Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä jokin hintakatto asioille, vaikka rahaa olisi miten paljon? Luetelkaa

Vierailija
09.02.2025 |

Olen varakas ihminen.

Jos haluan johonkin Espan kivaan kahvilaan istumaan maksan pääsylippuna mielihyvin kahvista ja pullasta 10-15 euroa vaikka alepasta saisi euron kahvin ja todennäköisesti tuoreemman ja paremman pullan paistopisteestä kahdella eurolla ja voisi mennä puistokäytävälle istumaan.

Nyt inflaation myötä on kuitenkin alkanut tulla raja vastaan mitä maksan (vaikka varaa olisi kuinka) eräistä asioista. Ilman että tuo kalliimpi kahvi on kuitenkin tavallaan pääsylippu siihen paikkaan, en ikinä maksaisi kahvista yli 5 euroa. Tai minkään välimäenkään risotosta 25 euroa, tai pitsasta yli 20 euroa. Tai pihvistä 50-60 euroa. Ei vaan toimi tuo yhtälö.

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole. Jos haluan syödä tiettyä risottoa, syön sitä maksoi mitä maksoi. Ostan aina laadukkaita tuotteita, koska ne nyt vaan ovat parempia kuin halvat.

Vierailija
2/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakas minäkin, mutta alkaa olla suklaankin hinta noussut niin, että jätän monesti ennemmin sen kauppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graavilohisiivut 35 eur/kg jää tiskiin vaikka olisi miten kaupan oma kalamestari niitä marinoinut.

Vierailija
4/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukemattomia kertoja marssinut kauppaan se ajatus mielessä, että nyt mennään laatu edellä. Kotiin olen tullut kaikkein halvimman tarjoustavaran kanssa. Olen itara.

Vierailija
5/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertalippu viikonloppuna Altaalle 22 euroa. Jää väliin.

Vierailija
6/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hintakatto kaikille asioille maksoivat ne sitten kympin tai kymppitonnin.

Hintakatto on edullisin hinta jolla saan kyseisen tuotteen ellen juuri nyt niin vähintäänkin odottamalla seuraavaa kausialea tai black friday tarjousta.

Jos tämäkin hinta ei ole mielestäni suhteessa siihen mitä sillä saa niin sitten en osta lainkaan

Hämmästyttävän harvat asiat elämässä kun ovat sellaisia jotka todella on pakko eikä vain "pakko" saada hinnasta välittämättä.

Vierailija
7/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole. Jos haluan syödä tiettyä risottoa, syön sitä maksoi mitä maksoi. Ostan aina laadukkaita tuotteita, koska ne nyt vaan ovat parempia kuin halvat.

Naurattaa miksi nykyään aina jonkun herkun synonyymi on risotto 🤣

Vierailija
8/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hintakattoa, jos jotain tiettyä haluan. Toistaiseksi en tosin ole koskaan maksanut pääsylippua kahvilaan.

Vierailija
9/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa miksi nykyään aina jonkun herkun synonyymi on risotto 🤣

Risotto mainittiin siksi, koska ap käytti sitä vertauksessaan aloituksessa.

Vierailija
10/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tyhmä ole joka pyytää vaan se joka maksaa. En ikinä maksaisi esim. laukusta tai vaatteesta tuhansia. Ne vaan eivät ole niin arvokkaita, sanotaan mitä sanotaan laadusta. Nykyhinnat lähinnä ärsyttää kaupoissa, tuntuu että nostetaan nyt tämän hintaa kun tuokin on noussut, ilman mitään perusteita. 

Mieluummin olen ilman kuin maksan hampaat irvessä. 

Vierailija
11/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun palkka oli 5300 e kk ei se mielestäni ollut niin suuri että olisin ostanut talouspaperia. Naurattaa nyt kun olen työtön ja jätän vessan vetämättä vesilaskun takia. 

Vierailija
12/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteesta en maksa kirkossa käymisestä ja sen takia en ole esimerkiksi koskaan käynyt Lontoon Westminster Abbeyssä. 

Vierailija
13/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takki tai kengät max. 100 e. Kaikki vaatteet yli 50 e niin tarkka harkinta. Hotelliyö max. 100 e. Auto max. 10 000 e ja vain käteisellä. Eikä todellakaan ole puute rahasta.

Vierailija
14/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leffassa käymisen hinta on nykyään sellainen että en keskipalkkaisena mene. 

Vierailija
15/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voin maksaa enemmän siitä ilosta että voin tarjota jollekin jotain. Esim. Ystävä haluaa just siihen kalliimpaan kahvilaan. Mies tykkää just siitä kalleimmasta lohesta, äiti on haaveillut kalliista asusta tai lapsi jostain kalliista iphonesta.

Itselleni kelpaa aina se halvin. Olen vuosia elänyt pienillä tuloilla ja tottunut maksamaan jutuista mahdollisimman vähän. Se ei tuo minulle lisäarvoa että maksan enemmän vain se että kerrankin voin ostaa kaiken mitä tarvitsen ja se riittää minulle. En maksaisi 50€ puserosta enkä 40€ ravintolan ateriasta.

Vierailija
16/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen hotelliyö yksi matkustavalle Euroopan suurkaupungeissa sai mielestäni maksaa korkeintaan 100 e, mutta nykyään sillä EHKÄ saa paskimman hotellin jostain Amsterdamista. 

Vierailija
17/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nämä nykyhinnat tekee ihan fyysisesti kipeää. Ei pysty ostamaan.

Vierailija
18/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takki tai kengät max. 100 e. Kaikki vaatteet yli 50 e niin tarkka harkinta. Hotelliyö max. 100 e. Auto max. 10 000 e ja vain käteisellä. Eikä todellakaan ole puute rahasta.

Minulla ei myöskään ole pulaa rahasta kun puhutaan vielä näin pienistä summista ja listaamasi summat kuulostavat ihan järkeviltä yhdellä erotuksella.

Voisin maksaa 3-4 kertaa enemmänkin siinä tapauksessa että saan tuolla hinnalla niin ainutlaatuisen tarjouksen että vastine rahalle ylittää kirkkaasti tuon halvimman tarjoaman.

Vierailija
19/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varakas minäkin, mutta alkaa olla suklaankin hinta noussut niin, että jätän monesti ennemmin sen kauppaan.

Minkä hintaisia ne on, mitä jätät ostamatta ?

Mun työkaveri on upporikas. Varakkaat vanhemmat ja puoliso. Käy työssä huvikseen. Aina katsoo kg hintaa ja sen perusteella jättää ostamatta. Kauhistui, kun ostin parmannkinkkua 100 g, kg hinta 30 e. Pilkoin paloiksi ja riitti koko salaattiin.

Onhan näitäkin, jotka ei osta silmännympäryysvoidetta litrahinnan perusteella. Mulla on varaa ostaa 2 e suklaapatukka. Ei tunnu missään. En osta kg vaan kahdella eurolla

Vierailija
20/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen S-marketissa huomasin 6 rullan vessapaperipaketin maksavan 8,95 €!!

Yleensä en katso yhtään papereiden tms hintoja, mutta tuo oli ihan liikaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän