Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lounasravintoloiden ruoissa voi olla järkyttävät määrät suolaa, eikä sen määrää näe mistään

Vierailija
09.02.2025 |

Ei riittäne einesten perus n. 1-1,5g per 100 g.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suolaa, voita ja rasvaista kermaa. Ei kovin terveellistä.

Voi ja kerma ovat parempia kuin margariinien transrasvat. Kemikaaleilla  erotettuja kasveista ja kemikaaleilla kovetettuja rasvoja 

Ja sieltä alkoikin tulemaan lihauskovaisten myyttejä, joilla ei ole tieteellistä pohjaa.

Vierailija
42/49 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista että ne siellä lounasravintolassa haluavat tehdä hyvänmakuista ruokaa, että asiakkaita riittäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suolaa, voita ja rasvaista kermaa. Ei kovin terveellistä.

Voi ja kerma ovat parempia kuin margariinien transrasvat. Kemikaaleilla  erotettuja kasveista ja kemikaaleilla kovetettuja rasvoja 

Ei ainakaan minulle. pelkkä voi vaihtaminen ei tyydyttyneisiin rasvoin tiputtu kolesteroli arvoni lähes normaaliksi.

Vierailija
44/49 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla korkea verenpaine?

Kyllä sitä tulee, jos suolaista syö

-eri - 

Minulla on matala verenpaine aina ollut, yläpainekin reilusti alle 100, ei nouse vaikka söisin suolasipsejä pussillisen. Kyllä natrium myös katoaa johonkin ja se on vaarallista, syön suolaa mutta verikokeissa aina natrium alarajan alapuolella 

Voi jestas 😅 Tajuatko että matala natriumarvo kertoo nesteen kertymisestä, ei siitä että saisit liian vähän suolaa! Päinvastoin (koska syöt paljon suolaa se kerää sitä nestettä.)

Vierailija
45/49 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat ruoat ne on lounasravintoloissa kuin kaupassa moni einesruoka, esim. HK Via. Harva lounasravintola tekee itse ruokansa alusta loppuun.

Hakeudu hoitoon, jos väität että lounasravintolat vain lämmittää eineksiä.

Oletko katsonut Kuppilat Kuntoon -ohjelmaa? Jokaisella kaudella jokainen ravintola on esitellyt pakastimiaan, joissa on lounasruoka-aineksia. Kyllä nämä lounasruoat ovat olleet lämmitettäviä ruokia viimeisen neljännesvuosisadan ainakin.

Olin vuosituhanteen vaihtuessa eräässä erittäin arvostetussa lounaspaikassa töissä. Lounaita meni päivässä noin 350 ja päivällisiä hieman vähemmän. Paikkaan tuli uusi emäntä, joka lopetti alusta asti valmistamisen ja sen jälkeen ruoka oli Knorrin valmiskeittoa ja Feelian perunasotkuja. Lihapullia pakkasesta ja kalapuikkoja myös. Asiakkaat kyllä kommentoivat, mutta ne mielipiteet jätettiin omaan arvoonsa, sillä meillä oli ruokalistalla uusia ja parempia tuulia. Kaikkeen lisättiin aromisuolaa sillä perusteella että ruoka maistuisi joka kerralla samalta.

Vierailija
46/49 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä laitetaan jotta limsaa (janojuomaa) menee myös kaupaksi.

Vierailija
47/49 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse otan lautasen puolilleen tuoretta, sitten vähän perunaa, kalaa tai kanaa ja uunijuureksia tai kasvislisäkettä.

Ei tule paljon suolaa.

Lounasravintolassa työskentelevänä voin sanoa että monissa salaattipöydän salaateissakin on suolaa. Laittakaa palautetta siitä ruokien suolaisuudesta, ei muuten muutosta tule.

Vierailija
48/49 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista että ne siellä lounasravintolassa haluavat tehdä hyvänmakuista ruokaa, että asiakkaita riittäisi.

Niin juuri näin. Suurin osa asiakkaista kun on niitä joille terveys ei ole ykkönen, vaan hyvänmakuinen ruoka. Ne jotka haluavat syödä terveellisesti, joutuvat ottamaan eväät.

Vierailija
49/49 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suola on terveellistä eikä siitä ole normaalille terveelle ihmiselle mitään haittaa.

Mulla näkyy heti naamassa, jos syön vähän enemmän suolaista ruokaa. Naama turvoksissa ja ihan hirveät silmäpussit heti seuraavana aamuna. 

Kun lopetin meidän työpaikan ruokalassa käymisen, hävisi turvotus ja pari kiloa. Ja syömisen määrää en vähentynyt.