Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisesta tuli ylimielinen?

Vierailija
10.02.2025 |

Ollaan oltu naimisissa kymmenen vuotta ja on mennyt mielestäni hyvin. Pientä lasta ollaan hoidettu aika tasaisesti, minä kuitenkin enemmän, koska työaikani on lyhyempi.

Vaimoni käytöksessä on kuitenkin jokin muuttunut. Aiemmin tasainen ja peruskiltti nainen on muuttunut töksöhteleväksi ja välillä suorastaan ylimieliseksi, minua haukkuu, mutta minun pitäisi olla se anteeksipyytelevä ja hän jää vihaisena pyörittelemääm mieleensä koko päiväksi pienetkin sanat heti aamulla. Siis sellaiset sanat, että yrittää pitää puoliaan, ei haukkua.

Esimerkiksi aamulla olisi pitänyt tyhjentää tiskikone heti sen sijaan, että syötin meidän lasta. Hän ei sitä tee aamulla, jäänyt minulle. Edelleen vihainen siitä, etten sitä ollut tehnyt. Hän pystyy nostamaan puheen erosta ikäänkuin kiusaten minua, sitten ei kuitenkaan halua puhua siitä onko se jotain mitä hän itse haluaa. Sellaista uhkailua.

Minå ihmettelen sitä, että miten aiemmin tasainen ihminen on muuttunut. Uusimpana lisänä tämä suuresti vahvistunut itseluottamus ja ylimielisyys. Aivan kuin hän tietäisi pärjäävänsä ilman minua vallan mainiosti, että minä en pärjäisi ilman häntä. Samaan aikaan lapsen hoito jää yhä enemmän ja enemmän minun vastuulleni.

Miltä tämä kuulostaa?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero tulossa. Jos teillä ei ole avioehtoa ja sinulla on omaisuutta, nyt kannattaa alkaa realisoimaan sitä ja pikkuhiljaa nostaa sitä käteiseksi piiloon.

Vierailija
22/66 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se naisilla hankalaa, kun kaikki pitää vääntää salakieleksi ja valehteluksi, ihmettelee siinä sitten kun rehellisyyteen ja suoruuteen tottunut mies ei tajua!

Eikö se koskaan ällötä olla juonitteleva kieroilija?

Taidat kuvata lähinnä ap:ta

e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllästynyt siihen ettet huomioi häntä naisena. Milloin olet aidosti kehunut häntä, tai ylipäätään ajatellut että onpas siinä kaunis, ihana ja älykäs nainen? Asennoitumisesi paistaa hänelle läpi. Ehkäpä joku muu mies on kohdellut häntä nyt hyvin esim. työympyröissä, ja hän on äkkiä muistanut että on myös nainen ja arvokas ihminen, eikä vain kodinkone.

Tai sitten hän vain haluaa erota, ja koettaa saada sinut ehdottamaan sitä olemalla mahdollisimman inhottava.

Vierailija
24/66 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko hänellä joku syy vaatia tiskikoneen tyhjennys heti aamulla ennen lapsen syöttämistä? Kuulostaa idioottimaiselta.

Vierailija
25/66 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen kuulostaa turhautuneelta elämäänsä ja ilmaisee sen tiuskimalla miehelle. Muutoksen on tapahduttava muuten ajauduttu umpikujaan.

Vierailija
26/66 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi aiemmin niin mukava nainen tekee tätä? Tiedän, että hänen äitinsä on pompottanut miestään koko heidän avioliiton ajan, mutta hän on pitänyt sitä liittoa huonona.

Jos minä olisin kuten vaimoni ja panostaisin uraani ja lapsen hoitamista pitäisin uran esteenä (lapsihan sairastaa, pitää viedä hoitoon ja hakea kotiin, ruokaa tehdä, käydä kaupassa ja lapsen kanssa pitäisi tehdä jotain yhdessäkin), niin mistään ei tulisi mitään. Jäisi häneltä harrastukset ja työnteko aika vähiin, kun minä se tässä näissä asioissa joustan.

Vierailija
27/66 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät kykene rakastamaan miestä aidosti. Rakkaus loppuu ilman syytä tai mistä syystä tahansa koska vaan.

Vierailija
28/66 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllästynyt siihen ettet huomioi häntä naisena. Milloin olet aidosti kehunut häntä, tai ylipäätään ajatellut että onpas siinä kaunis, ihana ja älykäs nainen? Asennoitumisesi paistaa hänelle läpi. Ehkäpä joku muu mies on kohdellut häntä nyt hyvin esim. työympyröissä, ja hän on äkkiä muistanut että on myös nainen ja arvokas ihminen, eikä vain kodinkone.

Tai sitten hän vain haluaa erota, ja koettaa saada sinut ehdottamaan sitä olemalla mahdollisimman inhottava.

Joka päivä hän saa huomiotani. Jos olisit lukenut aloitukseni ja myöhemmät viestini, niin tietäisit, että minä taidan olla enemmän se kodinkone tässä.

Vierailija
29/66 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä hyvin mies on voinut jäädä ilman huomiota, jolloin häntä ei vastavuoroisesti kiinnosta antaa huomionosoituksia vaimolle.

Vierailija
30/66 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei kunnioita kilttiä miestä.

Vierailija
31/66 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät kykene rakastamaan miestä aidosti. Rakkaus loppuu ilman syytä tai mistä syystä tahansa koska vaan.

