Euroviisut 2025/ virallinen
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (26028)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uumoilen, et ens vuonna viisut on Wienissä. Ois kyllä hieno paikka, ei siinä.
Minusta San Marino ansaitsisi nyt viisuvoiton, niillä ei vielä olekaan sellaista.
Juu. Mutta ei tuolla biisillä.
Itse tykkään kyllä kappaleestakin.
Normaalia huonompi italialainen iskelmä. 😆 Ja show on käyhä. Dj keskellä. Käy ku darudelle.
Voisitko kertoa millasta on elämä siellä Keski-ajalla? Täällä 2025 on ihan mukavaa.
Onko jossain asiallista viisukeskustelua? Täällä on liian paljon sekopäitä. Reddit on tuttu jo, haluan suomenkielistä keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt tapaa millä viisupiireissä on hyökätty Ruotsin biisien, esiintyjien ja valintojen kimppuun, kun jokaisella maalla pitäisi olla oikeus tehdä valintansa itse, naapureilta kysymättä.
Mun ymmärtääkseni se alkoi Käärijästä. Kansa tykkäs hulluna, mutta Ruotsin sliipattu laulu tapansa mukaan vei voiton. Siitä lähti Ruotsin dissaus.
Kyllä sitä on ollut jo paljon aiemmin, johtuen siitä että lähes joka vuosi raadit ovat arvostaneet Ruotsin korkeammalle kuin kansa. Ingrosson vuonna älähdettiin erityisen voimakkaasti kun raadin mielestä Ruotsi oli toiseksi paras ja yleisön mielestä neljänneksi huonoin! Loreen sitten kärjisti tätä aivan uusiin sfääreihin ja monenmaalaisten fanien turhautuminen purkautuu nyt "Ruotsi-vihana".
Ingrossohan itse sanoi haastattelussa että häntä ei äänestetty koska "kaikki vihaa Ruotsia" mutta ei se nyt ihan noinkaan mene. Hänen esityksensä vaan ei ollut niin hyvä että olisi ansainnut TOP5 tai edes TOP10 sijoituksen. Se "viha" tuli siitä että tuomaristo mielistelee heitä joka vuosi, näin yleisön näkökulmasta. Nykyisen pisteidenlaskun eli v. 2016 alkaen vain Tusse on saanut yleisöltä enemmän pisteitä kuin jurylta.
Jep. Muistuttaa liikaa 2024 voittajaa. En usko, että samalla voitetaan 2025.
Ymmärsin kyllä, mutta oli niin hyvä tilanne keventää hieman. Olen kyllä, kuten sanoin. Samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti ettei Kaj olisi pärjännyt suomen viisuissa. Syynä ruotsin kieli. Suomella kuitenkin on ollut ruotsin kielinen euroviisu 80 tai 90 luvulla. Jotenkin on tuntunut että Erikasta on väkisin väännetty voittaja. Goldielock voitti raadit.Ja OMG diskattiin jostain epämääräisistä syistä. Molemmat parempia kuin Erikan biisi.
Suomella on ollut ruotsinkielinen viisu VUONNA 2012!
Vierailija kirjoitti:
On Erikalla häpy, siitä on ottanut Seiskan toimittaja kuvankin todisteeksi. ( Ha ha, sä varmaan tuosta olet saanut alapeukkuja, kun kehtaat moista epäillä? ) Muutoin olen samaa mieltä. Alkaa ihan oikeasti tuntua, että se nainen on sairas ja ennen kaikkea epätoivoinen, etenkin nyt, kun KAJ huuma on kuumimmillaan. Hienoa Vöyrin poijjaat. Vörå killarna!!
Hienoa Kajn fanitusta, onnea siihen.
Vöyri on nyt Suomen San Marino.
Vierailija kirjoitti:
Onko jossain asiallista viisukeskustelua? Täällä on liian paljon sekopäitä. Reddit on tuttu jo, haluan suomenkielistä keskustelua.
Tää palsta on nykyään sontatunkioden äiti. Yksi aktiivinen hullu pystyy pilaamaan koko palstan.
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiedä, viisukuppilassakin menee osalla toi Kaj fanitus hiukan yli ja alkaa tämä vastakkain asettelu sitten.
Vierailija kirjoitti:
En muista tollaista. Euphoriasta vielä tykättiin, Tattoon votosta ei enää. Selvästi näkyi tuomaripelleily.
Luulen itsekin että se ärsytys on nimenomaan siitä tuomaripelleilystä johtuvaa. Että "asiantuntijat" antavat AINA parhaita pisteitä Ruotsille, oli biisi toisaalta kuinka huono tai hyvä vain ja toisaalta biisit aina sitä ihan samaa. Eiväthän esimerkiksi nuo Loreenin biisit olleet oikeasti edes kovin hyviä mutta Ruotsi on Ruotsi, siksi saa pisteitä ja heikäläisellä musiikkibisneksellä on aika pitkät lonkerot eurooppaan.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset ottaa hirmu vakavasti nämä makuasiat. Ennen sanottiin, että makuasioista ei voi kiistellä. Kunnioitettiin edes julkisuudessa toisia. Nykyään pillastutaan joka paikassa, jos toiset ei tykkää samasta kuin itse.
