Euroviisut 2025/ virallinen
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (26028)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä Australia saa osallistua euroviisuihin?
Ainakin jo muutamien vuosien ajan.
Eihän se kuulu eurooppaan?
Fanittivat niin paljon että päästettiin säälistä mukaan.
Kyseessä on muutenkin Eurovision laulukilpailu, ei Euroopan laulukilpailu: eihän Israel tai Marokkokaan ole "Eurooppaa".
Euroviisut sanasta saa käsityksen että vaan euroopan maat saa osallistua.
Kyseessä on EUROOPAN yleisradiounionin jäsenten välinen laulukilpailu. Valko-Venäjä on erotettu unionista ja Venäjä erosi oma-aloitteisesti, koska ei saanut enää osallistua Eurovision laulukilpailuun. Israel on jäsenenä tässä unionissa, mutta myös maita, kuten Tunisia ja Algeria, jotka eivät ole koskaan osallistuneet laulukilpailuun. Marokko on osallistunut kerran, vuonna 1980, mutta ei sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ilmankos joidenkin on ollut vaikea ymmärtää, miksi Erikan biisi on vaivaannuttava ja takapajuisen oloinen monelle naiselle, kun itse ovat aseksuaaleja eivätkä ymmärrä seksistä mitään.
Aseksuaalisuus ei tarkoita ettei "ymmärrä seksistä mitään" ja aseksuaaleja on alle 1% väestöstä. Eli ei heitä kovin montaa ole täällä kirjoittamassa.
Vierailija kirjoitti:
Laitan tännekin, vaikka 10 vuotta tästä on jo kirjotettu: Euroviisut ovat EBUn jäsenmaitten yhteinen laulukilpailu, eikä Eurooppalaisten maitten laulukilpailu. Australia on EBUn jäsen ja siten heillä on täysi oikeus osallistua.
No sit on kirjoitettu väärin. Ei Australia ole EBUn jäsen. Täällä jäsenmaat ja muut jäsenet: https://www.ebu.ch/about/members
Australia on kutsuttu erikseen Euroviisuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milkshakeman ja Ich komme ovat irroittaneet palstan seksikielteisten aseksuaalien kielekannat! Jotenkin ristiriitaista viestiä jaatte.
Miten niin ristiriitaista? Ei se ettei itse halua tehdä jotain tarkoita sitä ettei hyväksy muiden nauttivan siitä, tai että sen haluaa kieltää muiltakin.
"Seksi ei kiinnosta yhtään, suorastaan päinvastoin, mutta suosikkibiisini ovat Suomen ja Australian biisit"
No onpas nyt hankalaa. Siis seksi ei kiinnosta siinä mielessä että ITSE haluaisin sitä harrastaa, mutta en mä yökkäile ja märise sille jos joku muu siitä puhuu tai sitä harrastetaan telkkarissa tai joku laulaa siitä.
MINUN alapäähän siis ei ole kenelläkään asiaa, mutta mua ei ha
"Jatkuvasti jaksat siitä puhua"
Minä olen se toinen kirjoittaja, meitä on täällä useampi kuin yksi. Nimenomaan en seksistä juurikaan puhu, en sitä mieti enkä harrasta, kun se nyt vaan ei ole mulle olennainen asia elämässä. Silti voin tykätä Ich Kommesta ja Milkshake manistä, ja jopa kirjoittaa tänne tuon YHDEN edellisen viestini siitä, miksi biisien aiheet ei haittaa mua vaikka olen seksikielteinen ace. Ne on hyviä biisejä ja sillä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävää, miten jotkut törmäävät Ich komme kappaleessa joko Erikaan , Dannyyn, seksi-teemaan tai mihin lie ovatkaan fakkiutuneet eivätkä pääse niiden ohi näkemään kappaleen omaperäisyyttä, riemua, voimaa ja huumoria.
Hyvä nähdä pitkästä aikaa erilainen kommentti siitä kappaleesta. Olen pitkälti samaa mieltä esittäjän ja kappaleen osalta, mutta... seksi-teema ei ole ihmisiä yhdistävä, kaikille iloa tuottava aihe Euroviisu-ehdokkaana. Osa ajattelee mustavalkoisesti, että kyseenalaistajat ovat seksikielteisiä ihmisiä.
