Euroviisut 2025/ virallinen
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (26028)
Vierailija kirjoitti:
Jos Ruotsi lähettää Månsin viisuihin se voittaa, vaikka biisi on umpitylsä. Erikan biisi on monivivahteisempi ja voimakkaampi, eikä varman päälle laskelmoitu tylsyys. Odotettavissa taas iso pettymys puusilmäjuryn toimesta.
Olihan se Loreenin Tattoo kuitenkin paljon parempi kuin tuo Månsin Revolution (vaikken siitäkään erityisemmin pitänyt). Monet youtubessakin haukkuvat tylsäksi ja geneeriseksi tuota Revolutionia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just kuulin tän Ruotsin karsinnoissa olevan biisin ekaa kertaa. Tää on tosi hyvä!
Jos ei näy tuo linkki, niin se on siis Klara Hammarström - On and on and on.
Tuo on tyypillinen euroviisu. Ruotsalainen. Jis valitaan, niin pärjää
Laulu tuntuu olevan vaikeaa.
On and on and on ON kyllä nimensä veroinen kappale... tuntuu, että biisi vaan jatkuu ja jatkuu. Ihan hyvä mutta liian tasapaksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just kuulin tän Ruotsin karsinnoissa olevan biisin ekaa kertaa. Tää on tosi hyvä!
Jos ei näy tuo linkki, niin se on siis Klara Hammarström - On and on and on.
Tuo on tyypillinen euroviisu. Ruotsalainen. Jis valitaan, niin pärjää
Laulu tuntuu olevan vaikeaa.
Ei säväytä tuokaan Klaran biisi, mutta ehkä kuitenkin parempi kuin se Månsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Ruotsi lähettää Månsin viisuihin se voittaa, vaikka biisi on umpitylsä. Erikan biisi on monivivahteisempi ja voimakkaampi, eikä varman päälle laskelmoitu tylsyys. Odotettavissa taas iso pettymys puusilmäjuryn toimesta.
Vaikka Ruotsi ei voittaisikaan, niin ei Erika ole lähelläkään 1 paikkaa. Taitaa jääde sijalle 20
Vielä on kappaleita kuulematta. Voihan olla että se todellinen pommi tulee vielä jostain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin "VOI olla toisinpäin", mutta olen samaa mieltä. Ajattelen, että kappaleen voimaannuttavaksi tarkoitetulla vaikutuksella voi olla merkitystä nuorille aikuisille, jotka vielä etsivät omaa seksuaalisuuttaan ja ovat epävarmoja. Lapset eivät sitä sanomaa tarvitse ja jos kypsempään ikään ehtineet ovat jo löytäneet oman juttunsa, ei aihe ole heille enää ajankohtainen.
Sori, mutta en kyllä ymmärrä millä tavalla Erikan kappale puhuttelee millään tavalla nuorille aikuisille omasta seksuaalisuudesta.
Enhän minäkään mitään ymmärrä, mutta yritän löytää selityksiä. Jos tykkää kappaleesta, se voi myös voimaannuttaa tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se olen vain minä, mutta tuosta erikan biisistä en saa mitenkään voimaannuttavaa enkä edes seksimyönteistä vaan siinä on (naisen) seksuaalisuus onnistuttu saamamaan jotenkin todella epämukavaksi ja pakkomielteiseksi eli saaminen ei ole yhtään iloinen hyvänmielen asia.
Tuosta puuttuu kaikki rentous ja pilke silmäkulmassa kun seksi, nautinto ja orgasmi on tehty tuollaiseksi tiukkapipoisuudeksi, että minä se tulen vaikka väkisin.
Tyylejä on monia, eikä kaikki sovi kaikille. Minä haluaisin nähdä kappaleita ihan muista aiheista Euroviisujen yhteydessä.
Onneksi olkoon, aivan ylivoimaisesti suurin osa viisubiiseistä kertoo jostain muusta kuin suorasukaisesti seksistä. Sodasta, rakkaudesta, rauhasta, mummoista, musiikin tekemisestä, kultaisista kengistä, työnteosta, nonbinäärisyydestä ja muutenkin itsensä löytämisestä, tanssimisesta, säännöistä vapautumisesta, juomisesta, ja siitä kuinka äiti osti traktorin. Siis ihan vaan esimerkkinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin "VOI olla toisinpäin", mutta olen samaa mieltä. Ajattelen, että kappaleen voimaannuttavaksi tarkoitetulla vaikutuksella voi olla merkitystä nuorille aikuisille, jotka vielä etsivät omaa seksuaalisuuttaan ja ovat epävarmoja. Lapset eivät sitä sanomaa tarvitse ja jos kypsempään ikään ehtineet ovat jo löytäneet oman juttunsa, ei aihe ole heille enää ajankohtainen.
