Miksi naisesta tuli ylimielinen?
Ollaan oltu naimisissa kymmenen vuotta ja on mennyt mielestäni hyvin. Pientä lasta ollaan hoidettu aika tasaisesti, minä kuitenkin enemmän, koska työaikani on lyhyempi.
Vaimoni käytöksessä on kuitenkin jokin muuttunut. Aiemmin tasainen ja peruskiltti nainen on muuttunut töksöhteleväksi ja välillä suorastaan ylimieliseksi, minua haukkuu, mutta minun pitäisi olla se anteeksipyytelevä ja hän jää vihaisena pyörittelemääm mieleensä koko päiväksi pienetkin sanat heti aamulla. Siis sellaiset sanat, että yrittää pitää puoliaan, ei haukkua.
Esimerkiksi aamulla olisi pitänyt tyhjentää tiskikone heti sen sijaan, että syötin meidän lasta. Hän ei sitä tee aamulla, jäänyt minulle. Edelleen vihainen siitä, etten sitä ollut tehnyt. Hän pystyy nostamaan puheen erosta ikäänkuin kiusaten minua, sitten ei kuitenkaan halua puhua siitä onko se jotain mitä hän itse haluaa. Sellaista uhkailua.
Minå ihmettelen sitä, että miten aiemmin tasainen ihminen on muuttunut. Uusimpana lisänä tämä suuresti vahvistunut itseluottamus ja ylimielisyys. Aivan kuin hän tietäisi pärjäävänsä ilman minua vallan mainiosti, että minä en pärjäisi ilman häntä. Samaan aikaan lapsen hoito jää yhä enemmän ja enemmän minun vastuulleni.
Miltä tämä kuulostaa?
Kommentit (66)
Ylimielistä naista pitää ohjata nyrkillä parempaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Ylimielistä naista pitää ohjata nyrkillä parempaan suuntaan.
Täysin sairasta provoilua. Lapsen asteelle jäänyt mies kirjoittanut tähän varmasti jo kymmenen tällaista kirjoitusta. Lopeta jo!
Vierailija kirjoitti:
Huonolta kuulostaa. Voi olla ihastunut toiseen. Ei ole normaalia, ei ole hyvän edellä.
Hyvinkin voi olla oma kriisi mutta syyttää siitä sinua, suhdettanne ja perhe-elämää.
Ikävä kyllä ei ole rakastavan ihmisen käytöstä.
Voimia! Pidä edelleen huolta itsestäsi ja lapsestasi. Avioehdon teettäisin heti jos olet varoissasi.
Terv. Nainen
Avioehdon teettäminen on myöhäistä, kun siihen tarvitaan sen vaimonkin suostumus ja jos hän on eroaikeissa ja mies varakkaampi, kuten oletit, niin eipä sitä suostumusta tule. Sinällään mikään tuossa aloituksessa ei osoita, että mies olisi varakkaampi, kun vaimo pitempiä työpäiviäkin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonolta kuulostaa. Voi olla ihastunut toiseen. Ei ole normaalia, ei ole hyvän edellä.
Hyvinkin voi olla oma kriisi mutta syyttää siitä sinua, suhdettanne ja perhe-elämää.
Voimia! Pidä edelleen huolta itsestäsi ja lapsestasi. Avioehdon teettäisin heti jos olet varoissasi.
Terv. Nainen
Avioehdon teettäminen on myöhäistä, kun siihen tarvitaan sen vaimonkin suostumus ja jos hän on eroaikeissa ja mies varakkaampi, kuten oletit, niin eipä sitä suostumusta tule. Sinällään mikään tuossa aloituksessa ei osoita, että mies olisi varakkaampi, kun vaimo pitempiä työpäiviäkin tekee.
Ei tässä mitään avioehtoa tarvita. Miksi te puhutte erosta? Kommenttien perusteella se nainenhan jäisi tyhjän päälle, koska ei ehdi tai halua nytkään hoitaa lasta. Miten se muka onnistuisi ilman miestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terv. Nainen
Niin, kaikki eivät ole rahanahneita saati kus.päitä.
Minä, jolle vastasit, olen juurikin itse hakemani avioeron yhteydessä suostunut avioehtoon. Ja olisin suostunut liiton aikanakin ihan milloin tahansa.
Tietenkin jos naisen tavoite on laittaa mies eron yhteydessä kunnolla kärsimään... Itselläni ei ollut sellainen mielessäni.
Miksi ottaisin rahaa kuin korvauksena avioliitosta, joka ei vsin toiminut? Olenko siis maksullinen seuralainen? En, en todella.
En jäänyt rakkaudettomaksi muuttuneeseen liittoon rahan ja elintason vuoksi enkä halunnut tehdä tiliä lähtiessänikään.
Oletin että meitä olisi muitakin. Omnia mea mecum porto.
Nainen ymmärtäisi naista.