Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Klapimyyjät: "Ihmiset eivät osta kuin koivuklapia"

Vierailija
09.02.2025 |

Koivulla myyttisen hyvä lämpöarvo mutta sen paremmuus on joitain prosentteja vrt. kuuseen/mäntyyn. Klapimyyjät eivät enää myy kuin pääsääntöisesti pelkkää koivua koska klapimyyjälle tukkien ostohinnassa ei kuitenkaan juurikaan eroa olise sitten koivua tai havupuuta. Mutta klapeja myydessä ei havuklapeista saa koivun hintaa.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättääkö ihmisten typeryys?

Vierailija
2/36 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppä palaa myös hyvin, miksei se kelpaa??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leppä palaa myös hyvin, miksei se kelpaa??

Suomen metsät ovat käytännössä kuusta, mäntyä ja koivua. Loput on pieniä määriä.

Vierailija
4/36 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite poltan sekapuuta, enkä kyllä ala maksamaan siitä koivuklapin hintaa. Onneksi on oma tuotantolinja.

Vierailija
5/36 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkän koivun polttaminen ei edes tee yleensä hyvää tulisijalle ja piipulle, koska se nokeaa enemmän kuin sekapuu.

Vierailija
6/36 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En niinkään lämpöarvo takia, mutta onhan koivua kivampi polttaa takassa kun se ei rätise. Outo ajattelutapa että maksava asiakas ei saa itse päättää mitä ostaa? Myyjä varmaan sovittaa hinnan sen mukaan mikä hänelle tuo voittoa.

Vierailija
7/36 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan paljon mielummin sekaklapeja, koivu palaa turhan kuumana meidän kiukaassa.

Vierailija
8/36 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on klapi? Joku junttien juttu?

Vierailija
9/36 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse panostin kunnon ilmalämpöpumppuun enkä käytä takkaa enää ollenkaan. Hyvin lämmittää vielä -30c eikä tarvitse klapeja ostella. Tuntuu myös pumpun lämpö ulottuvan isommalle alueelle kuin takan.

Vierailija
10/36 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän sinulla meneekin ensi viikko rattoisasti sitä pohdiskellessa.

Vierailija
11/36 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättääkö ihmisten typeryys?

Työnnä klapi perseeseesi 

Vierailija
12/36 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukas sinä luulet olevasi?

Vierailija
13/36 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

menepäs hesan soijarannesuvakkihintti takas ituja popsimaan kun miehet puhuu

Vierailija
14/36 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tukkien hinta liittyy klapien hintaan, ei tukista klapeja tehdä.

Vierailija
15/36 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En niinkään lämpöarvo takia, mutta onhan koivua kivampi polttaa takassa kun se ei rätise. Outo ajattelutapa että maksava asiakas ei saa itse päättää mitä ostaa? Myyjä varmaan sovittaa hinnan sen mukaan mikä hänelle tuo voittoa.

Mitä et ymmärtänyt? Raakaaine maksaa klapimyyjälle lähes saman, mutta ostajat haluaa sekaklapi motin 60e samalla kun koivusta saa 100e. 

Vierailija
16/36 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse panostin kunnon ilmalämpöpumppuun enkä käytä takkaa enää ollenkaan. Hyvin lämmittää vielä -30c eikä tarvitse klapeja ostella. Tuntuu myös pumpun lämpö ulottuvan isommalle alueelle kuin takan.

Naapurin ilmalämpöpumppu jylisee niin, että siitä on tehty jo kolme valvontapyyntöä kunnan rakennusvalvontaan. Meillä on isot tontit, yli 1200 neliötä, mutta meteli on hirveä.

Vierailija
17/36 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtipuun tuhka on ominaisuuksiltaan parempi kasvimaalle, kuin havupuun tuhka. Siksi poltan koivua.

Vierailija
18/36 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä et ymmärtänyt? Raakaaine maksaa klapimyyjälle lähes saman, mutta ostajat haluaa sekaklapi motin 60e samalla kun koivusta saa 100e. 

Mitä sinä et ymmärtänyt? Jos raaka-aine maksaa saman niin sitten se myyjä pyytää molemmista saman hinnan. Miksi se olisi ostajan vastuulla? Saa kai ne haluta vaikka ilmaiseksi, myyjä päättää millä hinnalla myy.

Vierailija
19/36 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tukkien hinta liittyy klapien hintaan, ei tukista klapeja tehdä.

Me ollaan kyllä tehty, kun myrsky on kaatanut ison tukkipuun metsästä, niin emme yhtä puuta lähde sahalle köijäämään😀

Vierailija
20/36 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on molemmat, ilppi pyörittää kivasti takan lämpöä koko taloon. Takkatulta on kuitenkin kiva katsella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi