Kaupunkilaisten suomalaisuus?
Kommentit (17)
Juuri esim. Helsinki edustaa sitä oikeaa suomalaisuutta, maaseutu enemmän Venäjää.
Mikä on kaupunkilaisen isänmaallisuus ja yhteys luontoon? Elämän arvot ja suhtautuminen yhteiskuntaan? Mielestäni suomalainen arvostaa suomalaista luontoa ja vaalii suomalaista kulttuuri perintöä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kaupunkilaisen isänmaallisuus ja yhteys luontoon? Elämän arvot ja suhtautuminen yhteiskuntaan? Mielestäni suomalainen arvostaa suomalaista luontoa ja vaalii suomalaista kulttuuri perintöä.
Olen suomalainen helsinkiläinen. En viihdy luonnossa, uimaranta on kiva, mutta siihen jää. Kulttuurista arvostan etenkin korkeakulttuuria. Puolisoni ei ole suomalainen.
Maalaiset on kieltämättä enemmän suomalaisia. Kaupungeissa on nykyään se urbaani kaupunkikulttuuri mikä ei ole suomalaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen suomalainen helsinkiläinen. En viihdy luonnossa, uimaranta on kiva, mutta siihen jää. Kulttuurista arvostan etenkin korkeakulttuuria. Puolisoni ei ole suomalainen.
Jotain tämmöistä ajattelenkin useiden kaupukilaisten olevan. Eihän tuo kovin suomalaista ole. Ja vieraat kulttuurit valtaa alaa ja ihmisten mieliä kaupungissa. Ihallaan muiden kulttuurien touhuja ja mielellään matkustellaan ulkomaille. Suomalaista kulttuuria halveksitaan. Silti nämä kuvittelee olevansa jotenkin suomalaisia
Vierailija kirjoitti:
Täällä kaupungin kyljessä on luonnonsuojelualueita, siellä maaseudulla sitä talousmetsää ja puupeltoa. Kaupunkilainen tietää, että kulttuuriperintö kirjoitetaan yhteen, sillä hän arvostaa ja vaalii suomen kieltä.
Menkäähän Nurmekseen, niin talvisin meininki on kuin Murmanskissa.
Vierailija kirjoitti:
Juuri esim. Helsinki edustaa sitä oikeaa suomalaisuutta, maaseutu enemmän Venäjää.
No ei todellakaan, Helsinki muistuttaa nykyään enemmän jotain jenkkejä. Kaikenmaailman kotkotukset tulleet sieltä kuten muunmuassa pride. Lisäksi väki on kaikkea muuta kuin alkuperäisiä kansalaisia ja englantia kuulee paljon.
Vierailija kirjoitti:
Menkäähän Nurmekseen, niin talvisin meininki on kuin Murmanskissa.
Jep, Pirkkiksen eilisessä livessä Nurmeksessa Tatjana posmotti Venäjää. Asunut Suomessa 11 vuotta.
Minä olen helsinkiläinen. Koen olevani suomalainen. Harrastan keskikaljakulttuuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain tämmöistä ajattelenkin useiden kaupukilaisten olevan. Eihän tuo kovin suomalaista ole. Ja vieraat kulttuurit valtaa alaa ja ihmisten mieliä kaupungissa. Ihallaan muiden kulttuurien touhuja ja mielellään matkustellaan ulkomaille. Suomalaista kulttuuria halveksitaan. Silti nämä kuvittelee olevansa jotenkin suomalaisia
Se on väestönvaihto käynnissä. Kun demarit voittaa seuraavat eduskuntavaalit ja tulee vihervassarihallitus, niin kaikille maalaisille tulee karkoituspäätös kotiin. Mietippä tätä.
Tavallinen kaupunkilainen:
"En ole kotoisin Suomesta vaan kaupungista!"
Onko olemassa joku kaupunkilainen, joka ei koe olevansa suomalainen?
Koen kyllä, mutta olen enemmän helsinkiläinen, sykkiläinen ja aaltolainen.
Häh?