Typerä sananlasku. Mistä sitten voi kiistellä jos ei makuasioista? Faktoista vai?
Vierailija kirjoitti:
Joku tossa yksi päivä täällä kehoitti rajoittamaan sapen kiehumista.....
Jos se ei ole tätä ennen kiehunut niin nyt se todella KIEHUU!
Eikö sillä naisen irvikuvalla ole mitään häpyä??
Ensin julistaa iltalehdissä kuinka hänellä on kaikki mahdollisuudet yltää KAJN tasolle ja jopa päihittää heidät.
Millä perusteella? Kaupan päälle pilkkaa nunnia ja uskovaisuutta!
Sehän on Erikan juttu että kohauttaa. Ja sinä lankesit.
Mikä tämä KAJ KAJ KAJ-fanityttöpelleily nyt on? Olkoon suomalainen bändi mutta se kilpailee Ruotsin väreissä, totta kai Erikan pitääkin vähän tökkiä siihen suuntaan, kun kisaavat samasta palkinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti ettei Kaj olisi pärjännyt suomen viisuissa. Syynä ruotsin kieli. Suomella kuitenkin on ollut ruotsin kielinen euroviisu 80 tai 90 luvulla. Jotenkin on tuntunut että Erikasta on väkisin väännetty voittaja. Goldielock voitti raadit.Ja OMG diskattiin jostain epämääräisistä syistä. Molemmat parempia kuin Erikan biisi.
Säännöt on säännöt. Sun loksisi hävisi lopussa äänissä kirkkaasti Erikalle. Kansa on puhunut. Ja heh! Kovasti tämä uusi megatähti ja mitä vielä glocks on ollut näkymättömissä UMK:n jälkeen. Edes ig-seuraajat ei yli 30 tuhatta mikä on maailmantähdelle tosi vähän. :D
Mitä eläimiinsekaantumis-anthemiin tulee niin itse oli ja on äijä vastuussa tekemisistään. Sopimuksessa lukee että mainehaittahommat pitää kertoa valintaprosessissa. Oli hiljaa ja sai maksaa.
KAJ taas ei olisi voittanut UM
Persut näköjään asuu sun päässä vuokravapaasti 24/7
Vierailija kirjoitti:
On Erikalla häpy, siitä on ottanut Seiskan toimittaja kuvankin todisteeksi. ( Ha ha, sä varmaan tuosta olet saanut alapeukkuja, kun kehtaat moista epäillä? ) Muutoin olen samaa mieltä. Alkaa ihan oikeasti tuntua, että se nainen on sairas ja ennen kaikkea epätoivoinen, etenkin nyt, kun KAJ huuma on kuumimmillaan. Hienoa Vöyrin poijjaat. Vörå killarna!!
Sinun vörå killarisi esiintyvät eri maan lipun alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiedä, viisukuppilassakin menee osalla toi Kaj fanitus hiukan yli ja alkaa tämä vastakkain asettelu sitten.
Vanhempi väki tykkää Kajsta. Käärijän innokkain fanikunta viisuaikoina oli nuoret tytöt, mutta vähän vaikea kuvitella että teinit lähtisivät samalla tavalla Kajn perään.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin pidän Norjan biisistä. Ainakin sieltä tulee suomelle pisteitä semeissä. Suomella ei ole muuten semeissä oikein naapureita tai kavereita. Niin paitsi Norja ja Australia ehkä. Aussit tykkää kuumista biiseistä ja siellä asuu melko paljon suomalaisia. Ja on myös suomalaisia opiskelijoita. Muistan hyvin kun aussit tykkäs meidän Teemu Keisteristä. Aussit on hyvällä tavalla hieman pervoja kuten suomalaiset.
Tykkään kans Norjan kappaleesta. Norja ja Suomi on kyllä eri semissä. Norja esiintyy ykkössemin jälkipuoliskolla. Suomi esiintyy kakkossemin jälkipuoliskolla.
Luulen, että tuomaripelleily 2023 Loorenin ja Tattoon kanssa katkaisi kamelin selän, koska se oli niin läpinäkyvää. Järjestään lähes kaikki juryt antoivat Loorenille 12 pistettä mikäli oli järjetöntä, koska kisassa oli paljon parempia laulajia ja biisejä, esimerkiksi Ranska ja Norja eivät saaneet juryiltä juuri mitään, vaikka olivat mielestäni parempia kuin Ruotsi.
Sen epäreiluuden huomasi myös yleisö, joka alkoi poistumaan paikalta kesken Loorenin esityksen ja oikeasti buuasi jurypisteille.
Ruotsilta nyt ainoa oikea veto pistää kisaan jotain erilaista, jotta pääsevät "swedenvision" maineestaan.
Eikä pelkästään persut ihan tavissuomalaisissakin on sairasta ennakkoluuloisuutta suurinpiirtein kaikkea muuta kuin tuohivirsuja ja kirvestä kohtaan.