Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
7041/26028 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti on näin, mutta tähän asiaanhan ei saada varmuutta ennen kuin asia on tutkittu myös Melodifestivaalin taholtase on. Ikävintä tässä on se, että jos seuraavan kuukauden aikana vielä löytyykin jotain, niin se on KAJ joka siitä joutuu kärsimään, vaikkeivat he olekaan fuskaukseen osallistuneet itse. Måns saattaa hyvinkin vielä lähteä edustamaan. Siitä tulikin mieleen, kun luin tuota Iltalehden kommenttipalstaa, miten lapsellista kansaa ovat suomalaiset. Ilkutaan ja lällätetään. Samoin myös eri viisusivustoilla, pilkataan Månsia. Eikä oli kuin pari päivää, kun samat ihmiset itse ulisivat Käärijän jäämisestä toiselle sijalle, jotkut ulisevat vieläkin vaikka on kulunut jo pari vuotta. Että eiköhän suomalaiset ole niitä ruikuttajia ja huonoja häviäjiä. Mäns tuskin jää mäihäämään tapahtunutta lopun ikäänsä, kuten eräät suomalaiset.

Vierailija
7042/26028 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Areenasta Mellofinaalia katsoi suorana 136 000, ei tunnu valtavan suurelta määrältä.

Mutta sitä on katsottu jälkeenpäin enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7043/26028 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HS selvittänyt Mellojen aikaista VPN käyttöä Suomessa, eikä siinä ole havaittu mitään poikkeavaa:

DNA:n mukaan mitään piikkiä vpn-yhteyden käytössä ei näy lauantai-iltana. Viikonloppuisin vpn-käyttäjiä on niin paljon arkipäiviä vähemmän, että poikkeuksellinen käyttö olisi näkynyt mittauksissa.

Ei näy mitään erityistä piikkiä lauantai-iltana. Sen sijaan Yle Areena näkyy piikkinä, että kyllä ohjelmalla on ollut katsojia, lehdistöpäällikkö Ville Halonen sanoo.

Myös Telia Finlandin mukaan vpn-liikenne oli lauantai-iltana ja sunnuntaiyönä normaalilla tasolla.

TIETYSTI on ollut normaalia. Foliohatut on nyt vaan riisuttava!.

Toimittaja olisi voinut myös tarkentaa mikä on normaali taso vpn:n käytössä.

Eihän sillä ole mitään merkitystä, sillä oleellisempaa on, ettei käytössä ole ollut mitään normaalista poikkeavaa, vaikka jotkut kuvittelee suomalaisten innostuneen suurella joukolla ottamaan sen käyttöönsä voidakseen äänestää. 

Vierailija
7044/26028 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAJlla pitäisi ehkä olla vähän parempaa materiaalia, jos aikovat jotain käärijän kaltaista hypeä tavoitella. Ja etenkin jos kohde on nuoriso. Heidän vanhat juttunsa eivät ole ihan Bastun tasoa ja kieli voi olla myös yksi ongelma tässä pakkoruotsin luvatussa maassa.

No KAJ voi varmasti keikkailla Ruotsissakin, jos suomessa ei löydy kiinnostusta, mutta itse ainakin tykkään KAJin vanhasta musiikista enemmän kuin Käärijän muista biiseistä. KAJ on myös kertonut, että heillä on levyllinen uutta musiikkia tiedossa ja jos ne on tehty samojen ruotsalaisten tuottajien kanssa niin varmasti mukana on myös isoja hittejä.

Vierailija
7045/26028 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti on näin, mutta tähän asiaanhan ei saada varmuutta ennen kuin asia on tutkittu myös Melodifestivaalin taholtase on. Ikävintä tässä on se, että jos seuraavan kuukauden aikana vielä löytyykin jotain, niin se on KAJ joka siitä joutuu kärsimään, vaikkeivat he olekaan fuskaukseen osallistuneet itse. Måns saattaa hyvinkin vielä lähteä edustamaan. Siitä tulikin mieleen, kun luin tuota Iltalehden kommenttipalstaa, miten lapsellista kansaa ovat suomalaiset. Ilkutaan ja lällätetään. Samoin myös eri viisusivustoilla, pilkataan Månsia. Eikä oli kuin pari päivää, kun samat ihmiset itse ulisivat Käärijän jäämisestä toiselle sijalle, jotkut ulisevat vieläkin vaikka on kulunut jo pari vuotta. Että eiköhän suomalaiset ole niitä ruikuttajia ja huonoja häviäjiä. Mäns tuskin jää mäihäämään tapahtunutta lopun ikäänsä, kuten eräät suomalaiset.

