Euroviisut 2025/ virallinen
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (26028)
Moni ruotsalainen ajattelee selvästi samoin kuin Suomi ennen Käärijää, että esityksen pitää olla englanniksi. Mitä ilmeisimmin olettavat, että KAJn biisikin tullaan esittämään Euroviisuissa englannin kielelle käännettynä.
HS selvittänyt Mellojen aikaista VPN käyttöä Suomessa, eikä siinä ole havaittu mitään poikkeavaa:
DNA:n mukaan mitään piikkiä vpn-yhteyden käytössä ei näy lauantai-iltana. Viikonloppuisin vpn-käyttäjiä on niin paljon arkipäiviä vähemmän, että poikkeuksellinen käyttö olisi näkynyt mittauksissa.
Ei näy mitään erityistä piikkiä lauantai-iltana. Sen sijaan Yle Areena näkyy piikkinä, että kyllä ohjelmalla on ollut katsojia, lehdistöpäällikkö Ville Halonen sanoo.
Myös Telia Finlandin mukaan vpn-liikenne oli lauantai-iltana ja sunnuntaiyönä normaalilla tasolla.
Kuuntelin itävallan biisiä nyt pidempään ja pystyn varmuudella sanomaan etten pidä siitä.
Liian oopperaa minun makuuni.
Laulajan ääni käy päähän ja korviin.
Ei ole minun makuuni.
Juu tuo on todella monella Itävallan suhteen ongelmana. Sitä kappaletta ei pysty kuuntelemaan kokonaan läpi ennen kuin se kimeä ääni alkaa ottamaan korviin.
Se, että pystyy laulamaan korkealla ei aina tarkoita sitä, ettäkö se kuulostaa hyvältä.
Ehkä kuitenkin toivoa on, että livenä kuulostaa paremmalta .
Vierailija kirjoitti: Juu tuo on todella monella Itävallan suhteen ongelmana. Sitä kappaletta ei pysty kuuntelemaan kokonaan läpi ennen kuin se kimeä ääni alkaa ottamaan korviin. Se, että pystyy laulamaan korkealla ei aina tarkoita sitä, ettäkö se kuulostaa hyvältä. Ehkä kuitenkin toivoa on, että livenä kuulostaa paremmalta .
Kuten sanottu pidän mahdollisena että loistaa raatiäänissä.
Raati tuntuu tykkäävän juuri jostain tietynlaisesta.
Luulen että itävalta voisi olla raatien mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen kyllä että Ruotsi voittaa yleisöäänet.
Tässä maailmantilanteessa kaipaa piristystä.
Ja kajn biisissä sitä on.
Olisi aivan täydellistä, jos KAJ onnistuisi luomaan yleisöön Käärijän kaltaisen hypen.
en mä tiedä onnistuuko ihan sellaisessa kukaan, mutta paljon samoja merkkejä ilmassa, ja KAJ on jo ilmoitettu moneen paikkaan kesälle esiintyjäksi, siis isoihin paikkoihin, Tapiola Festareiden supersunnuntaihin ja Logomon terassikesään yms, ja siinäkin mielessä vähän samaa Käärijään nähden on, että hehän joutuvat (nyt kylläkin omassa maassaan :D) varmastikin osassa paikoissa vetämään välispiikkejä yms itselleen vieraammalla kielellä eli suomeksi, se ei heiltä kaikilta ainakaan ihan sujuvasti onnistu, mutta siis ihanasti yrittävät aina.
No jos KAJsta tulee käärijän kaltainen hype niin se välittyy Suomen rajojen ulkouolella, eikä missään Tapiolan supersunnuntain festareilla. Itse uskon ja olen kyllä mukana KAJ hypessä henkeen ja vereen :D
Israel vaikutti tylsähköltä mutta laulajalla kaunis lauluääni.
Lisäksi mun mielestä myös itävalta oli tylsähkö.
Laulu pysyi koko aika suurinpiirtein samanlaisena.
Yllätyksetön.
Vierailija kirjoitti:
HS selvittänyt Mellojen aikaista VPN käyttöä Suomessa, eikä siinä ole havaittu mitään poikkeavaa:
DNA:n mukaan mitään piikkiä vpn-yhteyden käytössä ei näy lauantai-iltana. Viikonloppuisin vpn-käyttäjiä on niin paljon arkipäiviä vähemmän, että poikkeuksellinen käyttö olisi näkynyt mittauksissa.
