Euroviisut 2025/ virallinen
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (26028)
Milkshakeman ja Ich komme ovat irroittaneet palstan seksikielteisten aseksuaalien kielekannat! Jotenkin ristiriitaista viestiä jaatte.
Minä tykkäsin jopa tosta Smell like animal ja lisäksi pidän myöskin Erikasta ja Australiasta, saunabiisi ja Viron Tommy taas eivät iske yhtään. Maltakaan ei oikein omaan makuun, vaikka onhan ne pallot hauska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt käsi sydämellä: Olisiko Bara Bastusta tullut jo Käärijä-huumaan verrattu ilmiö, jos biisin esittäjä olisi ollut Pelle Svensson Karlskogasta?
Riippuu Pelle Svenssonista. Mutta samalla konseptilla niin kyllä. Lavashow ja osa kirjoittajista on Ruotsalaista
Vähän uskallan epäillä, ettei Pellen biisi olisi saanut suomalaisilta isoa huomiota. Iltasanomat olisi saattanut otsikoita "Pilkataanko suomalaisia taas Melloissa" tai jotain muuta vihjailevaa.
Samanlaisena tavallaan Suomelle naureskeluna koen sen nyt, ei merkitystä tolla suomenruotsalaisuudella itselle, yhtään Spotify kuuntelua en ole tälle renkutukselle antanut.
No onhan se joo vähän sellaista, kun kyseessä kuitenkin ruotsia puhuvat tyypit, ja suomenkieliset sanat luokkaa yksi kaksi kolme sauna PERKELE. Onhan siellä vielä se klassinen Ei Saa Peittääkin saatu mukaan :D
Naurattaa vähän miten ihmiset ei huomaa että tämä kappale on selkeästi tehty nimenomaan ruotsalaisten makuun ja heidän käsitykselle suomalaisuudesta. Siinä mielessä se ajatus tämän esityksen aitoudesta ontuu vähän.
Vierailija kirjoitti:
Milkshakeman ja Ich komme ovat irroittaneet palstan seksikielteisten aseksuaalien kielekannat! Jotenkin ristiriitaista viestiä jaatte.
Miten niin ristiriitaista? Ei se ettei itse halua tehdä jotain tarkoita sitä ettei hyväksy muiden nauttivan siitä, tai että sen haluaa kieltää muiltakin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt käsi sydämellä: Olisiko Bara Bastusta tullut jo Käärijä-huumaan verrattu ilmiö, jos biisin esittäjä olisi ollut Pelle Svensson Karlskogasta?
Ehkä siihen olisi silloin reagoitu samalla tavalla kuin Viron viisuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ristiriitaista? Ei se ettei itse halua tehdä jotain tarkoita sitä ettei hyväksy muiden nauttivan siitä, tai että sen haluaa kieltää muiltakin.
"Seksi ei kiinnosta yhtään, suorastaan päinvastoin, mutta suosikkibiisini ovat Suomen ja Australian biisit"
Vaikea ymmärtää tän ketjun KAJ vihaa. Symppiskavereita, jotka edustaa Melloissa hyvällä asenteella ja meiningillä ja levittää saunan ilosanomaa. Ovat varmasti jo nyt saavuttaneet paljon enemmän kuin mitä kuvittelivat saavansa ja saaneet myös monet suomenkieliset suomalaiset innostumaan heidän biisistä. Onko kyse kielteisistä asenteista suomenruotsalaisia kohtaan, vai mikä on homman nimi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu Pelle Svenssonista. Mutta samalla konseptilla niin kyllä. Lavashow ja osa kirjoittajista on Ruotsalaista
Tuosta ei olisi tullut UMK:n kautta ikinä tuollaista ilmiötä joten siksi hyvä, että ovat ehdolla mellossa ja toivottavasti ruotsalaiset myös ymmärtää äänestää tuo euroviisuedustajakseen. Tuosta bara bada bastu- kappaleesta tulee näin ysärin nuorelle mieleen se macarena-biisi joka oli sen yhden kesän ajan aivan älytön ilmiö ja biisi soi kyllästymiseen asti aivan kaikkialla. Ja lähestulkoon kaikki lauloi mukana vaikka eihän niitä sanoja juuri kukaan ymmärtänyt ja melko älytönhän se(kin) kappale on. Se vaan oli (on) niin tarttuva.
Tietyllä tapaa tämä bara bada bastu on tarttuvampi, hyväntuulisempi ja vähemmän ärsyttävä ja saa ihmiset hymyilemään ja hyvälle mielelle. Just täydellinen euroviisu tässä maailman ajassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Seksi ei kiinnosta yhtään, suorastaan päinvastoin, mutta suosikkibiisini ovat Suomen ja Australian biisit"
No onpas nyt hankalaa. Siis seksi ei kiinnosta siinä mielessä että ITSE haluaisin sitä harrastaa, mutta en mä yökkäile ja märise sille jos joku muu siitä puhuu tai sitä harrastetaan telkkarissa tai joku laulaa siitä.
MINUN alapäähän siis ei ole kenelläkään asiaa, mutta mua ei haittaa aihe tippaakaan jos toimijoina on jotkut muut. Selkiskö, vai pitääkö vääntää rautalangasta vielä enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vaikea ymmärtää tän ketjun KAJ vihaa. Symppiskavereita, jotka edustaa Melloissa hyvällä asenteella ja meiningillä ja levittää saunan ilosanomaa. Ovat varmasti jo nyt saavuttaneet paljon enemmän kuin mitä kuvittelivat saavansa ja saaneet myös monet suomenkieliset suomalaiset innostumaan heidän biisistä. Onko kyse kielteisistä asenteista suomenruotsalaisia kohtaan, vai mikä on homman nimi?
Ei heitä kukaan vihaa, heidän esityksensä oli kiva ja hauska, mutta ainakin itse pidän enemmän parista muusta biisistä eikä yhtyekään suuremmin kiinnosta. Tykkää kuka tykkää ja toinen saa olla tykkäämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kappale on erika-fanaatikkojenkin mielestä oikeasti iso uhka Erikalle ja siksi sitä pitää vihata ja toivoa, ettei ruotsalaiset mene sitä valitsemaan.
Todellisuudessa Erika ei tule voittamaan vaikka tuo KAJ ei mukana olisikaan.
Ei ole uhka. Pidän kappaletta vaan melko ohueen vitsiin pohjautuvana hupailuna, jota ei paria kertaa enempää jaksa kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onpas nyt hankalaa. Siis seksi ei kiinnosta siinä mielessä että ITSE haluaisin sitä harrastaa, mutta en mä yökkäile ja märise sille jos joku muu siitä puhuu tai sitä harrastetaan telkkarissa tai joku laulaa siitä.
MINUN alapäähän siis ei ole kenelläkään asiaa, mutta mua ei haittaa aihe tippaakaan jos toimijoina on jotkut muut.
Jatkuvasti siitä kuitenkin jaksat puhua.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, missä tuo Karlskoga sijaitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, missä tuo Karlskoga sijaitsee.
Se on kaupunki Ruotsissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MINUN alapäähän siis ei ole kenelläkään asiaa, mutta mua ei ha
Jännästi yrität nyt tunnistaa kirjoittelijoita. Minä en ole maininnut seksiä muualla kuin tuossa yhdessä ainoassa viestissä.
Sitten on sellainenkin juttu, että joitain ihmisiä seksi voi kiinnostaa ajatuksen tasolla, vaikka sitä ei kiinnostaisi itse harrastaakaan oikeassa elämässä. Seksuaalisuutta on kuule niin monenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Ilmankos joidenkin on ollut vaikea ymmärtää, miksi Erikan biisi on vaivaannuttava ja takapajuisen oloinen monelle naiselle, kun itse ovat aseksuaaleja eivätkä ymmärrä seksistä mitään.
Tai sitten se koetaan uhkaavaksi ja vaivaannuttavaksi, koska niin monella heteronaisella on sisäistettyä naisvihaa, jonkinlainen kompleksi omasta seksuaalisuudestaan sekä lisäksi kokemusta ukoista, joita ei kiinnosta naisen tyydytys sitten pätkääkään. Ei aseksuaalisuus tarkoita sitä, että on täysin pihalla kaikesta seksiin liittyvästä.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten se koetaan uhkaavaksi ja vaivaannuttavaksi, koska niin monella heteronaisella on sisäistettyä naisvihaa, jonkinlainen kompleksi omasta seksuaalisuudestaan sekä lisäksi kokemusta ukoista, joita ei kiinnosta naisen tyydytys sitten pätkääkään. Ei aseksuaalisuus tarkoita sitä, että on täysin pihalla kaikesta seksiin liittyvästä.
Taitaa olla toisinpäin.
Ei heidän, jotka saavat hyvää seksiä ja ovat sinut seksuaalisuutensa kanssa tarvitse jatkuvasti seksistä puhua ja fanittaa kappaleita, jotka puhuvat vain seksistä.
Tuntuu, että he joiden koko oma kokemus itsensä viehättävyydestä on sidoksissa seksiin ja siitä puhumiseen.
Oletko mustasukkainen KAJ:n saamasta huomiosta? Tässä maassa on mielipidevapaus, ei ole sitä yhtä ainoata oikeata mielipidettä. Tässä lytätään muita kirjoittajia ihan kuin olisi jokin nollasummapeli käynnissä. Pidä tunkkisi