Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Uskotko Suomen menestyvän euroviisuissa

Vaihtoehdot

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
10461/26028 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei siis sanoa että minun mielestäni Israelin biisi tänä vuonna ei ole yhtä hyvä kuin viime vuonna?

Minä kommentoin, että mielestäni se on parempi kuin viime vuonna, mutta sekin viesti poistettiin :D  ei saa näköjään Israelista sanoa mielipidettä kumpaankaan suuntaan.

Jep, sanoi niin tai näin, aina se on väärin :D. En ymmärrä mikä hinku ihmisillä on poistaa ihan asialliset mutta omasta mielipiteestä eroavat viestit 🤷🏼.

Vierailija
10462/26028 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä on vaan, ettei päästetä Ruotsia voitoon, muistakaa äänestää.

Ruotsilla ei ole siinä mitään tekemistä, kun äänestän KAJta. Ihan sama, mitä maata mun uusi suosikkiporukka edustaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10463/26028 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju on täynnä vaan jankkaajia ja sekopäitä

Voit kyllä poistua.

Vierailija
10464/26028 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle Euroviisujen suola  on just se kilpailu maiden välillä. Muuten se olisi vain konsertti. Ja toivon aina Suomen voittavan, laji kuin laji. Parhaita ovat olleet viisuvuodet, joina olen todella tykännyt Suomen kappaleesta ja uskonut sen mahdollisuuksiin: Lordi, Blind Channel, Käärijä ja nyt Erika. Kirsikkana kakun päällä tänä vuonna Kaj. 

Vierailija
10465/26028 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei siis sanoa että minun mielestäni Israelin biisi tänä vuonna ei ole yhtä hyvä kuin viime vuonna?

Minä kommentoin, että mielestäni se on parempi kuin viime vuonna, mutta sekin viesti poistettiin :D  ei saa näköjään Israelista sanoa mielipidettä kumpaankaan suuntaan.

Israel on potentiaalinen voittajaehdokas. Yleisöääniä tulee varmasti ja Yuval on sen luokan laulaja, että jurytkään eivät kehtaa jättää nollille.

Vierailija
10466/26028 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle Euroviisujen suola  on just se kilpailu maiden välillä. Muuten se olisi vain konsertti. Ja toivon aina Suomen voittavan, laji kuin laji. Parhaita ovat olleet viisuvuodet, joina olen todella tykännyt Suomen kappaleesta ja uskonut sen mahdollisuuksiin: Lordi, Blind Channel, Käärijä ja nyt Erika. Kirsikkana kakun päällä tänä vuonna Kaj. 

Erika vaan ei tule saamaan kummoisia tuomaripisteitä, sano minun sanoneen. 

Vierailija
10467/26028 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä KAJ? Sehän on ihan rillumareitä.

Vierailija
10468/26028 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esitys on kyllä hyvä ja biisi niin mukaansatempaava, että kyllä sille tuomariääniä tulee. Eiväthän ne mellon raaditkaan paskaa olisi äänestäneet. 

Vierailija
10469/26028 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei voi tietää kumpi voittaa vai voittaako joku muu. Kuitenkin ruotsi ja itävalta ovat viiden parhaan joukossa.

Jos tuomarit taas suosii Ruotsia, saan kohtauksen.

Joo mä tykkään Kaj'sta ja se oli mun mielestä oikea Mellojen voittaja. Kuitenkaan en saa ravistettua mielestäni sitä, kuinka epäreilua se olisi TAAS KERRAN, jos Ruotsi on se jonka sallitaan voittavan huumoripitoisella esityksellä ja jos se on TAAS tuomarienkin top 3. Vaikka tosiaan pidän kappaleesta ja toivon sille hyvää sijoitusta. Mutta jos tämä olisi Suomen biisi, miten kävisi...?