No siis, mä olen seksikielteinen, ja aseksuaali (kaikki acet eivät ole seksikielteisiä mutta mä oon, ihan ehdoton ei koko asialle). Ja mun lempibiisit tämän vuoden viisuissa on tähän mennessä Ich Komme, Milkshake Man ja
Ei muakaan kiinnosta seksi ja parisuhde asiat juuri yhtään.
Mutta se ei tarkoita ettei mitään omaakivaa harrastaisi kuitenkaan.
Kaikki tajuaa mitä tuolla tarkoitan.
Ei muakaan kiinnosta seksi ja parisuhteet.
Ehkä joskus kiinnostaa ehkä ei.
Jokaisen oma asia on se.
Radiosta tuli juuri Miriam Bryantia ja mietin, että silloin voisin Ruotsia kyllä äänestääkin, jos Miriam osallistuisi jollain kauniilla suomenkielisellä biisillä. Voisi tuoda ruotsinsuomalaisuuttakin Euroopan tietoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen rinnastus, ei liity mitenkään Nemoon, ja hieman eri tason jatkuvaa tuputusta nytten.
Liittyy, tuohon että omasta näkökulmasta kaikki ärsyttävä on aina tuputusta. Joku kirjoittaa KAJsta positiivisen kommentin, se joka ei tykkää KAJsta itkee miksi KAJta tuputetaan. Nemo sanoo olevansa nonbinäärinen, sateenkaariasioista ärsyyntyvä itkee tuputuksesta. Erika laulaa seksikkään biisin, siitä ärsyyntyvä itkee miksi p-rnoa tuputetaan naamalle. Jne. Vaikka mistään "tuputuksesta" ei todellakaan ole kyse, vaan ihan tavallisista asioista, oman suosikin mainitsemisesta, laulun aihepiiristä puhumisesta jne.
Edelleenkään kyse ei ole siitä ettei KAJta saisi kehua ja kannustaa, vaan siitä että sen vertaaminen hitto soikoon KÄÄRIJÄÄN ja maalailu joksikin Suomen "oikea
Tämän takia onkin parempi että KAJ on Ruotsin edustaja, eikä Suomen. Sitten jos ja kun KAJ voittaa koko euroviisut niin nämä samat vähättelevät tyypit eka ihmettelee että miten tässä nyt oikein näin kävi ja hetken päästä itkee perään kun Ruotsi voitti eikä Suomi. :D
Eikä Erikan biisi erityisen suuresti ole mieleeni.
Belgia on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten se koetaan uhkaavaksi ja vaivaannuttavaksi, koska niin monella heteronaisella on sisäistettyä naisvihaa, jonkinlainen kompleksi omasta seksuaalisuudestaan sekä lisäksi kokemusta ukoista, joita ei kiinnosta naisen tyydytys sitten pätkääkään. Ei aseksuaalisuus tarkoita sitä, että on täysin pihalla kaikesta seksiin liittyvästä.
Taitaa olla toisinpäin. Ei heidän, jotka saavat hyvää seksiä ja ovat sinut seksuaalisuutensa kanssa tarvitse jatkuvasti seksistä puhua ja fanittaa kappaleita, jotka puhuvat vain seksistä. Tuntuu, että he joiden koko oma kokemus itsensä viehättävyydestä on sidoksissa seksiin ja siitä puhumiseen.
Sanoisin "VOI olla toisinpäin", mutta olen samaa mieltä. Ajattelen, että kappaleen voimaannuttavaksi tarkoitetulla vaikutuksella voi olla merkitystä nuorille aikuisille, jotka vielä etsivät omaa seksuaalisuuttaan ja ovat epävarmoja. Lapset eivät sitä sanomaa tarvitse ja jos kypsempään ikään ehtineet ovat jo löytäneet oman juttunsa, ei aihe ole heille enää ajankohtainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten se koetaan uhkaavaksi ja vaivaannuttavaksi, koska niin monella heteronaisella on sisäistettyä naisvihaa, jonkinlainen kompleksi omasta seksuaalisuudestaan sekä lisäksi kokemusta ukoista, joita ei kiinnosta naisen tyydytys sitten pätkääkään. Ei aseksuaalisuus tarkoita sitä, että on täysin pihalla kaikesta seksiin liittyvästä.
