Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Uskotko Suomen menestyvän euroviisuissa

Vaihtoehdot

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
9901/26028 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän minä emma gaalan yleisöäänestyksessä äänestin Turistia pari kertaa. Pari kertaa onnistui kunnes tuli raja vastaan. En edes tiedä oliko ilmainen. Enpä ottanut selvää. Eikä se mitään auttanut kun sen lopulta voitti kuumaa. Viisuäänestys tuntuu vaikealta. Joten jätän sen muille.

Vierailija
9902/26028 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyykö muuten netin kautta äänestää? Ja onko siinä mitään rajoitusta montako kertaa saa äänestää? Hylkääkö äänet jos sama ihminen äänestää useasti?

Tarkoitatko nyt itse Euroviisuissa äänestämistä vai jotain muuta?

Viisuissa äänestetään sovelluksen avulla tai soittamalla/tekstarilla. Sovelluksestakin ääni menee kuitenkin puhelinliittymän kautta ja on maksullinen. Yhdestä liittymästä voi äänestää 20 kertaa ja sen perusteella katsotaan mistä maasta äänestää, eli sen maan esitystä ei voi valita. Jos äänestää yli 20 kertaa, rahat menee mutta ääniä ei lasketa, rahoja ei myöskään saa takaisin.

No euroviisuissa äänestämistä. Tai semifinaaleissa. Toi kuulostaa vaikealta.

Katso Ylen Euroviisu-lähetystä ja kun tulee kappaleiden kertaus niin soita ruudussa näkyvään numeroon haluamasi esityksen kohdalla. Ääni rekisteröityy, puhua ei tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9903/26028 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyykö muuten netin kautta äänestää? Ja onko siinä mitään rajoitusta montako kertaa saa äänestää? Hylkääkö äänet jos sama ihminen äänestää useasti?

Viisuissa äänestetään sovelluksen avulla tai soittamalla/tekstarilla. Sovelluksestakin ääni menee kuitenkin puhelinliittymän kautta ja on maksullinen. Yhdestä liittymästä voi äänestää 20 kertaa ja sen perusteella katsotaan mistä maasta äänestää, eli sen maan esitystä ei voi valita. Jos äänestää yli 20 kertaa, rahat menee mutta ääniä ei lasketa, rahoja ei myöskään saa takaisin.

Katso Ylen Euroviisu-lä

No se kuulostaisi helpolta. Samalla tulee sekin huomattua onko näissä puhelimissa rajoituksia. Pystyykö tolla systeemillä äänestää useasti vai vaan kerran?

Vierailija
9904/26028 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eikö Suomesta muka pysty äänestää Ruotsia?

Vierailija
9905/26028 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Baby Lasagna oli kyllä vallan ihastuttava viime vuonna. Rakastin sitä ja biisiä. Mutta tekikin käärijät ja tuli toiseksi. Mua ei haitannut että oli ottanut vaikutteita Käärijästä.

Mitä vaikutteita oli ottanut nimenomaan Käärijästä? Marko P oli soittanut noin 10 vuotta kitaraa eri bändeissä ennen euroviisuja mm Saksassa.

Iltalehdissä oli siitä että mukamas matki Käärijää. Se oli lähinnä iltalehtien mielipide.

No ihan selkeästi matki ja lavasteissa/valoissa myös, itse en senkään takia tykännyt ja se Käärijän vatsalle irvailu juttu myöskin, jonka sitten kyllä poisti, eikös tää myös haukkunut joitain muita kilpailijoita ainakin Bambia muistaakseni jossain jälkimainingeissa, olen kyllä jo unohtanut miten tää men

Luin viime vuoden lehdestä, että tää Baby Lasagne oli tullut uskoon tyhjään elämäänsä väsyneenä. Isänsä oli vienyt katolisen papin luo. Eli näköjään Kroatiassa on katolisella kirkolla vankka jalansija. Saavat kaikki synnit anteeksi, vaikka sattuisivat toisia ihmisiä haukkumaan. 

Vierailija
9906/26028 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Euroviisuissa äänestäminen on lastenleikkiä verrattuna vaikkapa lähestyviin kuntavaaleihin. Helsingissäkin on lähes 1000 ehdokasta eikä saa äänestää kuin yhtä ja vain kerran. Euroviisuissa voi äänestää monta kertaa ja useita ehdokkaita. Ainoa ero on se, että kuntavaaleissa voi äänestää vaikka itseään, mutta viisuissa omaa maita ei saa äänestää.

Vierailija
9907/26028 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko nyt ihan tosissasi vai leikitkö tyhmää.

Vierailija
9908/26028 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikös täällä joku juuri eilen väittänyt ettei pysty.

Vierailija
9909/26028 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finaalin aikana Suomesta voi äänestää kaikkia finaalissa mukana olevia maita paitsi Suomea. Semifinaaleissa Suomesta saa äänestää ainoastaan 2. semifinaalin aikana niitä maita, jotka siinä on mukana, paitsi ei tietenkään omaa maataan eli Suomea. Ruotsi on 1. semifinaalissa, joten sitä ei voi vielä semifinaalissa äänestää.