Totta. Mies on vain hyödyllinen tuodessaan rahaa ja tyydyttäessään naisen tarpeet. Naiset kyllästyvät mieheen. Ja alkaa tuollainen käytös.ylimielinen suhtautuminen toiseen. Tullut nähtyä liian monta kertaa. 

Vierailija
32/66 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että mies voisi saada kotitöiden ja lasten hoitamisesta edes vähän kunnioitusta, vaikka vaimo ei pystyisi enää rakkautta antamaan ja tuntemaan. Vai katsotaanko kiltteys nykyään jo sairaudeksi?

Vierailija
33/66 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä en ymmärrä. Jos mies on kunnioittava ja hyvä mies, miksi sitä ei kohtaan ei voi olla kunnioittava?

Vierailija
34/66 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on uusi ja parempi mies kuin sinä joten hyväksy se ja ole onnellinen hänen puolestaan.

Vierailija
35/66 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy voi olla ihan tiedostamatonkin. Tosin en ole keittiöpsykologisoinnin kannalla. 

Mulle kävi liitossa niin, että vaimo menetti kaiken kunnioituksen minua kohtaan, kun olin tossukka. Yritin miellyttää liikaa. Hoidin lasta (kyllä hänkin, opiskeli). Lisäks tuo opiskelu kuormitti häntä. Ehkä sun vaimoa kuormittaa työt. 

Mutta siis pääpointti: se, että sulla on nyt enemmän se kasvattajan ja passaajan rooli teidän perheessä, saattaa inhottaa naista alitajusesti. Miehen pitäs kumminkin olla se pääpomo. Tää on vaan biologista, eikä sille voi mitään vaikka kaikki naistenlehdet ois täynnä tasa-arvosta puhetta ja muusta potaskasta.

Vierailija
36/66 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy voi olla ihan tiedostamatonkin. Tosin en ole keittiöpsykologisoinnin kannalla. 

Mulle kävi liitossa niin, että vaimo menetti kaiken kunnioituksen minua kohtaan, kun olin tossukka. Yritin miellyttää liikaa. Hoidin lasta (kyllä hänkin, opiskeli). Lisäks tuo opiskelu kuormitti häntä. Ehkä sun vaimoa kuormittaa työt. 

Mutta siis pääpointti: se, että sulla on nyt enemmän se kasvattajan ja passaajan rooli teidän perheessä, saattaa inhottaa naista alitajusesti. Miehen pitäs kumminkin olla se pääpomo. Tää on vaan biologista, eikä sille voi mitään vaikka kaikki naistenlehdet ois täynnä tasa-arvosta puhetta ja muusta potaskasta.

Ei mikään "pääpomo" vaan breadwinner. Mies joka pakottaa naisen töihin kieltää häneltä naiseuden (äitiys). Mies joka hoitaa vauvaa tekee tämän vielä rajummin. Sellainen mies on kuin kääpä, ei millään tasolla ihailtava vaan täysi ohikäveltävä. Toki järki-kämppisliitossa voi asua tällaisenkin kanssa, mutta sitten kun alkaa se vonkaaminen ja loukkaantuminen siitä ettei kunnioita hänen pakkomiellettään siittää läpi elämänsä, vaikkei anna naisen olla edes nainen eli äiti, ollaan painekattilan räjähdyspisteessä. Mitä kakaramaisemmin mies tähän suhtautuu ja uhriutuu, sitä oksettavammaksi naisen silmissä muuttuu

Vierailija
37/66 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero tulossa. Jos teillä ei ole avioehtoa ja sinulla on omaisuutta, nyt kannattaa alkaa realisoimaan sitä ja pikkuhiljaa nostaa sitä käteiseksi piiloon.

Kuule jos mies tunkee lusikkaa taaperon suuhun niin nämä eivät ole naimisissa eikä miehellä ole omaisuutta.

Vierailija
38/66 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi rakastaisi? Äiti rakastaa lastaan. Miehellä on muut ilot kuin elää miesvauvana läpi elämänsä. Jos ei löydä elämästä näitä muita iloja niin sitten on kehitys jäänyt pahasti imeväisasteelle. Onko oma äiti vieroittanut ennenaikaisesti vai jättänyt vieroittamatta kokonaan? Joka tapauksessa ei ole naisen ongelma

Vierailija
39/66 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisten erosaavutukset on niin vaatimattomat? No koska se homma laitetaan miehille.

Vierailija
40/66 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sekopäistä porukkaa täällä oikein on? Aloittaja kuvaa ihan tavallisia stressin oireita. Tuolla tavalla ihminen (tässä tapauksessa vaimo) alkaa käyttäytyä kun kuormitusta on liikaa. Kannattaa ehkä kysyä, mitä kuuluu, onko kaikki ok, tarvitseeko apua jossain. Mutta sen sijaan mietitäänkin omaa napaa, että "aikooko erota". Ziisus. Pari kysymystä: milloin teillä on ollut viimeksi vaikkapa 5 tuntia kahden keskistä aikaa pelkästään asioista juttelemiseen? Siis ilman lasta tai jotain kotitöitä tai muuta menoa? Ihan vaan pariskunnan keskinäistä juttelua varten? Siitä voisi vaikka aloittaa. Lapsi illaksi hoitoon ja huomio parisuhteeseen. Tai jos jostain syystä tuntuu ettei onnistu heti kahden kesken niin sitten aika pariterapiaan niinku olis jo. 

Mutta hyvä sinänsä, että hoidat lasta. Se on aikuisen miehen merkki. Arvostan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi