Laitettiin vuokralaisille 8% vuokrankorotus ilmoitukset menemään
Kommentit (46)
Yskittää tuo sinun osaamattomuutesi.
Vuokralaisilla on varaa valita, nyt on vuokralaisten markkinat. Ahneelle jää luu käteen.
Eipä se henkilökohtaiselka tasolla mua haittaa, kun maksaa koko vuokran.
Tuliko niin kalliit korkolaskut teille :(
Hölmö. Onneksi on kämppiä tarjolla että riittää. Tyhmä Provo .
Kela ei niitä enää kauaa maksa että onko sitte tulijoita?
Onneks en asu vuokralla, niin ei pääse mikään possu selässä ratsastamaan.
Minä olen erillainen vuokranantaja kuin AP, vuokralainen pyysi vuokranalennusta 80e kk. Syyksi sanoi että tekee liian tiukkaa. Suostuin tähän!
Vierailija kirjoitti:
Minä olen erillainen vuokranantaja kuin AP, vuokralainen pyysi vuokranalennusta 80e kk. Syyksi sanoi että tekee liian tiukkaa. Suostuin tähän!
Kokoomus neuvoi juuri näin tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Me ei suostuttu. Lähetettiin sen sijaan 4% korotuksesta kertova ilmoitus. Kyllä siltä rahat on aina löytynyt kumminkin. Kiellettiin enää ottamasta yhteyttä, muutenkuin irtisanomisen tiimoilta.
Nostin vuokraa 10%:lla, kun vuokralainen vaihtui. Jos pysyy asunnossa, en yleensä nosta seuraavana vuonna ja riippuen vuokra-asuntotilanteesta, pidän joskus vuokran ennallaan esim. viisi vuottakin. Pidempiaikaiset vuokralaiset hyötyvät vähitellen ja ihmettelevät, kun vuokria ei aina koroteta.
En vaivaudu pienten indeksikorotusten vuoksi. Esim. yksiössä 40-50 euroa alkaa olla sellainen summa, jonka tahdon kyllä siirtää vuokriin.
Vierailija kirjoitti:
Vuokralaisilla on varaa valita, nyt on vuokralaisten markkinat. Ahneelle jää luu käteen.
Tämä on totta. Siitä vaan vuokria nostelemaan, niin nykyinen hyvä vuokralainen etsii halvemman asunnon. Ihan tiedoksi, että hyvä ja luotettava vuokralainen ei ole mikään itsestäänselvyys. Sellaisen kun löytää, niin siitä kannattaa pitää kiinni. No, provohan tuo aloitus oli, mutta siitä huolimatta.
kuka viitsii asua vuokralla jollain yksityisellä tuhnulla? omahan se pitää olla, ja velaton. ja kohta saa halvalla asuntoja, kun sijoittajilla ei olekaan varaa maksella lainojansa, ja kämpät menee vasaran alle.
Jos haluavat kämpät omaan käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen ymmärtänyt myös, että esim. Hekalta vapautuu tässä lähitulevaisuudessa paljon vuokra-asuntoja markkinoille, kun ihmiset muuttavat pois vuokrankorotusten takia. Yksityiseltä vuokranantajalta voi kannattaa vaihtaa Hekalta vapautuviin asuntoihin.
Moni näyttää luulevan, että asunnon omistaja on joku pahis ja vuokralainen hyvis. Jos saisi asua ilmaiskesi, olisi oikein hyvä.
Itse ajattelin myydä oman asuntoni ja siirtyä vuokralaisen osaan. Katsotaan sitten, että pärjääkö sillä, että maksaa vuokran ajallaan ja pitää asunnon siistinä.
Kohta AP naukuu kun vuokralaiset ovat kadonneet ja turskaa tulee :D
No jaa kyllä on vuokrakämppiä siihen malliin tyhjillään että kannattaa vaihtaa halvempaan