"Sallitaan voittavan", mitä ihmettä taas? Se kipale voittaa, josta tykätään eniten, ihan sama mitä tyyliljia se edustaa. Ja Suomellakin on

Lainaus ei toimi kunnolla, mutta olen ihan samaa mieltä sun kanssa, jota kaivelisi se jos BBB voittaisi. Siis olisihan tässä valehtelematta sellainen viba, että Ruotsi on jotenkin erityisessä asemassa, jos se voisi voittaa vielä selkeämmällä huumorikappaleella kuin esim. Käärijä tai Baby Lasagna. Jurythan lisättiin takaisin kisaan aikoinaan juuri siksi, jotta tällaiset esitykset eivät voittaisi. Tätä on käytetty jatkuvasti argumenttina sille, miksi esim. Käärijän ei voitu "antaa" voittaa - vitsiksi tulkittava esitys syö kisalta uskottavuutta ja laskee sen tasoa.

Tässä kaivelee myös vähän se, jos Ruotsi voi voittaa vitsiesityksellä, jonka koko idea perustuu suomalaisuuteen, esitettynä ruotsalaisille räätälöidyssä ja jonkin verran stereotyyppisessä muodossa. Jotkut somessa on hekumoineet sillä, että viisut järjestettäisiin Ruotsin ja Suomen yhteistyössä. Viime vuonna oli myös niitä Suomi-viittauksia. Siis jos nyt kävisi taas näin niin alkaisi jo tuntia tavallaan, että Suomi kelpaa voittajaksi ja viisuisännäksi vain Ruotsin alaisuudessa. Ja suomalaisuus ja suomalainen kulttuuri kelpaa "virallisesti" Euroopalle vain, kun se esitetään ruotsalaisesta näkövinkkelistä ja tietysti ruotsin kielellä.

Tiedän että kuulostaa varmasti ihan ufojutuilta monelle, mutta ei voi mitään.

Vierailija
10470/26028 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta viisuedustajasta voi olla mitä mieltä tahansa, mutta aika noloa on lähteä juhlimaan naapurimaan edustajaa kuin tulevaa viisuvoittajaa!  Norjalainen laulaja edustaa tänä vuonna Irlantia, mutta eivät norjalaiset ole siitä seonneet sen kummemmin. Eivät tainneet Norjassa seota viime vuonnakaan, kun Marcus ja Martinus edustivat Ruotsia. 

Vierailija
10471/26028 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esitys on kyllä hyvä ja biisi niin mukaansatempaava, että kyllä sille tuomariääniä tulee. Eiväthän ne mellon raaditkaan paskaa olisi äänestäneet. 

Ne raadit tais olla perinteisiä yhden hengen raateja?

Vierailija
10472/26028 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Ruotsi voi lähettää euroviisuihin mitä tahansa, niin voitto on varma, jopa tällaisella vitsilaululla Ruotsi saattaa pärjätä. 

Vierailija
10473/26028 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei voi tietää kumpi voittaa vai voittaako joku muu. Kuitenkin ruotsi ja itävalta ovat viiden parhaan joukossa.

Joo mä tykkään Kaj'sta ja se oli mun mielestä oikea Mellojen voittaja. Kuitenkaan en saa ravistettua mielestäni sitä, kuinka epäreilua se olisi TAAS KERRAN, jos Ruotsi on se jonka sallitaan voittavan huumoripitoisella esityksellä ja jos se on TAAS tuomarienkin top 3. Vaikka tosiaan pidän kappaleesta ja toivon sille hyvää sijoitusta. Mutta jos tämä olisi Suomen biisi, miten kävisi...?

"Sallitaan voittavan", mitä ihmettä taas? Se kipale voittaa, josta tykätään eniten, ihan

Lainaus ei toimi kunnolla, mutta olen ihan samaa mieltä sun kanssa, jota kaivelisi se jos BBB voittaisi. Siis olisihan tässä valehtelematta sellainen viba, että Ruotsi on jotenkin erityisessä asemassa, jos se voisi voittaa vielä selkeämmällä huumorikappaleella kuin esim. Käärijä tai Baby Lasagna. Jurythan lisättiin takaisin kisaan aikoinaan juuri siksi, jotta tällaiset esitykset eivät voittaisi. Tätä on käytetty jatkuvasti argumenttina sille, miksi esim. Käärijän ei voitu "antaa" voittaa - vitsiksi tulkittava esitys syö kisalta uskottavuutta ja laskee sen tasoa.