Iltalehden vakiokommentoijat nillittävät aina ja kaikesta.

Vierailija
7046/26028 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikasta en muodostaa lopullista mielipidettä vielä.

Ennen kuin olen kuullut kaikki biisit.

Siinä on havaittavissa rokahtavaa meininkiä.

Eikös saksalaiset tykkää rokahtavasta meiningistä?

Vierailija
7047/26028 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Israel vaikutti tylsähköltä mutta laulajalla kaunis lauluääni.

Lisäksi mun mielestä myös itävalta oli tylsähkö.

Laulu pysyi koko aika suurinpiirtein samanlaisena.

Yllätyksetön.

Jos ei pidä balladeista, ne yleensä kuulostavat kaikki tylsiltä. Kuulun itse tähän porukkaan: mitä laahaavampi biisi, sitä tylsempi. Ei tainnut Ruotsin melloissa olla juurikaan balladeja?

Vierailija
7048/26028 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Areenasta Mellofinaalia katsoi suorana 136 000, ei tunnu valtavan suurelta määrältä.

Moni katsoi sen kiltisti varmaan myöhässä TV:sta. Osa meistä tykkää katsoa ruotsiksi, niin siihen käy SVT.

Vierailija
7049/26028 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sitä on katsottu jälkeenpäin enemmän.

Olen katsonut sen jo toistamiseen. Kun jo tietää lopputuloksen, toisella katselukerralla kiinnittää huomiota tiettyihin seikkoihin eri tavalla, esim. kilpailijoiden reaktioihin, kun äänestystulokset tulevat, jne.

Vierailija
7050/26028 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HS selvittänyt Mellojen aikaista VPN käyttöä Suomessa, eikä siinä ole havaittu mitään poikkeavaa:

DNA:n mukaan mitään piikkiä vpn-yhteyden käytössä ei näy lauantai-iltana. Viikonloppuisin vpn-käyttäjiä on niin paljon arkipäiviä vähemmän, että poikkeuksellinen käyttö olisi näkynyt mittauksissa.

Ei näy mitään erityistä piikkiä lauantai-iltana. Sen sijaan Yle Areena näkyy piikkinä, että kyllä ohjelmalla on ollut katsojia, lehdistöpäällikkö Ville Halonen sanoo.

Myös Telia Finlandin mukaan vpn-liikenne oli lauantai-iltana ja sunnuntaiyönä normaalilla tasolla.

Heidän on vain sanottava noin, minä en usko.

Miksi ihmeessä olisi sanottava? Et muutenkaan selvästi ymmärrä, että Ruotsin yleisöäänestys on monimutkaisempi kuin Suomessa, sillä pelkkä annettujen äänten määrä ei ratkaise, vaan siellä on useita eri ikäkategorioita ja kaikkien niiden äänet vaikuttaa yhdenvertaisesti lopputulokseen.

Kyllä ne oli ihan ruotsalaisia, joilta KAJn saamat yleisöäänet tuli, ja koska pisteet yleisöäänten osalta oli hyvin lähellä toisiaan, niin käytännössä raatien antamilla äänillä oli jopa yleisöä suurempi merkitys. Sehän se juurikin Månsia ja Johnia niin valtavasti järkytti, että KAJ menestyi myös raatiäänissä, mitä eivät heidän mielestään olisi ansainneet.

Vierailija
7051/26028 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako täällä sanoa, että Itävalta on suosikki? Ei särje korvia, on ihanan mahtipontinen ja synkkä.

Vierailija
7052/26028 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen kyllä että Ruotsi voittaa yleisöäänet.

Tässä maailmantilanteessa kaipaa piristystä.

Ja kajn biisissä sitä on.

Olisi aivan täydellistä, jos KAJ onnistuisi luomaan yleisöön Käärijän kaltaisen hypen.

en mä tiedä onnistuuko ihan sellaisessa kukaan, mutta paljon samoja merkkejä ilmassa, ja KAJ on jo ilmoitettu moneen paikkaan kesälle esiintyjäksi, siis isoihin paikkoihin, Tapiola Festareiden supersunnuntaihin ja Logomon terassikesään yms,  ja siinäkin mielessä vähän samaa Käärijään nähden on, että hehän joutuvat (nyt kylläkin omassa maassaan :D) varmastikin osassa paikoissa vetämään välispiikkejä yms itselleen vieraammalla kielellä eli suomeksi, se ei heiltä kaikilta ainakaan ihan sujuvasti onnistu, mutta siis i

Windows95Man on niitä esiintyjiä, jotka sopivat oikein hyvin Tapiola Festareiden kaltaisille esiintymisareenoille. Suurempaa turneeta odotellessa...