Ei näy mitään erityistä piikkiä lauantai-iltana. Sen sijaan Yle Areena näkyy piikkinä, että kyllä ohjelmalla on ollut katsojia, lehdistöpäällikkö Ville Halonen sanoo.
Myös Telia Finlandin mukaan vpn-liikenne oli lauantai-iltana ja sunnuntaiyönä normaalilla tasolla.
TIETYSTI on ollut normaalia. Foliohatut on nyt vaan riisuttava!.
Jaa joku poistelee taas KAJ'hin liittyviä kommentteja. Huono häviäjä kuten idolinsa Måns.
Vierailija kirjoitti: Juu tuo on todella monella Itävallan suhteen ongelmana. Sitä kappaletta ei pysty kuuntelemaan kokonaan läpi ennen kuin se kimeä ääni alkaa ottamaan korviin. Se, että pystyy laulamaan korkealla ei aina tarkoita sitä, ettäkö se kuulostaa hyvältä. Ehkä kuitenkin toivoa on, että livenä kuulostaa paremmalta .
Tämä tulee varmasti jakamaan mielipiteitä, sillä osa reagoi juuri tuolla tavoin, kun taas toisille se ääni on vaan yksinkertaisesti jotain lumoavan kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Tämä tulee varmasti jakamaan mielipiteitä, sillä osa reagoi juuri tuolla tavoin, kun taas toisille se ääni on vaan yksinkertaisesti jotain lumoavan kaunista.
Tarkennan vielä, ettei pelkkä ääni vaan melodia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut 80-luvulta asti. Kyllä on ollut poliittinen ja on varmaan jatkossakin. Sanoinkin, että ihmiset ovat väsyneet. Haluavat pitää hauskaa ja unohtaa murheet hetkeksi. Siksi tänä vuonna ei niin paljoa politikoida. Näin uskon..
Tänä vuonna jos milloin on tärkeää, että se pidetään poliittisena eikä anneta Venäjälle mahdollisuutta ajaa Eurooppa eri suuntiin. Se, että sinä olet väsynyt ei tarkoita, etteikö muut olisi
Musiikki ja politiikka on perinteisesti yritetty pitää erillään euroviisuissa ettei siellä ruvettaisi riitelemään. Turvajärjestelyihin ei riittäisi resursseja, jos politikointi olisi vapaata.
Ei siellä yleensä julkisesti politikoida, paitsi nyt viime vuosina sotatilanteiden vuoksi mutta joka kerta äänestävät maat raateineen ovat kiinnittäneet huomiota mikä on poliittinen tilanne ja pisteiden jaossa näkyy mitä maita minäkin vuonna suositaan. Yleensä naapurimaat antavat pisteitä toisilleen, Suomelle kautta aikain on herunut pisteitä pohjoismaista, Ruotsia lukuunottamatta, he usein ohittivat Suomen, meidän taas antaessa heille täydet pisteet.
Tuo netherlands vaikuttaa lupaavalta.
Alku oli unettava mutta sitten se siitä ikäänkuin piristyi.
Lupaavalta kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidän on vain sanottava noin, minä en usko.
KAJlla pitäisi ehkä olla vähän parempaa materiaalia, jos aikovat jotain käärijän kaltaista hypeä tavoitella. Ja etenkin jos kohde on nuoriso. Heidän vanhat juttunsa eivät ole ihan Bastun tasoa ja kieli voi olla myös yksi ongelma tässä pakkoruotsin luvatussa maassa.
Pitää kirjoittaa jokaisesta biisistä erikseen huonon muistin takia.
Mutta siis netherlands:
Toimii!
Alku unettava mutta sen jälkeen se lähtee siitä liikkeelle ja piristyy.
Lupaavaa.
Hieman numeroita tässä, katselulukuja viralliselta Eurovision Song Contest sivulta. Erikalla nyt 1,7 miljoonaa, kun ladattu kuukausi sitten. KAJ:lla nyt 929 000 ja illalla varmaankin täyttyy miljoona, kun kaksi vuorokautta tulee täyteen. Ja Melodifestivalenin reilu kaksi viikkoa sitten ladattua videota on katsottu nyt 3,7 miljoonaa kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimittaja olisi voinut myös tarkentaa mikä on normaali taso vpn:n käytössä.
Areenasta Mellofinaalia katsoi suorana 136 000, ei tunnu valtavan suurelta määrältä.
En tarkoittanut tuota, vaan itse musiikkia. EI sinne mitä tahansa sanoituksia hyväksytä, on joittenkin pitänyt tehdä muutoksia.