Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Uskotko Suomen menestyvän euroviisuissa

Vaihtoehdot

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
10481/26028 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta viisuedustajasta voi olla mitä mieltä tahansa, mutta aika noloa on lähteä juhlimaan naapurimaan edustajaa kuin tulevaa viisuvoittajaa!  Norjalainen laulaja edustaa tänä vuonna Irlantia, mutta eivät norjalaiset ole siitä seonneet sen kummemmin. Eivät tainneet Norjassa seota viime vuonnakaan, kun Marcus ja Martinus edustivat Ruotsia. 

Jos KAJ sijoittuu hyvin tai voittaa, mä otan siitä kaiken ilon irti. Kyllä siinä silloin Suomi on lauteilla ja voittaja, Ruoti vaan järkkää seuraavat viisut!

No kun ei todellakaan ole. Kappaleen ja esityksen tekijöissä on ollut sen verran ruotsalaisia, ettei tätä voi täysin suomalaiseksi viisuksi kutsua. Alkaa hävettää jo tämä naapurin kunnialla kärkkyminen, kun meillä suomalaisilla ei selkeästi omat riitä viisuvoittoon. Suomi ei voita YHTÄÄN MITÄÄN, jos Ruotsi voittaa viisut.

Vierailija
10482/26028 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli Ruotsi voi lähettää euroviisuihin mitä tahansa, niin voitto on varma, jopa tällaisella vitsilaululla Ruotsi saattaa pärjätä. 

Ei ehkä ihan mitä tahansa, mutta kieltämättä aika herkästi niitä hyviä pisteitä tuomaristolta on Ruotsille tippunut. Toki Ruotsin musiikkiteollisuus on erittäin vahva ja tuottanut maailmalle tukuittain hittejä ja hittibändejä. Osaavat myös markkinoida tuotteensa. Tästä seuraa, että suunnilleen automaationa ajatellaan, että kun biisi tulee Ruotsista, niin se on oletusarvoisesti aina hyvä. Näkihän sen nytkin, kun Ruotsi oli vedonlyönneissä ennakkosuosikki jo ennen kuin edes tiedettiin, millä kappaleella edustavat. 

No, tänä vuonna ruotsalaiset ainakin osoittivat, että ovat itsekin kyllästyneet tuohon "laskelmoituun hittitehtailuun" ja halusivat jotain uutta ja erilaista. Ja saivat. 

BBB ei mielestäni suinkaan ole vitsi. Sen perusteella, mitä olen kansainvälisiä kommentteja lukenut, ei kappaletta yleisemminkään pidetä vitsinä, vaan hauskana ja viihdyttävänä hyvää mieltä tuottavana lauluna. Sen voittoon en usko, mutta top 10 on mahdollinen. 

Ja tiedoksi niille, jotka marisevat, että Ruotsi varasti meiltä saunan: Ruotsin saunakulttuurilla on lähes yhtä pitkä historia kuin Suomen. Saunominen ei vain kaikkina aikoina ole siellä ollut yhtä suosittua kuin Suomessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10483/26028 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei voi tietää kumpi voittaa vai voittaako joku muu. Kuitenkin ruotsi ja itävalta ovat viiden parhaan joukossa.

Jos tuomarit taas suosii Ruotsia, saan kohtauksen.

Joo mä tykkään Kaj'sta ja se oli mun mielestä oikea Mellojen voittaja. Kuitenkaan en saa ravistettua mielestäni sitä, kuinka epäreilua se olisi TAAS KERRAN, jos Ruotsi on se jonka sallitaan voittavan huumoripitoisella esityksellä ja jos se on TAAS tuomarienkin top 3. Vaikka tosiaan pidän kappaleesta ja toivon sille hyvää sijoitusta. Mutta jos tämä olisi Suomen biisi, miten kävisi...?

"Sallitaan voittavan", mitä ihmettä taa

Minä en vaan ymmärrä tätä, miksi muka Ruotsi "osaa paremmin"? Eihän se oikeasti voi olla niin, että yksi maa on muka täysin objektiivisesti niin paljon parempi ja ylivertainen musiikissa kuin kaikki muut, että se ansaitsee voiton suurinpiritein joka toinen vuosi? Ja jos näin on, niin mitä järkeä meidän kaikkien muiden surkeiden, osamattomien ja laaduttomien paskamusiikkimaiden on edes yrittää ja nolata itsemme?

Vierailija
10484/26028 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli Ruotsi voi lähettää euroviisuihin mitä tahansa, niin voitto on varma, jopa tällaisella vitsilaululla Ruotsi saattaa pärjätä. 

Ei ehkä ihan mitä tahansa, mutta kieltämättä aika herkästi niitä hyviä pisteitä tuomaristolta on Ruotsille tippunut. Toki Ruotsin musiikkiteollisuus on erittäin vahva ja tuottanut maailmalle tukuittain hittejä ja hittibändejä. Osaavat myös markkinoida tuotteensa. Tästä seuraa, että suunnilleen automaationa ajatellaan, että kun biisi tulee Ruotsista, niin se on oletusarvoisesti aina hyvä. Näkihän sen nytkin, kun Ruotsi oli vedonlyönneissä ennakkosuosikki jo ennen kuin edes tiedettiin, millä kappaleella edustavat. 