Taitaa olla toisinpäin. Ei heidän, jotka saavat hyvää seksiä ja ovat sinut seksuaalisuutensa kanssa tarvitse jatkuvasti seksistä puhua ja fanittaa kappaleita, jotka puhuvat vain seksistä. Tuntuu, että he joiden koko oma kokemus itsensä viehättävyydestä on sidoksissa seksiin ja siitä puhumiseen.
Sanoisin "VOI olla toisinpäin", mutta olen samaa mieltä. Ajattelen, että kappaleen voimaannuttavaksi tarkoitetulla vaikutuksella voi olla merkitystä nuorille aikuisille, jo
Tai sitten kaikki ei ajattele tälläisiä voimaantumisasioita kyseisestä kappaleesta yhtään pätkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin "VOI olla toisinpäin", mutta olen samaa mieltä. Ajattelen, että kappaleen voimaannuttavaksi tarkoitetulla vaikut
Tai sitten kaikki ei ajattele tälläisiä voimaantumisasioita kyseisestä kappaleesta yhtään pätkää.
Se on Erikan esille tuoma teema.
Ruotsin viisut voittaa Måns. Taattua turvallista ja hyvää musiikkia. Kaj on hyvä huumoribändi mutta ei pärjää. Ja Erikaan en usko. Norjalla ihan ok biisi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se olen vain minä, mutta tuosta erikan biisistä en saa mitenkään voimaannuttavaa enkä edes seksimyönteistä vaan siinä on (naisen) seksuaalisuus onnistuttu saamamaan jotenkin todella epämukavaksi ja pakkomielteiseksi eli saaminen ei ole yhtään iloinen hyvänmielen asia.
Tuosta puuttuu kaikki rentous ja pilke silmäkulmassa kun seksi, nautinto ja orgasmi on tehty tuollaiseksi tiukkapipoisuudeksi, että minä se tulen vaikka väkisin.
Tyylejä on monia, eikä kaikki sovi kaikille. Minä haluaisin nähdä kappaleita ihan muista aiheista Euroviisujen yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vinkki: Vauvapalstalla on erikseen oma osasto Seksi-aiheesta kiinnostuneille. Tämä on Euroviisut 2025 -ketju.
Anteeksi vain palstapoliisi mutta en ole kiinnostunut seksistä enkä parisuhteista.
Eikä mun viesteissä ole dislikettävää.
Ootte naurettavia.
Serbian 2. semissä esiintyy tänään ykkössuosikki Mimi Mercedez ja Turbo Zurka: Nije yes yes yes, Nego da da da. Biisi on kiva mutta Mimi on välillä jäykkä kuin lyhtypylväs. Eli mahdollinen kilpakumppani Erikan ryhmään.
Jos Ruotsi lähettää Månsin viisuihin se voittaa, vaikka biisi on umpitylsä. Erikan biisi on monivivahteisempi ja voimakkaampi, eikä varman päälle laskelmoitu tylsyys. Odotettavissa taas iso pettymys puusilmäjuryn toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin "VOI olla toisinpäin", mutta olen samaa mieltä. Ajattelen, että kappaleen voimaannuttavaksi tarkoitetulla vaikutuksella voi olla merkitystä nuorille aikuisille, jotka vielä etsivät omaa seksuaalisuuttaan ja ovat epävarmoja. Lapset eivät sitä sanomaa tarvitse ja jos kypsempään ikään ehtineet ovat jo löytäneet oman juttunsa, ei aihe ole heille enää ajankohtainen.
Sori, mutta en kyllä ymmärrä millä tavalla Erikan kappale puhuttelee millään tavalla nuorille aikuisille omasta seksuaalisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Jos Ruotsi lähettää Månsin viisuihin se voittaa, vaikka biisi on umpitylsä. Erikan biisi on monivivahteisempi ja voimakkaampi, eikä varman päälle laskelmoitu tylsyys. Odotettavissa taas iso pettymys puusilmäjuryn toimesta.
Vaikka Ruotsi ei voittaisikaan, niin ei Erika ole lähelläkään 1 paikkaa. Taitaa jääde sijalle 20
Taisitte olla samaa mieltä Puppystakin, että ainoa syy miksi kaikki eivät tykänneet siitä oli Erikafanaattisuus.