Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Uskotko Suomen menestyvän euroviisuissa

Vaihtoehdot

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
12041/26028 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voisiko erikan  kappaleesta poistaa sen intron jossa lauletaan on YÖÖÖÖ sydän LYÖÖÖÖ, koska se on ihan hirveä. Kaiken lisäksi hän laulaa sen huonosti, se on ilmeisesti hänelle liian matala sointu ja menee livenä ihan nuotin vierestä. Kuka tämän oikein sanoitti.. Kunnon aivopieru idea tällainen suomalainen oksennusdiftongi joka kuulostaa ulkomaisen korvaan lievästi arvioituna omituiselta.

Toivotaan kuitenkin, että pääsee finaaliin (mahdollista, koska semifinaalin äänimäärät on kiin pieniä, että helpompi manipuloida ja ohjailla), mutta kymmenen joukkoon finaalissa olisi jo huippusaavutus, koska tänä vuonna on melko hyvä taso.

Erika ei ole söpö ja symppis niin kuin esim käärijä tai KAJ, päinvastoin hän on melko provosoiva ja  ärsyttääkin monia, joten äänet voivat olla kiven takana. En yhtään osaa arvioida miten tulee ääniä keski- ja Etelä-Euroopasta.

Ylen Areenaan oli Pääsiäisen aikaan (tai silloin sen sieltä huomasin) ilmestynyt hollantilaisten tekemä hieno Euroviisukatsaus. Onko joku muukin nähnyt sen? Täynnä omia suosikkejani vuosien varrelta, toki muutama ihan tuntematonkin. Mukana vanhoja legendoja esittämässä omia kappaleitaan, mm. iki-ihana "Amsterdam", ja tietysti Ukrainan Verka. Lähetyksen kruunaa ..., enpäs sanokaan, katsokaa itse!

Vierailija
12042/26028 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on siitä kiva tilanne, että tykkään Erikasta, Ich kommesta ja uskon vieläpä voittoon. Hauska kevät kävi miten kävi. Luulen, että Erika saa tasaisen hyvin ääniä sekä yleisöltä että raadeilta ja että se siivittää pidemmälle kuin jos on vain jomman kumman suosiossa. EscTom (viisutubettaja, jolla paljon seuraajia) sanoi, että saattaa juurikin tuosta syystä olla kisan "dark horse". Kappale on minunkin mielestä vähän liian vaikea laulaa, mutta onnistuessaan sekin on vain plussaa. 

Siellähän on edellisinä vuosina ollut paljonkin sellaisia, jotka ovat saaneet mukavasti sekä raati- että yleisöpisteitä. Miksi Erika jotenkin korostuisi tuossa?

No tietenkin siksi, että saa niitä molempia paljon :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12043/26028 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme tätä ketjua vaivaa?

Veikkaan, että viisujen taso vaivaa. Suosikkina on keskinkertainen hupibiisi ja loputkin lähinnä omassa tyylissään tasapaksua tapettia. Lieveilmiönä sitten tämmöistä sekoilua, kun noin heikkotasoisista kisoista ei kovin syvällistä keskustelua saa aikaan.

Vierailija
12044/26028 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks tämän ketjun nimi ole "Euroviisut 2025/ virallinen" ? 

Toivotaan ensisijaisesti Erikan onnistumista ja menestystä mahdollisimman korkealle ja toissijaisesti sitten muiden maiden, joista nyt varmaan tänä vuonna Ruotsin menestys lämmittäisi meitäkin. Vai mitä? Mutta tietenkin Erika on nro 1 

Vierailija
12045/26028 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on siitä kiva tilanne, että tykkään Erikasta, Ich kommesta ja uskon vieläpä voittoon. Hauska kevät kävi miten kävi. Luulen, että Erika saa tasaisen hyvin ääniä sekä yleisöltä että raadeilta ja että se siivittää pidemmälle kuin jos on vain jomman kumman suosiossa. EscTom (viisutubettaja, jolla paljon seuraajia) sanoi, että saattaa juurikin tuosta syystä olla kisan "dark horse". Kappale on minunkin mielestä vähän liian vaikea laulaa, mutta onnistuessaan sekin on vain plussaa. 

Mikä urbaanilegenda tämä on että Erikan kappale olisi vaikea laulaa? Ehkä täysin laulutaidottomalle, mutta ei se ole vaikea edes osaavalle amatöörille ja Erikan pitäisi olla ammattilainen. 

Vierailija
12046/26028 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä urbaanilegenda tämä on että Erikan kappale olisi vaikea laulaa? Ehkä täysin laulutaidottomalle, mutta ei se ole vaikea edes osaavalle amatöörille ja Erikan pitäisi olla ammattilainen. 

