Euroviisut 2025/ virallinen
Erika Viikman Suomen edustaja
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (26028)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kuinka tykkäänkin Kajsta, on minun vähän vaikea nähdä heitä voittajina. Hitusen liian kepeä rallattelu.
Juu varmasti hyvälle sijalle ulottuu, mutta miten muka juryt yhtä äkkiä ois hurmioissa tollasesta yksinkertaisesta lasten biisistä? Kuten täälläkin on aiemmin sanottu, että jos toi olis jonkun moldovan biisi niin sija ois top vitosen ulkopuolella.
Itse ainakin tykästyin biisin heti ensikuulemalta, enkä edes tiennyt esittäjistä mitään. En myöskään pidä ruotsin kielestä, mutta niin vain kappale meni soittolistalleni heti. Mitä enemmän katsoin esitystä, sitä enemmän tykästyin. Eli ei, en kannata maata vaan kappaletta, olkoot vaikka Indokiinasta.
P.S. Kappale saattaisi saada jopa enemmän tykkäyksiä jos ei olisi Ruotsin edustaja, sillä monet eivät halua Ruotsin voittavan näin pian edellisen voiton jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kuinka tykkäänkin Kajsta, on minun vähän vaikea nähdä heitä voittajina. Hitusen liian kepeä rallattelu.
Juu varmasti hyvälle sijalle ulottuu, mutta miten muka juryt yhtä äkkiä ois hurmioissa tollasesta yksinkertaisesta lasten biisistä? Kuten täälläkin on aiemmin sanottu, että jos toi olis jonkun moldovan biisi niin sija ois top vitosen ulkopuolella.
Itse ainakin tykästyin biisin heti ensikuulemalta, enkä edes tiennyt esittäjistä mitään. En myöskään pidä ruotsin kielestä, mutta niin vain kappale meni soittolistalleni heti. Mitä enemmän katsoin esitystä, sitä enemmän tykästyin. Eli ei, en kannata maata vaan kappaletta, olkoot vaikka Indokiinasta.
P.S. Kappale saattaisi saada jopa enemmän tykkäyksiä jos ei olisi Ruotsin edustaja, sillä monet eivät halua Ruo
Oletko sä juryn jäsen vai mitä haet tällä kommentilla? kukaan ei epäile ruotsin teleäänten saamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikassa ja Ich kommessahan on kaikki kohdallaan myös raateja ajatellen. Tuntuu kuin se olisi ihan tehty raatikriteerit koko ajan mielen päällä ja hyvä niin! Eikä tunnu kuitenkaan laskelmoidulta. Voitto kotiin, kun kerran kansakin tykkää!!!
Mikä kansa, ainakin suomalaisten inhokkiartisteja.
Voitti umk:n, iskelmägaalan vuoden artisti ja muualla Euroopassakin näytetään tykkäävän - siellähän on fanipohjaakin jo ennestään. Olen kuullut ja lukenut tosi paljon ylistäviä kommentteja mm. siitä, miten uskomaton lavapreesens ja karisma hänellä on. Eräskin tubettaja kysyi, että mitä hittoa teillä on siellä juomavedessä, kun hänen kolmen edellisen vuodet suosikkinsa ovat kaikki Suomesta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari musiikin ammattilaista arvioi biisiä tubessa ja kertoivat tarkasti, mikä Bastussa itse asiassa tekee siitä näin suositun. Itse kuuntelen musiikkia vain lähinnä sydämellä (ja korvilla), joten en osaa tuollaista analyysia tehdä. Mutta jokin siinä vaan vetoaa, ei se todellakaan mikään lastenralli ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikassa ja Ich kommessahan on kaikki kohdallaan myös raateja ajatellen. Tuntuu kuin se olisi ihan tehty raatikriteerit koko ajan mielen päällä ja hyvä niin! Eikä tunnu kuitenkaan laskelmoidulta. Voitto kotiin, kun kerran kansakin tykkää!!!
Mikä kansa, ainakin suomalaisten inhokkiartisteja.
Voitti umk:n, iskelmägaalan vuoden artisti ja muualla Euroopassakin näytetään tykkäävän - siellähän on fanipohjaakin jo ennestään. Olen kuullut ja lukenut tosi paljon ylistäviä kommentteja mm. siitä, miten uskomaton lavapreesens ja karisma hänellä on. Eräskin tubettaja kysyi, että mitä hittoa teillä on siellä juomavedessä, kun hänen kolmen edellisen vuodet suosikkinsa ovat kaikki Suomesta :D
Ai myös W95man? Kertoo jo jotain tuosta tubettajasta
Italian biisissä on tämän kauden sympaattisin ja oivaltavin sanoitus: Halusin olla kovis, mutta minä en ole kukaan, Valkoinen vyö judossa, tähden sijaan aivastus.
Elämässä kulkeminen on lasten leikkiä. Minä halusin olla kovis, mutta minä en ole kukaan. Olen vain Lucio. Olen vain Lucio.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä alkoi selittelyt taas, voi elämä.
Ja poistelut...
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Jännää muuten, että Ruotsi ei ole ainoa, jonka esityksessä on muuta vierasta kieltä kuin englantia. Noh, Suomen esityksessä on tietysti saksaa, mutta Viron esitys italiaa ja Hollannin osaksi ranskaa.
Israelin laulussa on englantia, ranskaa ja hepreaa.
Katsoin eilen lopulta suunnilleen kaikki esitykset Yle Areenasta. Lopulta hirvein taisi olla Iso-Britannia. Vastenmielistä laulaa siitä, kuinka juhlii rajusti, sammuu, menettää muistinsa ja se on muka hauskaa, eikä edes kaduta. Noissa esityksissä ei ollut tekstejä, joten on useita, joiden sanoja en ymmärtänyt. Pahimmat keikistelijät vaikuttavat olevan Suomen lisäksi Espanja ja Malta sekä tietyllä tavalla Tanska. Monella on ihan hirveä video, mutta live-esitykset vaikuttavat paljon videoita paremmilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten pisteidenjako on omanlaista. Suomalaiset ei näytä erottavan hittibiisiä vaikka se tuotaisiin nokan eteen tarjottimella. Keiinon vuonna suomalaisten mielestä paras oli Hatari. Arcadesta suomalaisyleisö ei niin tykännyt ja Mahmoodin Soldista vieläkin vähemmän.
En ihmettele että suomalaisten musiikkimaulla kansa äänesti Hataria. Ei siinä mietitä onko se hittibiisi vai ei. Tuosta voidaankin vetää johtopäätös viime vuoden suomalaisten yleisöäänistä: äänet (12 p) Israelin balladille olivat propagandaääniä, sillä 10 pistettä annettiin Baby Lasagnalle, jonka biisi taas muistutti Rammsteinia ja joka taatusti upposi suomalaisten musiikkimakuun enemmän. :D eli puhtaasti propagandaääniä ne oli Israelille
Hatarin biisi on hirveä. Islannilla on joku outo vetovoima suomalaisiin en tiedä onko päinv
Käärijä ja Hatari ovat viihdejanan ääripäissä. Odotan nyt malttamattomana Käärijän ja Baby Lasagnan yhteisesitystä Baselissa. Hatari voisi upota Euroviisuhistorian roskakoriin ikiajoiksi, yhdessä Irlannin Bambin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin eilen lopulta suunnilleen kaikki esitykset Yle Areenasta. Lopulta hirvein taisi olla Iso-Britannia. Vastenmielistä laulaa siitä, kuinka juhlii rajusti, sammuu, menettää muistinsa ja se on muka hauskaa, eikä edes kaduta. Noissa esityksissä ei ollut tekstejä, joten on useita, joiden sanoja en ymmärtänyt. Pahimmat keikistelijät vaikuttavat olevan Suomen lisäksi Espanja ja Malta sekä tietyllä tavalla Tanska. Monella on ihan hirveä video, mutta live-esitykset vaikuttavat paljon videoita paremmilta.
Espanjan laulajalla ei ole aikaa keikistellä ainakaan live-esityksessä. Tuo video ei anna oikeaa kuvaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salvador Sobral 2017 on saavuttanut kaikkein suurimman pistesaaliin 758.
Paljonkopisteitä tuli kun Käärijä hävisi Loreenille?
Oliko Salvador joka keräsi säälipisteitä oletuksella että kuolee kohta?