Vierailija
9910/26028 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Baby Lasagna oli kyllä vallan ihastuttava viime vuonna. Rakastin sitä ja biisiä. Mutta tekikin käärijät ja tuli toiseksi. Mua ei haitannut että oli ottanut vaikutteita Käärijästä.

Mitä vaikutteita oli ottanut nimenomaan Käärijästä? Marko P oli soittanut noin 10 vuotta kitaraa eri bändeissä ennen euroviisuja mm Saksassa.

Iltalehdissä oli siitä että mukamas matki Käärijää. Se oli lähinnä iltalehtien mielipide.

No ihan selkeästi matki ja lavasteissa/valoissa myös, itse en senkään takia tykännyt ja se Käärijän vatsalle irvailu juttu myöskin, jonka sitten kyllä poisti, eikös tää myös haukkunut joitain muita kilpailijoita ainakin Bambia muistaakseni jossain jälkimainingeissa, olen kyllä jo unohtanut miten tää men

Luin viime vuoden lehdestä, että tää Baby Lasagne oli tullut uskoon tyhjään elämäänsä väsyneenä. Isänsä oli vienyt katolisen papin luo. Eli näköjään Kroatiassa on katolisella kirkolla vankka jalansija. Saavat kaikki synnit anteeksi, vaikka sattuisivat toisia ihmisiä haukkumaan. 

Ennen vai jälkeen Euroviisujen ja sen myötä suosionsa nousun? Eli lähinnä kiinnostaa, onko hänkin jo väsynyt esiintymään vai oliko se ennen sitä.

Vierailija
9911/26028 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Euroviisuissa äänestä

Kuntavaaleissa ei voi äänestää ulkomailta käsin?

Vierailija
9912/26028 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan selkeästi matki ja lavasteissa/valoissa myös, itse en senkään takia tykännyt ja se Käärijän vatsalle irvailu juttu myöskin, jonka sitten kyllä poisti, eikös tää myös haukkunut joitain muita kilpai

Se lehtijuttu oli toukokuulta 2024. Eli Baby Lasagna oli tullut uskoon jo ennen viisuja. Kertoi soittaneensa sitä ennen pitkään anti-christ bändeissä.

Vierailija
9913/26028 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä muuten ovat ammattiraatien kriteerit?

Vierailija
9914/26028 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollenkaan vaikeaa. Menee äppiin, valitsee suosikkinsa ja painaa että äänestä. Sitten pitää vahvistaa että hyväksyy maksun sieltä puhelinliittymästään. Siinä se, ääni annettu. Ei tarvi näpytellä mitään numeroita itse, tosi kätevää sovelluksen kautta.

Vierailija
9915/26028 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin semifinaalissa ei pystykään, vain Suomen semi kakkosen kisaajia voi, muttei omaa maata.

Vierailija
9916/26028 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan selkeästi matki ja lavasteissa/valoissa myös, itse en senkään takia tykännyt ja se Käärijän vatsalle irvailu juttu myöskin, jonka sitten kyllä poisti, eikös tää myös haukkunut joitain muita kilpailijoita ainakin Bambia muistaakseni jossain jälkima

Tulee kyllä mieleen, että eivät nämä BL ää ikuisesti vihaavat ole ainakaan yhtään parempia kuin vihaamansa henkilö. Ehkä päinvastoin. Ei tuolle vihalle sivusta katsoen löydy edes kunnon syytä. Miten selitätte väärin päin sen, että hän lahjoitti palkintorahansa hyväntekeväisyyteen. 

Vierailija
9917/26028 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Ymmärtääkseni Baby Lasagna ei ottanut vastaan Kroatian hallituksen hänelle tarjoamaa palkintosummaa vaan pyysi antamaan rahat kahdelle sairaalalle. Syynä oli ensisijaisesti se, ettei hän ollut samoilla linjoilla hallituksen kanssa. Hänen biisissäänhän kritisoitiin sitä, että nuoret joutuivat muuttamaan Kroatiasta ulkomaille. 

Vierailija
9918/26028 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin semifinaalissa ei pystykään, vain Suomen semi kakkosen kisaajia voi, muttei omaa maata.

Niin juu aivan.

Vierailija
9919/26028 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan tiennyt noita äänestys juttuja 100% koska en ole ennen äänestänyt euroviisuissa. Enkä tiedä pystynkö nytkään. Ei tiedä mitä rajoituksia näissä puhelimissa on.

Vierailija
9920/26028 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään BL vihaaja  vaikka en hänestä pidäkään, mutta miten rahan lahjoittaminen hyväntekeväisyyteen todistaisi jonkun olevan ns. hyvä ihminen? Läpeensä paha voi myös tehdä niin, etenkin kiillottaakseen ulkokuorta. Huom en sano tätä BLstä vaan tuosta ylemmästä kommentista. 

Ketju on lukittu.