Ammattilaisilta eli laulunopettajilta olen kuullut. Ja omin korvin. Ja itse kokeillut. Suosittelen sinullekin, etenkin niitä loppuhuutoja. 

Vierailija
12047/26028 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattilaisilta eli laulunopettajilta olen kuullut. Ja omin korvin. Ja itse kokeillut. Suosittelen sinullekin, etenkin nii

Laulutunneilla käyvänä olen kokeillut. Ei ongelmaa.

Vierailija
12048/26028 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku turhautunut kirjoitti EscTodayn facebookissa, että Ruotsi voisi lähettää euroviisuihin vaikka piereskelevän miehen ja silti voittaisi. Ja että jos Bastu olisi Liettuan tai Romanian kappale se ei pääsisi edes finaaliin. Mutta koska kyseessä on Ruotsi, sille levitetään punainen matto.

Vierailija
12049/26028 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku turhautunut kirjoitti EscTodayn facebookissa, että Ruotsi voisi lähettää euroviisuihin vaikka piereskelevän miehen ja silti voittaisi. Ja että jos Bastu olisi Liettuan tai Romanian kappale se ei pääsisi edes finaaliin. Mutta koska kyseessä on Ruotsi, sille levitetään punainen matto.

No tuskinpa asia on noin. Minkäs takia Ruotsi ei sitten viime vuonna voittanut tai ollut top 5:ssa? Koska kappale ei ollut riittävä siihen. Tänä vuonna sattuu olemaan. 

Vierailija
12050/26028 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kokee Bastun uhkana :D  

Vierailija
12051/26028 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme tätä ketjua vaivaa?

Veikkaan, että viisujen taso vaivaa. Suosikkina on keskinkertainen hupibiisi ja loputkin lähinnä omassa tyylissään tasapaksua tapettia. Lieveilmiönä sitten tämmöistä sekoilua, kun noin heikkotasoisista kisoista ei kovin syvällistä keskustelua saa aikaan.

Mun mielestä tänä vuonna on melko hyvä taso, kreikka, Itävalta, Saksa, Australia, Azerbaijan, Albania mm, enkä ole kaikkia edes kuullut, en nyt listaa mitkä on vedonlyöntitilastoissa kärjessä, en pidä KAJ:n kappaleesta vaikka tyypit symppiksiä ovatkin. Makuasioitahan nämä on.

Vierailija
12052/26028 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Ruotsi lisä on ihan tosiasia, tympii monia.

Vierailija
12053/26028 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moldovan hauska junalaulu sai raadeilta 14 pistettä, nyt odotellaan BBB:n vastaavia pisteitä. Nuo kaksi ovat musiikkina aika samaa tasoa.

Vierailija
12054/26028 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moldovan hauska junalaulu sai raadeilta 14 pistettä, nyt odotellaan BBB:n vastaavia pisteitä. Nuo kaksi ovat musiikkina aika samaa tasoa.

Minäs vuonna tuo Moldovan kappale oli? 

Vierailija
12055/26028 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Ruotsi lisä on ihan tosiasia, tympii monia.

Ei ole, vaikka on sinun inhokkisi, on myös monen suosikki. Eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, että on Ruotsin edustaja.

Vierailija
12056/26028 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan vitsin murjaisit. Ei ole ollenkaan samaa tasoa nuo kappaleet :D  Joku viime vuoden Viron rallatus sai raadeilta heikot pisteet, ja samoin joku W95 man. Bastu on hyvä ja esittäjät hyviä, joten varmasti tulee saamaan raatipisteitä. 

Vierailija
12057/26028 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2022. Yleisö hullaantui täysin ja pressihuoneessa toimittajat tanssivat letkassa.

Vierailija
12058/26028 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisivat musiikillisesti samaa tasoa, niin eipä olisi melloissakaan annettu BBB:lle toiseksi parhaita tuomaripisteitä eikä taatusti eniten täysiä 12 pisteitä kun kerta Måns oli vaihtoehtona. 

Vierailija
12059/26028 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2022. Yleisö hullaantui täysin ja pressihuoneessa toimittajat tanssivat letkassa.

Kävin kuuntelemassa/katsomassa. Eipä kyllä säväyttänyt...

Vierailija
12060/26028 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan: äänestin junalaulua. Se oli ja on edelleen hauska. Raatien mielestä Ruotsin Cornelian voihkinta oli tietysti laatua ja täyttä tavaraa.

Ketju on lukittu.