No, tänä vuonna ruotsalaiset ainakin osoittivat, että ovat itsekin kyllästyneet tuohon "laskelmoituun hittitehtailuun" ja halusivat jotain uutta ja erilaista. Ja saivat. 

BBB ei mielestäni suinkaan o

Suomella ei taida oikeasti olla mitään omaa kulttuuria. Itämaa ollaan ja tullaan aina olemaan.

Vierailija
10485/26028 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle Euroviisujen suola  on just se kilpailu maiden välillä. Muuten se olisi vain konsertti. Ja toivon aina Suomen voittavan, laji kuin laji. Parhaita ovat olleet viisuvuodet, joina olen todella tykännyt Suomen kappaleesta ja uskonut sen mahdollisuuksiin: Lordi, Blind Channel, Käärijä ja nyt Erika. Kirsikkana kakun päällä tänä vuonna Kaj. 

Erika vaan ei tule saamaan kummoisia tuomaripisteitä, sano minun sanoneen. 

Entäpä KAJ? Sehän on ihan rillumareitä.

Esitys on kyllä hyvä ja biisi niin mukaansatempaava, että kyllä sille tuomariääniä tulee. Eiväthän ne mellon raaditkaan paskaa olisi äänestäneet. 

Raatien koostumus on nyt eri, eivä

Tiedän toki sen että on eri raadit finaalissa. Mutta ei tätä missään nimessä vain huumoribiisinä pidetä, eivät ne mellon raaditkaan silloin olisi niin monia täysiä pisteitä antaneet. Jokin siinä KAJn esityksessä ja kappaleessa vaan iski. 

Vierailija
10486/26028 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei voi tietää kumpi voittaa vai voittaako joku muu. Kuitenkin ruotsi ja itävalta ovat viiden parhaan joukossa.

Joo mä tykkään Kaj'sta ja se oli mun mielestä oikea Mellojen voittaja. Kuitenkaan en saa ravistettua mielestäni sitä, kuinka epäreilua se olisi TAAS KERRAN, jos Ruotsi on se jonka sallitaan voittavan huumoripitoisella esityksellä ja jos se on TAAS tuomarienkin top 3. Vaikka tosiaan pidän kappaleesta ja toivon sille hyvää sijoitusta. Mutta jos tämä olisi Suomen biisi, miten kävisi...?

"Sallitaan voittavan", mitä ihmettä taa

Veit sanat suustani.

Vierailija
10487/26028 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta turiset, jotkut eivät vaan täällä sitä tahdo sulattaa, alapeukuista päätellen. En minä ainakaan ole mustasukkainen tai katkera kun he edustavat Ruotsia hauskemmalla esityksellä mutta paljon laadukkaammin. 

Vierailija
10488/26028 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Ruotsi osaa paremmin kuin Suomi tämän musiikkialan. 

Vierailija
10489/26028 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, tänä vuonna ruotsalaiset ainakin osoittivat, että ovat itsekin kyllästyneet tuohon "laskelmoituun hittitehtailuun" ja halusivat jotain uutta ja erilaista. Ja s

Tai jos ei olla itämaa, niin ainakin kovasti koetetaan olla kovaa ja erinomaista gimmaa ja lopputulos on ikävystyttävä - ei viihdyttävä.

Perkelekin kuullostaa Ruotsin lipun alta sanottuna hauskemmalta.

Vierailija
10490/26028 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos (ja sorry noi kirjoitus"vihreet" asia tuli kuitenkin ymmärretyksi huomaan :D )

Vierailija
10491/26028 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ainakin Ruotsi osaa paremmin kuin Suomi tämän musiikkialan."

Käsi sydämelle: mitäpä Ruotsi ei osaisi apremmin kuin Suomi?

Osaatko nimetä montakin ruotsalaista maailmankuulua kapellimestaria?

Vierailija
10492/26028 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ainakin Ruotsi osaa paremmin kuin Suomi tämän musiikkialan."

Käsi sydämelle: mitäpä Ruotsi ei osaisi apremmin kuin Suomi?

Osaatko nimetä montakin ruotsalaista maailmankuulua kapellimestaria?

...tai arkkitehtiä, klassisen musiikin säveltäjää, mäkihyppääjää, rallikuskia, sotasankaria...

Vierailija
10493/26028 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä iloitsen Ruotsin voiton puolesta, mutta Ennen kaikkea KAJ'n puolesta. Itsekkäät minä minä suomalaiset eivät osaa muuta kuin vain kadehtia. Taas tuli yksi euro lisää KAJ'n äänestykselle, kun luin tuon kadekommentin.

Tämä! 

Kaikki kunnia Kaj'lle, osaavat asiansa, esitys on superviihdyttävä, ja tyypit tosi symppiksiä. Olisikohan Suomen kulttuurielämällä ja medialla peiliin katsomisen paikka, kun tällaiset taitajat ovat meillä jääneet löytämättä?

Kiitos myös kaikille suomalaisille kommentoijille, jotka eri foorumeilla ovat aktiivisesti jaksaneet tuoda esille sitä, että Kaj tulee Suomesta. Kyllä se nyt taatusti tietää koko Eurooppa.

No olihan meillä jo ajat sitten huumoriyhtye Alivaltiosihteeri. Ja osasivat sanoa perkeleenkin, ks. Keletapit. 

Vierailija
10494/26028 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä iloitsen Ruotsin voiton puolesta, mutta Ennen kaikkea KAJ'n puolesta. Itsekkäät minä minä suomalaiset eivät osaa muuta kuin vain kadehtia. Taas tuli yksi euro lisää KAJ'n äänestykselle, kun luin tuon kadekommentin.

Tämä! 

Kaikki kunnia Kaj'lle, osaavat asiansa, esitys on superviihdyttävä, ja tyypit tosi symppiksiä. Olisikohan Suomen kulttuurielämällä ja medialla peiliin katsomisen paikka, kun tällaiset taitajat ovat meillä jääneet löytämättä?

Kiitos myös kaikille suomalaisille kommentoijille, jotka eri foorumeilla ovat aktiivisesti jaksaneet tuoda esille sitä, että Kaj tulee Suomesta. Kyllä se nyt taatusti tietää koko Eurooppa.

No olihan meillä jo ajat sitten huumoriyhtye Alivaltiosihteeri. Ja osasivat sanoa perkeleenkin, ks. Keletapit. 

KAJ on vain suomenruotsalaisten oma Alivaltiosihteeri. Ei mitään uutta.

Vierailija
10495/26028 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! 

Erona vaan se, etteivät he osanneet laulaa tai tehdä hyvää musiikkia, mikä on ihan luonnollista koska he eivät olleet ruotsalaisia tai suomenruotsalaisia.

Vierailija
10496/26028 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi teidän kateellisten korpiasukkaiden ulinaa. Pitkä on matka siihen, että suomalaisista tulee sivistyneitä.

Kannattaisi kyllä pistää valtioliittoa pystyyn Ruotsin kanssa, voisi talouskin pikku hiljaa nousta tästä loputtomasta suosta. Se on nähty ettei tästä turaanikansasta ole mihinkään muuhun kuin sotimiseen. Ei kykyä luoda kulttuuria, markkinoida itseään eikä pärjätä globaalissa kilpailussa. Me tarvitsemme Ruotsia.

Ei nyt kuitenkaan suotta alenneta itseämme, kyllä niitä suomalaisiakin menestystarinoita on ollut ja on monella saralla. Ollaan ylpeitä niistä. 

Jos tämä maailma tästä vielä sekaisemmaksi muuttuu ja ties mitä kahinoita syntyy, niin kyllä se meidän lähin ystävä ja liittolainen löytyy tuosta länsinaapurista. Aivan suotta meillä edelleenkin ylläpidetään asenteellisia antipatioita Ruotsia ja ruotsin kieltä kohtaan. Kurkistakaa rohkeasti sieltä kielimuurin takana sijaitsevasta laatikostanne ulos, niin voitte tehdä ties mitä löytöjä (kuten nyt tämä Kaj). Vähän kouluruotsia petraamalla pärjää jo pitkälle. Ei ne ruotsinkieliset pure, kaikki tuntemani ovat oikein mukavia ihmisiä. 

Nyt meni ihan sivuun aiheesta. Pahoittelut, mutta oli ihan pakko kommentoida, kun välillä niin sieppaa tämä suomenkielisten yksisilmäisyys. 

Vierailija
10497/26028 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomeen tulisi jotain, lähtisin Viroon tai Norjaan.

Vierailija
10498/26028 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivoin joskus esiin männävuosien raatikriteerit ja niiden perusteella pitäisi olla hyvä mahdollisuus pisteisiin niin Suomella kuin Ruotsillakin. Hyviä laulajia kaikki, omaperäiset kappaleet ja esitykset jne. 

Vierailija
10499/26028 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! 

No olihan meillä jo ajat sitten huumoriyhtye Alivaltiosihteeri. Ja osasivat sanoa perkeleenk

Alivaltiosihteeri olikin hyvä. Tällä hetkellä ei vain taida vastaavaa suomenkielistä olla, ainakaan kovin tunnettua. Tai ainakaan sellaista, joka pystyy tekemään musiikkia yhtä laajalla skaalalla kuin Kaj. 

Vierailija
10500/26028 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo kyllä paljon oikeasti Suomen ja erityisesti suomenkielisten kulttuurin puutteesta, että täällä joudutaan tukeutumaan vuosi toisensa jälkeen huumoriyhtyeisiin. Musiikki ja tv-kulttuuri perustuu Kummeliin ja Putoukseen, mitään muuta kansa ei osaa arvostaa. Kyllähän tämä kertoo siitä, että olemme kansana pelkkä vitsi. Emme pysty tekemään mitään epäironisesti, koska oikeaa kulttuuria ei vain ole.

Ketju on lukittu.