Vierailija
7053/26028 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelin itävallan biisiä nyt pidempään ja pystyn varmuudella sanomaan etten pidä siitä.

Liian oopperaa minun makuuni.

Laulajan ääni käy päähän ja korviin.

Ei ole minun makuuni.

Eroja on oopperatyyleissäkin ja sen laulajissa. Tuli mieleen, että joku suomalaisammattilainen olisi handlannut saman varmasti kauniimmin. Musiikinlaji, joka on Suomessa korkealla tasolla.

Vierailija
7054/26028 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidän on vain sanottava noin, minä en usko.

Kyllä se äänestys Ruotsissa on melkoisen hankalaksi tehty. Yhdessä mellojen osakilpailussa näytettiin, kun juontajan äiti opetteli Mello-appin käyttöä, ei siitä olisi mitään tullut ilman neuvojaa.

Vierailija
7055/26028 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää jatkaa noita arviointeja myöhemmin.

Ei pysty kuunnella biisejä kun lataa puhelinta.

Vetää virrat nollille.

Ellei sitten tossa toisessa ole virtaa.

Vierailija
7056/26028 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Juu tuo on todella monella Itävallan suhteen ongelmana. Sitä kappaletta ei pysty kuuntelemaan kokonaan läpi ennen kuin se kimeä ääni alkaa ottamaan korviin. Se, että pystyy laulamaan korkealla ei aina tarkoita sitä, ettäkö se kuulostaa hyvältä. Ehkä kuitenkin toivoa on, että livenä kuulostaa paremmalta .

Tämä tulee varmasti jakamaan mielipiteitä, sillä osa reagoi juuri tuolla tavoin, kun taas toisille se ääni on vaan yksinkertaisesti jotain lumoavan kaunista.

Itsellä vihloi korvia, enkä pidä muutenkaan korkeasta ja kimakasta äänestä. Tulee jotenkin stressaava olo. Mutta nämä on toki makuasioita ja monet tuntuu tykkäävän, kun youtubessa on Itävallalla eniten tykkäyksiä.  

Vierailija
7057/26028 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin kaikki uskovaiset kauhistelee veriset torahampaat irvessä Erikan biisiä ja esitystä.

Vierailija
7058/26028 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Majalla oli vaikka kiire kymmenvuotiaan poikansa ja muun perheensä luokse, emme voi tietää taustoja.

Onko hällä maja rauhaisa? :D

Vierailija
7059/26028 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KAJlla pitäisi ehkä olla vähän parempaa materiaalia, jos aikovat jotain käärijän kaltaista hypeä tavoitella. Ja etenkin jos kohde on nuoriso. Heidän vanhat juttunsa eivät ole ihan Bastun tasoa ja kieli voi olla myös yksi ongelma tässä pakkoruotsin luvatussa maassa.

No KAJ voi varmasti keikkailla Ruotsissakin, jos suomessa ei löydy kiinnostusta, mutta itse ainakin tykkään KAJin vanhasta musiikista enemmän kuin Käärijän muista biiseistä. KAJ on myös kertonut, että heillä on levyllinen uutta musiikkia tiedossa ja jos ne on tehty samojen ruotsalaisten tuottajien kanssa niin varmasti mukana on myös isoja hittejä.

Toivottavasti KAJ ei mene mukaan mihinkään Käärijän kaltaiseen hypetykseen, josta tuo ylempi kommentti puhuu. Ihmisillä on erilaisia käsityksiä "paremmasta materiaalista". KAJ: n vanhemmassa tuotannossa on hyviä sanoituksia ja monipuolista sisältöä, fiksuja ja osaavia kavereita. Toivottavasti heillä vielä säilyy huumori mukana touhussa, vaikka nyt joutuvatkin bisnesporukoitten, siipeilijöitten, hyväksikäyttäjien ja median kohteeksi eikä pelkästään ihailevien fanien - jotka nekin voi mennä liiallisuuksiin. Joutuvat valitettavasti tinkimään ainakin kiltteydestään ja oppimaan sanomaan ei, kun pyöritystä alkaa olla liikaa.

Vierailija
7060/26028 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää Viron biisi vaikuttaa huumori biisiltä.

Ei edelleenkään avaudu mulle.

Ketju on lukittu.