Luin että oli sydämensiirtoleikkaukseen menossa. Mutta ei kai tuomarit sentään sellaisen vuoksi pisteitä anna? Eivät antaneet huippupisteitä esim. 2022 Ukrainalle vaikka oli sodassa. Yleisö sen sijaan antoi.
Mä en pidä siitä, että tullaa skabaan diagnoosit edellä, se on taktikoitua ja sillä saattaa olla vaikutuksia äänestyskäyttäytymiseen tms.
Tänä vuonna Slovenian laulu kertoo laulajan syöpädiagnoosin saaneesta vaimosta, ja Norjan edustaja on joka haastattelussa kertonut syöpätaistelua käyneestä äidistään, onhan näitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin että oli sydämensiirtoleikkaukseen menossa. Mutta ei kai tuomarit sentään sellaisen vuoksi pisteitä anna? Eivät antaneet huippupisteitä esim. 2022 Ukrainalle vaikka oli sodassa. Yleisö sen sijaan antoi.
Mä en pidä siitä, että tullaa skabaan diagnoosit edellä, se on taktikoitua ja sillä saattaa olla vaikutuksia äänestyskäyttäytymiseen tms.
Tänä vuonna Slovenian laulu kertoo laulajan syöpädiagnoosin sa
Toisaalta kiva kuulla tarinoita biisien taustalla. Tai no "kiva" ja kiva. Mutta siis, onhan monien rakkauslaulujenkin taustalla vaikka mitä sydämen särkymistä. Ei sitä aina tarvitse tietenkään kertoa ja jokainen voi tulkita kuten haluaa. En kuitenkaan leimaisi pelkän säälipisteiden hakemiseksi.
Tuota Slovenian kappaletta kliseimpää ja tylsempää ei oikein voi ollakaan. Sanoituksessa ei ole mitään omaperäistä. Oikein rautalangasta väännetty kun laulettu englanniksi ja tekstitkin vielä videossa, että kaikki varmasti ymmärtävät. Tämä kai sitten on slovenialainen versio siitä Viivin Aina-kappaleesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna Slovenian laulu kertoo laulajan syöpädiagnoosin sa
Eiköhän siellä ole vähintään joka toisella kilpailijalla jokin diagnoosi tai synkkää kerrottavaa.
Mäkin tykkäsin ihan vilpittömästi Windowsmiehestä, kuten myös Käärijästä. Ja nyt Erikasta. Sikäli kivaa, kun ei poikkea musiikkimaku juurikaan umk- äänestäjien enemmistöstä, niin saa aina suosikkinsa mukaan kisaan. Bessin häviö harmitti, mutta live oli ikävä kyllä aika huono.
Vierailija kirjoitti:
Mikä kansa? En tykkää, mun kaveri- ja tuttavapiirikään ei tykkää. Ei tykkää duunikaveritkaan, eikä naapurit. Joten äläpä yleistä. On paljon ihmisiä, jotka ei tuosta biisistä innostu yhtään. Joko ärsyyntyvät tai eivät edes viitsi kuunnella saatikka katsella esitystä. Ja on kyllä erittäin laskelmoitu biisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna
Varmasti joukosta löytyy joku seksuaali ja sukupuolivähemmistöön kuuluva ja useammalla on autisminkirjo/ADHD tai masennus/ahdistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kansa? En tykkää, mun kaveri- ja tuttavapiirikään ei tykkää. Ei tykkää duunikaveritkaan, eikä naapurit. Joten äläpä yleistä. On paljon ihmisiä, jotka ei tuosta biisistä innostu yhtään. Joko ärsyyntyvät tai eivät edes viitsi kuunnella saatikka katsella esitystä. Ja on kyllä erittäin laskelmoitu biisi.
Samaa mieltä!! En tiedä yhtäkään ihmistä minunkaan tuttava-, työ-, ja sukulaispiirissä, joka pitäisi tuosta biisistä. Ja piiriin kuuluu ihan kaikenikäisiä.
Liian vähälle huomiolle on jäänyt biisin hyvällä tavalla erikoisuus ja omalaatuisuus. Jos juryt ei tätä ymmärrä niin mun puolesta voivat heittää vaikka seuraavana vuonna noppaa miten pisteet annetaan.