Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voitko kertoa äidillesi huolista ja murheista?

Vierailija
09.02.2025 |

Minä en ja se surettaa.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Emme ole niin läheisiä.

T: Tuntematon 

Vierailija
2/70 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on kuollut, mutta kerron silti. Kuvittelen että hän on läsnä henkenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi. Ainoastaan vaimolle voi kertoa kaiken. Jengi on todella ymmärtämätöntä

Vierailija
4/70 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, äitini on kuollut.

Vierailija
5/70 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Ei hänestä ole mitään apua tai tukea, vaan tekee aina omista tunteistaan isoimman numeron. Ei sellaisessa äidissä kannata roikkua, vaan mennä eteenpäin

Vierailija
6/70 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en, enkä edes näin aikuisena sellaista odota. Sen lisäksi hän on täysin eri sukupolvea omine arvomaailmoineen. 

Vierailija
7/70 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(oletan kommentoijan olevan mies) Samaa sanonut oma puoliso. Miesten ongelmien suhteen yhä ajatellaan vähättelevästi. 

Vierailija
8/70 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En tosin kaipaakaan tuollaista. 

Vierailija
9/70 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kertoa. Eikä ne hänelle kuulukaan.

Vierailija
10/70 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(oletan kommentoijan olevan mies) Samaa sanonut oma puoliso. Miesten ongelmien suhteen yhä ajatellaan vähättelevästi. 

Oletat ihan oikein. Tarkoitin kuitenkin laajasti kaikkea mikä elämään liittyy. 

Vierailija
11/70 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini on kohta 80, ja voisin toki kertoa. Aikuisena ihmisenä kuitenkin tiedostan hänen kovasti konservatiiviset arvonsa. Kuuntelisi minua kohteliaasti, ja itsekseen sitten ihmettelisi ja kauhistelisi juttujani. Ei millään tapaa win-win-tilanne. Puhun ongelmistani ystävieni, ja tarpeen vaatiessa terapeutin kanssa.

Vierailija
12/70 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en. Ei hänestä ole mitään apua tai tukea, vaan tekee aina omista tunteistaan isoimman numeron. Ei sellaisessa äidissä kannata roikkua, vaan mennä eteenpäin

Mun äiti alkaa myös välittömästi tilittää jotain omia (tai jopa tuttaviensa!) ongelmia. Tai alkoi. En nykyään enää kerro yhtään mitään.

Ap

Vierailija
13/70 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa kyllä, mutta en halua huolestuttaa häntä kun hän on jo vanha ja sydänsairas.

Vierailija
14/70 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Sairastaa parantumatonta syöpää, joten hänellä on omia murheita ihan tarpeeksi. Lisäksi kasvaimia on myös aivoissa, joten ei ole ihan kartallakaan enää.

Vierailija
15/70 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan voinut, on etäinen ja tuomitseva. Joskus tulee tunne että on "äitiä ikävä". Isä oli myöa pois kuvioista eikä ketään muutakaan läheistä aikuista saatavilla. Jätti aukon perustuvallisuuteen, onneksi sitä on saanut paikattua itse aikuisena.

Vierailija
16/70 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei olla koskaan juteltu mistään sillä tavalla kunnolla. Hyvät välit meillä on ja viestitellään usein. Mutta mistään, mihin liittyy tunne jollain tavalla, ei puhuta. Pelkkää pinnallista höttöä. Ja harmittaahan se. 

Sairastuin 3v sitten masennukseen eikä äitini tiedä siitä yhtään mitään. Saattoi toki aavistaa, mutta koskaan ei ole ottanut puheeksi. 

Vierailija
17/70 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannattanut kertoa mitään äidille eikä odottaakaan tukea tai ymmärrystä. Vakiovastauksena oli, että omapa vikasi ja itsepä teet elämästäs vaikeeta. Enpä käy tämän haudallakaan. 

Vierailija
18/70 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan voinut, on etäinen ja tuomitseva. Joskus tulee tunne että on "äitiä ikävä". Isä oli myöa pois kuvioista eikä ketään muutakaan läheistä aikuista saatavilla. Jätti aukon perustuvallisuuteen, onneksi sitä on saanut paikattua itse aikuisena.

Mä en ole saanut paikattua vaan oon jäänyt johonkin yksinäisyyden kuiluun. Olin just todella kipeä ja pahimpina hetkinä luulin kuolevani, kävin tämän koettelemuksen läpi kertomatta kenellekään.

Ap

Vierailija
19/70 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaksi. Osaksi en, koska äitini on välillä ylihysteerinen ja hysteerisyydellään saattaa pahentaa tilannetta. 

Vierailija
20/70 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sodan orpolapset pärjäävät aikuisina, niin teidänkin pitää pärjätä. Ei hyvä tavaton taas 🙄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi