkeiden siirtäminen välittäjältä toiselle on kyllä aika iso savotta. Nordnetilla säilytys on ilmaista, joten sinne saatetaan jättää lojumaan aiemmat sijoitukset ja tehdä uudet sijoitukset jostain muualta käsin.
Sitten on näitä yrityskauppoja. Jo ammoisina aikoina Nordnet osti eQ:n. Asiakkaat siirtyivät automaattisesti Nordnetiin, jos eivät olleet aktiivisia ja hilanneet sijoituksiaan jonnekin muualle. eQ:n asiakkaille tuo oli vähän niin kuin Lidl olisi ostanut Stockmannin ja Stockan asiakkaat olisi hilattu Lidlin asiakkaiksi. Myöhemmin S-Pankki osti FIMin ja hilasi fiinin FIMin asiakkaat helmoihinsa. S-Pankki luopui jossain välissä kaikista osakesijoittamiseen liittyvistä palveluista ja myi osakesijoittaja-asiakkaansa Nordnetille. Siellä Nordnetissa saattaa olla siis asiakkaita, jotka ovat alun perin olleet FIMin tai eQ:n asiakkaita.
Itsehän olin Nordnetin asiakas silloin, kun se oli edullinen vaihtoehto. Nostin kytkintä, kun heille tuli raju hintojen korotus ja siirryin FIMin asiakkaaksi. Sitä kautta jouduin S-Pankin asiakkaaksi ja lopulta olisin joutunut takaisin Nordnetin hoiviin, ellen itse olisi siirtänyt sijoituksiani muualle.
Näin se osakesijoittajien elämän kiertokulku menee. Saatat avata asiakkuuden vähän paremman väen välittäjällä, mutta lopulta joudut kuitenkin rahvaan sekaan yrityskauppojen myötä.
Mulla on ollut tili aina Danskessa (alkujaan Postipankissa) ja aloin sijoittaa heidän kauttaan. Kuulun osakesäästäjiin, joten kulut 5€/kauppa hiljaisinakin kuukausina. En ole nähnyt syytä katsastella muita palveluntarjoajia. Osakesalkun koko reilut 90 tonnia.
Oioi:
"Järjestelmämme saa parhaillaan hieman extra-rakkautta ja huolenpitoa.
Tänä aikana palveluumme kirjautuminen ja sen käyttö on rajoitettua. Palaamme kuitenkin pian."
Ruotsalaisessa ja tanskalaisessa tiedotteessa on puh nro johon voi soittaa, meille suomalaisille vain pahoittelua
Onneksi ei ole Nordnetissä enää mitään. Viime viikolla meinasin ostaa mutta tulin toisiin ajatuksiin.
Mikä Nordnetissä hyvää?
Mulla sijoitukset Danskessa. Kuukausisäästän rahastoihin satasen verran ja kuulun Osakesäästäjiin. Ei taida mennä mitään kuukausimaksua ja kaupankäyntikulut 5€/laaki.
...Nordnet osakkeet laskivat tiedon jälkeen, jonka mukaan pankki tutkii tietomurtoa, jonka vuoksi sen verkkosivusto on käyttäjien saavuttamattomissa, kirjoittaa esimerkiksi talousuutistoimisto Bloomberg....
Ja meillä uutisoidaan ettei ulkoisesta vaikuttamisesta ole merkkejä???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hintojen vuoksi siellä moni on, riippuu vähän omista tarpeista ja siitä, miten aktiivisesti kauppaa käy. Siellä on myös monipuolisesti tarjolla rahastoja, osa hyvin edullisia, jopa muutama täysin ilmainen (siis ei edes hallinnointipalkkiota)
Osakekurssi laskenut vain 5,56%. Ilmeisesti Börje kuitenkin sitä mieltä, että rahat eivät ole Igorin taskuissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkyy Sammon splitti oikein. 8 pinnassa oli aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Osakekurssi laskenut vain 5,56%. Ilmeisesti Börje kuitenkin sitä mieltä, että rahat eivät ole Igorin taskuissa?
Ihmeen hyvä sijoitus on näemmä ollut tuo Nordnetin osake. Vuoden aikana noussut yhtä kaikki 44%. Tuohan on ollut varsinainen kultakaivos! Kylläpä harmittaa, kun en hoksannut ajoissa.
Mikä kikkailu Nordnetillä on tuo, kun Total Debt/Equity on jostain syystä yli 800%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt samaa. Jokaiseen sijoituskeskusteluun tulee aina pari sanomaan että ota Nordnet se on "paras" (suhteellinen käsite) ja "halvin" (ei aina). Vähän kuin vegaanit, niiden pitää aina ilmoittaa itsestään, vaikka ei edes kysytä.
...Mulla on sijoitukset osuuspankin sijoituspalvelussa, ja omistaja-asiakkaalle se on halvempi kuin Nordnet.
Vierailija kirjoitti:
...Nordnet osakkeet laskivat tiedon jälkeen, jonka mukaan pankki tutkii tietomurtoa, jonka vuoksi sen verkkosivusto on käyttäjien saavuttamattomissa, kirjoittaa esimerkiksi talousuutistoimisto Bloomberg....
Ja meillä uutisoidaan ettei ulkoisesta vaikuttamisesta ole merkkejä???
No saa nähdä.
Nordea oli jatkuvien palvelunestohyökkäysten kohteena pitkin syksyä, ei kai ole jo unohtunut? Ja Nordea piti selvänä että niin järjestelmällinen ja laaja hyökkääminen on toisen valtion aiheuttamaa. Yhdelläkään yksityishenkilöllä/-yksityisporukalla ei ole intressiä tai edes kykyä pommittaa 24/7 useita kuukausia.
Nordnet on kovin paljon pienempi kuin Nordea, ehkei heillä ollut samanlaista kykyä varautua, torjua. Paljon mahdollista.
Oliko kenellekään tullut vahinkoa? Ei vissiin?
Tuppuraisen mukaan tällä hetkellä ei ole viitteitä siitä, että ongelmien takana olisi hakkeri tai kyberhyökkäys.
Useampi sata ihmistä selvittää asiaa, Tuppurainen kertoo.
Nordnet vaatii ennalta määritetyn vastatilin jossain toisessa pankissa. Se tarkoittaa, että toisten käyttäjien tileiltä ei pysty nostamaan rahoja niin, että käyttäjä menettäisi ne.
Muunlaisia transaktioita ja toimeksiantoja on ollut mahdollista tehdä. Tuppurainen ei kello 13:n jälkeen vielä tiennyt, onko niitä tehty ja kuinka paljon.
Tuppurainen sanoo, että mobiili- ja verkkopalvelut on tarkoitus saada takaisin toimintaan mahdollisimman pian.
Osake laskussa
Nordnetin osakekurssi oli selvässä laskussa iltapäivällä Tukholman pörssissä.
Ruotsalainen osake- ja rahastovälittäjä, nettipankki Nordnet oli viiden prosentin laskussa 253 kruunussa Tukholman pörssissä.
Nordnet osakkeet laskivat tiedon jälkeen, jonka mukaan pankki tutkii tietomurtoa, jonka vuoksi sen verkkosivusto on käyttäjien saavuttamattomissa, kirjoittaa esimerkiksi talousuutistoimisto Bloomberg.
Pahimmillaan jopa 5,6 prosentin lasku on suurin alamäki kahteen viikkoon