Tästä olen samaa mieltä ja täysin ilman mitään KAJ-angstia.

BBB on toki todella viihdyttävä ja hyväntuulinen, mutta onhan se myös musiikillisesti tyyliä "laitetaan rahvas laulamaan tätä yhdeksi kesäksi ja otetaan kerralla kate kaikille aikaisimmelle vuosille". Jos yhtäkkiä nyt ammattilaisraadit ovat aivan myytyjä tähän on todella epäreilua näitä aiempia hyvän fiiliksen yleisönsuosikkeja kohtaan (Käärijä, Baby Lasagna, Venäjän mummot jne.), jotka ovat jääneet kakkosiksi jury-pisteiden takia.

Ja edelleen, sanon tämän ihan ilman mitään KAJ-vihaa, tarkastelen asiaa vain mahdollisimman objektiivisesti. 

Vierailija
10474/26028 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sallitaan voittavan", mitä ihmettä taas? Se kipale voittaa, josta tykätään eniten, ihan

Otapa nyt huomioon, että nämä tyypit laulavat paremmin kuin Käärijä "huumoribiisissään" ja esiintymiskokemus näkyy, mikä varmasti tuo heille enemmän tuomaripisteitä kuin Käärijälle. Baby Lasagnan biisiä en edes pidä huumoribiisinä. Heillä on myös ruotsalainen tuottaja mikä sekin varmaan näkyy kokonaisuudessa. Ruotsi nyt vaan osaa tämän homman, ei siitä mihinkään pääse. 

Vierailija
10475/26028 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli Ruotsi voi lähettää euroviisuihin mitä tahansa, niin voitto on varma, jopa tällaisella vitsilaululla Ruotsi saattaa pärjätä. 

Olis kyllä pitänyt laittaa sinne toistamiseen se vanha kunnon Arvingarna. "Ring baby ring". Koreografiatkin oli niin kivat ja hyväntuuliset. 

Vierailija
10476/26028 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sallitaan voittavan", mitä ihmettä taa

Ei niiden tuomareiden tarvitse myytyjä olla, riittää kun tulee paremmat tuomaripisteet kuin Käärijälle ja BL:lle (mikä olisi KAJlle ihan ansaittua kokonaisuuden perusteella) ja yleisöpotti siihen päälle. BL oli tuomaripisteissä 3. joten kyllä pisteitä ropisi. Eikä se vielä ole kiveen kirjoitettu että Itävalta tekee Nemot, kappale voi kuitenkin olla liian oopperaa. 

Vierailija
10477/26028 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raatien koostumus on nyt eri, eivät saa samalla tavalla ääniä enää.

Vierailija
10478/26028 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta viisuedustajasta voi olla mitä mieltä tahansa, mutta aika noloa on lähteä juhlimaan naapurimaan edustajaa kuin tulevaa viisuvoittajaa!  Norjalainen laulaja edustaa tänä vuonna Irlantia, mutta eivät norjalaiset ole siitä seonneet sen kummemmin. Eivät tainneet Norjassa seota viime vuonnakaan, kun Marcus ja Martinus edustivat Ruotsia. 

Jos KAJ sijoittuu hyvin tai voittaa, mä otan siitä kaiken ilon irti. Kyllä siinä silloin Suomi on lauteilla ja voittaja, Ruoti vaan järkkää seuraavat viisut!

Vierailija
10479/26028 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Kaj ei edusta Suomea, vähän turhaa ympätä samaan listaan.

Vierailija
10480/26028 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos KAJ sijoittuu hyvin tai voittaa, mä otan siitä kaiken ilon irti. Kyllä siinä silloin Suomi on lauteilla ja voittaja, Ruoti vaan järkkää seuraavat viisut!

Voi pyhä yksinkertaisuus.

Ketju on lukittu.