Sori, mutta en kyllä ymmärrä millä tavalla Erikan kappale puhuttelee millään tavalla nuorille aikuisille omasta seksuaalisuudesta.
Enhän minäkään mitään ymmärrä, mutta yritän löytää selityksiä. Jos tykkää kappaleesta, se voi myös voimaannuttaa tai sitten ei.
Minä "voimaannun" Ich Kommesta lähinnä sen takia, että se on yksinkertaisesti vaan hyvä kappale. Siis se musiikki itsessään aktivoi mielihyvää aivoissa, ei niinkään sanoitus tai viesti. Cha Cha Chan kanssa on vähän sama juttu, että pelkkä musiikki riittää luomaan energisen ja hyvänmielen tunteen, sanoituksesta viis.
Tuntuu kyllä että Suomessa musiikkiin suhtaudutaan edelleen vähän kuin runonlauluna, sanoitus ja sanoma on kaiken analyysin keskiössä ja musiikki on pelkkää säestystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä "voimaannun" Ich Kommesta lähinnä sen takia, että se on yksinkertaisesti vaan hyvä kappale. Siis
Jep. Ja sanoohan yksi viisuklassikko mm. I got only one rile, always stay cool, like a swimming pool. Ei tää ole niin vakavaa 😅.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä "voimaannun" Ich Kommesta lähinnä sen takia, e
Monetary breakdance!
Hups, I got only one RULE tietenkin.
No rules! 😁
Onhan viisuissa kuultu muuten sellainenkin lyriikan helmi kuin "miiitäs nyt, kesän panot nyt!" :D
Vierailija kirjoitti:
Onhan viisuissa kuultu muuten sellainenkin lyriikan helmi kuin "miiitäs nyt, kesän panot nyt!" :D
Ai niin tämä!!! Olin autuaasti unohtanut 😂😂😂.
Vierailija kirjoitti:
Radiosta tuli juuri Miriam Bryantia ja mietin, että silloin voisin Ruotsia kyllä äänestääkin, jos Miriam osallistuisi jollain kauniilla suomenkielisellä biisillä. Voisi tuoda ruotsinsuomalaisuuttakin Euroopan tietoon.
Kaunis ja kannatettava ajatus, mutta miten mahtaisi ruotsalainen yleisö (=äänestäjät) vastaanottaa suomenkielisen laulun? Luontevampaa hänen olisi silloin laulaa UMK:ssa.
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa sex ja paneminen yms. ja siksipä fanitan KAJ'ta!
Miten Kaj liittyy seksiin ja panemiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa sex ja paneminen yms. ja siksipä fanitan KAJ'ta!
Miten Kaj liittyy seksiin ja panemiseen?
Niinno kyllähän sitä jotkut varmaan saunassakin paneskelee.
Mutta millä muulla tavalla muka liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Radiosta tuli juuri Miriam Bryantia ja mietin, että silloin voisin Ruotsia kyllä äänestääkin, jos Miriam osallistuisi jollain kauniilla suomenkielisellä biisillä. Voisi tuoda ruotsinsuomalaisuuttakin Euroopan tietoon.
Kaunis ja kannatettava ajatus, mutta miten mahtaisi ruotsalainen yleisö (=äänestäjät) vastaanottaa suomenkielisen laulun? Luontevampaa hänen olisi silloin laulaa UMK:ssa.
No joo, myönnän että on epärealistista. Ei ruotsalaiset haluaisi ottaa suomenkielistä kappaletta mukaan melloihin tai ainakaan äänestää sitä voittoon. Aina voi unelmoida kuitenkin, kun täällä kerran muutkin unelmoivat KAJn voittavan viisut...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Maltan tyttö pudottaa Erikan kisasta. Iso Britanniasta tulee ääniä ja Ausseista, jokunen Lontoon pubista pudottaa Suomelle pari soittoa. Kuuntelin ja katsoin tuon Maltan edustajan esityksen. Jumppapallot on typeriä, mutta Miriana Conte osaa laulaa ja on osallistunut jopa laulun kirjoittamiseenkin. Seksikäs nainen jolla on hieman enemmän päällä kuin on Erikalla. Ei sitä tartte koko laitteistoa esitellä.
Ei pudota. Tämä ei ole Malta vastaan Suomi. Molemmat menevät kirkkaasti finaaliin. Mirianan pitää myös petrata laulua, karsinnassa meni nuotin vierestä monessa kohtaa. Toki Erikallakin on parannettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Juryjen suosikki, tietty, mutta miksi yleisö äänestäisi tylsää biisiä, siihen Månsin kuviteltu viisuvoitto voisi kariutua.
Seksi ei enää ole in euroviisuissa ja saman voisi sanoa politiikasta. Politiikkaa ei saisi sotkea musiikkikisaan.